VR Factory Games planuje premiery gier na PS VR2
Notowana na rynku NewConnect spółka VR Factory Games, tworząca od 2016 roku gry wykorzystujące technologię wirtualnej rzeczywistości (VR), jeszcze w tym roku zapowiada debiut dwóch swoich produkcji na PlayStation VR2. Chodzi o „Bartender VR Simulator” oraz „Horror Bar VR”. Pierwszy tytuł to kombinacja nagrodzonej wieloma międzynarodowymi nagrodami gry i kursu barmańskiego. Gra jest już w procesie certyfikacji w Sony. W przypadku nominowanej w 2021 roku do nagrody „VR Game of the Year” gry „Horror Bar VR”, gdzie akcja toczy się w świecie zombie - certyfikację projektu zaplanowano w październiku. Spółka planuje, aby obie gry trafiły do sprzedaży na PS VR2 w IV kwartale br.
„Bartender VR Simulator” na PS VR2
Najpopularniejsze drinki świata, profesjonalne techniki barmańskie, różnorodność barów a w nich wymagający klienci oraz możliwość zdobycia pierwszego na świecie wirtualnego certyfikatu ukończenia kursu barmańskiego w VR to tylko niektóre atrakcje, jakie czekają na graczy w „Bartender VR Simulator”. Tytuł, który powstał w 2017 roku i jest stale rozwijany pod okiem sześciokrotnego mistrza świata w barmaństwie Tomasza Małka, dostępny jest na większości najpopularniejszych platform VR na świecie. W lipcu br. gra trafiła na listę najlepiej sprzedających się gier Meta Quest, a już w IV kwartale 2023 r. będą mogli zagrać w nią użytkownicy PS VR2.
- Od maja 2019 roku w ciągu 12 miesięcy od premiery „Bartender VR Simulator” w wersji na PlayStation VR1 - gra zarobiła prawie milion złotych bez większych działań marketingowych. To utwierdziło nas w przekonaniu, jak duży potencjał posiada ten tytuł również wśród posiadaczy konsol PlayStation. W trzecim kwartale br. oddaliśmy grę do certyfikacji na PlayStation VR2 i mamy nadzieję, że bez przeszkód jeszcze w tym roku tytuł zadebiutuje w wersji na PS VR2. Potencjał przychodowy to nie jedyny aspekt, który napawa nas optymizmem w aspekcie premier naszych tytułów na PS VR2 - jesteśmy dumni z tego, że jako spółka wydajemy nasze gry w modelu self publishingu na tak wymagającą platformę, jaką jest PlayStation - mówi Sławomir Matul, CEO VR Factory Games.
„Bartender VR Simulator” w wersji na PlayStation VR2 będzie nową, przeprojektowaną odsłoną gry. Tytuł będzie różnić się od swojej poprzedniej wersji nie tylko grafiką, ale także większą o blisko połowę zawartością contentu. Pojawią się w nim m.in. interaktywni klienci, podchodzący i zamawiający drinki, nowy bar, dodatkowe sety drinków czy rozbudowana sekcja wyzwań dla tych, którzy chcą czerpać przyjemność z przyswajania tajników barmaństwa, ale również są głodni rywalizacji z innymi graczami.
Gra, która kilka miesięcy po debiucie w głównym sklepie Meta Quest stała się jednym z hitów sprzedaży tej platformy, stale jest rozwijana przez spółkę. Nowe techniki barmańskie, kolejne receptury drinków dostępne w każdym z barów, lane piwo, ekspres do kawy, shoty czy planowany tryb kariery to kilka z wielu nowych elementów, które będą implementowane na zasadach update w grze na kluczowych platformach VR w tym na PS VR2. Pierwszy znaczący update na platformie Meta Quest już 21 września br.
„Horror Bar VR” na PS VR2
Gra, która miała swój debiut w 2021 roku i do dziś została wydana na Steam, PlayStation VR1, Pico VR a w maju br. w głównym sklepie Meta Quest, jest kolejnym tytułem VR Factory Games, który spółka planuje po certyfikacji w październiku wydać na PlayStation VR2 przed końcem br.
Zrealizowana przez zespół VR Factory Games we współpracy z wybitnymi twórcami takimi jak artysta grafik Krzysztof Rosłan, nominowany do Oscara za projekt „Klaus” czy Mikołaj Stroiński - kompozytor muzyki do między innymi takich gier jak „Witcher 3” czy „League of Legends”, gra „Horror Bar VR” jest wysokiej jakości niesamowicie immersyjną grą symulacyjną VR, w której gracze wcielają się w rolę barmana w świecie zombie, serwującego „straszne” dania i pełnokrwiste drinki.
W nowej odsłonie tytułu na PS VR2 pojawią się m.in. rozbudowany tutorial, który jeszcze precyzyjniej wprowadzi użytkowników w świat gry, ułatwiając naukę i zdobywanie umiejętności, nowe mechaniki czy elementy gameplay, takie jak Mad Zombie, z którymi gracz będzie musiał sobie poradzić przy pomocy oryginalnej broni. Nowości sprawią, że gra stanie się jeszcze bardziej ekscytująca i wciągająca w ten szalenie unikalny świat zombie.
- Wydanie „Horror Bar VR” na nową generację okularów PS VR2 będzie naszą trzecią premierą w samym IV kwartale br., obok wspomnianej „Bartender VR Simulator” oraz „Workshop Simulator” w wersji VR na urządzenia Oculus Quest a w ogóle piątą premierą w tym roku. Wcześniej w głównym sklepie Meta Quest, premierę miały „Horror Bar VR” i „Bartender VR Simulator” - podsumowuje Sławomir Matul.
***
O spółce:
VR Factory Games od 2016 roku specjalizuje się w tworzeniu i wydawaniu gier wykorzystujących technologię wirtualnej rzeczywistości (VR) na takie platformy jak: Oculus Quest, Pico VR, PlayStation VR1 i VR2, PCVR. Posiadanie zaplecza reklamowego pozwala spółce na tworzenie kompletnego produktu - od konceptu poprzez produkcję a skończywszy na promocji i wsparciu sprzedaży. Firma zdobyła wiele prestiżowych międzynarodowych nagród branżowcyh za gry Bartender VR Simulator i Horror Bar VR. Od listopada 2021 roku spółka jest notowana na rynku NewConnect.
To więcej niż aplikacja ubezpieczeniowa - premiera Balcia App w Polsce

