Booster sposobem na mróz
Nawet najlepsze auta mogą zastrajkować na mrozie. Skutecznym zabezpieczeniem przed taką sytuacją jest booster. Dzięki niewielkim gabarytom bez problemu można wozić go w bagażniku, a nawet w schowku. Naładowany do pełna utrzymuje swoją gotowość nawet kilka miesięcy i w sytuacji podbramkowej może okazać się prawdziwym wybawieniem z kłopotów.
Starsze samochody miewają problemy z rozruchem podczas mrozów, ponieważ są już wyeksploatowane. Nowsze – również czasami nie zapalają zimą, ponieważ są tak naszpikowane elektroniką, że nawet kiedy są zaparkowana potrafią rozładować akumulator. W każdym przypadku skutecznym rozwiązaniem zimowych problemów okazuje się booster. Najlepiej taki nowoczesny i automatyczny jak NOCO, który działa w trybie całkowicie „inteligentnym” chroniąc instalację samochodową przed uszkodzeniem. Dobre boostery są zabezpieczone nawet przed omyłkowym, odwrotnym podpięciem przewodów, co wbrew pozorom zdarza się nawet mechanikom.
NOCO – pomocnik uniwersalny
Poszczególne wersje boosterów NOCO różnią się natężeniem prądu w momencie rozruchu akumulatora, ale już podstawowe modele w zupełności wystarczają do tego, aby uruchomić większość samochodów osobowych jeżdżących po naszych drogach. Żeby jeszcze bardziej ułatwić obsługę, NOCO podaje na opakowaniach pojemności silników benzynowych/wysokoprężnych, z którymi radzi sobie dany model. Nie trzeba się zatem absolutnie znać na elektryce.
Najlepiej sprzedający się model na polskim rynku - GB40 obsługuje silniki benzynowe o pojemności do 6 litrów oraz diesle o pojemności do 3 litrów. Nieco droższy, ale również popularny model GBX45 obsługuje silniki o pojemnościach do 6.5 l (benzyna) i 4.0 l (diesel). NOCO oferuje jeszcze mocniejsze boostery ale one są kupowane głównie przez profesjonalistów (mechanicy, operatorzy maszyn budowlanych itp.).
Zawsze da radę
Wiele osób zadaje sobie pytanie: a co jeśli naładowany booster będzie leżał w bagażniku kilka miesięcy i również się rozładuje? Boostery NOCO mogą pozostawać w stanie naładowania w zależności od warunków pogodowych od kilku miesięcy do nawet roku. Istnieje duża szansa, że przy polskich, dość łagodnych mrozach booster wytrzyma naładowany przez okres całej zimy. Stosowana w bosterach NOCO technologia UltraSafe 2.0 efektywniej zarządza wydajnością cieplną (temperatura robocza od -20 do 50 oC) i zabezpiecza żywotność wbudowanej baterii przed degradacją techniczną.
Bardzo ważne jest również to, że częściowe rozładowanie boostera ogranicza jedynie liczbę cykli uruchamiania silnika. Można zatem założyć, że w pełni naładowany booster w zależności od modelu i sposobu wykorzystania wykona 20 do 80 cykli, a taki trochę rozładowany – np. od 2 do 20 cykli, co też daje dużą szansę na uruchomienie silnika. Pamiętajmy, że czasem wystarczy nawet jeden cykl!
Ładowanie w podróży
Boostery można ładować nie tylko w domu, czy w garażu z gniazdka, ale również z samochodowego gniazda zapalniczki. Nic nie stoi zatem na przeszkodzie, aby podczas podróży w góry wziąć booster do kabiny i profilaktycznie podładować – nawet godzina czy dwie jazdy z ładowaniem to dla boostera naprawdę dużo.
Ładowanie na szybko
W sytuacji awaryjnej, można postąpić jeszcze inaczej. Jeśli np. potrzebujemy wracać z hotelu, samochód nie zapala, a booster jest rozładowany, można przecież booster dość szybko podładować właśnie w hotelu. Normalnie boostery NOCO potrzebują około godziny do pełnego naładowania (w przypadku topowych modeli ten czas może być nieco dłuższy). W sytuacji awaryjnej wystarczy wpiąć booster NOCO do gniazdka na kilka-kilkanaście minut, aby nadawał się do użytku i zagwarantował od jednego do kilku cykli rozruchu.
Wielu kierowców ceni sobie wszelkie działania profilaktyczne, które mogą zaprocentować w sytuacji awaryjnej. Niektórzy wożą w bagażniku podstawowy zestaw narzędzi, opaski samozaciskowe, linkę do holowania czy latarkę. W tym kontekście warto pomyśleć także o boosterze. To jednorazowy wydatek ma urządzenie, które będzie służyć przez wiele lat. Nowoczesne akumulatory stosowane w boosterach NOCO nie degradują się zbyt szybko, więc najprawdopodobniej jeden booster będzie jeździł z nami w kolejno zmienianych samochodach. - Sławomir Gosławski, NOCO
Czy miasta są gotowe na nowe środki transportu? 55% Europejczyków uważa, że nie.
TomTom i CARIAD uruchamiają nawigację nowej generacji
Hak holowniczy Steinhof do chińskich samochodów BAIC
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.