IPOsystem - cyfrowy robot sprawdził się w Mennicy Polskiej
Lawenda Public Relations
Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Mennica Polska jest jedną z trzech najbardziej zaawansowanych technologicznie mennic na świecie. Jej pozycja wynika z nie tylko z inwestycji w najnowocześniejsze technologie produkcji, ale też z odwagi we wdrażaniu innowacyjnych systemów informatycznych. Przykładem jest cyfrowy robot IPOsystem, który zrewolucjonizował planowanie i zarządzanie produkcją. Materiał filmowy, który został przygotowany przez pasjonatów produkcji, Fabryki w Polsce, pokazuje jak w praktyce działa fabryka zarządzana przez autonomiczne algorytmy decyzyjne.
Mennica Polska to przykład zakładu o bardzo zróżnicowanej produkcji. Jednocześnie realizuje się tam od kilkudziesięciu do kilkuset różnych projektów, które wymagają wykonania setek operacji każdego dnia.
Produkcja obydwa się na kilku wydziałach: narzędziowym, monet obiegowych i kolekcjonerskich oraz emalierskim. Na wydziale narzędziowym przygotowywane są stemple, za pomocą których wybijane są polskie monety obiegowe, jak i monety dla innych krajów, tj.: Kolumbii, Kostaryki, Paragwaju, Nepalu czy Tajlandii. Mennica tłoczy również monety kolekcjonerskie z metali szlachetnych, do których niezbędne są zaawansowane technologie, np. nakładanie druku utwardzanego światłem ultrafioletowym czy zabezpieczanie przed korozją poprzez użycie nanotechnologii. Na wydziale emalierskim natomiast tworzone są ordery, odznaki i medale, które poza zastosowaniem zaawansowanych technologii i maszyn, wymagają też kunsztu pracy ręcznej.
Produkcja przed I PO cyfrowym robocie
Przed wprowadzeniem IPOsystem zarządzanie produkcją oparte było o tradycyjne planowanie produkcji. Wdrożenie autonomicznego systemu zarządzania produkcją, IPOsystem zautomatyzowało i zintegrowało dotychczasowe procesy planowania i zarządzania pracownikami na halach produkcyjnych eliminując konieczność tworzenia planów i bezpośredniego zarządzania pracownikami.
Przed implementacją systemu, technologia, która powstawała w biurze technologicznym, po wydrukowaniu i jej emisji na wydział produkcyjny, musiała być rozplanowywana przez kierowników i mistrzów wydziałów produkcyjnych. To na ich barkach spoczywał ciężar decydowania o setkach operacji każdego dnia.
– Dzisiaj robi to IPOsystem - autonomicznie i optymalnie. Po zasileniu systemu operacjami, określeniu terminów ich realizacji, w kolejnym kroku, poprzez terminale, wydaje poszczególnym pracownikom prace do realizacji. Dzięki temu zespół, który wcześniej musiał zajmować się ciągłym planowaniem, może zająć się innymi projektami, takimi jak monitorowanie i usprawnianie procesów technologicznych, analizą danych, wskaźników, a także wyciąganiem wniosków, które pomagają poprawić procesy w firmie – podkreśla Łukasz Karda, dyrektor działu przygotowania produkcji Mennicy Polskiej.
IPOsystem, pierwszy na świecie autonomiczny system decyzyjny, który samodzielnie, bez udziału planistów, zarządza nawet najbardziej złożoną produkcją, bardzo dobrze sprawdził się w Mennicy Polskiej. Przy takiej mnogości zamówień produkcyjnych, wystarczy wprowadzić zlecenia wraz z terminami ich realizacji, by system samodzielnie, bez konieczności harmonogramowania, wydawał kolejne polecenia pracy i bezpośrednio zarządzał wszystkimi zasobami w czasie rzeczywistym.
– IPOsystem idealnie wpisuje się w potrzeby naszego klienta. Jesteśmy dumni, że firma z ponad 250-letnią tradycją, będąca w ścisłej światowej czołówce, zarządza produkcją w oparciu o nasze rozwiązanie. Liczę, że kolejne zakłady produkcyjne będą wdrażać IPOsystem, ponieważ pozwala on przejść na zupełnie inny poziom funkcjonowania i buduje przewagę konkurencyjną. O tym przekonała się kadra Mennicy Polskiej, która nie wyobraża już sobie pracy bez IPOsystem – podkreśla Grzegorz Skowronek, dyrektor handlowy IPOsystem.
Efektywność i elastyczność produkcji
Głównym celem IPOsystem jest terminowa realizacja zleceń przy jak najbardziej efektywnym wykorzystaniu wszystkich dostępnych zasobów produkcyjnych. Dzięki cyfrowemu robotowi, sercu systemu, fabryki osiągają wzrost efektywności produkcji od 15 do 30% po pierwszym roku od wdrożenia, nawet do 50% w kolejnych latach, ograniczają też koszty planowania i zarządzania.
IPOsystem funkcjonuje już w ponad 50 zakładach, w których pracuje ponad 12 tysięcy osób, co oznacza, że każdego dnia wydaje 50 tysięcy decyzji operacyjnych. Dodatkowo warto podkreślić, że klienci, którzy wdrożyli IPOsystem, dzięki autonomicznemu zarządzaniu procesami produkcyjnymi, lepiej funkcjonują w dobie pandemii koronawirusa i unikają zagrożeń z nią związanych. IPOsystem jest wdrażany w kolejnych firmach i jednocześnie rozwijany, by zbierać informacje bezpośrednio z maszyn, które będą wykorzystywane w mechanizmach decyzyjnych systemu. Jest to więc kolejny etap, który pozwoli bezpośrednio sterować robotami, zautomatyzowanymi maszynami, magazynami i środkami transportu i w efekcie stać się pierwszym na świecie systemem cyberfizycznym, stosowanym do samodzielnego sterowania maszynami.
By dowiedzieć się więcej o IPOsystem, warto skontaktować z Grzegorzem Skowronkiem, dyrektorem handlowym pisząc na adres g.skowronek@iposystem.com lub Grzegorz Skowronek | LinkedIn.
* * *
O firmie
UIBS Teamwork Sp. z o.o. to zespół polskich innowatorów, technologów i programistów, który opracował IPOsystem, pierwszy na świecie, system decyzyjny klasy ADS. IPOsystem zarządza już produkcją w 50 przedsiębiorstwach w Polsce, codziennie sterując pracą 12 tys. pracowników, dla których generuje około 50 tys. decyzji operacyjnych. IPOsystem jest laureatem godła „Teraz Polska" w kategorii Innowacje, a także zdobywcą wielu branżowych nagród.
Więcej informacji o firmie znajduje się na stronie www.iposystem.com.pl oraz na profilu LinkedIn.

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?

Emitel zbudował sieć do monitorowania lotu dronów na 8 lotniskach w całej Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie
Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Media i PR
Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.