Marka WINIARY zaprasza na warsztaty KIS Design Jam
Już 6. grudnia br. odbędą się bezpłatne warsztaty KIS Design Jam, organizowane przez Puławski Park Naukowo-Technologiczny. W ramach wydarzenia uczestnicy zmierzą się z ważnym problemem społeczno-gospodarczym i postarają się znaleźć sposób na jego rozwiązanie. Partnerem najbliższego wyzwania jest marka WINIARY, a tematem przewodnim to, jak wykorzystać technologię, by pomóc ludziom w niemarnowaniu jedzenia. Zgłoszenia trwają do 30. listopada 2022 roku.
Wspieramy innowacyjne podejście
KIS Design Jam to wydarzenie edukacyjne w formie warsztatowej, prowadzone w oparciu o metody design thinking i service design. Do każdej edycji zaproszony jest inny partner – instytucja publiczna, przedsiębiorstwo, czy organizacja społeczna – który określa temat wyzwania i dostarcza merytoryczne materiały, pozwalające go zgłębić. Po zapoznaniu się z wszystkimi najważniejszymi aspektami danej sytuacji, uczestnicy zostają podzieleni na zespoły i ich zadaniem jest wypracowanie kreatywnego i nieszablonowego podejścia, które pomoże rozwiązać ważny problem społeczny lub gospodarczy. Każda grupa przygotowuje propozycję działań dla tzw. person, czy archetypów osób reprezentujących cechy odbiorców usługi lub produktu. Pozwala to poznać wzorce behawioralne, motywacje lub umiejętności konsumentów. Dzięki temu, wypracowane podczas warsztatów rozwiązania uwzględniają różne perspektywy i pozwalają spojrzeć na problem możliwie szeroko.
Razem w walce o niemarnowanie
Najbliższa edycja challenge’u powstaje we współpracy z marką WINIARY i skupia się na tym, Jak wykorzystać technologie, żeby pomoc ludziom w niemarnowaniu jedzenia!
Marka od dwóch lat prowadzi kampanię WINIARY Pomagamy w Gotowaniu i Niemarnowaniu, w ramach której propaguje ideę foodsharingu, czyli dzielenia się jedzeniem, otwiera jadłodzielnie w całej Polsce, tworzy treści poradnikowe i edukacyjne. Dodatkowo, we współpracy z Jagną Niedzielską i Robertem Harną, inspiruje Polaków dzieląc się przepisami w duchu zero waste. Teraz WINIARY zapraszają wszystkich zainteresowanych do udziału w wyzwaniu KIS Design Jam, by wspólnie wypracować pomysły, które w przyszłości mogą mieć globalne znaczenie ekologiczne.
- Termin wydarzenia: 06.12.2022 r.
- Zapisy: do 30.11.2022 r.
- Miejsce: ul. Domaniewska 32, 02-672, Warszawa
- Liczba miejsc jest ograniczona – 30 miejsc
- Zgłoszenia należy dokonać przez formularz zgłoszeniowy dostępny pod poniższym linkiem: https://strefapomyslodawcy.pl/challenge/
Warto nie zwlekać ze zgłoszeniem – liczba miejsc jest ograniczona. Udział w warsztatach KIS Design Jam poszerza horyzonty, rozwija wiedzę i kompetencje. To również szansa na spotkanie z ekspertami i praktykami ze znanych firm czy organizacji publicznych. Dodatkowo, uczestnicy będą mieli możliwość poznania zasad uniwersalnego projektowania i dowiedzą się jak wdrożyć je w swoim codziennym życiu, szkole lub pracy.
Na najlepszy zespół czeka nagroda pieniężna w wysokości 5000 zł oraz nagrody rzeczowe od partnera. Każdy uczestnik otrzyma również certyfikat ukończenia warsztatów.
Więcej informacji o działaniach marki WINIARY można znaleźć na stronie: https://www.winiary.pl/
***
O marce WINIARY
WINIARY łączą to, co najlepsze w tradycji polskiej kuchni z nowoczesnym podejściem do gotowania. Marka towarzyszy Polakom już od ponad 80 lat, kiedy to na terenie dawnej osady Winiary pod Kaliszem powstała Fabryka WINIARY. W ofercie ma ponad 230 produktów, a wśród nich m.in. zupy, pasty, majonezy, buliony, sosy, dania gotowe, przyprawy, galaretki, kisiele czy budynie. Marka WINIARY inspiruje, dostarcza pyszne i proste w przygotowaniu przepisy oraz dzieli się wiedzą na temat zbilansowanych i wartościowych potraw. Serwis internetowy winiary.pl jest jedną z najpopularniejszych stron kulinarnych w Polsce i największym polskim serwisem kulinarnym prowadzonym przez markę. Od 2020 roku WINIARY angażują się również w działania na rzecz niemarnowania żywności, realizując szeroką kampanię „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu”.

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli

Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków

Lazarski Aviation Academy gospodarzem EAC25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Infrastruktura

Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu
Modernizacja i cyfryzacja sieci to dziś jeden z priorytetów spółek energetycznych w Polsce. Inwestycje te wzmacniają odporność systemu elektroenergetycznego i ograniczają ryzyko blackoutu, analogicznego do tego, który niedawno miał miejsce w Hiszpanii, ale też umożliwiają przyłączenie większej ilości zielonych źródeł energii. Enea pozyskała właśnie niskooprocentowaną pożyczkę w ramach KPO w wysokości 9 mld zł, które przeznaczy na budowę i modernizację sieci w północnej i zachodniej Polsce.
Firma
Duża część zużytych opon trafia do spalenia. Jednak 85 proc. surowców z nich dałoby się ponownie wykorzystać

W Polsce co roku na rynek trafia między 280 tys. a 350 tys. ton opon. Tylko część z nich po zużyciu idzie do przetworzenia, choć krajowe zakłady recyklingu mogłyby zagospodarować całość. Coraz popularniejszy jest recykling materiałowy oraz chemiczny. W procesie pirolizy powstają wartościowe produkty, takie jak sadza techniczna, olej popirolityczny czy stal, które mogą zastąpić surowce pierwotne przy produkcji nowych opon.
Konsument
Roboty w służbie środowisku. Ograniczanie ilości odpadów możliwe dzięki automatyzacji

Sztuczna inteligencja i robotyka już dziś pomagają firmom ograniczać swój wpływ na środowisko. Korzyści z inwestycji w zaawansowaną automatyzację odczuwają także konsumenci. Przykładem może być automatyczny system pakowania wdrażany przez Amazon. Robot dostosowujący każdorazowo rozmiar papierowego opakowania do danego produktu pozwolił już zaoszczędzić 3 mln t materiału opakowaniowego, co oznacza dla kupujących mniej materiałów do utylizacji i prostszy recykling.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.