Komunikaty PR

Mixed Reality odciąży laboratoria

2020-07-01  |  14:00
Biuro prasowe
Do pobrania IP ( 0.05 MB )

Nagły wzrost zapotrzebowania na usługi laboratoriów diagnostycznych, którego przyczyną jest pandemia COVID-19, spowodował, że laboranci są mocno obciążeni pracą. Dziś nie tylko wykonują standardowe badania, ale przeprowadzają również tysiące testów dziennie, osób potencjalnie zakażonych wirusem SARS-CoV-2. Presja czasu i duże obciążenie pracą zwiększają ryzyko popełnienia błędu. Polski start-up Holo4Labs opracował rozwiązanie, które pozwala na odciążenie laborantów i zdalne przeprowadzanie procedur analitycznych.

 
Spółka w czerwcu z sukcesem przeprowadziła kampanię crowdfundingu udziałowego w 10 dni pozyskując 1,2 mln zł od inwestorów. Rozwiązanie proponowane przez ekspertów od Mieszanej Rzeczywistości (Mixed Reality) z Holo4Labs pozwala maksymalnie zautomatyzować proces analizy próbek, minimalizując ryzyko popełnienia błędu przez laboranta, również w laboratorium diagnostycznym, ale nie tylko. System opracowany przez Polaków korzysta z najnowszej generacji wirtualnych gogli Microsoft HoloLens 2 oraz jest zintegrowany z oprogramowaniem LIMS wykorzystywanym w laboratoriach.

 

Szybsza analiza

Holo4Labs działa jak przenośny komputer, którego nieskończony ekran użytkownik zawsze ma przed oczami. Laborant korzystający z rozwiązania nie musi wprowadzać ręcznie danych do komputera, a ponadto dzięki goglom posiada podgląd do kluczowych informacji na temat próbek z dowolnego miejsca.  – Cały proces analizy badanego materiału wspomagany jest poprzez nasze autorskie rozwiązanie. Oprogramowanie automatycznie skanuje próbkę i podpowiada laborantowi, jaki następny krok powinien wykonać. W dodatku wszystko może się odbywać pod nadzorem zewnętrznego supervisora, który będąc poza laboratorium może śledzić proces i poinstruować personel, co do warunków przeprowadzenia bardziej skomplikowanych i wieloetapowych procedur – mówi Przemysław Budnicki, CEO Holo4Labs.

 

Zdalna współpraca

Rozwiązanie, dzięki możliwości pracy zdalnej audytorów czy szefów zespołów badawczych, pozwala na znaczne przyspieszenie prac, które muszą być nadzorowane przez starszy rangą personel. Laborant w razie potrzeby może połączyć się z wybranym ekspertem, który będzie mógł dosłownie rysować po otaczającej laboranta przestrzeni dzięki hologramom wyświetlanym przed jego oczami, wskazując kluczowe kroki procedury, udostępni mu swój pulpit, czy prześle odpowiednie pliki. Sama procedura procesu wprowadzania danych czy generowania raportów jest także dużo szybsza i może odbywać się automatycznie. – Integracja naszego rozwiązania z oprogramowaniem LIMS pozwala na przesyłanie wyników do osób upoważnionych. Korzystając z kompleksowego systemu laborant wpisuje dane bezpośrednio w interfejsie wirtualnym, a pozostałe dane są pobierane z podłączonych instrumentów laboratoryjnych i łączone w systemie. System w momencie otrzymania wyniku z urządzenia badawczego generuje raport i jeżeli jest to możliwe przesyła go do odpowiedniej osoby. – dodaje Budnicki.
 

Rzeczywiste wirtualne wsparcie

System ułatwia zarządzanie takimi obszarami, jak zdalne szkolenia, zapewnienie zgodności procedur, zarządzanie instrumentami badawczymi i umożliwia pracę na wirtualnych instrumentach laboratoryjnych. Automatyzacja procesu analizy materiału pozwala efektywniej wykorzystywać czas pracy laborantów przyspieszając w ten sposób sam czas badania próbek.

