Arval stawia na huby mobilnościowe i współdzielenie pojazdów dla firm
NBS Communications
Krucza 16/22
00-526 Warszawa
bkrowicka|nbs.com.pl| |bkrowicka|nbs.com.pl
511 917 929
nbs.com.pl
Arval Service Lease Polska, spółka z Grupy BNP Paribas, specjalizująca się w wynajmie długoterminowym pojazdów, zamierza w tym roku mocno postawić na rozwiązania technologiczne, wspierające korzystanie z niskoemisyjnych środków transportu. Firma przystąpiła do stowarzyszenia Mobilne Miasto, by wspólnie wypracować optymalne rozwiązania, które umożliwią mieszkańcom miast sprawniejsze i bardziej ekologiczne przemieszczanie się.
Przystąpienie Arval do inicjatywy Mobilne Miasto jest kolejnym krokiem w realizacji pięcioletniej strategii Arval Beyond, która zakłada duże skupienie firmy na zrównoważonej mobilności przedsiębiorstw. W tym roku Arval zamierza mocno rozwijać swoją ofertę związaną z elektromobilnością, a do końca 2025 roku w jego flocie wynajmowanej w Polsce ma się znajdować 25 000 zelektryfikowanych pojazdów (25% wszystkich aut).
Nowym kierunkiem proponowanym przez spółkę klientom są różne modele współdzielenia samochodów, rowerów i innych form mikromobilności.
– Jeden z filarów naszej strategii to oferta 360o Mobility, która zakłada mocny zwrot w stronę zrównoważonej mobilności. Polega ona na uruchamianiu niskoemisyjnych środków transportu i optymalizacji korzystania z nich przez pracowników firm naszych klientów. Pomaga w tym np. opcja w pełni zelektryfikowanego car sharingu, którą uruchomiliśmy w ubiegłym roku. Wkrótce ruszy też nasz testowy hub mobilnościowy, w którym pracownicy firm będą mogli w łatwy sposób wypożyczyć auto, rower oraz inne nowoczesne i niespotykane dotąd pojazdy. Trwają też prace nad naszą platformą Mobility as a Service (MaaS), która ułatwi użytkownikom planowanie szybkich, wygodnych i ekologicznych przejazdów. Podobna rewolucja technologiczna czeka w najbliższych latach całą branżę transportową, a my chcemy stać w Polsce na jej czele. Dlatego korzystamy ze wsparcia merytorycznego Mobilnego Miasta, stowarzyszenia z dużym doświadczeniem i wiedzą w zakresie współdzielonej mobilności i potrzebnych do niej rozwiązań technologicznych – mówi Bartłomiej Kwapisz, Head of Marketing & Innovations w Arval Service Lease Polska.
Arval będzie także uczestniczył w działaniach edukacyjnych Mobilnego Miasta, promujących miejską mikromobilność i użytkowanie pojazdów niskoemisyjnych.
Jak wynika z danych stowarzyszenia Mobilne Miasto, w ubiegłym roku mobilność Polaków zmniejszyła się w niektórych miesiącach nawet o 55% w stosunku do przeciętnego poziomu z wcześniejszych lat. Było to następstwem pandemii COVID-19, kolejnych lockdownów i wprowadzanych obostrzeń. Nie oznacza to jednak spadku zainteresowania współdzieleniem samochodów i innych środków transportu.
– Współdzielone pojazdy dostępne wprost z ulicy czy chodnika za pośrednictwem aplikacji mobilnych, pomimo, iż dostępne są szerokiej grupie użytkowników (w Polsce to ponad 3 mln zarejestrowanych osób), wciąż pozostają środkami transportu indywidualnego, a więc – w sytuacji zagrożenia epidemiologicznego – są bezpieczniejsze, ponieważ nie eksponują kierujących na styczność z innymi osobami i ułatwiają zachowanie dystansowania społecznego. M.in. z tego powodu usługi sharingu pojazdów nie tylko pozostają obecnie realnie wykorzystywaną przez mieszkańców miast opcją transportową, ale zyskują też coraz więcej zainteresowania ze strony firm i instytucji, które chcą oferować swoim pracownikom dostęp do całej gamy rozwiązań w zakresie mobilności – zwraca uwagę Adam Jędrzejewski, założyciel i prezes Stowarzyszenia Mobilne Miasto, dodając, że współpraca z tak uznaną i innowacyjną marką jak Arval pozwoli jeszcze skuteczniej wytyczać kierunek rozwoju miejskiej mobilności w Polsce.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.