Komunikaty PR

Jedynaszansa.pl – rusza kampania edukacyjna dla przyszłych rodziców

2020-03-10  |  10:00
Biuro prasowe

„Drugiej szansy nie będzie” – te mocne, a zarazem niezwykle przekonujące słowa zostały użyte w kampanii edukacyjnej na temat pozyskiwania krwi pępowinowej przy porodzie. Celem akcji jest zachęcenie rodziców do zapoznania się z tym tematem i podjęcia świadomej decyzji o tym, co ma się stać z krwią pępowinową ich dziecka przy porodzie. Kampania ruszyła 4 marca 2020 r.

Kampania powstała z inicjatywy PBKM we współpracy ze Stowarzyszeniem EuroCord, a jej celem jest dostarczenie rzetelnej informacji przyszłym rodzicom na temat zabezpieczania krwi pępowinowej, a właściwie zawartych w niej komórek macierzystych. Zgodnie z obowiązującym standardem opieki okołoporodowej i rezolucją Parlamentu Europejskiego każda rodzina oczekująca dziecka w trakcie edukacji przedporodowej powinna dowiedzieć się o takiej możliwości, tymczasem w Polsce  świadomość tego, co daje ta usługa, jest na tak niskim poziomie, że aż 98% krwi pozostałej w pępowinie po porodzie ląduje w koszu na śmieci.

– W naszej kampanii stawiamy przede wszystkim na edukację. W dzisiejszych czasach ciężarne przygotowując się do porodu, bazują przede wszystkim na Internecie. Swoje wybory, także te dotyczące zdrowia, podejmują na podstawie opinii innych użytkowników. Anonimowa osoba, która pisze na forum, jest wyrocznią w tak ważnych kwestiach.  Stoimy murem za tym,  że przyszli rodzice mają prawo powiedzieć: „Wiem, czym jest bankowanie krwi pępowinowej, nie chcę z niego korzystać”, ale chcemy, aby podjęli tę decyzję w oparciu o fakty. Z bankowaniem krwi pępowinowej jest trochę jak z ubezpieczeniem – jeśli nic się nie stało, to uważamy, że wyrzuciliśmy pieniądze w błoto. A przecież nie ubezpieczamy się po to, żeby się coś stało, tylko dlatego, że jak już się stanie, to jesteśmy na to w pewien sposób przygotowani. Nikt nie da nam gwarancji, że z naszym zdrowiem wszystko będzie w porządku, a w odróżnieniu od jakiejkolwiek polisy, na zabezpieczenie komórek macierzystych swojego dziecka można zdecydować się tylko raz w życiu. Ktoś mógłby zapytać, czy kampania jest rzetelnym źródłem wiedzy, skoro stoi za nią bank krwi pępowinowej? Owszem, bo nie jest to przypadkowy bank, tylko taki, który ma największe w Europie doświadczenie w przekazywaniu komórek macierzystych do leczenia pacjentów –  mówi Adriana Wegemund, wolontariusz EuroCord, Stowarzyszenia na rzecz Deponowania i Wykorzystania Komórek Macierzystych.

Kampania PBKM i Stowarzyszenia EuroCord powstała, by zwrócić uwagę przyszłych rodziców na możliwości, jakie daje im współczesna medycyna. Twórcy kampanii wskazują, że ich celem było pokazanie w przystępny sposób, czym jest krew pępowinowa, jak działają komórki macierzyste i jakie są ich ograniczenia. Chodzi również o to, by obalić pewne mity. Krew pępowinowa nie jest świętym Graalem czy lekiem na całe zło, tylko jedną z opcji leczenia i lekiem na niektóre z chorób. Na stronie jedynaszansa.pl dedykowanej kampanii przyszli rodzice znajdą komplet podstawowych informacji, mogą też zapisać się na bezpłatne konsultacje z konsultantem medycznym, aby poznać więcej szczegółów.  