 

Opracowane przez Holo4Labs narzędzie wykorzystujące najnowszą technologię Mieszanej Rzeczywistości pozwala na optymalizację całego procesu analizy i ograniczenie obecności pracowników w laboratorium do absolutnego minimum. Wirtualna praca pozwala lepiej wykorzystywać zasoby doświadczonych pracowników, którzy z poziomu własnego komputera mogą nadzorować pracę całych zespołów w wielu lokalizacjach. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Wirtualna rzeczywistość Metaverse, techsolucjonizm – czy mamy się bać nowej rewolucji cyfrowej? Biuro prasowe
2022-10-03 | 13:10

Metaverse, techsolucjonizm – czy mamy się bać nowej rewolucji cyfrowej?

Czy dołączyć do świata Metaverse? Czy techsolucjonizm jest odpowiedzią na wszystkie nasze problemy? Na te i inne pytania dotyczące świata cyfrowego odpowiedzą goście trzeciego spotkania
Wirtualna rzeczywistość Immersion Games zapowiada nową grę VR – Divine Duel
2022-06-21 | 10:00

Immersion Games zapowiada nową grę VR – Divine Duel

Immersion Games – notowany na NewConnect producent gier VR – ujawnia szczegóły dotyczące swojej najnowszej gry. Divine Duel to największy do tej pory projekt warszawskiej
Wirtualna rzeczywistość Pierwsza konferencja Lightship Summit organizowana przez Niantic dla twórców r
2022-05-27 | 14:10

Pierwsza konferencja Lightship Summit organizowana przez Niantic dla twórców r

System pozycjonowania wizualnego Lightship, ponad 30 tys. dostępnych lokalizacji, możliwość dodawania własnych punktów. Niantic, 24 maja o godz. 19:00 czasu polskiego rozpoczął

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

IT i technologie

Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności

Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.

Farmacja

Sztuczna inteligencja pomaga odkrywać nowe leki. Skraca czas i obniża koszty badań klinicznych

Statystycznie tylko jedna na 10 tys. cząsteczek testowanych w laboratoriach firm farmaceutycznych pomyślnie przechodzi wszystkie fazy badań. Jednak zanim stanie się lekiem rynkowym, upływa średnio 12–13 lat. Cały ten proces jest nie tylko czasochłonny, ale i bardzo kosztowny – według EFPIA przeciętne koszty opracowania nowego leku sięgają obecnie prawie 2 mld euro. Wykorzystanie sztucznej inteligencji pozwala jednak obniżyć te koszty i skrócić cały proces. – Dzięki AI preselekcja samych cząsteczek, które wchodzą do badań klinicznych, jest o wiele szybsza, co zaoszczędza nam czas. W efekcie pacjenci krócej czekają na nowe rozwiązania terapeutyczne – mówi Łukasz Hak z firmy Johnson & Johnson Innovative Medicine, która wykorzystuje AI w celu usprawnienia badań klinicznych i opracowywania nowych, przełomowych terapii m.in. w chorobach rzadkich.

Edukacja

Skutki zbyt długich sesji gier wideo mogą być bolesne. Naukowcy rekomendują, aby nie przekraczać 3 godz. dziennie [DEPESZA]

Zmęczenie oczu, ból głowy, pleców, dłoni i nadgarstka to dolegliwości najczęściej zgłaszane przez osoby regularnie grające w gry komputerowe. Na podstawie ankiety przeprowadzonej na grupie niemal tysiąca dorosłych osób amerykańscy naukowcy ustalili, że regularne sesje gier trwające co najmniej 3 godz. najbardziej przyczyniają się do powstania takich dolegliwości. Co ciekawe, u osób będących lub planujących zostać e-sportowcami natężenie dolegliwości nie rośnie gwałtownie, jak należałoby przypuszczać. Może to mieć związek z bardziej świadomym doborem sprzętu i lepszym zrozumieniem znaczenia ergonomii.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.