Komunikaty PR

Częstochowa centrum innowacji. Komercyjny tor zderzeniowy otrzymuje homologację.

2024-04-25  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Rossa
Rumour PR

Al. Rzeczypospolitej 17/30
02-972 Warszawa
katarzyna.rossa|rumour.pl| |katarzyna.rossa|rumour.pl
+48503066001
https://rumour.pl/

Ważny krok dla branży bezpieczeństwa dzieci w podróżach samochodowych. Polski producent fotelików samochodowych Avionaut uzyskuje homologację dla swojego toru testowego. To kolejna inicjatywa firmy w kierunku dostosowania się do europejskich norm bezpieczeństwa w zakresie transportu dzieci. Certyfikacja toru, jako element szerszych europejskich wysiłków na rzecz ochrony młodych pasażerów, podkreśla zaangażowanie branży w poprawę bezpieczeństwa dzieci w podróży.

Inicjatywa uzyskania homologacji dla własnego toru zderzeniowego to nie tylko dążenia firmy do usprawnienia procesów testowania fotelików własnej produkcji. Avionaut prowadzi również branżę w kierunku wykorzystywania bardziej zaawansowanych technologicznie procedur. To przykład tego, jak prywatne przedsiębiorstwo może odegrać kluczową rolę w globalnych wysiłkach na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa najmłodszych użytkowników dróg. Inicjatywa ta, spełniając założenia regulacji ONZ nr 129 (i-Size), podnosi standardy bezpieczeństwa fotelików samochodowych, gwarantując ich zgodność z globalnymi wymaganiami.

i-Size, czyli jak Unia walczy o bezpieczeństwo małych podróżujących

Regulacja ONZ nr 129, znana inaczej pod nazwą i-Size, to zgodnie z zapisem unijnego dziennika urzędowego: zbiór jednolitych przepisów dotyczących homologacji ulepszonych urządzeń przytrzymujących dla dzieci stosowanych na pokładach pojazdów silnikowych [2021/1806].

Ta długa i skomplikowana nazwa oznacza tak naprawdę zestaw norm mających na celu poprawę bezpieczeństwa fotelików samochodowych dla dzieci. Skupia się na lepszej ochronie głowy i szyi, wprowadza wymogi dotyczące testów na uderzenia boczne, oraz promuje montowanie fotelików za pomocą systemu ISOFIX, co zwiększa stabilność i ułatwia prawidłową instalację. Regulacja ta również zaleca, aby dzieci podróżowały w pozycji tyłem do kierunku jazdy przynajmniej do 15 miesiąca życia, co znacząco podnosi poziom ich bezpieczeństwa w samochodzie. Ostatnia z tych rekomendacji jest też obowiązkowym wymogiem w szwedzkim Test Plus, który równolegle do norm europejskich, skupia się na wyjątkowo rygorystycznym badaniu bezpieczeństwa w zderzeniach frontalnych.  Wszystko to ma na celu zapewnienie, że foteliki samochodowe są jak najbardziej bezpieczne i efektywnie chronią dzieci w wypadkach.

Homologacja drogą do zwiększenia bezpieczeństwa

Tor testowy Avionaut, zlokalizowany w Polsce, a konkretniej w Częstochowie, to jedna z nielicznych komercyjnych jednostek tego typu w kraju, który posiada homologację. Oznacza to przede wszystkim, że spełnia globalne normy bezpieczeństwa. Avionaut, który szczyci się stuprocentowym kapitałem europejskim, do prac nad modernizacją toru zatrudnił najlepszych inżynierów w Europie, a prace nad uzyskaniem homologacji trwały od sierpnia 2023 roku. Nowo nabyte uprawnienia firma wykorzystuje w pierwszej kolejności do udoskonalania standardów bezpieczeństwa w swoich aktualnych produktach. Dzięki temu, na rynek wypuszcza nową odsłonę znanego wcześniej fotelika COSMO – pod nazwą COSMO 2.0 Easy.

Przyszłość i innowacje

W miarę ewolucji motoryzacji w kierunku cyfryzacji, dekarbonizacji i automatyzacji, istnieje wiele możliwości dalszych prac nad zwiększaniem bezpieczeństwa dzieci. Avionaut, w ramach eksploatacji toru testowego może przodować w badaniach i implementacji technologii związanych z reaktywną ochroną fotelików dostosowaną do warunków jazdy, systemami monitorowania prawidłowego montażu fotelika czy automatycznego dostosowywania pozycji siedzącego w czasie rzeczywistym. Takie rozwiązania to na razie śpiewka przyszłości, ale rozwój testów oraz integracja i walidacja nowych technologii w kontrolowanych warunkach sprzyja kształtowaniu nowych standardów bezpieczeństwa w transporcie dzieci.

