Polska baristka na międzynarodowej arenie!
Już za kilka dni w Londynie Coffee Masterzy z regionu Europy i Afryki w Starbucks staną jak co roku do rywalizacji o tytuł najlepszego. Nasz kraj reprezentować będzie utalentowana Wiktoria Piasecka – najlepsza polska baristka w 2024! Starbucks Barista Championship odbędzie się w dniach 25-27 września, a miłośnicy kawy będą mogli śledzić zmagania na profilach marki na platformach społecznościowych. To niepowtarzalna okazja, by podejrzeć najlepszych baristów w akcji!
Wiktoria Piasecka dołączyła do Starbucks we wrześniu 2021 roku, mając już za sobą doświadczenie w pracy w innych kawiarniach. Chciała rozwijać się w branży, a elastyczny grafik i możliwości, jakie oferował Starbucks, były dla niej idealnym rozwiązaniem. Wybór padł na poznańską Kaponierę.
„To, co najbardziej cenię sobie w tej pracy, to proces przygotowywania napojów, które zawsze tworzę z najwyższą starannością, dbając o smak, standardy oraz estetykę. Ogromną satysfakcję przynosi mi też widok uśmiechu u Gości oraz docenienie mojej pracy.” - mówi o sobie Wiktoria.
Pasja, która napędza sukces
Dzięki zachętom kierownika kawiarni, w 2022 roku Wiktoria po raz pierwszy wzięła udział w regionalnym etapie Barista Championship. Tam poznała Karola Oberdę, zeszłorocznego Championa Polski. Jego rozwój jako Championa, podróże na plantację, czy do palarni kawy, możliwości poznania procesu powstawania kawy od podszewki i doskonalenie nowych technik, zainspirowały Wiktorię do ponownego startu.
Ogromne wsparcie ze strony zespołu i managera zmotywowały ją do doskonalenia swoich umiejętności, co zaowocowało świetnym przygotowaniem do poznańskiego etapu Barista Championship.
„Niesamowicie cieszę się na wyjazd do Londynu na etap międzynarodowy. Nie mogę się też doczekać wizyty w palarni kawy w Amsterdamie, która jest częścią możliwości, jakie daje ten wyjazd, a także poznania innych Partnerów z Afryki i Europy. Moim celem jest zdobycie nowych doświadczeń, wiedzy, a przy okazji – świetna zabawa” – mówi Wiktoria.
Międzynarodowa rywalizacja na najwyższym poziomie
„Barista Championship to nie tylko rywalizacja, ale także niesamowita szansa na rozwój. To możliwość głębszego zrozumienia kawy, poznania nowych technik, a także wymiany doświadczeń z innymi baristami. Dzięki takim wydarzeniom nasi Partnerzy stają się prawdziwymi ekspertami w dziedzinie tworzenia kawy.” – mówi Vedran Modric, Dyrektor Regionalny Starbucks Polska.
Barista Championship to jedno z najważniejszych wydarzeń w kawowym kalendarzu Starbucks. W tym roku, Wiktoria Piasecka zmierzy się aż z 38 najlepszymi baristami z różnych krajów, walcząc o tytuł najlepszego w regionie EMEA. Po raz pierwszy w historii, wydarzenie będzie transmitowane na żywo, co daje szansę na śledzenie zmagań również dla polskich fanów kawy.
Kibicujmy Wiktorii w jej drodze na szczyt światowej sceny baristycznej i pamiętajmy, że najlepszą kawę serwują mistrzowie z pasją! Tymczasem Wiktorię i jej zespół można spotkać w kawiarni Kaponiera w Poznaniu, gdzie na co dzień serwuje Gościom ich ulubione napoje.

Jesień na talerzu – co jeść, aby zadbać o odporność?

Epickie historie sukcesu w nowym podcaście Pepsi “OD ZERA”

Nickelodeon Fandays w Majaland Gdańsk!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji
Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.