WSS VR – treningowy przełom dla branży logistycznej od EpicVR
EpicVR – doświadczony twórca technologii i aplikacji VR/AR oraz producent gier Virtual Reality, stworzył symulator czynności magazynowych, który może zmienić branżę e-commerce i 3PL w całej Europie. Dzięki aplikacji WSS VR pracownicy logistyczni nauczą się zbierania zamówień i pakowania ich zgodnie ze standardami centrum dystrybucyjnego, w którym są zatrudnieni. Będą to robić w wirtualnym magazynie, odwzorowanym zgodnie z realną rzeczywistością. Nowe rozwiązanie od krakowskiej spółki jest aktualnie testowane przez jedną z holenderskich firm logistycznych.
Pandemia koronawirusa wpłynęła na wzrost i rozwój rynku e-commerce, kiedy to większość konsumentów przyzwyczaiła się do kupowania rozmaitych towarów drogą internetową. Z raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2021” wynika, że aż 77 proc. Polaków (użytkowników internetu) robi zakupy online. Nic nie wskazuje na to, aby w najbliższej przyszłości trend ten miał się zmienić. Pomimo złagodzenia pandemii i restrykcji z nią związanych liczba transakcji online wcale nie spada.
– Zapotrzebowanie na pracowników branży logistycznej ciągle rośniej, a firmy działające w tym sektorze, muszą szkolić częściej i szybciej - maksymalnie w ciągu 2 miesięcy. Do dziś tego typu szkolenia są organizowane w magazynach podczas właściwych działań operacyjnych, wpływając tym samym na ich codzienne funkcjonowanie. Nowy pracownik musi również zostać wdrożony w swoje obowiązki przez trenera. Wyszkolenie dziesięciu pracowników i poświęcenie każdemu z nich czterech godzin to tydzień pracy trenera, który w tym czasie nie zbiera zamówień ani ich nie pakuje – mówi Adrian Łapczyński, prezes EpicVR. – Postanowiliśmy to zmienić i stąd pojawił się pomysł, aby stworzyć WSS VR – dodaje Adrian Łapczyński.
Aplikacja WSS VR to przełomowy dla branży logistycznej symulator czynności magazynowych. Oferuje ona czterogodzinny trening łączący teorię z praktyką, podczas którego będzie można jednocześnie wyszkolić dziesięcioro pracowników. Taki trening już na samym starcie daje firmie logistycznej minimum 80 procent oszczędności, a do tego trenowani pracownicy nawet nie wchodzą do magazynu, w którym będą pracować. Widzą natomiast jego odwzorowanie w świecie VR stworzonym zgodnie z realną rzeczywistością.
Rozwiązanie proponowane przez EpicVR jest w trakcie testów przeprowadzanych przez jedną z holenderskich firm logistycznych, która co roku znajduje się w TOP 3 firm w kategorii zysków generowanych przez przedsiębiorstwa zajmujące się 3PL (ang. third party logistics).
– Zbieramy bardzo pozytywne opinie z Holandii, co nas cieszy i pokazuje, że nasz produkt może być strzałem w tzw. dziesiątkę. To pokazuje również, że e-commerce nie jest jedynym rynkiem, gdzie nasza aplikacja się sprawdzi. Holandia, Belgia i Niemcy to potentaci w 3PL, gdzie procesy zbierania zamówień i ich pakowania występują w każdym magazynie - dokładnie jak w e-commerce, a sezonowość jest również potrzebą, którą należy tam zaspokoić i nasz zespół wykonał bardzo duży krok ku osiągnięciu tego ambitnego celu – podkreśla Adrian Łapczyński.
Tylko w Polsce obecnie ok. 150 tys. przedsiębiorstw prowadzi sprzedaż swoich usług i produktów przez internet. PwC szacuje, że w 2026 roku wartość brutto polskiego rynku handlu e‑commerce sięgnie ok. 162 mld zł.
EpicVR w przyszłości planuje dołączyć do spółek notowanych na rynku NewConnect.
***
O EpicVR:
EpicVR to doświadczony producent oprogramowania na rynku wirtualnej rzeczywistości. Spółka działająca od 2013 roku tworzy aplikacje i rozwiązania VR i AR, filmy 360, 3d VR, rozwiązania szkoleniowe VR czy wspierające sprzedaż i marketing. Wyspecjalizowany zespół EpicVR swoje zaawansowane rozwiązania dostarcza m.in. dla branży lotniczej, czy też branży medycznej. Spółka dywersyfikuje swoją działalność w zakresie realizacji gier VR.
To więcej niż aplikacja ubezpieczeniowa - premiera Balcia App w Polsce

Główni akcjonariusze Red Square Games dofinansują działalność studia

Immersion Games zapowiada rewolucję w VR Fitness!
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.