IPOsystem - cyfrowy robot sprawdził się w Mennicy Polskiej
Lawenda Public Relations
Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Mennica Polska jest jedną z trzech najbardziej zaawansowanych technologicznie mennic na świecie. Jej pozycja wynika z nie tylko z inwestycji w najnowocześniejsze technologie produkcji, ale też z odwagi we wdrażaniu innowacyjnych systemów informatycznych. Przykładem jest cyfrowy robot IPOsystem, który zrewolucjonizował planowanie i zarządzanie produkcją. Materiał filmowy, który został przygotowany przez pasjonatów produkcji, Fabryki w Polsce, pokazuje jak w praktyce działa fabryka zarządzana przez autonomiczne algorytmy decyzyjne.
Mennica Polska to przykład zakładu o bardzo zróżnicowanej produkcji. Jednocześnie realizuje się tam od kilkudziesięciu do kilkuset różnych projektów, które wymagają wykonania setek operacji każdego dnia.
Produkcja obydwa się na kilku wydziałach: narzędziowym, monet obiegowych i kolekcjonerskich oraz emalierskim. Na wydziale narzędziowym przygotowywane są stemple, za pomocą których wybijane są polskie monety obiegowe, jak i monety dla innych krajów, tj.: Kolumbii, Kostaryki, Paragwaju, Nepalu czy Tajlandii. Mennica tłoczy również monety kolekcjonerskie z metali szlachetnych, do których niezbędne są zaawansowane technologie, np. nakładanie druku utwardzanego światłem ultrafioletowym czy zabezpieczanie przed korozją poprzez użycie nanotechnologii. Na wydziale emalierskim natomiast tworzone są ordery, odznaki i medale, które poza zastosowaniem zaawansowanych technologii i maszyn, wymagają też kunsztu pracy ręcznej.
Produkcja przed I PO cyfrowym robocie
Przed wprowadzeniem IPOsystem zarządzanie produkcją oparte było o tradycyjne planowanie produkcji. Wdrożenie autonomicznego systemu zarządzania produkcją, IPOsystem zautomatyzowało i zintegrowało dotychczasowe procesy planowania i zarządzania pracownikami na halach produkcyjnych eliminując konieczność tworzenia planów i bezpośredniego zarządzania pracownikami.
Przed implementacją systemu, technologia, która powstawała w biurze technologicznym, po wydrukowaniu i jej emisji na wydział produkcyjny, musiała być rozplanowywana przez kierowników i mistrzów wydziałów produkcyjnych. To na ich barkach spoczywał ciężar decydowania o setkach operacji każdego dnia.
– Dzisiaj robi to IPOsystem - autonomicznie i optymalnie. Po zasileniu systemu operacjami, określeniu terminów ich realizacji, w kolejnym kroku, poprzez terminale, wydaje poszczególnym pracownikom prace do realizacji. Dzięki temu zespół, który wcześniej musiał zajmować się ciągłym planowaniem, może zająć się innymi projektami, takimi jak monitorowanie i usprawnianie procesów technologicznych, analizą danych, wskaźników, a także wyciąganiem wniosków, które pomagają poprawić procesy w firmie – podkreśla Łukasz Karda, dyrektor działu przygotowania produkcji Mennicy Polskiej.
IPOsystem, pierwszy na świecie autonomiczny system decyzyjny, który samodzielnie, bez udziału planistów, zarządza nawet najbardziej złożoną produkcją, bardzo dobrze sprawdził się w Mennicy Polskiej. Przy takiej mnogości zamówień produkcyjnych, wystarczy wprowadzić zlecenia wraz z terminami ich realizacji, by system samodzielnie, bez konieczności harmonogramowania, wydawał kolejne polecenia pracy i bezpośrednio zarządzał wszystkimi zasobami w czasie rzeczywistym.
– IPOsystem idealnie wpisuje się w potrzeby naszego klienta. Jesteśmy dumni, że firma z ponad 250-letnią tradycją, będąca w ścisłej światowej czołówce, zarządza produkcją w oparciu o nasze rozwiązanie. Liczę, że kolejne zakłady produkcyjne będą wdrażać IPOsystem, ponieważ pozwala on przejść na zupełnie inny poziom funkcjonowania i buduje przewagę konkurencyjną. O tym przekonała się kadra Mennicy Polskiej, która nie wyobraża już sobie pracy bez IPOsystem – podkreśla Grzegorz Skowronek, dyrektor handlowy IPOsystem.
Efektywność i elastyczność produkcji
Głównym celem IPOsystem jest terminowa realizacja zleceń przy jak najbardziej efektywnym wykorzystaniu wszystkich dostępnych zasobów produkcyjnych. Dzięki cyfrowemu robotowi, sercu systemu, fabryki osiągają wzrost efektywności produkcji od 15 do 30% po pierwszym roku od wdrożenia, nawet do 50% w kolejnych latach, ograniczają też koszty planowania i zarządzania.
IPOsystem funkcjonuje już w ponad 50 zakładach, w których pracuje ponad 12 tysięcy osób, co oznacza, że każdego dnia wydaje 50 tysięcy decyzji operacyjnych. Dodatkowo warto podkreślić, że klienci, którzy wdrożyli IPOsystem, dzięki autonomicznemu zarządzaniu procesami produkcyjnymi, lepiej funkcjonują w dobie pandemii koronawirusa i unikają zagrożeń z nią związanych. IPOsystem jest wdrażany w kolejnych firmach i jednocześnie rozwijany, by zbierać informacje bezpośrednio z maszyn, które będą wykorzystywane w mechanizmach decyzyjnych systemu. Jest to więc kolejny etap, który pozwoli bezpośrednio sterować robotami, zautomatyzowanymi maszynami, magazynami i środkami transportu i w efekcie stać się pierwszym na świecie systemem cyberfizycznym, stosowanym do samodzielnego sterowania maszynami.
By dowiedzieć się więcej o IPOsystem, warto skontaktować z Grzegorzem Skowronkiem, dyrektorem handlowym pisząc na adres g.skowronek@iposystem.com lub Grzegorz Skowronek | LinkedIn.
* * *
O firmie
UIBS Teamwork Sp. z o.o. to zespół polskich innowatorów, technologów i programistów, który opracował IPOsystem, pierwszy na świecie, system decyzyjny klasy ADS. IPOsystem zarządza już produkcją w 50 przedsiębiorstwach w Polsce, codziennie sterując pracą 12 tys. pracowników, dla których generuje około 50 tys. decyzji operacyjnych. IPOsystem jest laureatem godła „Teraz Polska" w kategorii Innowacje, a także zdobywcą wielu branżowych nagród.
Więcej informacji o firmie znajduje się na stronie www.iposystem.com.pl oraz na profilu LinkedIn.

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?

Emitel zbudował sieć do monitorowania lotu dronów na 8 lotniskach w całej Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Medycyna
Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.