Jedynaszansa.pl – rusza kampania edukacyjna dla przyszłych rodziców
„Drugiej szansy nie będzie” – te mocne, a zarazem niezwykle przekonujące słowa zostały użyte w kampanii edukacyjnej na temat pozyskiwania krwi pępowinowej przy porodzie. Celem akcji jest zachęcenie rodziców do zapoznania się z tym tematem i podjęcia świadomej decyzji o tym, co ma się stać z krwią pępowinową ich dziecka przy porodzie. Kampania ruszyła 4 marca 2020 r.
Kampania powstała z inicjatywy PBKM we współpracy ze Stowarzyszeniem EuroCord, a jej celem jest dostarczenie rzetelnej informacji przyszłym rodzicom na temat zabezpieczania krwi pępowinowej, a właściwie zawartych w niej komórek macierzystych. Zgodnie z obowiązującym standardem opieki okołoporodowej i rezolucją Parlamentu Europejskiego każda rodzina oczekująca dziecka w trakcie edukacji przedporodowej powinna dowiedzieć się o takiej możliwości, tymczasem w Polsce świadomość tego, co daje ta usługa, jest na tak niskim poziomie, że aż 98% krwi pozostałej w pępowinie po porodzie ląduje w koszu na śmieci.
– W naszej kampanii stawiamy przede wszystkim na edukację. W dzisiejszych czasach ciężarne przygotowując się do porodu, bazują przede wszystkim na Internecie. Swoje wybory, także te dotyczące zdrowia, podejmują na podstawie opinii innych użytkowników. Anonimowa osoba, która pisze na forum, jest wyrocznią w tak ważnych kwestiach. Stoimy murem za tym, że przyszli rodzice mają prawo powiedzieć: „Wiem, czym jest bankowanie krwi pępowinowej, nie chcę z niego korzystać”, ale chcemy, aby podjęli tę decyzję w oparciu o fakty. Z bankowaniem krwi pępowinowej jest trochę jak z ubezpieczeniem – jeśli nic się nie stało, to uważamy, że wyrzuciliśmy pieniądze w błoto. A przecież nie ubezpieczamy się po to, żeby się coś stało, tylko dlatego, że jak już się stanie, to jesteśmy na to w pewien sposób przygotowani. Nikt nie da nam gwarancji, że z naszym zdrowiem wszystko będzie w porządku, a w odróżnieniu od jakiejkolwiek polisy, na zabezpieczenie komórek macierzystych swojego dziecka można zdecydować się tylko raz w życiu. Ktoś mógłby zapytać, czy kampania jest rzetelnym źródłem wiedzy, skoro stoi za nią bank krwi pępowinowej? Owszem, bo nie jest to przypadkowy bank, tylko taki, który ma największe w Europie doświadczenie w przekazywaniu komórek macierzystych do leczenia pacjentów – mówi Adriana Wegemund, wolontariusz EuroCord, Stowarzyszenia na rzecz Deponowania i Wykorzystania Komórek Macierzystych.
Kampania PBKM i Stowarzyszenia EuroCord powstała, by zwrócić uwagę przyszłych rodziców na możliwości, jakie daje im współczesna medycyna. Twórcy kampanii wskazują, że ich celem było pokazanie w przystępny sposób, czym jest krew pępowinowa, jak działają komórki macierzyste i jakie są ich ograniczenia. Chodzi również o to, by obalić pewne mity. Krew pępowinowa nie jest świętym Graalem czy lekiem na całe zło, tylko jedną z opcji leczenia i lekiem na niektóre z chorób. Na stronie jedynaszansa.pl dedykowanej kampanii przyszli rodzice znajdą komplet podstawowych informacji, mogą też zapisać się na bezpłatne konsultacje z konsultantem medycznym, aby poznać więcej szczegółów.
Twarzą kampanii i spotu promującego stronę jest Antosia, której krew pępowinowa została zabezpieczona w Polskim Banku Komórek Macierzystych. Chodziło o to, aby pokazać dziecko, którego rodzice mają pełne przekonanie do tej usługi i chcą wspierać szerzenie wiedzy o bankowaniu krwi pępowinowej wśród innych rodziców. W kolejnej odsłonie kampanii zobaczymy film zza kulis tworzenia reklamy, gdzie będzie można usłyszeć, dlaczego podjęli decyzję na tak.
