Komunikaty PR

InventionMed kontynuuje rozwój symulatorów medycznych oraz budowę CBR

2022-08-18  |  11:00
Biuro prasowe

InventionMed S.A., notowana na NewConnect, technologiczna firma z branży medycznej, opublikowała raport za drugi kwartał 2022 r. W omawianym okresie spółka skupiła się na dalszym rozwoju swojego flagowego produktu – TutorDerm. Poza rozwojem symulatora medycznego kontynuuje budowę Centrum innowacyjnych technik symulacji medycznych i rehabilitacyjnych w oparciu o wirtualną i rozszerzoną rzeczywistość oraz autorską technologię podwójnej immersji.

- Drugi kwartał bieżącego roku był dla nas niezwykle istotny. Nasze najważniejsze rozwiązanie, czyli TutorDerm, po raz pierwszy pojawiło się w polskich ośrodkach medycznych podczas testów. Cieszymy się, że zarówno Warszawski Uniwersytet Medyczny oraz Collegium Medicum w Bydgoszczy były usatysfakcjonowane z pilotaży. Liczymy, że w przyszłości nasz innowacyjny produkt znajdzie uznanie w następnych ośrodkach medycznych. Poza bieżącą działalnością spółki trwały prace na budowie naszego Centrum Badawczo-Rozwojowego – mówi Tomasz Kierul, prezes zarządu InventionMed.

TutorDerm jest to symulator medyczny, który został stworzony dla potrzeb edukacji z dziedziny dermatologii klinicznej i estetycznej. Produkt w swym działaniu wykorzystuje technologię wirtualnej rzeczywistości. Symulowanie działań TutorDerm, dzięki wrażeniu immersji środowiska wizualnego oraz czucia, umożliwia praktykowanie zabiegów m. in. lekarzom, kosmetologom oraz studentom.

Drugie z rozwiązań InventionMed – wirtualna strzykawka – ma posłużyć jako sprzęt szkoleniowy dedykowany specjalistom z dermatologii klinicznej oraz estetycznej. Za jej pomocą możliwa jest nauka zastrzyków podskórnych z pominięciem praktyk na żywych organizmach.

Pod koniec czerwca br., na WZA, Akcjonariusze InventionMed podjęli uchwałę ws. podwyższenia kapitału zakładowego Spółki poprzez emisję 101.393.580 akcji serii F o wartości nominalnej 0,10 PLN. Emisja odbędzie się z zachowaniem prawa poboru dla wszystkich akcjonariuszy na dzień 26 września 2022 r. (dzień prawa poboru). Udział w emisji zadeklarował zarówno Prezes InventionMed Tomasz Kierul, oraz największy akcjonariusz spółki SoftBlue SA.

- Zdecydowaliśmy się na emisję akcji serii F, aby zapewnić spółce ciągłość w rozwoju  projektów. Nasze produkty  mają ogromny potencjał, nigdzie na świecie nie spotkaliśmy się z podobnymi rozwiązaniami. Emisja odbędzie się z zachowaniem prawa poboru - dodaje Tomasz Kierul, prezes zarządu InventionMed.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Medycyna Suche włosy? Sprawdź, jak skutecznie nawilżyć je dzięki odpowiedniej pielęgnacji Biuro prasowe
2024-12-23 | 11:00

Suche włosy? Sprawdź, jak skutecznie nawilżyć je dzięki odpowiedniej pielęgnacji

Suche włosy to częsty problem, który może wynikać z wielu przyczyn, takich jak na przykład stylizowanie na gorąco, używanie agresywnych środków chemicznych czy niedobory
Medycyna Usług sprzątania i gospodarki odpadami a bezpieczeństwo podmiotów medycznych
2024-12-12 | 10:00

Usług sprzątania i gospodarki odpadami a bezpieczeństwo podmiotów medycznych

Placówki medyczne odgrywają kluczową rolę w ochronie zdrowia, jednak ich codzienna działalność wiąże się z istotnymi wyzwaniami w zakresie utrzymania higieny
Medycyna Onkologiczne Centrum Kryzysowe udostępniło nową ścieżkę pacjenta
2024-12-02 | 13:40

Onkologiczne Centrum Kryzysowe udostępniło nową ścieżkę pacjenta

Pani Ida pierwsze niepokojące objawy zauważyła w czasie, kiedy była w ciąży. Na początku pojawiła się chrypka, a  potem stopniowo traciła głos. Leczyło ją wielu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Zamrożenie cen prądu do końca września br. Takie mechanizmy nie rozwiązują przyczyn problemu wysokich cen

Zgodnie z decyzją rządu zamrożenie cen energii dla gospodarstw domowych na poziomie 500 zł netto za 1 MWh zostało wydłużone do 30 września 2025 roku. Dzięki temu odbiorcy jeszcze przez co najmniej dziewięć miesięcy nie odczują  wzrostu rachunków za energię elektryczną. – Dopłaty jako sposób walki z wysokimi cenami energii nie są dobrym rozwiązaniem, bo one nie zlikwidują problemu. Znacznie prostszym rozwiązaniem byłby powrót do tańszych źródeł energii, w przypadku Polski takim tanim źródłem jest węgiel i elektrownia atomowa – ocenia europoseł z Konfederacji Marcin Sypniewski.

IT i technologie

Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji ma wystartować w tym roku. Polskie wojsko coraz szerzej korzysta z tej technologii

– Opracowujemy koncepcję funkcjonowania Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji. Szkolimy też odpowiednio naszych inżynierów, współpracujemy z uczelniami wyższymi w tym aspekcie, aby mieć gotowy odpowiedni potencjał intelektualny – mówi gen. dyw. Karol Molenda, dowódca Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni. Nowa formacja będzie odpowiadać za opracowywanie i wdrażanie rozwiązań AI na potrzeby działań militarnych. Podobne instytucje są już powoływane przez inne kraje NATO.

Konsument

Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania

Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.