Częstochowa centrum innowacji. Komercyjny tor zderzeniowy otrzymuje homologację.
Rumour PR
Al. Rzeczypospolitej 17/30
02-972 Warszawa
katarzyna.rossa|rumour.pl| |katarzyna.rossa|rumour.pl
+48503066001
https://rumour.pl/
Ważny krok dla branży bezpieczeństwa dzieci w podróżach samochodowych. Polski producent fotelików samochodowych Avionaut uzyskuje homologację dla swojego toru testowego. To kolejna inicjatywa firmy w kierunku dostosowania się do europejskich norm bezpieczeństwa w zakresie transportu dzieci. Certyfikacja toru, jako element szerszych europejskich wysiłków na rzecz ochrony młodych pasażerów, podkreśla zaangażowanie branży w poprawę bezpieczeństwa dzieci w podróży.
Inicjatywa uzyskania homologacji dla własnego toru zderzeniowego to nie tylko dążenia firmy do usprawnienia procesów testowania fotelików własnej produkcji. Avionaut prowadzi również branżę w kierunku wykorzystywania bardziej zaawansowanych technologicznie procedur. To przykład tego, jak prywatne przedsiębiorstwo może odegrać kluczową rolę w globalnych wysiłkach na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa najmłodszych użytkowników dróg. Inicjatywa ta, spełniając założenia regulacji ONZ nr 129 (i-Size), podnosi standardy bezpieczeństwa fotelików samochodowych, gwarantując ich zgodność z globalnymi wymaganiami.
i-Size, czyli jak Unia walczy o bezpieczeństwo małych podróżujących
Regulacja ONZ nr 129, znana inaczej pod nazwą i-Size, to zgodnie z zapisem unijnego dziennika urzędowego: zbiór jednolitych przepisów dotyczących homologacji ulepszonych urządzeń przytrzymujących dla dzieci stosowanych na pokładach pojazdów silnikowych [2021/1806].
Ta długa i skomplikowana nazwa oznacza tak naprawdę zestaw norm mających na celu poprawę bezpieczeństwa fotelików samochodowych dla dzieci. Skupia się na lepszej ochronie głowy i szyi, wprowadza wymogi dotyczące testów na uderzenia boczne, oraz promuje montowanie fotelików za pomocą systemu ISOFIX, co zwiększa stabilność i ułatwia prawidłową instalację. Regulacja ta również zaleca, aby dzieci podróżowały w pozycji tyłem do kierunku jazdy przynajmniej do 15 miesiąca życia, co znacząco podnosi poziom ich bezpieczeństwa w samochodzie. Ostatnia z tych rekomendacji jest też obowiązkowym wymogiem w szwedzkim Test Plus, który równolegle do norm europejskich, skupia się na wyjątkowo rygorystycznym badaniu bezpieczeństwa w zderzeniach frontalnych. Wszystko to ma na celu zapewnienie, że foteliki samochodowe są jak najbardziej bezpieczne i efektywnie chronią dzieci w wypadkach.
Homologacja drogą do zwiększenia bezpieczeństwa
Tor testowy Avionaut, zlokalizowany w Polsce, a konkretniej w Częstochowie, to jedna z nielicznych komercyjnych jednostek tego typu w kraju, który posiada homologację. Oznacza to przede wszystkim, że spełnia globalne normy bezpieczeństwa. Avionaut, który szczyci się stuprocentowym kapitałem europejskim, do prac nad modernizacją toru zatrudnił najlepszych inżynierów w Europie, a prace nad uzyskaniem homologacji trwały od sierpnia 2023 roku. Nowo nabyte uprawnienia firma wykorzystuje w pierwszej kolejności do udoskonalania standardów bezpieczeństwa w swoich aktualnych produktach. Dzięki temu, na rynek wypuszcza nową odsłonę znanego wcześniej fotelika COSMO – pod nazwą COSMO 2.0 Easy.
Przyszłość i innowacje
W miarę ewolucji motoryzacji w kierunku cyfryzacji, dekarbonizacji i automatyzacji, istnieje wiele możliwości dalszych prac nad zwiększaniem bezpieczeństwa dzieci. Avionaut, w ramach eksploatacji toru testowego może przodować w badaniach i implementacji technologii związanych z reaktywną ochroną fotelików dostosowaną do warunków jazdy, systemami monitorowania prawidłowego montażu fotelika czy automatycznego dostosowywania pozycji siedzącego w czasie rzeczywistym. Takie rozwiązania to na razie śpiewka przyszłości, ale rozwój testów oraz integracja i walidacja nowych technologii w kontrolowanych warunkach sprzyja kształtowaniu nowych standardów bezpieczeństwa w transporcie dzieci.
O Avionaut
Avionaut to innowacyjna polska firma specjalizująca się w produkcji wysokiej jakości fotelików samochodowych dla dzieci. Założona z pasji do bezpieczeństwa i komfortu najmłodszych, w ciągu 13 lat obecności na rynku, uznanie oraz oficjalną certyfikację AGR zyskała dzięki zachowaniu najwyższych standardów w ochronie zdrowego kręgosłupa. Pozytywnie oceniany zarówno w niemieckich testach ADAC oraz rygorystycznym szwedzkim Plus Test, Avionaut łączy nowoczesne rozwiązania inżynieryjne z estetycznym designem, dbając o to, aby każdy fotelik był nie tylko bezpieczny, ale również wygodny i łatwy w użytkowaniu. Avionaut wyróżnia się na rynku jako jedyna firma w Europie, która realizuje cały proces produkcji w jednej, polskiej fabryce, korzystając wyłącznie z własnych, lokalnie wyprodukowanych i opatentowanych komponentów. Więcej na temat marki Avionaut znajdziesz na stronie https://avionaut.com/pl/.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.