Spot dostępny jest pod adresem: https://youtu.be/HZHdGfEK_kQ
Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.jedynaszansa.pl
Polski Bank Komórek Macierzystych przewodzi międzynarodowej Grupie FamiCord zarządzającej bankami komórek macierzystych zlokalizowanymi na terenie Europy. Biorąc pod uwagę liczbę nowo pozyskiwanych próbek w kanałach B2C i B2B Grupa jest zdecydowanie największym bankiem w Europie z ponad 35% udziałem w rynku. Na koniec czwartego kwartału 2019 roku Grupa przechowywała ponad 430 tys. wszystkich próbek biologicznych. Głównym obszarem działalności PBKM jest pozyskiwanie, przetwarzanie i długotrwałe przechowywanie komórek macierzystych pochodzących z krwi pępowinowej i innych tkanek popłodowych na zlecenie rodziców (bankowanie rodzinne). Celem bankowania jest zapewnienie bezpieczeństwa rodziny na wypadek wystąpienia ciężkiej choroby wymagającej przeszczepienia komórek macierzystych u dawcy lub członków jego najbliższej rodziny.
Grupa FamiCord jest obecna na kilkunastu rynkach europejskich. Bezpośrednio oferuje usługi dla klientów w Polsce, Turcji, Hiszpanii, Portugalii, Węgrzech, Rumunii, Szwajcarii, Włoszech i na Łotwie. Niemal wszędzie jest numerem 1 na rynku. Ponadto, świadczy usługi dla partnerów, którzy pozyskują klientów w Szwecji, Danii, Serbii i krajach bałkańskich, Włoszech oraz na Ukrainie i w Egipcie. Usługi Grupy realizowane są poprzez sieć własnych banków oraz przez banki współpracujące zlokalizowane m.in. w Niemczech, USA i UK.
Dodatkowo Grupa inwestuje w rozwój usług w zakresie wytwarzania produktów leczniczych terapii zaawansowanej (ATMP), uważanych za jeden z najważniejszych kierunków rozwoju medycyny. Grupa PBKM jest również zaangażowana w 5 prób klinicznych fazy II i/lub II/III w ramach których podano pacjentom leki będące frakcją komórek macierzystych (docelowo będzie 8 prób klinicznych).
Od maja 2016 r. PBKM notowany jest na głównym rynku warszawskiej giełdy.
Więcej informacji: www.pbkm.pl
Bayer Pharmaceuticals przedstawia plany wprowadzenia nowych rozwiązań medycznych
Dowiedź się, jak w prosty sposób dbać o uśmiech!
Wirtualne serce, którego można dotknąć.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Sektor ochrony zdrowia odpowiada za większe emisje CO2 niż lotnictwo. Zielone zmiany wymagają drastycznego przyspieszenia
Sektor ochrony zdrowia ponosi znaczące konsekwencje wynikające z rosnącej liczby ekstremalnych zjawisk klimatycznych, ale też poważnego zanieczyszczenia powietrza, a koszty z tym związane będą rosły. Z drugiej strony sam sektor też się przyczynia do zmian klimatycznych – odpowiada za 4 proc. emisji CO2, czym wyprzedza takie branże jak żegluga czy lotnictwo. O potrzebie przyspieszenia zielonych zmian w ochronie zdrowia coraz więcej się mówi, ale to wymaga konkretnych działań. Temu ma służyć powołana właśnie do życia Zielona Koalicja dla Zdrowia, w której uczestniczy prawie 30 podmiotów i której patronuje m.in. Narodowy Fundusz Zdrowia.
Prawo
Postęp technologiczny rewolucjonizuje pracę specjalistów ds. finansów. Stają się strategicznymi doradcami biznesu
Częste zmiany regulacyjne i postęp technologiczny wymuszają na specjalistach ds. finansów ciągłe nabywanie nowych kompetencji, doszkalanie i uaktualnianie swojej wiedzy. Ci, którzy potrafią się dostosować do szybkich zmian i wesprzeć swoimi umiejętnościami rozwój biznesu, mogą jednak liczyć na większe możliwości rozwoju kariery. – Finanse operują w świecie, który coraz szybciej się zmienia. To powoduje, że w przyszłości ludzie z obszaru finansów będą musieli poświęcać dużo więcej energii na to, żeby dotrzymać tempa – mówi Kuba Neneman, head of finance.ai, commercial data science manager w Shellu.
Polityka
Poparcie Europejczyków dla Ukrainy pozostaje silne. Bardziej kontrowersyjna jest kwestia jej wejścia do NATO
Silne poparcie dla Ukrainy w Europie sprawia, że politycy prezentujący odmienną wizję nie mają przestrzeni na próby wykorzystywania prorosyjskich postaw w kształtowaniu polityki zagranicznej. Badania naukowców z Uniwersytetu w Exeter przeprowadzone w kilkunastu europejskich krajach wskazują, że poparcie dla Ukrainy i polityki skupiającej się na pomocy zaatakowanemu krajowi jest szerokie, ale najsilniejsze w państwach mających doświadczenia z polityką Kremla w czasach Związku Radzieckiego. Najsilniejsza polaryzacja nastrojów w Europie jest zauważalna w kwestii ewentualnego przystąpienia Ukrainy do Paktu Północnoatlantyckiego.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.