 

O Avionaut

Avionaut to innowacyjna polska firma specjalizująca się w produkcji wysokiej jakości fotelików samochodowych dla dzieci. Założona z pasji do bezpieczeństwa i komfortu najmłodszych, w ciągu 13 lat obecności na rynku, uznanie oraz oficjalną certyfikację AGR zyskała dzięki zachowaniu najwyższych standardów w ochronie zdrowego kręgosłupa. Pozytywnie oceniany zarówno w niemieckich testach ADAC oraz rygorystycznym szwedzkim Plus Test, Avionaut łączy nowoczesne rozwiązania inżynieryjne z estetycznym designem, dbając o to, aby każdy fotelik był nie tylko bezpieczny, ale również wygodny i łatwy w użytkowaniu. Avionaut wyróżnia się na rynku jako jedyna firma w Europie, która realizuje cały proces produkcji w jednej, polskiej fabryce, korzystając wyłącznie z własnych, lokalnie wyprodukowanych i opatentowanych komponentów. Więcej na temat marki Avionaut znajdziesz na stronie https://avionaut.com/pl/.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Rumour PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III Biuro prasowe
2024-12-23 | 18:00

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Dacia Duster III od momentu swojej premiery zyskała opinię jednego z najciekawszych SUV-ów segmentu. Teraz miłośnicy tego modelu otrzymują kolejną, niezwykle wartościową propozycję
Motoryzacja Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
2024-12-23 | 08:00

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę

To już pewne - międzynarodowy koncern branży motoryzacyjnej zainwestuje w Żagańskiej Strefie Gospodarczej. Mowa o firmie CEFA Poland, będącej częścią grupy Samvardhana
Motoryzacja Smarować, czy nie smarować? Kierowcy nadal popełniają ten błąd! Poradnik
2024-12-19 | 18:00

Smarować, czy nie smarować? Kierowcy nadal popełniają ten błąd! Poradnik

Prawidłowa obsługa kuli haka holowniczego wymaga podstawowej wiedzy technicznej. W zależności od tego, jaki rodzaj głowicy zaczepowej wybierzemy, ma ona wpływ na sposób eksploatacji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Branża drzewna obawia się zalewu mebli z importu. Apeluje o wypracowanie strategii leśnej państwa

Organizacje branżowe i przedsiębiorstwa sektora drzewnego, które porozumiały się w ramach Koalicji na Rzecz Polskiego Drewna, protestują przeciwko planom Ministerstwa Klimatu i Środowiska dotyczącym wyłączenia z gospodarki leśnej 20 proc. polskich lasów. Ich zdaniem taka decyzja stwarza realne zagrożenie dla trwałości lasów i uderzy w polską branżę meblarską. Pracę może stracić nawet 70 tys. osób, a straty dla budżetu państwa szacowane są na 4,5 mld zł.

Polityka

Europoseł AfD: Elon Musk poprawił nasz wizerunek za granicą. Jego wsparcie nam pomaga

Najpierw wywiad z Alice Weidel, współprzewodniczącą AfD, a ostatnio wystąpienie na platformie X podczas inauguracji kampanii wyborczej – w ten sposób Elon Musk wyraża swoje poparcie dla tej niemieckiej frakcji politycznej. – Wsparcie Elona Muska nam pomaga, bo w pewnym sensie AfD poprawiła swój image za granicą – mówi Tomasz Froelich, poseł do Parlamentu Europejskiego z Alternatywy dla Niemiec. Jak wskazuje, trudno przy takim poparciu utrzymać zarzut, że AfD jest ugrupowaniem prorosyjskim.

Polityka

Polska prezydencja skupi się na bezpieczeństwie. Kluczowe ma być też zwiększenie konkurencyjności całej Unii Europejskiej

Wielowymiarowe bezpieczeństwo skupione wokół siedmiu filarów ma być fundamentem polskiej prezydencji w UE. Kluczowe, zwłaszcza w kontekście rosnącego napięcia geopolitycznego czy zagrożenia hybrydowego, jest wzmocnienie bezpieczeństwa zewnętrznego i informacyjnego. Zgodnie z zapowiedziami Donalda Tuska konkurencyjność Europy ma z kolei zależeć od działań deregulacyjnych Parlamentu Europejskiego, polski rząd ma się też koncentrować na znoszeniu barier i obciążeń biurokratycznych.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.