Komunikaty PR

Ciekawe badanie Nextbase

2023-04-28  |  15:00
Biuro prasowe

Święta to nie tylko czas radości, ale także zwiększonego ruchu i potencjalnych kolizji. W czasie, gdy ulice rozświetlają dekoracje, nasze głowy przetwarzają niekończące się listy zakupów i pilnych spraw do załatwienia. Dodajmy do tego nieodśnieżone drogi, korki, zatłoczone galerie handlowe i resztę sfrustrowanych kierowców w samochodach wokół nas. Brzmi jak przepis na przedświąteczny stres!

Jednym z celów, które przyświecają Nextbase jest zwiększenie bezpieczeństwa na drogach, poprzez jej produkty. Posiadanie kamery samochodowej pozwala na uniknięcie wielu nieprzyjemnych sytuacji. W razie kolizji na pomoc mogą przyjąć takie rozwiązania wideorejestratorów Nextbase jak inteligentny tryb parkingowy czy system Emergency SOS. Ten ostatni może wezwać służby medyczne na miejsce wypadku, gdy ze strony kierowcy nie będzie żadnej reakcji.

W celu jak najlepszego dopasowania swoich kamer samochodowych do potrzeb użytkowników firma cyklicznie prowadzi badania rynku wśród kierowców Zbliżający się okres świąteczny skłonił Nextbase do zadania również kilku pytań „z przymrużeniem oka”, zaś same wyniki okazały się dość interesujące

 

Wyjaśnijmy to raz na zawsze – Last Christmas czy All I want for Christmas

Podczas świąt wielu z nas spędza więcej czasu w samochodzie. Przemieszczamy się z miejsca na miejsce, głównie słuchając radia. Jednak na długo przed świętami rozgłośnie przypominają sobie i odświeżają świąteczne hity. Jedne z nich były napisane z myślą o tej okazji, inne zostały w tę konwencję wpisane wbrew pierwotnym założeniom. Marka Nextbase postanowiła dowiedzieć się, który ze świątecznych hitów polscy kierowcy darzą mniejszą sympatią. Tą piosenką jest „Last Christmas”, zespołu Wham!, który wskazało 19% respondentów. Drugie miejsce przypadło „All I Want for Christmas Is You”, autorstwa Mariah Carey (wskazana przez 15% respondentów). Dość nieoczekiwanie niewiele mniej respondentów (13%) jako najbardziej denerwującą piosenkę wskazało „Merry Christmas Everyone”, Shakin Stevensa. Co ciekawe, tolerancja na dwie ostatnie piosenki wzrasta wraz z wiekiem, a wśród respondentów powyżej 55 roku życia miały one zaledwie 10% wskazań. Z kolei za najbardziej lubianą piosenkę można uznać Driving home for Christmas, autorstwa Chris Rea, która została wskazana zdecydowanie najmniej razy.

 

Ty %(@#$ - czyli jak przeklinamy za kółkiem

Podobno przeklinanie pomaga rozładować emocje, takie jak strach czy złość. Choć dalecy jesteśmy od namawiania do takiej formy ekspresji, to rzucenie wiązanki pod nosem, we własnym samochodzie, jest dużo lepszą reakcją niż bezpośrednia agresja. Wszyscy poruszamy się tymi samymi drogami, w tych samych warunkach, w podobnym pędzie. W takiej sytuacji każdą metodę rozładowania emocji bez szkody dla innych należy uznać za dobrą. Naszych respondentów zapytaliśmy, jakimi epitetami najczęściej posługują się podczas jazdy. Na najniższym stopniu podium znalazł się ”Palant” wskazany przez 16% respondentów. Drugie miejsce zajmuje „Baran” (21%), a najczęściej używanym epitetem okazał się „Idiota” z 34% wskazań. Okazuje się, że z tej formy rozładowania emocji za kierownicą korzystamy niezależnie od płci – zarówno w przypadku kobiet, jak i mężczyzn. Zaledwie 22% ankietowanych zadeklarowało, że nie przeklina za kierownicą.

 

Przedświąteczna przestroga

Wybierając się w podróż należy zadbać o kondycję własną oraz samochodu. 19% respondentów zadeklarowało, że doświadczyło mikrosnu podczas prowadzenia pojazdu, a 36% stwierdziło, że na śliskiej lub mokrej nawierzchni zdarzyło im się stracić panowanie nad autem i zjechać z drogi.

 

O badaniu:

Informacje opierają się na ankiecie przeprowadzonej przez YouGov Deutschland GmbH w imieniu Nextbase. W trakcie tego procesu (w dniach 23-29 listopada 2023 r.) w Polsce przebadanych zostało 1058 pełnoletnich osób, które posiadają lub użytkują samochód. W kolejnych miesiącach marka Nextbase podzieli się dalszymi wnioskami z badania.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków Biuro prasowe
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Motoryzacja Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III
2024-12-23 | 18:00

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Dacia Duster III od momentu swojej premiery zyskała opinię jednego z najciekawszych SUV-ów segmentu. Teraz miłośnicy tego modelu otrzymują kolejną, niezwykle wartościową propozycję
Motoryzacja Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
2024-12-23 | 08:00

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę

To już pewne - międzynarodowy koncern branży motoryzacyjnej zainwestuje w Żagańskiej Strefie Gospodarczej. Mowa o firmie CEFA Poland, będącej częścią grupy Samvardhana

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.