Arval stawia na huby mobilnościowe i współdzielenie pojazdów dla firm
NBS Communications
Krucza 16/22
00-526 Warszawa
bkrowicka|nbs.com.pl| |bkrowicka|nbs.com.pl
511 917 929
nbs.com.pl
Arval Service Lease Polska, spółka z Grupy BNP Paribas, specjalizująca się w wynajmie długoterminowym pojazdów, zamierza w tym roku mocno postawić na rozwiązania technologiczne, wspierające korzystanie z niskoemisyjnych środków transportu. Firma przystąpiła do stowarzyszenia Mobilne Miasto, by wspólnie wypracować optymalne rozwiązania, które umożliwią mieszkańcom miast sprawniejsze i bardziej ekologiczne przemieszczanie się.
Przystąpienie Arval do inicjatywy Mobilne Miasto jest kolejnym krokiem w realizacji pięcioletniej strategii Arval Beyond, która zakłada duże skupienie firmy na zrównoważonej mobilności przedsiębiorstw. W tym roku Arval zamierza mocno rozwijać swoją ofertę związaną z elektromobilnością, a do końca 2025 roku w jego flocie wynajmowanej w Polsce ma się znajdować 25 000 zelektryfikowanych pojazdów (25% wszystkich aut).
Nowym kierunkiem proponowanym przez spółkę klientom są różne modele współdzielenia samochodów, rowerów i innych form mikromobilności.
– Jeden z filarów naszej strategii to oferta 360o Mobility, która zakłada mocny zwrot w stronę zrównoważonej mobilności. Polega ona na uruchamianiu niskoemisyjnych środków transportu i optymalizacji korzystania z nich przez pracowników firm naszych klientów. Pomaga w tym np. opcja w pełni zelektryfikowanego car sharingu, którą uruchomiliśmy w ubiegłym roku. Wkrótce ruszy też nasz testowy hub mobilnościowy, w którym pracownicy firm będą mogli w łatwy sposób wypożyczyć auto, rower oraz inne nowoczesne i niespotykane dotąd pojazdy. Trwają też prace nad naszą platformą Mobility as a Service (MaaS), która ułatwi użytkownikom planowanie szybkich, wygodnych i ekologicznych przejazdów. Podobna rewolucja technologiczna czeka w najbliższych latach całą branżę transportową, a my chcemy stać w Polsce na jej czele. Dlatego korzystamy ze wsparcia merytorycznego Mobilnego Miasta, stowarzyszenia z dużym doświadczeniem i wiedzą w zakresie współdzielonej mobilności i potrzebnych do niej rozwiązań technologicznych – mówi Bartłomiej Kwapisz, Head of Marketing & Innovations w Arval Service Lease Polska.
Arval będzie także uczestniczył w działaniach edukacyjnych Mobilnego Miasta, promujących miejską mikromobilność i użytkowanie pojazdów niskoemisyjnych.
Jak wynika z danych stowarzyszenia Mobilne Miasto, w ubiegłym roku mobilność Polaków zmniejszyła się w niektórych miesiącach nawet o 55% w stosunku do przeciętnego poziomu z wcześniejszych lat. Było to następstwem pandemii COVID-19, kolejnych lockdownów i wprowadzanych obostrzeń. Nie oznacza to jednak spadku zainteresowania współdzieleniem samochodów i innych środków transportu.
– Współdzielone pojazdy dostępne wprost z ulicy czy chodnika za pośrednictwem aplikacji mobilnych, pomimo, iż dostępne są szerokiej grupie użytkowników (w Polsce to ponad 3 mln zarejestrowanych osób), wciąż pozostają środkami transportu indywidualnego, a więc – w sytuacji zagrożenia epidemiologicznego – są bezpieczniejsze, ponieważ nie eksponują kierujących na styczność z innymi osobami i ułatwiają zachowanie dystansowania społecznego. M.in. z tego powodu usługi sharingu pojazdów nie tylko pozostają obecnie realnie wykorzystywaną przez mieszkańców miast opcją transportową, ale zyskują też coraz więcej zainteresowania ze strony firm i instytucji, które chcą oferować swoim pracownikom dostęp do całej gamy rozwiązań w zakresie mobilności – zwraca uwagę Adam Jędrzejewski, założyciel i prezes Stowarzyszenia Mobilne Miasto, dodając, że współpraca z tak uznaną i innowacyjną marką jak Arval pozwoli jeszcze skuteczniej wytyczać kierunek rozwoju miejskiej mobilności w Polsce.
Klocki hamulcowe w ciężarówkach - poradnik Steinhof
Nowa lampa warsztatowa LED pod maskę
Częstochowa centrum innowacji. Komercyjny tor zderzeniowy otrzymuje homologację.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Infrastruktura
Polskie rolnictwo potrzebuje inwestycji infrastrukturalnych. Niezbędna jest budowa agroportów i rozwój połączeń kolejowych
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał eksportu rolnego, oznacza też problem z tranzytem ukraińskiego zboża. Konieczna jest przede wszystkim budowa agroportów. – Mierzymy się z dużą nadwyżką zboża, którą trzeba wywieźć jak najszybciej, żeby zwolnić powierzchnie magazynowe do żniw na kolejny sezon, i w związku z tym potrzebne jest coraz szybsze tempo wywożenia – mówi Stefan Krajewski, wiceminister rolnictwa i rozwoju wsi. Część ekspertów zastanawia się jednak nad długofalowym uzasadnieniem takich inwestycji.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.