Arval stawia na huby mobilnościowe i współdzielenie pojazdów dla firm
NBS Communications
Krucza 16/22
00-526 Warszawa
bkrowicka|nbs.com.pl| |bkrowicka|nbs.com.pl
511 917 929
nbs.com.pl
Arval Service Lease Polska, spółka z Grupy BNP Paribas, specjalizująca się w wynajmie długoterminowym pojazdów, zamierza w tym roku mocno postawić na rozwiązania technologiczne, wspierające korzystanie z niskoemisyjnych środków transportu. Firma przystąpiła do stowarzyszenia Mobilne Miasto, by wspólnie wypracować optymalne rozwiązania, które umożliwią mieszkańcom miast sprawniejsze i bardziej ekologiczne przemieszczanie się.
Przystąpienie Arval do inicjatywy Mobilne Miasto jest kolejnym krokiem w realizacji pięcioletniej strategii Arval Beyond, która zakłada duże skupienie firmy na zrównoważonej mobilności przedsiębiorstw. W tym roku Arval zamierza mocno rozwijać swoją ofertę związaną z elektromobilnością, a do końca 2025 roku w jego flocie wynajmowanej w Polsce ma się znajdować 25 000 zelektryfikowanych pojazdów (25% wszystkich aut).
Nowym kierunkiem proponowanym przez spółkę klientom są różne modele współdzielenia samochodów, rowerów i innych form mikromobilności.
– Jeden z filarów naszej strategii to oferta 360o Mobility, która zakłada mocny zwrot w stronę zrównoważonej mobilności. Polega ona na uruchamianiu niskoemisyjnych środków transportu i optymalizacji korzystania z nich przez pracowników firm naszych klientów. Pomaga w tym np. opcja w pełni zelektryfikowanego car sharingu, którą uruchomiliśmy w ubiegłym roku. Wkrótce ruszy też nasz testowy hub mobilnościowy, w którym pracownicy firm będą mogli w łatwy sposób wypożyczyć auto, rower oraz inne nowoczesne i niespotykane dotąd pojazdy. Trwają też prace nad naszą platformą Mobility as a Service (MaaS), która ułatwi użytkownikom planowanie szybkich, wygodnych i ekologicznych przejazdów. Podobna rewolucja technologiczna czeka w najbliższych latach całą branżę transportową, a my chcemy stać w Polsce na jej czele. Dlatego korzystamy ze wsparcia merytorycznego Mobilnego Miasta, stowarzyszenia z dużym doświadczeniem i wiedzą w zakresie współdzielonej mobilności i potrzebnych do niej rozwiązań technologicznych – mówi Bartłomiej Kwapisz, Head of Marketing & Innovations w Arval Service Lease Polska.
Arval będzie także uczestniczył w działaniach edukacyjnych Mobilnego Miasta, promujących miejską mikromobilność i użytkowanie pojazdów niskoemisyjnych.
Jak wynika z danych stowarzyszenia Mobilne Miasto, w ubiegłym roku mobilność Polaków zmniejszyła się w niektórych miesiącach nawet o 55% w stosunku do przeciętnego poziomu z wcześniejszych lat. Było to następstwem pandemii COVID-19, kolejnych lockdownów i wprowadzanych obostrzeń. Nie oznacza to jednak spadku zainteresowania współdzieleniem samochodów i innych środków transportu.
– Współdzielone pojazdy dostępne wprost z ulicy czy chodnika za pośrednictwem aplikacji mobilnych, pomimo, iż dostępne są szerokiej grupie użytkowników (w Polsce to ponad 3 mln zarejestrowanych osób), wciąż pozostają środkami transportu indywidualnego, a więc – w sytuacji zagrożenia epidemiologicznego – są bezpieczniejsze, ponieważ nie eksponują kierujących na styczność z innymi osobami i ułatwiają zachowanie dystansowania społecznego. M.in. z tego powodu usługi sharingu pojazdów nie tylko pozostają obecnie realnie wykorzystywaną przez mieszkańców miast opcją transportową, ale zyskują też coraz więcej zainteresowania ze strony firm i instytucji, które chcą oferować swoim pracownikom dostęp do całej gamy rozwiązań w zakresie mobilności – zwraca uwagę Adam Jędrzejewski, założyciel i prezes Stowarzyszenia Mobilne Miasto, dodając, że współpraca z tak uznaną i innowacyjną marką jak Arval pozwoli jeszcze skuteczniej wytyczać kierunek rozwoju miejskiej mobilności w Polsce.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Ochrona środowiska
Wokół utylizacji odpadów medycznych narosło wiele mitów. Nowoczesne instalacje pozwalają wykorzystać ten proces do produkcji ciepła i energii

Według różnych szacunków w Polsce powstaje od 60 do nawet 200 tys. t odpadów medycznych. Wymagają one specjalnego trybu postępowania, innego niż dla odpadów komunalnych – jedyną dopuszczalną i obowiązującą w świetle polskiego prawa metodą jest ich spalanie. Obecnie zakłady przetwarzania odpadów to nowoczesne instalacje połączone z odzyskiem energii. Termiczne przekształcenie odpadów może też być elementem gospodarki o obiegu zamkniętym.
Problemy społeczne
Poziom wyszczepienia Ukraińców jest o 20 pp. niższy niż Polaków. Ukraińskie mamy w Polsce wskazują na szereg barier

Różnice w kalendarzu szczepień, bariery językowe, nieznajomość polskiego systemu szczepień oraz obawy przed skutkami ubocznymi szczepionek – to jedne z najczęstszych problemów, które prowadzą do tego, że poziom wyszczepienia Ukraińców w Polsce jest niższy niż Polaków. To może mieć wpływ na bezpieczeństwo zdrowotne w całym kraju. Fundacja Instytutu Matki i Dziecka podejmuje inicjatywę mającą budować postawy proszczepienne wśród imigrantów.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.