Warszawski deweloper jeszcze w tym roku planuje dwie premiery gier
Inner Value
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
k.kleczkowski|innervalue.pl| |k.kleczkowski|innervalue.pl
+48 533 070 550
innervalue.pl/
Ponad 701 tys. zł przychodów netto ze sprzedaży wypracował w pierwszym kwartale br. notowany na NewConnect producent i wydawca gier z segmentu Indie Premium na PC, konsole i urządzenia mobilne – Play2Chill. Ponadto Spółka wypracowała zysk netto w wysokości blisko 157 tys. zł, jednocześnie odnotowując 62 procentowy wzrost w porównaniu r/r. Początek 2024 roku upłynął głównie pod znakiem prac produkcyjnych nad najnowszymi projektami z portfolio dewelopera – Aztecs The Last Sun oraz Rally Mechanic Simulator, których premiera zaplanowana jest na 2024 rok.
- Pierwszy kwartał 2024 roku był okresem intensywnej pracy całego zespołu, a także kluczowych decyzji, które będą kształtowały przyszłość Play2Chill. W ostatnich miesiącach koncentrowaliśmy się głównie na osiągnięciu kolejnych kamieni milowych w produkcji „Azteków” i symulatora mechanika rajdowego, których premiery już wkrótce. Ponadto nadal pracujemy nad utrzymaniem wydanej wcześniej naszej flagowej gry Motorcycle Mechanic Simulator 2021, dostępnej na PC i konsolach oraz Bugvasion TD na Nintendo Switch - mówi Tomasz Róziecki, prezes zarządu Play2Chill SA.
Jeszcze w maju br. zespół Play2Chill powinien zakończyć produkcję Aztecs The Last Sun w wersji Alfa. Zarząd Spółki liczy na to, że gra zadebiutuje w formule Early Access jeszcze w tym roku, a chiński partner wydawniczy – 663 Games, przychyli się do oczekiwań producenta gry. Prace nad finalną wersją Rally Mechanic Simulator, która także zadebiutuje w formie wczesnego dostępu, przebiegają bez zakłóceń. Play2Chill aktualnie skupia się na tworzeniu darmowego prologu. Gracze będą mogli w nim przetestować m.in. nową mechanikę jazdy i testowania samochodu rajdowego na torze wyścigowym.
W Q1 2024 r. Play2Chill SA wypracowała ponad 701 tys. zł przychodów ze sprzedaży netto. W porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku, wartość tej pozycji wyniosła 838 tys. zł. Ponadto w analizowanym kwartale Spółka osiągnęła zysk netto w wysokości prawie 157 tys. zł, co wobec zysku netto z Q1 ub. r. w wysokości blisko 97 tys. zł. stanowi lepszy o ponad 62 proc. wynik.
Dodatkowo Play2Chill aktywnie wspiera oragnizację oraz proces developerski towarzyszący projektowi Permafrost, realizowany przez SpaceRocket Games, w której Play2Chill posiada 20 proc. udziałów. Zadaniem spółki stowarzyszonej jest realizacja gry survivalowej tworzonej na silniku Unreal Engine 5, przy współpracy z wydawcą Toplitz Production GmbH.
***
O spółce:
Play2Chill jest polską spółką, której podstawowa działalność obejmuje produkcję gier przeznaczonych na komputery stacjonarne jak również konsole. Obecnie głównym filarem działalności spółki jest produkcja gier
z kategorii indie premium (o budżetach 800.000 zł i wyższych).
Play2Chill ściśle współpracuje z grupą PlayWay, która jest jej największym udziałowcem.
To więcej niż aplikacja ubezpieczeniowa - premiera Balcia App w Polsce
Główni akcjonariusze Red Square Games dofinansują działalność studia
Immersion Games zapowiada rewolucję w VR Fitness!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania
Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.
Prawo
Tak zwana sztuczna twórczość coraz popularniejsza. Wyzwaniem pozostają kwestie praw autorskich
Rosnąca popularność narzędzi AI spowodowała, że powstaje coraz więcej „dzieł sztuki”, będących wytworem działania algorytmów, które potrafią m.in. tworzyć muzykę dopasowaną do preferencji i nastroju, malować obrazy, a nawet pisać poezję czy scenariusze filmowe. To rodzi szereg wyzwań dotyczących praw autorskich. Są także wątpliwości dotyczące ochrony dzieł, z których AI się uczy. Narzucanie prawnych zakazów i obostrzeń może jednak nie przynieść efektów.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.