Komunikaty PR

Jak „z automatu” dokonać zabezpieczenia produktu przed kradzieżą?

2020-02-04  |  11:00

Producenci towarów o znacznej wartości, przeznaczonych do sprzedaży sklepowej, często zobligowani są do zabezpieczenia produktu. Zdarza się, że wymogi te stawiane są już na etapie wytwarzania. Powszechne zastosowanie w tego typu zabezpieczeniach mają tagi antykradzieżowe typu Sensormatic. Mogą one funkcjonować w formie doczepianych klipsów, przewieszek lub etykiet (Ultra Strip II/III). Tym samym producenci starają się automatyzować procesy produkcyjne i wykorzystują automatyczną aplikację etykiety. A jak przebiega automatyzacja? Na to pytanie odpowiadamy poniżej.

 

Aplikacja taga antykradzieżowego – sprawdzona forma zabezpieczenia

Dołączanie zabezpieczenia do produktu w formie klipsa może odbywać się ręcznie lub półautomatycznie. Można ten proces zautomatyzować poprzez wykorzystanie etykiet nawiniętych na rolce oraz przy użyciu dedykowanego aplikatura. Jedną z branż, w której stosuje się tego typu zabezpieczenia jest branża kosmetyczna. Niektóre produkty ze względu na dużą wartość i małe gabaryty mogą stać się łatwą zdobyczą dla złodzieja. W celu zachowania estetyki produktu, trudności w zlokalizowaniu i usunięciu zabezpieczenia, etykiety zabezpieczające przykleja się na wewnętrznej części pudełek, do których włożone są kosmetyki. Aplikacja taga antykradzieżowego w takim przypadku odbywa się na etapie, gdy pudełko jest rozłożone w formie kartonika. Pozwala to na uzyskanie dużej wydajności i powtarzalności znakowania.

Przykład zastosowania: klient – duży zakład drukarski – dostarcza do wytwórcy kosmetyków opakowania kartonowe. Kluczową kwestią dołączenie do opakowania etykiety antykradzieżowej. Ze względu na coraz większe ilości i rodzaje opakowań dotychczasowe znakowanie ręczne nie jest wydajne ani opłacalne. Dobrym rozwiązaniem w takiej sytuacji jest połączenie automatycznego podajnika kartoników, transportera taśmowego, aplikatora etykiet antykradzieżowych oraz magazynka odbiorczego na oznakowane produkty.

Automatyczna aplikacja etykiety – korzyści

Wśród największych zalet zastosowania automatycznej aplikacji tagów antykradzieżowych znajdują się:

  • możliwość aplikacji etykiety w dowolnym miejscu i orientacji na kartoniku (ze względu na możliwość przesuwania i obracania aplikatora na konstrukcji wsporczej),
  • wydajność systemu znakowania (w zależności od wielkości kartonika, wynosi od 10.000 do 12.000 produktów na godzinę),
  • możliwość znakowania szerokiej gamy produktów o różnych kształtach (za pomocą regulowanego podajnika z mechanizmem ściągającym pojedyncze kartoniki ze stosu).

- Tego rodzaju rozwiązanie sprawia, że etykiety mogą zostać zaaplikowane w dowolnym miejscu na kartoniku, lecz przede wszystkim zwiększa wydajność znakowania. Różne kształty znakowanych opakowań przestają być problematyczne i nie wymagają zastosowania innej metody aplikacji– wyjaśnia Aleksander Wolny z Etisoft. - To, na co warto zwrócić uwagę to fakt, iż z powodzeniem rozwiązanie to znajduje zastosowanie w znakowaniu każdego typu kartoników, nie tylko w branży kosmetycznej – dodaje ekspert z Etisoft. Dla przykładu - aplikator Label-Aire 3114 EAS pozwala na zabezpieczenie dowolnego typu produktów. Można go też stosować, w zależności od potrzeb, na różnych etapach pakowania lub już na produkcie finalnym.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bezpeczeństwo DORA uderza w fintechy: Czy nowe przepisy zagrożą innowacyjnym firmom? Biuro prasowe
2024-10-28 | 14:40

DORA uderza w fintechy: Czy nowe przepisy zagrożą innowacyjnym firmom?

Rozporządzenie o cyfrowej odporności operacyjnej (DORA) dotyczy instytucji finansowych, zarówno tych tradycyjnych, jak również fintechów, które oferują usługi
Bezpeczeństwo Bolt, Feminoteka i warszawskie bary łączą siły na rzecz bezpieczeństwa
2024-09-23 | 14:30

Bolt, Feminoteka i warszawskie bary łączą siły na rzecz bezpieczeństwa

Bolt, fundacja Feminoteka oraz warszawskie bary: Bar Studio, Plan B oraz Plac Zabaw połączyły siły i wspólnie rozpoczynają kampanię edukacyjną nt. bezpiecznych
Bezpeczeństwo IT Solution Factor pierwszym partnerem Cohesity w Polsce
2024-07-10 | 11:00

IT Solution Factor pierwszym partnerem Cohesity w Polsce

IT Solution Factor, polski integrator rozwiązań IT z zakresu infrastruktury i security oraz dostawca usług serwisowych, ogłosił podpisanie umowy partnerskiej z Cohesity. Firma z siedzibą w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media i PR

Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing. Narzędzia AI dają drugie życie tradycyjnym formom reklamy

Z badań GroupM wynika, że już w najbliższym czasie połowa inwestycji w media będzie oparta na decyzjach wspomaganych przez sztuczną inteligencję, a do 2028 roku będą to już dwie na trzy transakcje. Prawie 9 na 10 przedstawicieli branży wskazuje AI jako technologię, która będzie mieć w najbliższym czasie największy wpływ na marketing. Debata o potencjale tej technologii rozgrzewa branżę, a możliwości jej wykorzystania wciąż przybywa – od planowania i optymalizowania kampanii reklamowych, przez influencer marketing, po media postrzegane jako tradycyjne, które dzięki innowacjom zyskują „drugie życie”.

Farmacja

Polscy naukowcy pracują nad personalizowaną terapią raka płuca. Faza badań klinicznych coraz bliżej

Zespół naukowców z Międzynarodowego Centrum Badań nad Szczepionkami Przeciwnowotworowymi (ICCVS) na Uniwersytecie Gdańskim prowadzi zaawansowane badania nad nową terapią  raka płuca, w której rolę leku będą pełnić limfocyty wyizolowane z krwi chorego. – To terapia szyta na miarę. Dla każdego z pacjentów wybieramy inny rodzaj komórek – mówi prof. dr hab. Natalia Marek-Trzonkowska. Jak wskazuje, projekt SWIFT jest już coraz bliżej rozpoczęcia fazy badań klinicznych. Jego realizację umożliwiły środki unijne w ramach działania Międzynarodowe Agendy Badawcze (MAB) z programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG) przyznane przez Fundację na rzecz Nauki Polskiej.

Rolnictwo

Dane satelitarne w użyciu urbanistów i samorządowców. Mogą im służyć do przygotowania na zmiany klimatu

Do 2031 roku rynek usług związanych z danymi satelitarnymi ma wzrosnąć ponad czterokrotnie – przewidują analitycy. Na rosnącą podaż wpływ może mieć nałożony na dużą część przedsiębiorców, w tym producentów rolnych, obowiązek raportowania wpływu środowiskowego. Dane satelitarne są jednak cennym narzędziem również w rękach urbanistów i samorządowców. Z dokładnością do milimetrów pokazują zjawiska takie jak np. osiadanie gruntów, co pozwala na wczesne podejmowanie decyzji o kluczowych modernizacjach infrastruktury.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.