Komunikaty PR

Haki na Cyberataki - wirtualny escape room do edukacji finansowej młodzieży

2022-12-09  |  17:00
Biuro prasowe

• „Haki na Cyberataki” to darmowa, interaktywna gra typu escape room z zakresu edukacji finansowej, poruszająca najbardziej aktualne tematy (kryptowaluty, mikropłatności, kredyty, „chwilówki” etc.).

• Gra może służyć jako narzędzie dydaktyczne dla nauczycieli przedsiębiorczości, wychowawców,  chcących w atrakcyjny sposób dotrzeć do młodzieży z ważnymi kwestiami dotyczącymi bezpieczeństwa finansowego.

• Gra została przygotowana przez Stowarzyszenie Ochrony Konsumentów Aquila dzięki darowiźnie udzielonej w ramach programu grantowego pn. „Haki na cyberataki” organizowanego przez Fundację Santander.

• „Haki na Cyberataki” dostępne są w wersji desktopowej https://hakinacyberataki.itch.io/haki-na-cyberataki oraz jako aplikacja w Sklepie Google Play.

W dobie pandemii znacznie zwiększyła się liczba ataków w sieci i ich form. Cały czas powstają też nowe, za którymi często nie nadążają organy ścigania i instytucje chroniące konsumentów. Szczególnie narażoną grupą na cyberataki i działania internetowych oszustów jest młodzież, która większość swojego wolnego czasu spędza w sieci. To właśnie ten stan rzeczy zrodził potrzebę wyposażenia młodzieży w odpowiednie mechanizmy obronne i przetrenowanie tych mechanizmów w bezpiecznych warunkach. Tak powstała bezpłatna gra „Haki na Cyberataki”, za którą stoi Stowarzyszenie Ochrony Konsumentów Aquila i Fundacja Santander.

Atrakcyjne narzędzie dla nauczycieli i uczniów

Jak podkreślają twórcy gry, w programach zajęć szkolnych ciągle jest zbyt mały nacisk położony na edukację finansową. Często brakuje również ciekawych narzędzi dydaktycznych, aby uatrakcyjnić proces przekazywania wiedzy i wykorzystać narzędzia, które w większym stopniu przemawiają do młodzieży. Na aspekt ten zwraca uwagę Małgorzata Miś, Prezes Zarządu Stowarzyszenia Ochrony Konsumentów Aquila:

– Projekt stworzenia gry „Haki na Cyberataki” jest odpowiedzią na rosnące zagrożenia, z jakimi spotyka się młodzież. Zagrożenia te dotyczą funkcjonowania rynku usług finansowych, zwłaszcza w tak niebezpiecznym środowisku, jakim jest cyberprzestrzeń. Młodzi ludzie, którzy niebawem staną się pełnoprawnymi konsumentami, bardzo często nie posiadają elementarnej wiedzy odnośnie usług finansowych. Są również narażeni na różnego rodzaju cyberataki i pułapki, jakie czekają na nich w przestrzeni wirtualnej. Stąd pomysł na stworzenie nowoczesnego narzędzia edukacyjnego w formie gry, które z jednej strony pomoże i ułatwi nauczycielom dotarcie do uczniów. Z drugiej będzie rzeczywiście wpisywało się w świat oraz zainteresowania młodych ludzi. A przede wszystkim nie będzie trąciło nudą. 

 

Kryptowaluty, mikropłatności, subskrypcje i inne tematy na czasie

Pomysłodawcy gry, znając od strony praktycznej największe bolączki i wyzwania związane z bezpieczeństwem finansowym, wpletli w jej fabułę najbardziej aktualne tematy z tego obszaru. Uczniowie, którzy przechodzą przez kolejne pokoje wirtualnego escape roomu, stykają się z takimi zagadnieniami jak:

• Bezpieczne korzystanie z bankowości internetowej;

• Mikropłatności;

• Kryptowaluty;

• Subskrypcje;

• Pożyczki i kredyty;

• Różnice między bankiem SKOK-iem a parabankiem;

• Niebezpieczeństwa związane z pożyczkami krótkoterminowymi "Chwilówkami";

• Nieuczciwe praktyki rynkowe wprowadzające w błąd;

• Opis systemu pomocy osobom poszkodowanym (m.in. rola Rzecznika Finansowego i Rzeczników Konsumentów)

Gra „Haki na Cyberataki” przeznaczona jest dla uczniów ostatnich klas szkoły podstawowej oraz dla młodzieży uczęszczającej do szkół ponadpodstawowych. Grę można wykorzystać m.in. na lekcjach przedsiębiorczości, informatyki, godzinach wychowawczych lub przedmiotach zawodowych związanych z edukacją finansową.

