„Instagram dla zwierząt” przedłuża termin emisji akcji do 2 grudnia 2022 r.
Warszawski startup Petgram S.A., który jako pierwszy na świecie połączył portal dedykowany miłośnikom i właścicielom zwierząt z obrożą wyposażoną w lokalizator GPS, przedłuża termin oferty publicznej akcji w formie kampanii crowdinvestingowej do 2 grudnia br. W ramach emisji akcji oferowanych jest maksymalnie 448.000 akcji serii B po cenie emisyjnej ustalonej na poziomie 6,70 zł za jedną akcję. Emisja prowadzona jest na platformie inwestycyjnej Domu Maklerskiego INC - CrowdConnect. Zapisy w ramach transzy CrowdConnect będą przyjmowane do 30 listopada br.
Celem oferty publicznej akcji spółki Petgram S.A. jest pozyskanie od inwestorów kwoty do 3 mln zł. Jeszcze w październiku firma poinformowała o tym, że zapisy na akcje w ramach pierwszej transzy skierowanej do dużych inwestorów, zakończyły się sukcesem. W dwa dni zapisami objętych zostało 149.253 akcji serii B, o wartości wynoszącej blisko 1 mln zł.
- Podjęliśmy decyzję o przedłużeniu terminu emisji naszych akcji po to, żeby wszystkim zainteresowanym dać więcej czasu na poznanie naszej spółki oraz spokojne złożenie zapisów. Do tej pory pozyskaliśmy środki, które pozwolą nam m.in. na finalizację przejęcia portalu adopcyjnego Petopo.com, co jest jednym z naszych celów emisyjnych - mówi Jordan Wojsym-Antoniewicz, prezes zarządu Petgram S.A.
Poza przejęciem spółki Petopo.com zebrane od inwestorów pieniądze Petgram S.A. planuje przeznaczyć na rozwój aplikacji oraz intensywne działania marketingowe, które pomogą firmie w ekspansji zagranicznej.
- Do tej pory wokół aplikacji zgromadziliśmy niespełna 27 tysięcy użytkowników. Co ciekawe - pomimo braku jej anglojęzycznej wersji, pochodzą Oni nie tylko z Polski, ale też ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Holandii czy Szwecji. To pokazuje, że proponowane przez nas rozwiązanie ma duży potencjał i może podbić rynki zagraniczne. Pozyskane od inwestorów środki wesprą nas w działaniach i akcjach promocyjnych, dzięki którym staniemy się jeszcze bardziej widoczni - podkreśla Monika Goździalska, założycielka i akcjonariuszka Petgram S.A.
Twórcy „Instagrama dla zwierząt” zapowiadają też wzbogacenie aplikacji o liczne funkcjonalności, takie jak możliwość tworzenia postów i relacji wideo, forum dyskusyjne oraz monitoring zdrowia. W przyszłym roku planowane jest także uruchomienie anglojęzycznej wersji aplikacji, a w dalszej kolejności również hiszpańskojęzycznej.
- Szacunki pokazują, że tylko Europejczycy mają około 113 mln kotów i około 92 mln psów. To dowodzi, do jak wielkiej grupy docelowej skierowana jest nasza aplikacja, która w połączeniu z lokalizatorem GPS pozwala nie tylko na rozrywkę, ale również na zadbanie o to, co jest najważniejsze dla właścicieli czworonogów, czyli bezpieczeństwo. Od lat obserwujemy, że sposób myślenia o zwierzętach zmienia się i coraz większa liczba osób traktuje je jako pełnoprawnych członków rodziny. Właściciele na całym świecie wydają także coraz więcej pieniędzy, aby zapewnić swoim pupilom jak najlepszą opiekę. Jesteśmy przekonani, że to, co oferujemy, może im w tym realnie pomóc - podsumowuje Bartosz Kotliński, członek rady nadzorczej Petgram S.A.
Kampania crowdinvestingowa Petgram na platformie CrowdConnect potrwa do 30 listopada, a cała oferta do 2 grudnia br. Wycena spółki przed emisją wynosi 16 mln zł.
Spółka Petgram S.A. w przyszłości zamierza zadebiutować na rynku NewConnect. Rozpoczęcie przez firmę procedury związanej z debiutem planowane jest w 2023 r.
Więcej informacji o trwającej kampanii:
https://crowdconnect.pl/campaigns/petgram
Red Square Games podpisało kluczową umowę licencyjną z Asmodee
SlavicPunk: Oldtimer debiutuje w wersji na konsole Xbox i PlayStation
Dziennikarka Karolina Pajączkowska ambasadorką gry Play of Battle!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
P. Serafin: Potrzebujemy bardziej elastycznego unijnego budżetu. UE musi ponownie stać się synonimem innowacyjności i konkurencyjności
Nowy komisarz UE ds. budżetu, zwalczania nadużyć finansowych i administracji publicznej Piotr Serafin wskazuje, że budżet na kolejną perspektywę finansową UE powinien być bardziej elastyczny, by można było reagować w razie wystąpienia nieprzewidywalnych zdarzeń. W najbliższych miesiącach będą trwały konsultacje z państwami członkowskimi i Parlamentem Europejskim na temat priorytetowych obszarów na przyszłą siedmiolatkę.
Ochrona środowiska
Pozew przeciwko Skarbowi Państwa za brak skutecznej walki ze smogiem. Może to wpłynąć na przyszłe regulacje
Fundacja ClientEarth w imieniu dwóch osób chorych na astmę pozwała właśnie Skarb Państwa za brak skutecznej walki ze smogiem. Po raz pierwszy w Polsce sąd będzie musiał zbadać, czy istnieje bezpośredni związek między zanieczyszczeniem powietrza a poważnymi schorzeniami. To przełomowa sprawa, która może zmienić sposób egzekwowania prawa do życia i zdrowia.
Ochrona środowiska
Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie
Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem działalności firm produkcyjnych w Polsce – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BASF Polska. Pomimo wysokiego poziomu takich deklaracji jedynie 10 proc. przedsiębiorstw ma już wdrożoną strategię w tym obszarze. Wiele podmiotów, zwłaszcza mniejszych, nie widzi korzyści z tym związanych. Aby wspierać firmy w transformacji ku zrównoważonemu rozwojowi, BASF Polska prowadzi program „Razem dla Planety”, który promuje i nagradza ekologiczne rozwiązania oraz zachęca do dzielenia się doświadczeniami w tym obszarze.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.