Booster sposobem na mróz
Nawet najlepsze auta mogą zastrajkować na mrozie. Skutecznym zabezpieczeniem przed taką sytuacją jest booster. Dzięki niewielkim gabarytom bez problemu można wozić go w bagażniku, a nawet w schowku. Naładowany do pełna utrzymuje swoją gotowość nawet kilka miesięcy i w sytuacji podbramkowej może okazać się prawdziwym wybawieniem z kłopotów.
Starsze samochody miewają problemy z rozruchem podczas mrozów, ponieważ są już wyeksploatowane. Nowsze – również czasami nie zapalają zimą, ponieważ są tak naszpikowane elektroniką, że nawet kiedy są zaparkowana potrafią rozładować akumulator. W każdym przypadku skutecznym rozwiązaniem zimowych problemów okazuje się booster. Najlepiej taki nowoczesny i automatyczny jak NOCO, który działa w trybie całkowicie „inteligentnym” chroniąc instalację samochodową przed uszkodzeniem. Dobre boostery są zabezpieczone nawet przed omyłkowym, odwrotnym podpięciem przewodów, co wbrew pozorom zdarza się nawet mechanikom.
NOCO – pomocnik uniwersalny
Poszczególne wersje boosterów NOCO różnią się natężeniem prądu w momencie rozruchu akumulatora, ale już podstawowe modele w zupełności wystarczają do tego, aby uruchomić większość samochodów osobowych jeżdżących po naszych drogach. Żeby jeszcze bardziej ułatwić obsługę, NOCO podaje na opakowaniach pojemności silników benzynowych/wysokoprężnych, z którymi radzi sobie dany model. Nie trzeba się zatem absolutnie znać na elektryce.
Najlepiej sprzedający się model na polskim rynku - GB40 obsługuje silniki benzynowe o pojemności do 6 litrów oraz diesle o pojemności do 3 litrów. Nieco droższy, ale również popularny model GBX45 obsługuje silniki o pojemnościach do 6.5 l (benzyna) i 4.0 l (diesel). NOCO oferuje jeszcze mocniejsze boostery ale one są kupowane głównie przez profesjonalistów (mechanicy, operatorzy maszyn budowlanych itp.).
Zawsze da radę
Wiele osób zadaje sobie pytanie: a co jeśli naładowany booster będzie leżał w bagażniku kilka miesięcy i również się rozładuje? Boostery NOCO mogą pozostawać w stanie naładowania w zależności od warunków pogodowych od kilku miesięcy do nawet roku. Istnieje duża szansa, że przy polskich, dość łagodnych mrozach booster wytrzyma naładowany przez okres całej zimy. Stosowana w bosterach NOCO technologia UltraSafe 2.0 efektywniej zarządza wydajnością cieplną (temperatura robocza od -20 do 50 oC) i zabezpiecza żywotność wbudowanej baterii przed degradacją techniczną.
Bardzo ważne jest również to, że częściowe rozładowanie boostera ogranicza jedynie liczbę cykli uruchamiania silnika. Można zatem założyć, że w pełni naładowany booster w zależności od modelu i sposobu wykorzystania wykona 20 do 80 cykli, a taki trochę rozładowany – np. od 2 do 20 cykli, co też daje dużą szansę na uruchomienie silnika. Pamiętajmy, że czasem wystarczy nawet jeden cykl!
Ładowanie w podróży
Boostery można ładować nie tylko w domu, czy w garażu z gniazdka, ale również z samochodowego gniazda zapalniczki. Nic nie stoi zatem na przeszkodzie, aby podczas podróży w góry wziąć booster do kabiny i profilaktycznie podładować – nawet godzina czy dwie jazdy z ładowaniem to dla boostera naprawdę dużo.
Ładowanie na szybko
W sytuacji awaryjnej, można postąpić jeszcze inaczej. Jeśli np. potrzebujemy wracać z hotelu, samochód nie zapala, a booster jest rozładowany, można przecież booster dość szybko podładować właśnie w hotelu. Normalnie boostery NOCO potrzebują około godziny do pełnego naładowania (w przypadku topowych modeli ten czas może być nieco dłuższy). W sytuacji awaryjnej wystarczy wpiąć booster NOCO do gniazdka na kilka-kilkanaście minut, aby nadawał się do użytku i zagwarantował od jednego do kilku cykli rozruchu.
Wielu kierowców ceni sobie wszelkie działania profilaktyczne, które mogą zaprocentować w sytuacji awaryjnej. Niektórzy wożą w bagażniku podstawowy zestaw narzędzi, opaski samozaciskowe, linkę do holowania czy latarkę. W tym kontekście warto pomyśleć także o boosterze. To jednorazowy wydatek ma urządzenie, które będzie służyć przez wiele lat. Nowoczesne akumulatory stosowane w boosterach NOCO nie degradują się zbyt szybko, więc najprawdopodobniej jeden booster będzie jeździł z nami w kolejno zmienianych samochodach. - Sławomir Gosławski, NOCO

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Polscy naukowcy pracują nad materiałami budowlanymi z roślin. Szerokie zastosowanie mogą mieć przede wszystkim konopie
W związku ze zmianami klimatycznymi i kurczącymi się zasobami naturalnymi naukowcy szukają nowoczesnych, odnawialnych materiałów budowlanych. Przyszłość budownictwa może należeć do roślin jednorocznych – przede wszystkim słomy i konopi. Naukowcy z Wydziału Leśnego i Technologii Drewna z Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu pracują nad materiałami roślinnymi, które mogą zastąpić tradycyjne surowce.
Nauka
Szacowanie rzeczywistej liczby użytkowników miast dużym wyzwaniem. Statystycy wykorzystują dane z nowoczesnych źródeł

Różnica między liczbą rezydentów a rzeczywistą liczbą osób codziennie przebywających w Warszawie może sięgać nawet niemal pół miliona. Rozbieżności są dostrzegalne przede wszystkim w dużych miastach i ich obszarach funkcjonalnych. Precyzyjne dane populacyjne są tymczasem niezbędne w kształtowaniu usług społecznych i zdrowotnych, edukacyjnych, opiekuńczych, a także w planowaniu inwestycji infrastrukturalnych. W statystyce coraz częściej dane z oficjalnych źródeł, takich jak Zakład Ubezpieczeń Społecznych, są uzupełniane o te pochodzące od operatorów sieci komórkowych czy kart płatniczych.
Farmacja
Nowy pakiet farmaceutyczny ma wyrównać szanse pacjentów w całej Unii. W Polsce na niektóre leki czeka się ponad dwa lata dłużej niż w Niemczech

Jeszcze pod przewodnictwem Polski Rada UE uzgodniła stanowisko w sprawie pakietu farmaceutycznego – największej reformy prawa lekowego od 20 lat. Ma on skrócić różnice w dostępie do terapii między krajami członkowskimi, które dziś sięgają nawet dwóch–trzech lat. W Unii Europejskiej wciąż brakuje terapii na ponad 6 tys. chorób rzadkich, a niedobory obejmują również leki ratujące życie. Nowe przepisy mają zapewnić szybszy dostęp do leków, wzmocnić konkurencyjność branży oraz zabezpieczyć dostawy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.