CARIAD i TomTom opracowują nową generację nawigacji dla Grupy Volkswagen
CARIAD, firma należąca do Volkswagena, zajmująca się oprogramowaniem i technologią motoryzacyjną oraz TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosiły dziś, że wspólnie opracowują najlepszy w swojej klasie produkt nawigacyjny dla Grupy Volkswagen. Innowacyjna usługa będzie łączyła doświadczenie TomTom w dostarczaniu hybrydowej nawigacji i wiodących w branży informacji trafficowych z kompetencjami CARIAD w zakresie zapewniania najwyższej jakości doświadczeń użytkownika i integracji z pojazdem. Wieloletnia umowa pomiędzy firmą TomTom a Grupą Volkswagen obejmuje wszystkie rynki na świecie z wyłączeniem Chin i jest kontynuacją udanej i długiej współpracy. TomTom od wielu lat jest zaufanym partnerem Grupy Volkswagen w zakresie dostarczania usług związanych z ruchem drogowym.
CARIAD, który pracuje nad oprogramowaniem i platformami hardware dla wszystkich marek Grupy Volkswagen, opracuje UI/UX nawigacji, jak również wizualizację map, tworząc unikalne doświadczenie z użytkowania nawigacji dla klientów marek Grupy Volkswagen. Nowy software house Volkswagena ma na celu ścisłą integrację nawigacji z platformami samochodowymi, zapewniając płynne działanie najbardziej zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy oraz infotainment. Wykorzystując wielkość globalnej floty Grupy Volkswagen i korzystając z jej danych, CARIAD będzie stale ulepszać jakość i zasięg usług nawigacyjnych. Do 2030 roku CARIAD ma na celu podłączenie do Automotive Cloud Grupy Volkswagen nawet 40 milionów pojazdów na całym świecie.
Firma TomTom opracowała unikalne rozwiązanie nawigacyjne, które bezbłędnie zintegruje się z cyfrowymi kokpitami Grupy Volkswagen, dostarczając częste aktualizacje over-the-air. Najnowocześniejszy produkt nawigacyjny TomTom oparty jest na chmurze i korzysta z bardzo szybkich, aktualnych informacji o trasach oraz ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, aby zapewnić najlepsze wskazówki i najdokładniejsze szacowane czasy dotarcia do celu. W przypadku braku łączności danych, rozwiązanie korzysta z oprogramowania pokładowego, dzięki czemu jest dostępne w każdych okolicznościach.
„Dzięki współpracy z firmą TomTom wykonujemy kolejny krok w kierunku przekształcenia samochodów Grupy Volkswagen w motoryzacyjne doświadczenie, które płynnie integruje się z cyfrowym życiem kierowcy,” powiedział Francisco Moreno, Head of Navigation w CARIAD. „Korzystając z zaufanego wsparcia i fachowej wiedzy firmy TomTom, w połączeniu z obszerną flotą pojazdów connected Grupy Volkswagen, wprowadzimy na rynek wiele ekscytujących innowacji, które przyczynią się do bezpieczniejszej, bardziej efektywnej czasowo i intuicyjnej jazdy".
Pierwsze modele, w których zostanie zaprezentowana technologia nawigacji nowej generacji, to samochody elektryczne, które wyjadą na drogi w 2023 roku. Pojazdy te będą korzystać z zasięgu EV i dokładności wyznaczania tras, która jest o wiele bardziej precyzyjna niż wszystkie inne obecnie dostępne rozwiązania. Trwają również prace nad pionierskimi funkcjami, takimi jak nawigacja na poziomie pasa ruchu i traffic zależny od pasa ruchu, a także bardziej zaawansowanymi i spersonalizowanymi wrażeniami z jazdy samochodem elektrycznym.
„Cieszymy się, że możemy zacieśnić nasze relacje z Grupą Volkswagen poprzez współpracę z CARIAD, liderem w przemyśle samochodowym,” powiedział Antoine Saucier, Managing Director, TomTom Automotive. „Informacja, która dotyczy tego, że nasze najnowocześniejsze rozwiązanie nawigacyjne zasili kolejną generację cyfrowych kokpitów w Grupie Volkswagen - od samochodów seryjnych po linie premium – i zapewnienie ciągłej integracji oraz dostarczania innowacji w nadchodzących latach, jest kolejnym ważnym momentem w historii naszej współpracy”.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Ochrona środowiska
Wokół utylizacji odpadów medycznych narosło wiele mitów. Nowoczesne instalacje pozwalają wykorzystać ten proces do produkcji ciepła i energii

Według różnych szacunków w Polsce powstaje od 60 do nawet 200 tys. t odpadów medycznych. Wymagają one specjalnego trybu postępowania, innego niż dla odpadów komunalnych – jedyną dopuszczalną i obowiązującą w świetle polskiego prawa metodą jest ich spalanie. Obecnie zakłady przetwarzania odpadów to nowoczesne instalacje połączone z odzyskiem energii. Termiczne przekształcenie odpadów może też być elementem gospodarki o obiegu zamkniętym.
Problemy społeczne
Poziom wyszczepienia Ukraińców jest o 20 pp. niższy niż Polaków. Ukraińskie mamy w Polsce wskazują na szereg barier

Różnice w kalendarzu szczepień, bariery językowe, nieznajomość polskiego systemu szczepień oraz obawy przed skutkami ubocznymi szczepionek – to jedne z najczęstszych problemów, które prowadzą do tego, że poziom wyszczepienia Ukraińców w Polsce jest niższy niż Polaków. To może mieć wpływ na bezpieczeństwo zdrowotne w całym kraju. Fundacja Instytutu Matki i Dziecka podejmuje inicjatywę mającą budować postawy proszczepienne wśród imigrantów.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.