Warszawski deweloper jeszcze w tym roku planuje dwie premiery gier
Inner Value
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
k.kleczkowski|innervalue.pl| |k.kleczkowski|innervalue.pl
+48 533 070 550
innervalue.pl/
Ponad 701 tys. zł przychodów netto ze sprzedaży wypracował w pierwszym kwartale br. notowany na NewConnect producent i wydawca gier z segmentu Indie Premium na PC, konsole i urządzenia mobilne – Play2Chill. Ponadto Spółka wypracowała zysk netto w wysokości blisko 157 tys. zł, jednocześnie odnotowując 62 procentowy wzrost w porównaniu r/r. Początek 2024 roku upłynął głównie pod znakiem prac produkcyjnych nad najnowszymi projektami z portfolio dewelopera – Aztecs The Last Sun oraz Rally Mechanic Simulator, których premiera zaplanowana jest na 2024 rok.
- Pierwszy kwartał 2024 roku był okresem intensywnej pracy całego zespołu, a także kluczowych decyzji, które będą kształtowały przyszłość Play2Chill. W ostatnich miesiącach koncentrowaliśmy się głównie na osiągnięciu kolejnych kamieni milowych w produkcji „Azteków” i symulatora mechanika rajdowego, których premiery już wkrótce. Ponadto nadal pracujemy nad utrzymaniem wydanej wcześniej naszej flagowej gry Motorcycle Mechanic Simulator 2021, dostępnej na PC i konsolach oraz Bugvasion TD na Nintendo Switch - mówi Tomasz Róziecki, prezes zarządu Play2Chill SA.
Jeszcze w maju br. zespół Play2Chill powinien zakończyć produkcję Aztecs The Last Sun w wersji Alfa. Zarząd Spółki liczy na to, że gra zadebiutuje w formule Early Access jeszcze w tym roku, a chiński partner wydawniczy – 663 Games, przychyli się do oczekiwań producenta gry. Prace nad finalną wersją Rally Mechanic Simulator, która także zadebiutuje w formie wczesnego dostępu, przebiegają bez zakłóceń. Play2Chill aktualnie skupia się na tworzeniu darmowego prologu. Gracze będą mogli w nim przetestować m.in. nową mechanikę jazdy i testowania samochodu rajdowego na torze wyścigowym.
W Q1 2024 r. Play2Chill SA wypracowała ponad 701 tys. zł przychodów ze sprzedaży netto. W porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku, wartość tej pozycji wyniosła 838 tys. zł. Ponadto w analizowanym kwartale Spółka osiągnęła zysk netto w wysokości prawie 157 tys. zł, co wobec zysku netto z Q1 ub. r. w wysokości blisko 97 tys. zł. stanowi lepszy o ponad 62 proc. wynik.
Dodatkowo Play2Chill aktywnie wspiera oragnizację oraz proces developerski towarzyszący projektowi Permafrost, realizowany przez SpaceRocket Games, w której Play2Chill posiada 20 proc. udziałów. Zadaniem spółki stowarzyszonej jest realizacja gry survivalowej tworzonej na silniku Unreal Engine 5, przy współpracy z wydawcą Toplitz Production GmbH.
***
O spółce:
Play2Chill jest polską spółką, której podstawowa działalność obejmuje produkcję gier przeznaczonych na komputery stacjonarne jak również konsole. Obecnie głównym filarem działalności spółki jest produkcja gier
z kategorii indie premium (o budżetach 800.000 zł i wyższych).
Play2Chill ściśle współpracuje z grupą PlayWay, która jest jej największym udziałowcem.
Red Square Games podpisało kluczową umowę licencyjną z Asmodee
SlavicPunk: Oldtimer debiutuje w wersji na konsole Xbox i PlayStation
Dziennikarka Karolina Pajączkowska ambasadorką gry Play of Battle!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.