Komunikaty PR

WSS VR – treningowy przełom dla branży logistycznej od EpicVR

2022-07-11  |  09:00
Biuro prasowe

EpicVR – doświadczony twórca technologii i aplikacji VR/AR oraz producent gier Virtual Reality, stworzył symulator czynności magazynowych, który może zmienić branżę e-commerce i 3PL w całej Europie. Dzięki aplikacji WSS VR pracownicy logistyczni nauczą się zbierania zamówień i pakowania ich zgodnie ze standardami centrum dystrybucyjnego, w którym są zatrudnieni. Będą to robić w wirtualnym magazynie, odwzorowanym zgodnie z realną rzeczywistością. Nowe rozwiązanie od krakowskiej spółki jest aktualnie testowane przez jedną z holenderskich firm logistycznych.

Pandemia koronawirusa wpłynęła na wzrost i rozwój rynku e-commerce, kiedy to większość konsumentów przyzwyczaiła się do kupowania rozmaitych towarów drogą internetową. Z raportu  Gemius „E-commerce w Polsce 2021” wynika, że aż 77 proc. Polaków (użytkowników internetu) robi zakupy online. Nic nie wskazuje na to, aby w najbliższej przyszłości trend ten miał się zmienić. Pomimo złagodzenia pandemii i restrykcji z nią związanych liczba transakcji online wcale nie spada.

Zapotrzebowanie na pracowników branży logistycznej ciągle rośniej, a firmy działające w tym sektorze, muszą szkolić częściej i szybciej - maksymalnie w ciągu 2 miesięcy. Do dziś tego typu szkolenia są organizowane w magazynach podczas właściwych działań operacyjnych, wpływając tym samym na ich codzienne funkcjonowanie. Nowy pracownik musi również zostać wdrożony w swoje obowiązki przez trenera. Wyszkolenie dziesięciu pracowników i poświęcenie każdemu z nich czterech godzin to tydzień pracy trenera, który w tym czasie nie zbiera zamówień ani ich nie pakuje – mówi Adrian Łapczyński, prezes EpicVR. – Postanowiliśmy to zmienić i stąd pojawił się pomysł, aby stworzyć WSS VR – dodaje Adrian Łapczyński.

Aplikacja WSS VR to przełomowy dla branży logistycznej symulator czynności magazynowych. Oferuje ona czterogodzinny trening łączący teorię z praktyką, podczas którego będzie można jednocześnie wyszkolić dziesięcioro pracowników. Taki trening już na samym starcie daje firmie logistycznej minimum 80 procent oszczędności, a do tego trenowani pracownicy nawet nie wchodzą do magazynu, w którym będą pracować. Widzą natomiast jego odwzorowanie w świecie VR stworzonym zgodnie z realną rzeczywistością.

Rozwiązanie proponowane przez EpicVR jest w trakcie testów przeprowadzanych przez jedną z holenderskich firm logistycznych, która co roku znajduje się w TOP 3 firm w kategorii zysków generowanych przez przedsiębiorstwa zajmujące się 3PL (ang. third party logistics).

Zbieramy bardzo pozytywne opinie z Holandii, co nas cieszy i pokazuje, że nasz produkt może być strzałem w tzw. dziesiątkę. To pokazuje również, że e-commerce nie jest jedynym rynkiem, gdzie nasza aplikacja się sprawdzi. Holandia, Belgia i Niemcy to potentaci w 3PL, gdzie procesy zbierania zamówień i ich pakowania występują w każdym magazynie - dokładnie jak w e-commerce, a sezonowość jest również potrzebą, którą należy tam zaspokoić i nasz zespół wykonał bardzo duży krok ku osiągnięciu tego ambitnego celu – podkreśla Adrian Łapczyński.

Tylko w Polsce obecnie ok. 150 tys. przedsiębiorstw prowadzi sprzedaż swoich usług i produktów przez internet. PwC szacuje, że w 2026 roku wartość brutto polskiego rynku handlu e‑commerce sięgnie ok. 162 mld zł.

EpicVR w przyszłości planuje dołączyć do spółek notowanych na rynku NewConnect.

 

***

O EpicVR:

EpicVR to doświadczony producent oprogramowania na rynku wirtualnej rzeczywistości. Spółka działająca od 2013 roku tworzy aplikacje i rozwiązania VR i AR, filmy 360, 3d VR, rozwiązania szkoleniowe VR czy wspierające sprzedaż i marketing. Wyspecjalizowany zespół EpicVR swoje zaawansowane rozwiązania dostarcza m.in. dla branży lotniczej, czy też branży medycznej. Spółka dywersyfikuje swoją działalność w zakresie realizacji gier VR.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gry i aplikacje Red Square Games podpisało kluczową umowę licencyjną z Asmodee Biuro prasowe
2024-11-08 | 14:00

Red Square Games podpisało kluczową umowę licencyjną z Asmodee

Red Square Games, producent i wydawca gier wideo notowany na NewConnect, informuje, że w dniu 5 listopada 2024 r. podpisano umowę licencyjną z nowym partnerem, firmą Asmodee, liderem w branży
Gry i aplikacje SlavicPunk: Oldtimer debiutuje w wersji na konsole Xbox i PlayStation
2024-11-06 | 11:00

SlavicPunk: Oldtimer debiutuje w wersji na konsole Xbox i PlayStation

Po zeszłorocznej premierze na PC izometrycznej strzelanki typu twin-stick – SlavicPunk: Oldtimer, Red Square Games zaprezentuje swoją debiutancką grę w wersji na Xbox i PlayStation.
Gry i aplikacje Dziennikarka Karolina Pajączkowska ambasadorką gry Play of Battle!
2024-10-29 | 13:00

Dziennikarka Karolina Pajączkowska ambasadorką gry Play of Battle!

Karolina Pajączkowska - znana dziennikarka i osobowość medialna, dołącza do zespołu Play of Battle, jednej z najbardziej oczekiwanych gier wojennych, jako ambasadorka

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.