InventionMed komercjalizuje Projekt TutorDerm
InventionMed S.A., notowana na NewConnect, technologiczna firma z branży medycznej, dokonała pierwszej komercjalizacji innowacyjnego projektu TutorDerm. Edukacyjny symulator medyczny, wykorzystujący m.in. technologię VR, został wypożyczony przez Warszawski Uniwersytet Medyczny (WUM) w ramach rozpoczęcia cyklu pilotaży na uczelni. Po pomyślnym zakończeniu okresu próbnego istnieje możliwość dalszego rozwoju współpracy.
W ubiegłym tygodniu (7 kwietnia) Warszawski Uniwersytet Medyczny rozpoczął cykl pilotaży z wykorzystaniem TutorDerm. Podpisana umowa przez InventionMed z uczelnią pozwala uniwersytetowi na odpłatne wypożyczenie urządzenia. Wydarzenie to jest kamieniem milowym w historii projektu, gdyż po raz pierwszy projekt został skomercjalizowany. Spółka nie wyklucza pilotaży na innych uczelniach.
- Rozpoczęcie cyklu pilotaży z wykorzystaniem TutorDerm to dla nas niezwykłe ważna chwila, gdyż jest to kluczowy produkt InventionMed. Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że udało nam się pierwszy raz skomercjalizować to urządzenie. Liczymy, że to dopiero początek, a TutorDerm, który jest produktem innowacyjnym na skalę światową stanie się coraz bardziej rozpoznawalny w ośrodkach medycznych. – mówi Tomasz Kierul, prezes zarządu InventionMed.
TutorDerm jest to symulator medyczny, który został stworzony dla potrzeb edukacji z dziedziny dermatologii klinicznej i estetycznej. Produkt w swym działaniu wykorzystuje technologię wirtualnej rzeczywistości. Symulowanie działań TutorDerm dostarcza wrażenie immersji środowiska wizualnego oraz czucia, co umożliwia praktykowanie zabiegów m. in. lekarzom, kosmetologom oraz studentom.
Warszawski Uniwersytet Medyczny jest jedną z największych polskich uczelni, która została założona w 1809 r. WUM kształci ponad 10 tysięcy studentów. Uczelnia oferuje 16 kierunków nauczania w języku polskim oraz 3 kierunki w języku angielskim.
Suche włosy? Sprawdź, jak skutecznie nawilżyć je dzięki odpowiedniej pielęgnacji
Usług sprzątania i gospodarki odpadami a bezpieczeństwo podmiotów medycznych
Onkologiczne Centrum Kryzysowe udostępniło nową ścieżkę pacjenta
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania
Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.
Prawo
Tak zwana sztuczna twórczość coraz popularniejsza. Wyzwaniem pozostają kwestie praw autorskich
Rosnąca popularność narzędzi AI spowodowała, że powstaje coraz więcej „dzieł sztuki”, będących wytworem działania algorytmów, które potrafią m.in. tworzyć muzykę dopasowaną do preferencji i nastroju, malować obrazy, a nawet pisać poezję czy scenariusze filmowe. To rodzi szereg wyzwań dotyczących praw autorskich. Są także wątpliwości dotyczące ochrony dzieł, z których AI się uczy. Narzucanie prawnych zakazów i obostrzeń może jednak nie przynieść efektów.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.