Instytut Konfucjusza w Krakowie wspiera studentów i naukowców z Ukrainy
Instytut Konfucjusza w Krakowie
Oleandry 2A
30-063 Kraków
media|instytutkonfucjusza.pl| |media|instytutkonfucjusza.pl
12 663 26 07
www.instytutkonfucjusza.uj.edu.pl/
Instytut Konfucjusza w Krakowie znosi opłaty za kursy dla wszystkich studentów i naukowców Uniwersytetu Jagiellońskiego z Ukrainy.
Społeczność akademicka jest głęboko poruszona inwazją sił zbrojnych Federacji Rosyjskiej na Ukrainę, rozpętaniem przez nią brutalnej wojny, która powoduje śmierć i zniszczenia, także centrów kulturalnych i akademickich.
Jako mały gest solidarności z naszymi ukraińskimi studentami i uczonymi, zgodnie z wyrażoną przez Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych Uniwersytetu Jagiellońskiego wolą udzielenia im wszelkiej możliwej pomocy, Centrum Języka i Kultury Chińskiej UJ "Instytut Konfucjusza w Krakowie" zdecydowało o zniesieniu opłat za kursy w Instytucie dla wszystkich studentów i naukowców Uniwersytetu Jagiellońskiego z Ukrainy, którzy chcieliby w nich uczestniczyć.
Instytut Konfucjusza w Krakowie zajmuje się promocją chińskiej kultury i nauczaniem języka chińskiego. Jest jednostką Wydziału Studiów Międzynarodowych i Politycznych Uniwersytetu Jagiellońskiego, stworzoną wspólnie z Pekińskim Uniwersytetem Języków Obcych. Powstał w 2006 roku, jako pierwsza tego typu instytucja w Polsce, ponadto jest jedyną w Krakowie instytucją oferującą nauczanie języka chińskiego na wszystkich poziomach zaawansowania.
Więcej informacji o stronie www.instytutkonfucjusza.uj.edu.pl
Lazarski Aviation Academy gospodarzem EAC25
AGH wybiera SAP do rozwijania projektu transformacji cyfrowej
Acer i Google wspierają współczesną edukację
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Ochrona środowiska
Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania
Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.