Komunikaty PR

Częstochowa centrum innowacji. Komercyjny tor zderzeniowy otrzymuje homologację.

2024-04-25  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Rossa
Rumour PR

Al. Rzeczypospolitej 17/30
02-972 Warszawa
katarzyna.rossa|rumour.pl| |katarzyna.rossa|rumour.pl
+48503066001
https://rumour.pl/

Ważny krok dla branży bezpieczeństwa dzieci w podróżach samochodowych. Polski producent fotelików samochodowych Avionaut uzyskuje homologację dla swojego toru testowego. To kolejna inicjatywa firmy w kierunku dostosowania się do europejskich norm bezpieczeństwa w zakresie transportu dzieci. Certyfikacja toru, jako element szerszych europejskich wysiłków na rzecz ochrony młodych pasażerów, podkreśla zaangażowanie branży w poprawę bezpieczeństwa dzieci w podróży.

Inicjatywa uzyskania homologacji dla własnego toru zderzeniowego to nie tylko dążenia firmy do usprawnienia procesów testowania fotelików własnej produkcji. Avionaut prowadzi również branżę w kierunku wykorzystywania bardziej zaawansowanych technologicznie procedur. To przykład tego, jak prywatne przedsiębiorstwo może odegrać kluczową rolę w globalnych wysiłkach na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa najmłodszych użytkowników dróg. Inicjatywa ta, spełniając założenia regulacji ONZ nr 129 (i-Size), podnosi standardy bezpieczeństwa fotelików samochodowych, gwarantując ich zgodność z globalnymi wymaganiami.

i-Size, czyli jak Unia walczy o bezpieczeństwo małych podróżujących

Regulacja ONZ nr 129, znana inaczej pod nazwą i-Size, to zgodnie z zapisem unijnego dziennika urzędowego: zbiór jednolitych przepisów dotyczących homologacji ulepszonych urządzeń przytrzymujących dla dzieci stosowanych na pokładach pojazdów silnikowych [2021/1806].

Ta długa i skomplikowana nazwa oznacza tak naprawdę zestaw norm mających na celu poprawę bezpieczeństwa fotelików samochodowych dla dzieci. Skupia się na lepszej ochronie głowy i szyi, wprowadza wymogi dotyczące testów na uderzenia boczne, oraz promuje montowanie fotelików za pomocą systemu ISOFIX, co zwiększa stabilność i ułatwia prawidłową instalację. Regulacja ta również zaleca, aby dzieci podróżowały w pozycji tyłem do kierunku jazdy przynajmniej do 15 miesiąca życia, co znacząco podnosi poziom ich bezpieczeństwa w samochodzie. Ostatnia z tych rekomendacji jest też obowiązkowym wymogiem w szwedzkim Test Plus, który równolegle do norm europejskich, skupia się na wyjątkowo rygorystycznym badaniu bezpieczeństwa w zderzeniach frontalnych.  Wszystko to ma na celu zapewnienie, że foteliki samochodowe są jak najbardziej bezpieczne i efektywnie chronią dzieci w wypadkach.

Homologacja drogą do zwiększenia bezpieczeństwa

Tor testowy Avionaut, zlokalizowany w Polsce, a konkretniej w Częstochowie, to jedna z nielicznych komercyjnych jednostek tego typu w kraju, który posiada homologację. Oznacza to przede wszystkim, że spełnia globalne normy bezpieczeństwa. Avionaut, który szczyci się stuprocentowym kapitałem europejskim, do prac nad modernizacją toru zatrudnił najlepszych inżynierów w Europie, a prace nad uzyskaniem homologacji trwały od sierpnia 2023 roku. Nowo nabyte uprawnienia firma wykorzystuje w pierwszej kolejności do udoskonalania standardów bezpieczeństwa w swoich aktualnych produktach. Dzięki temu, na rynek wypuszcza nową odsłonę znanego wcześniej fotelika COSMO – pod nazwą COSMO 2.0 Easy.

