Jak młodzi ludzie w tym roku przygotowali się na wiosnę?
W czasie pandemii aktywność fizyczna dzieci została ograniczona. Nauka zdalna i konieczne restrykcje przełożyły się na zmniejszony ruch dzieci i młodzieży. Chyba wszyscy nie możemy się już doczekać swobodnego spędzania czasu na świeżym powietrzu. Fundacja “Wawel z Rodziną” postanowiła zachęcić młodych ludzi do przygotowania się na nadejście wiosny, a wraz z nią ciepłych i słonecznych dni sprzyjających wszelkim aktywnościom na zewnątrz. Stąd też powstał pomysł na ogłoszenie konkursu “Gotowi na wiosnę”, skierowanego do dzieci i młodzieży z placówek opieki dziennej i całodobowej. A wszystko to w myśl zasady: w zdrowym ciele, zdrowy duch!
W rywalizacji wzięło udział blisko 40 placówek opiekuńczo-wychowawczych opieki dziennej i całodobowej z całej Polski. Zadaniem konkursowym było przesłanie fotografii lub pracy plastycznej, która przedstawia aktywne przygotowania do nadejścia wiosny.
W dniach 15 marca - 12 kwietnia trwał konkurs edukacyjny “Gotowi na wiosnę” skierowany do placówek opieki dziennej i całodobowej. Dzieci miały pokazać w formie pracy plastycznej lub zdjęcia jak aktywnie przygotowują się na nadejście wiosny. Celem konkursu była promocja współpracy w grupie i aktywnego trybu życia, a więc kwestii niezwykle istotnych w czasie długich tygodni pandemicznych ograniczeń. Organizatorem konkursu była Fundacja “Wawel z Rodziną”.
Przesłane prace konkursowe cechowała niezwykła kreatywność i pomysłowe podejście do tematu zadania. Podopieczni zgłoszonych do konkursu placówek pokazali na swoich pracach to, co kojarzy im się z wiosną - porządki wiosenne, czas spędzony z przyjaciółmi na zewnątrz, aktywną formę wypoczynku oraz interpretację artystyczną samej Pani Wiosny. Wszystkie prace były bardzo oryginalne - jury konkursu miało twardy orzech do zgryzienia. Dlatego oprócz zwycięzców jury wyróżniło także kilka prac. Do wszystkich zwycięzców konkursu trafią słodkie nagrody firmy Wawel.
Lista nagrodzonych placówek:
- Ośrodek Interwencyjno-Socjalizacyjny w Bełchatowie
- Świetlica prowadząca zajęcia socjoterapeutyczne, działająca przy ZSP nr 3 w Wałbrzychu
- "Dom Dziecka Mikołów" w Mikołowie
- Środowiskowa Świetlica Socjoterapeutyczna "Bartek" w Piotrkowie Trybunalskim
- Świetlica „Amaltea” Towarzystwa Przyjaciół Dzieci w Krakowie
Placówki wyróżnione:
- „Lipowy Zakątek” Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza w Radymnie
- Placówka Opiekuńczo Wychowawcza przy ul. Zyblikiewicza w Krakowie
- Szkoła Podstawowa nr 204 w Łodzi
Fundacja „Wawel z Rodziną” od 2008 roku aktywnie kontynuuje działalność dobroczynną firmy Wawel. W swoich działaniach wspiera inicjatywy poszerzające wiedzę, zdolności dzieci, tak, żeby było im łatwiej wejść w dorosłe życie. Aktywnie angażuje się w pomoc społeczną i edukacyjną oraz wspieranie polskich rodzin, osób i instytucji sprawujących opiekę zastępczą nad dziećmi. Fundacja aktywnie wspiera także świetlice środowiskowe. W 2018 roku uruchomiła innowacyjny program społeczny „Dobro od Dziecka”, który wspiera wychowawców w codziennej pracy z dziećmi i młodzieżą.

Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków

Lazarski Aviation Academy gospodarzem EAC25

AGH wybiera SAP do rozwijania projektu transformacji cyfrowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie
Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Media i PR
Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.