Twarzą kampanii i spotu promującego stronę jest Antosia, której krew pępowinowa została zabezpieczona w Polskim Banku Komórek Macierzystych.  Chodziło o to, aby pokazać dziecko, którego rodzice mają pełne przekonanie do tej usługi i chcą wspierać szerzenie wiedzy o bankowaniu krwi pępowinowej wśród innych rodziców. W kolejnej odsłonie kampanii zobaczymy film zza kulis tworzenia reklamy, gdzie będzie można usłyszeć, dlaczego podjęli decyzję na tak.


Spot dostępny jest pod adresem: https://youtu.be/HZHdGfEK_kQ
Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.jedynaszansa.pl

 


Polski Bank Komórek Macierzystych przewodzi międzynarodowej Grupie FamiCord zarządzającej bankami komórek macierzystych zlokalizowanymi na terenie Europy. Biorąc pod uwagę liczbę nowo pozyskiwanych próbek w kanałach B2C i B2B Grupa jest zdecydowanie największym bankiem w Europie z ponad 35% udziałem w rynku. Na koniec czwartego kwartału 2019 roku Grupa przechowywała ponad 430 tys. wszystkich próbek biologicznych. Głównym obszarem działalności PBKM jest pozyskiwanie, przetwarzanie i długotrwałe przechowywanie komórek macierzystych pochodzących z krwi pępowinowej i innych tkanek popłodowych na zlecenie rodziców (bankowanie rodzinne). Celem bankowania jest zapewnienie bezpieczeństwa rodziny na wypadek wystąpienia ciężkiej choroby wymagającej przeszczepienia komórek macierzystych u dawcy lub członków jego najbliższej rodziny.

Grupa FamiCord jest obecna na kilkunastu rynkach europejskich. Bezpośrednio oferuje usługi dla klientów w Polsce, Turcji, Hiszpanii, Portugalii, Węgrzech, Rumunii, Szwajcarii, Włoszech i na Łotwie. Niemal wszędzie jest numerem 1 na rynku. Ponadto, świadczy usługi dla partnerów, którzy pozyskują klientów w Szwecji, Danii, Serbii i krajach bałkańskich, Włoszech oraz na Ukrainie i w Egipcie. Usługi Grupy realizowane są poprzez sieć własnych banków oraz przez banki współpracujące zlokalizowane m.in. w Niemczech, USA i UK.

Dodatkowo Grupa inwestuje w rozwój usług w zakresie wytwarzania produktów leczniczych terapii zaawansowanej (ATMP), uważanych za jeden z najważniejszych kierunków rozwoju medycyny. Grupa PBKM jest również zaangażowana w 5 prób klinicznych fazy II i/lub II/III w ramach których podano pacjentom leki będące frakcją komórek macierzystych (docelowo będzie 8 prób klinicznych).

Od maja 2016 r. PBKM notowany jest na głównym rynku warszawskiej giełdy.

Więcej informacji: www.pbkm.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Medycyna Suche włosy? Sprawdź, jak skutecznie nawilżyć je dzięki odpowiedniej pielęgnacji Biuro prasowe
2024-12-23 | 11:00

Suche włosy? Sprawdź, jak skutecznie nawilżyć je dzięki odpowiedniej pielęgnacji

Suche włosy to częsty problem, który może wynikać z wielu przyczyn, takich jak na przykład stylizowanie na gorąco, używanie agresywnych środków chemicznych czy niedobory
Medycyna Usług sprzątania i gospodarki odpadami a bezpieczeństwo podmiotów medycznych
2024-12-12 | 10:00

Usług sprzątania i gospodarki odpadami a bezpieczeństwo podmiotów medycznych

Placówki medyczne odgrywają kluczową rolę w ochronie zdrowia, jednak ich codzienna działalność wiąże się z istotnymi wyzwaniami w zakresie utrzymania higieny
Medycyna Onkologiczne Centrum Kryzysowe udostępniło nową ścieżkę pacjenta
2024-12-02 | 13:40

Onkologiczne Centrum Kryzysowe udostępniło nową ścieżkę pacjenta

Pani Ida pierwsze niepokojące objawy zauważyła w czasie, kiedy była w ciąży. Na początku pojawiła się chrypka, a  potem stopniowo traciła głos. Leczyło ją wielu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Problemy społeczne

Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

Prawo

Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości

Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane  alarmują toksykolodzy.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.