CARIAD i TomTom opracowują nową generację nawigacji dla Grupy Volkswagen
CARIAD, firma należąca do Volkswagena, zajmująca się oprogramowaniem i technologią motoryzacyjną oraz TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosiły dziś, że wspólnie opracowują najlepszy w swojej klasie produkt nawigacyjny dla Grupy Volkswagen. Innowacyjna usługa będzie łączyła doświadczenie TomTom w dostarczaniu hybrydowej nawigacji i wiodących w branży informacji trafficowych z kompetencjami CARIAD w zakresie zapewniania najwyższej jakości doświadczeń użytkownika i integracji z pojazdem. Wieloletnia umowa pomiędzy firmą TomTom a Grupą Volkswagen obejmuje wszystkie rynki na świecie z wyłączeniem Chin i jest kontynuacją udanej i długiej współpracy. TomTom od wielu lat jest zaufanym partnerem Grupy Volkswagen w zakresie dostarczania usług związanych z ruchem drogowym.
CARIAD, który pracuje nad oprogramowaniem i platformami hardware dla wszystkich marek Grupy Volkswagen, opracuje UI/UX nawigacji, jak również wizualizację map, tworząc unikalne doświadczenie z użytkowania nawigacji dla klientów marek Grupy Volkswagen. Nowy software house Volkswagena ma na celu ścisłą integrację nawigacji z platformami samochodowymi, zapewniając płynne działanie najbardziej zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy oraz infotainment. Wykorzystując wielkość globalnej floty Grupy Volkswagen i korzystając z jej danych, CARIAD będzie stale ulepszać jakość i zasięg usług nawigacyjnych. Do 2030 roku CARIAD ma na celu podłączenie do Automotive Cloud Grupy Volkswagen nawet 40 milionów pojazdów na całym świecie.
Firma TomTom opracowała unikalne rozwiązanie nawigacyjne, które bezbłędnie zintegruje się z cyfrowymi kokpitami Grupy Volkswagen, dostarczając częste aktualizacje over-the-air. Najnowocześniejszy produkt nawigacyjny TomTom oparty jest na chmurze i korzysta z bardzo szybkich, aktualnych informacji o trasach oraz ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, aby zapewnić najlepsze wskazówki i najdokładniejsze szacowane czasy dotarcia do celu. W przypadku braku łączności danych, rozwiązanie korzysta z oprogramowania pokładowego, dzięki czemu jest dostępne w każdych okolicznościach.
„Dzięki współpracy z firmą TomTom wykonujemy kolejny krok w kierunku przekształcenia samochodów Grupy Volkswagen w motoryzacyjne doświadczenie, które płynnie integruje się z cyfrowym życiem kierowcy,” powiedział Francisco Moreno, Head of Navigation w CARIAD. „Korzystając z zaufanego wsparcia i fachowej wiedzy firmy TomTom, w połączeniu z obszerną flotą pojazdów connected Grupy Volkswagen, wprowadzimy na rynek wiele ekscytujących innowacji, które przyczynią się do bezpieczniejszej, bardziej efektywnej czasowo i intuicyjnej jazdy".
Pierwsze modele, w których zostanie zaprezentowana technologia nawigacji nowej generacji, to samochody elektryczne, które wyjadą na drogi w 2023 roku. Pojazdy te będą korzystać z zasięgu EV i dokładności wyznaczania tras, która jest o wiele bardziej precyzyjna niż wszystkie inne obecnie dostępne rozwiązania. Trwają również prace nad pionierskimi funkcjami, takimi jak nawigacja na poziomie pasa ruchu i traffic zależny od pasa ruchu, a także bardziej zaawansowanymi i spersonalizowanymi wrażeniami z jazdy samochodem elektrycznym.
„Cieszymy się, że możemy zacieśnić nasze relacje z Grupą Volkswagen poprzez współpracę z CARIAD, liderem w przemyśle samochodowym,” powiedział Antoine Saucier, Managing Director, TomTom Automotive. „Informacja, która dotyczy tego, że nasze najnowocześniejsze rozwiązanie nawigacyjne zasili kolejną generację cyfrowych kokpitów w Grupie Volkswagen - od samochodów seryjnych po linie premium – i zapewnienie ciągłej integracji oraz dostarczania innowacji w nadchodzących latach, jest kolejnym ważnym momentem w historii naszej współpracy”.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Farmacja
Polacy leczą samodzielnie ponad połowę lekkich dolegliwości zdrowotnych. Jesteśmy liderem UE

Szacuje się, że w Unii Europejskiej codziennie występuje ok. 3,3 mln przypadków lekkich dolegliwości. Gdyby każdy pacjent zgłaszał się z nimi do lekarza, potrzebnych byłoby dodatkowo 120 tys. lekarzy pierwszego kontaktu lub obecni lekarze musieliby pracować dodatkowe 144 minuty dziennie. Polska pod względem samoleczenia, ze wskaźnikiem na poziomie 55 proc., plasuje się w czołówce UE. – Samodzielne leczenie to nie tylko kwestia wygody pacjenta, ale przede wszystkim realne odciążenie systemu ochrony zdrowia – przekonuje Ewa Królikowska z PASMI.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.