Medical Inventi rozpoczyna komercjalizację FlexiOss®
Innowacyjny preparat implantacyjny, wyprodukowany przez Medical Inventi, z powodzeniem wspiera pacjentów ortopedycznych, stomatologicznych oraz weterynaryjnych. Flagowym produktem Spółki zajmującej się komercjalizacją badań naukowych w profilaktyce i ochronie zdrowia jest FlexiOss® – kompozyt kościozastępczy stosowany w ortopedii i traumatologii narządu ruchu. Aktualnie Spółka jest na etapie komercjalizacji „sztucznej kości”, a wprowadzenie tego produktu na szeroki rynek odbywa się przy pomocy środków własnych. Medical Inventi planuje pozyskanie nowego kapitału na początku 2023 r.
Spółka Medical Inventi powstała w ramach aktywnej współpracy środowiska naukowego oraz biznesu, jako inicjatywa środowiska akademickiego Uniwersytetu Medycznego w Lublinie. Celem firmy jest komercjalizacja badań naukowych wdrażanych na potrzeby profilaktyki i ochrony zdrowia ludzkiego. Najważniejszym produktem Spółki jest materiał kościozastępczy – FlexiOss® – który po wszczepieniu korzystnie integruje się z kością pacjenta wspierając proces odbudowy naturalnej tkanki kostnej.
- FlexiOss® to innowacyjny bioaktywny kompozyt kościozastępczy opracowany przez zespół prof. dr hab. Grażyny Ginalskiej i dr hab. Anny Belcarz z Uniwersytetu Medycznego w Lublinie. Produkt powstał w odpowiedzi na zapotrzebowanie lekarzy ortopedów po doświadczeniach z formą sypką preparatów kościozastępczych, która nie sprawdzała się na salach operacyjnych. Dzięki wysokiej bioaktywności znacząco wpływa na proces rekonstrukcji kości - mówi Maciej Maniecki, Prezes Zarządu Medical Inventi.
- FlexiOss® daje dużą swobodę osobie operującej, pozwalając wypełnić ubytki dużych rozmiarów o nieregularnym kształcie. Dzięki swoim właściwościom produkt może ułatwić pracę lekarzom prowadzącym niejednokrotnie wielogodzinne operacje. Dodatkowo, materiał wchłania płyny, m.in. krew, osocze, roztwory leków, dzięki czemu może pełnić rolę nośnika substancji biologicznych, a zwłaszcza leków przeciwbakteryjnych. Pozwala to ograniczyć aplikację antybiotyków w okresie okołozabiegowym. Z punktu widzenia pacjenta, FlexiOss® daje możliwość prawidłowej odbudowy tkanki kostnej, małego ryzyka zakażenia i odrzutu gojenia, uniknięcia uczuleń i ognisk zapalnych - mówi prof. dr hab. Grażyna Ginalska, przewodnicząca Rady Naukowej Medical Inventi.
FlexiOss® z powodzeniem stosowany jest u pacjentów ortopedycznych, u których ubytek kostny wynosił do 7 cm. Produkt chroni prawnie m.in. europejski patent Bioactive composite and process for the production of the bioactive composite, który gwarantuje aktywną ochronę na terenie Austrii, Hiszpanii, Włoch, Szwajcarii, Niemiec, Francji, Anglii i Irlandii. W czerwcu br. spółka otrzymała dopuszczenie do dystrybucji w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, a także na etapie pre-submission złożyła dokumentację do Agencji Żywności i Leków w USA (FDA), mającą na celu uzyskanie dopuszczenie do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych.
Obok flagowego produktu Medical Inventi, którym jest kompozyt kościozastępczy FlexiOss® do zastosowań w ortopedii oraz traumatologii narządu ruchu, innymi produktami z portfolio spółki są FlexiOss®Dent – dedykowany chirurgii stomatologicznej oraz FlexiOss®Vet – weterynarii.
- Obecnie budujemy sieć dystrybucji naszych produktów. W pierwszej kolejności stawiamy na rynek ortopedyczny i ekspansję na rynki zagraniczne: CEE, MEA, Europę, USA oraz kraje arabskie. Jednocześnie realizujemy projekty badawczo-rozwojowe (badania kliniczne lub zabiegi eksperymentalne), które mają za zadanie prowadzić do poszerzenia zastosowania naszego wyrobu w nowych obszarach, takich jak np. onkologia ortopedyczna. Jesteśmy również otwarci na nowe projekty B+R, komplementarne do produktów przez nas posiadanych, które pozwalają na relatywnie szybkie zwiększenie naszego portfolio produktów - dodaje Maciej Maniecki, prezes zarządu Medical Inventi.
W czerwcu br. Medical Inventi po raz kolejny znalazła się w gronie innowacyjnych startupów medycznych w najnowszym raporcie Top Disruptors in Healthcare. W tegorocznej edycji zaprezentowane zostały 144 podmioty z sektora ochrony zdrowia.
W 2023 roku spółka rozważa pozyskanie kapitału od inwestorów na dalszy dynamiczny rozwój.

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Zdaniem Polaków dostęp do populacyjnych danych medycznych powinni mieć wyłącznie lekarze – wynika z najnowszego raportu PRCN „Polacy o dostępie do danych medycznych”

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.