Przyszłość i innowacje

W miarę ewolucji motoryzacji w kierunku cyfryzacji, dekarbonizacji i automatyzacji, istnieje wiele możliwości dalszych prac nad zwiększaniem bezpieczeństwa dzieci. Avionaut, w ramach eksploatacji toru testowego może przodować w badaniach i implementacji technologii związanych z reaktywną ochroną fotelików dostosowaną do warunków jazdy, systemami monitorowania prawidłowego montażu fotelika czy automatycznego dostosowywania pozycji siedzącego w czasie rzeczywistym. Takie rozwiązania to na razie śpiewka przyszłości, ale rozwój testów oraz integracja i walidacja nowych technologii w kontrolowanych warunkach sprzyja kształtowaniu nowych standardów bezpieczeństwa w transporcie dzieci.

 

O Avionaut

Avionaut to innowacyjna polska firma specjalizująca się w produkcji wysokiej jakości fotelików samochodowych dla dzieci. Założona z pasji do bezpieczeństwa i komfortu najmłodszych, w ciągu 13 lat obecności na rynku, uznanie oraz oficjalną certyfikację AGR zyskała dzięki zachowaniu najwyższych standardów w ochronie zdrowego kręgosłupa. Pozytywnie oceniany zarówno w niemieckich testach ADAC oraz rygorystycznym szwedzkim Plus Test, Avionaut łączy nowoczesne rozwiązania inżynieryjne z estetycznym designem, dbając o to, aby każdy fotelik był nie tylko bezpieczny, ale również wygodny i łatwy w użytkowaniu. Avionaut wyróżnia się na rynku jako jedyna firma w Europie, która realizuje cały proces produkcji w jednej, polskiej fabryce, korzystając wyłącznie z własnych, lokalnie wyprodukowanych i opatentowanych komponentów. Więcej na temat marki Avionaut znajdziesz na stronie https://avionaut.com/pl/.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Rumour PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków Biuro prasowe
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Motoryzacja Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III
2024-12-23 | 18:00

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Dacia Duster III od momentu swojej premiery zyskała opinię jednego z najciekawszych SUV-ów segmentu. Teraz miłośnicy tego modelu otrzymują kolejną, niezwykle wartościową propozycję
Motoryzacja Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
2024-12-23 | 08:00

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę

To już pewne - międzynarodowy koncern branży motoryzacyjnej zainwestuje w Żagańskiej Strefie Gospodarczej. Mowa o firmie CEFA Poland, będącej częścią grupy Samvardhana

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Europa zapowiada walkę o bezpieczeństwo lekowe. Wsparcie dla tych inwestycji ma się znaleźć w przyszłym budżecie UE

Zaledwie 23 proc. światowej produkcji farmaceutycznej pokrywa Europa. Bardzo dynamicznie rośnie potencjał wytwórczy Azji i może się ona wysunąć na pozycję lidera. Ministrowie zdrowia krajów Unii Europejskiej są zgodni co do tego, że Europa powinna się stać atrakcyjnym rynkiem inwestycyjnym dla przemysłu farmaceutycznego i dążyć do samowystarczalności w produkcji leków i substancji czynnych niezbędnych do ich wytwarzania. Wciąż jednak przedsiębiorcy napotykają bariery biurokratyczne, a wsparcie krajowe i unijne dla inwestorów jest nadal niewystarczająco atrakcyjne.

Konsument

Za pół roku zacznie obowiązywać w Polsce system kaucyjny. Polacy obawiają się jego uciążliwości

1 października br. w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Nie wszyscy konsumenci zdają sobie sprawę z tego, jakimi regułami będzie się rządzić. Eksperci podkreślają jednak, że podejście społeczeństwa jest pozytywne, choć wdrażaniu systemu towarzyszą pewne obawy. Ich zdaniem nie da się pewnie uniknąć na początku błędów i frustracji, ale pozytywne jest już to, że system zacznie działać.

Edukacja

W cyfrowym świecie spada umiejętność koncentracji. Uważność można ćwiczyć od najmłodszych lat

Poziom koncentracji młodzieży funkcjonującej w trybie multiscreeningu spada poniżej poziomu umożliwiającego efektywną naukę – wskazują eksperci NASK. Cyfrowe bodźce sprawiają, że mniejsza jest też zdolność do głębokiego przetwarzania informacji. By poradzić sobie z wyzwaniami, jakie wiążą się z rozwojem cyfrowym, kluczowe jest rozwijanie umiejętności społecznych od najmłodszych lat, m.in. uważności. Fundacja Orange w ramach programu MegaMisja chce budować takie kompetencje u przedszkolaków i młodszych uczniów.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.