Grę „Haki na Cyberataki” można włączyć zarówno na komputerze stacjonarnym, jak i na smartphonie, pobierając jako aplikację ze Sklepu Google Play. Dzięki temu możliwe jest przeprowadzenie lekcji nawet wtedy, kiedy niemożliwy jest dostęp do pracowni komputerowej.

 

 

O Stowarzyszeniu Ochrony Konsumentów Aquila

Stowarzyszenie Ochrony Konsumentów Aquila dba o to, aby ludzie wiedzieli jak kupować, jakie mają prawa i jak nie dać  się oszukać. Udziela porad, nieodpłatnie wspiera w sądzie, uczy, tworzy nowoczesne narzędzia informatyczne, które dają dostęp do szybkiej i rzetelnej wiedzy. Pomaga biznesowi poruszać się w gąszczu przepisów konsumenckich i konsultuje działania skierowane do ich klientów. Dzięki temu konsumenci wiedzą, jak bezpiecznie kupować i jakie mają prawa, a sprzedawcy dbają o potrzeby klientów w zgodzie z przepisami.

 

Zapraszamy do kontaktu. Można nas znaleźć na stronie www.prawo-konsumenckie.pl lub na FB @StowarzyszenieAQUIL

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja OSHEE nawiązuje współpracę z Fundacją SEXEDPL Biuro prasowe
2024-11-24 | 21:00

OSHEE nawiązuje współpracę z Fundacją SEXEDPL

OSHEE, lider na rynku napojów funkcjonalnych, od lat angażuje się w działania, które mają poprawić dobrostan psychiczny, szczególnie dzieci i młodzieży. Teraz marka
Edukacja Najlepsi innowatorzy w Polsce. Znamy zwycięzców Explory 2024
2024-11-15 | 01:00

Najlepsi innowatorzy w Polsce. Znamy zwycięzców Explory 2024

Do tegorocznej edycji prestiżowego konkursu dla młodych innowatorów zgłoszonych zostało rekordowe 334 projektów, 33 z nich dotarły do wielkiego Finału. Podczas trzech dni
Edukacja Program edukacyjny Next Engineers w Polsce
2024-11-14 | 15:00

Program edukacyjny Next Engineers w Polsce

Fundacja GE Aerospace ogłosiła nawiązanie współpracy z Fundacją Perspektywy w celu uruchomienia programu edukacyjnego Next Engineers w Polsce. Warszawa została wybrana jako pierwsza z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Ochrona środowiska

Pozew przeciwko Skarbowi Państwa za brak skutecznej walki ze smogiem. Może to wpłynąć na przyszłe regulacje

Fundacja ClientEarth w imieniu dwóch osób chorych na astmę pozwała właśnie Skarb Państwa za brak skutecznej walki ze smogiem. Po raz pierwszy w Polsce sąd będzie musiał zbadać, czy istnieje bezpośredni związek między zanieczyszczeniem powietrza a poważnymi schorzeniami. To przełomowa sprawa, która może zmienić sposób egzekwowania prawa do życia i zdrowia.

Ochrona środowiska

Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem działalności firm produkcyjnych w Polsce – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BASF Polska. Pomimo wysokiego poziomu takich deklaracji jedynie 10 proc. przedsiębiorstw ma już wdrożoną strategię w tym obszarze. Wiele podmiotów, zwłaszcza mniejszych, nie widzi korzyści z tym związanych. Aby wspierać firmy w transformacji ku zrównoważonemu rozwojowi, BASF Polska prowadzi program „Razem dla Planety”, który promuje i nagradza ekologiczne rozwiązania oraz zachęca do dzielenia się doświadczeniami w tym obszarze.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.