Główni akcjonariusze Red Square Games dofinansują działalność studia

Immersion Games zapowiada rewolucję w VR Fitness!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Europa zapowiada walkę o bezpieczeństwo lekowe. Wsparcie dla tych inwestycji ma się znaleźć w przyszłym budżecie UE
Zaledwie 23 proc. światowej produkcji farmaceutycznej pokrywa Europa. Bardzo dynamicznie rośnie potencjał wytwórczy Azji i może się ona wysunąć na pozycję lidera. Ministrowie zdrowia krajów Unii Europejskiej są zgodni co do tego, że Europa powinna się stać atrakcyjnym rynkiem inwestycyjnym dla przemysłu farmaceutycznego i dążyć do samowystarczalności w produkcji leków i substancji czynnych niezbędnych do ich wytwarzania. Wciąż jednak przedsiębiorcy napotykają bariery biurokratyczne, a wsparcie krajowe i unijne dla inwestorów jest nadal niewystarczająco atrakcyjne.
Konsument
Za pół roku zacznie obowiązywać w Polsce system kaucyjny. Polacy obawiają się jego uciążliwości

1 października br. w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Nie wszyscy konsumenci zdają sobie sprawę z tego, jakimi regułami będzie się rządzić. Eksperci podkreślają jednak, że podejście społeczeństwa jest pozytywne, choć wdrażaniu systemu towarzyszą pewne obawy. Ich zdaniem nie da się pewnie uniknąć na początku błędów i frustracji, ale pozytywne jest już to, że system zacznie działać.
Edukacja
W cyfrowym świecie spada umiejętność koncentracji. Uważność można ćwiczyć od najmłodszych lat

Poziom koncentracji młodzieży funkcjonującej w trybie multiscreeningu spada poniżej poziomu umożliwiającego efektywną naukę – wskazują eksperci NASK. Cyfrowe bodźce sprawiają, że mniejsza jest też zdolność do głębokiego przetwarzania informacji. By poradzić sobie z wyzwaniami, jakie wiążą się z rozwojem cyfrowym, kluczowe jest rozwijanie umiejętności społecznych od najmłodszych lat, m.in. uważności. Fundacja Orange w ramach programu MegaMisja chce budować takie kompetencje u przedszkolaków i młodszych uczniów.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.