Komunikaty PR

Ipsos dla Huawei: Ponad 50% Polaków chce poprawić kondycję fizyczną

2021-11-24  |  15:10
Biuro prasowe

Ponad połowa Polaków przyznaje, że w czasie pandemii odłożyła na później realizację planów, w tym również tych związanych z poprawą swojej kondycji fizycznej. Po miesiącach spędzonych w domu, aż 60% badanych czuje potrzebę pracy nad swoim zdrowiem fizycznym. Jak wynika z badania Ipsos przeprowadzonego na zlecenie Huawei, aż 44% badanych wierzy, że smartwatch lub opaska sportowa może pomóc im osiągnąć ten cel, czyli zrzucić zbędne kilogramy lub poprawić kondycję.

Badanie zostało wykonane przez Ipsos na zlecenie Huawei w sierpniu 2021 roku. Badanie zostało przeprowadzone w 10 krajach, w Polsce, Austrii, Bułgarii, Czechach, Chorwacji, Grecji, Węgrzech, Rumunii, Serbii i Turcji na grupie reprezentatywnej.

Pilna potrzeba poprawy stanu zdrowia

Obostrzenia i restrykcje związane z pandemią, szczególnie ograniczenie aktywności fizycznej, wywołały szereg negatywnych skutków. Po miesiącach pandemii Polacy chcą skupić się na poprawie swojego stanu zdrowia. Aż 54% badanych zamierza wykonać rutynowe badania (krwi, ciśnienia), a 52% Polaków wybiera się lekarza, by dokładnie ocenić swój ogólny stan zdrowia. Z kolei 41% deklaruje, że zamierza zrzucić zbędne kilogramy, których, według badania Ipsos, przybyło Polakom średnio 6,4 kg.

Sportowy powrót do formy

Ponad 70% Polaków wskazuje zwiększenie regularnej aktywności fizycznej jako ich sposób na poprawę stanu zdrowia, 66% uważa, że konieczna jest utrata wagi, a 62% badanych uważa, że sposobem na powrót do formy jest podejmowanie sportowych aktywności, takich jak wycieczki rowerowe czy spacery po górach. Wśród najpopularniejszych aktywności fizycznych, które już podejmują Polacy znalazły się właśnie spacery - aż 70% badanych wymieniło je jako ulubioną formę aktywnego spędzania czasu i jazda na rowerze – na tę aktywność postawiło 58% biorących udział w badaniu Ipsos.

Sposobem na zbudowanie dobrych nawyków i utrzymanie regularności treningów, według prawie 40% Polaków, jest korzystanie ze smartwatcha lub opaski sportowej. Zakupem nowych urządzeń tego typu najmocniej interesują się rodzice z dziećmi i mężczyźni (w obu tych grupach chęć zakupu smartwatcha lub opaski sportowej zadeklarowało aż 46% badanych).  Najnowsze smartwatche Huawei wyposażone są w szereg funkcji, które mogą pomóc z powrocie do formy i zadbaniu o zdrowie – zarówno to psychiczne, jak i fizyczne. Urządzenia pozwalają monitorować poziom stresu, jakość snu, a także zadbać o kondycję, dzięki licznym trybom sportowym pozwalającym dopasować trening do własnych preferencji, a także funkcji liczenia kalorii, mierzenia tętna czy zapisywania i analizowania wyników w aplikacji Huawei Zdrowie.

Na początku listopada Huawei wprowadził do sprzedaży w Polsce nową serię smartwatchy Huawei Watch GT 3 w wersji 46 mm i 42 mm. Nowe, inteligentne zegarki wyróżniają się uniwersalnym, stylowym designem, długim czasem pracy na jednym ładowaniu oraz ulepszonymi funkcjami monitorującymi zdrowie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Hobby Jesień na talerzu – co jeść, aby zadbać o odporność? Biuro prasowe
2024-10-28 | 15:00

Jesień na talerzu – co jeść, aby zadbać o odporność?

Sezon jesienny trwa w najlepsze. Kiepskie warunki pogodowe, niskie temperatury, a także początek sezonu grypowego, kiedy wirusy rozpoczynają swoje triumfalne żniwa, stanowią spore
Hobby Epickie historie sukcesu w nowym podcaście Pepsi “OD ZERA”
2024-10-21 | 13:00

Epickie historie sukcesu w nowym podcaście Pepsi “OD ZERA”

W ramach kampanii “Prosta Decyzja - Epicki Wybór” Pepsi Zero Cukru przedstawia nowy podcast zatytułowany „OD ZERA”. Pierwszy odcinek pojawił się 16 września, a
Hobby Polska baristka na międzynarodowej arenie!
2024-09-23 | 11:00

Polska baristka na międzynarodowej arenie!

Już za kilka dni w Londynie Coffee Masterzy z regionu Europy i Afryki w Starbucks staną jak co roku do rywalizacji o tytuł najlepszego. Nasz kraj reprezentować będzie utalentowana Wiktoria

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.

Motoryzacja

Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.