Miłość wpływa na nasz system immunologiczny i gojenie się fizycznych ran

Ewa Malicka
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Zbliżające się walentynki to dzień, w którym powinniśmy uświadomić sobie, że miłość zmienia nie tylko samopoczucie, ale również zdrowie. Naukowcy z Tulane University przeprowadzili badanie, które udowodniło, że uczucie zakochania się ma pozytywny wpływ również na naszą odporność. Okazuje się, że miłość jest zdrowym nawykiem, a do ich wprowadzania w życie zachęca w tym roku marka Waterdrop, która wprowadza nową, limitowaną edycję walentynkowej szklanej butelki. Firma posiada też ekologiczne Microdrinki bez cukru i kalorii.
Randki to zdrowie – miłość przeciwdziała wirusom
Miłość aktywuje w mózgu obszary odpowiedzialne za pamięć, emocje, skupienie oraz motywację. Dodatkowo stymuluje ona dobre samopoczucie i redukuje stres, co z kolei sprawia obniżenie ciśnienia krwi. Naukowcy z Tulane University przeprowadzili analizę wpływu zakochania się na układ odpornościowy. Wyniki wykazały, że kobiety, które brały udział w badaniu, miały zwiększoną aktywność genów związanych z obroną antywirusową w porównaniu z początkiem testów. Zmian tych, nie zaobserwowano u osób, które się nie zakochały. Inne zdrowotne korzyści z tego stanu zaprezentowały wyniki badania opublikowanego w magazynie Current Opinion in Psychiatry. Z przeprowadzonej analizy dowiadujemy się, że fizyczne rany u osób zakochanych, goją się szybciej niż u tych, które obecnie nie są. Z kolei naukowcy z Uniwersytetu w Arizonie ustalili, że okazywanie komuś uczuć przynosi jeszcze większe zdrowotne korzyści niż ich otrzymywanie.
Nowa butelka termiczna i zdrowe nawyki z Waterdrop
Miłość wpływa na nas podobnie jak przestrzeganie zdrowych nawyków, a stosowanie 8 kluczowych z nich może przedłużać życie nawet o 24 lata. Należy do nich m.in. niepalenie papierosów, aktywność fizyczna, umiejętne radzenie sobie ze stresem, unikanie alkoholu, dobra dieta, higiena snu oraz prowadzenie aktywnego życia społecznego. Niezwykle istotne jest również nawadnianie się, jednak jak wynika z analizy przeprowadzonej przez Waterdrop, aż 22 proc. naszych rodaków pije jedynie dwie lub mniej szklanek wody na dobę. Pomocne w pielęgnowaniu nawyku picia odpowiedniej ilości płynów może być trzymanie naczynia, z którego pijemy zawsze blisko siebie. Waterdrop wprowadza nową edycję walentynkowej butelki ze szkła borokrzemowego o czerwonym odcieniu i pojemności 600 ml. Dodatkowo dostępny będzie Microdrink Love o smaku granatu, jagody goji i aceroli.
Zrównoważony rozwój
Waterdrop dba o to, aby stać się ekologicznym liderem w branży napojów. Ambasadorem oraz inwestorem marki jest uznany tenisista Novak Djoković. W ubiegłym roku firma podjęła współpracę z Rosie Huntington Whiteley oraz Conchitą Wurst. Waterdrop wierzy w świat bez plastiku i wprowadza butelki wielokrotnego użytku oraz Microdrinki bez dodatku cukru i konserwantów.
Waterdrop® to marka, która powstała w 2016 roku w Austrii, obecnie działa w 11 krajach europejskich, USA, Singapurze oraz Australii. Przyświecają jej dwie idee – picia większej ilości wody oraz wyeliminowania plastiku w formie jednorazowych butelek. W ofercie waterdrop® znajdują się smakowe, rozpuszczalne w wodzie kapsułki wzbogacone o witaminy i ekstrakty roślinne oraz akcesoria, takie jak butelki, termokubki i dzbanki filtrujące wodę. Marka dostarcza innowacyjne rozwiązania wspierające dobre samopoczucie konsumentów poprzez oferowanie wysokiej jakości produktów oraz doświadczeń związanych z kwintesencją życia – wodą.
https://waterdrop.pl/
https://www.facebook.com/waterdroppolska/

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Zdaniem Polaków dostęp do populacyjnych danych medycznych powinni mieć wyłącznie lekarze – wynika z najnowszego raportu PRCN „Polacy o dostępie do danych medycznych”

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Infrastruktura

Branża budowlana przygotowuje się na boom w inwestycjach infrastrukturalnych. Wyzwaniem może być dostęp do kadr i materiałów
W najbliższych miesiącach mogą ruszyć duże inwestycje publiczne w drogownictwie, kolei, energetyce i obronności. To efekt aktywizacji KPO i przesunięcia części środków z komponentu klimatyczno-energetycznego do tzw. Funduszu Bezpieczeństwa i Obronności. Dla branży wyzwaniem będzie nie tylko dostęp do materiałów i ich sprawne dostawy, ale także kwestie kadrowe, które już dziś sprawiają problemy w realizacji zadań.
Prawo
Firmy czekają na ostateczne przepisy dotyczące Krajowego Systemu e-Faktur. Mają być gotowe w wakacje

Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur rusza 1 lutego 2026 roku. Ministerstwo Finansów opublikowało szczegółową dokumentację techniczną, jednak przepisy określające funkcjonowanie systemu KSeF są na razie na etapie prac w Sejmie. Wprowadzenie nowego systemu oznacza rewolucję w obiegu dokumentów, a dla firm – spore wyzwanie w przygotowaniu do zmian. „Barometr nastrojów polskich księgowych 2025” wskazuje, że KSeF budzi wśród nich najwięcej obaw, przede wszystkim ze względu na chaos organizacyjny i brak jasnych przepisów.
Bankowość
Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom

Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.