VR Factory Games planuje premiery gier na PS VR2
Notowana na rynku NewConnect spółka VR Factory Games, tworząca od 2016 roku gry wykorzystujące technologię wirtualnej rzeczywistości (VR), jeszcze w tym roku zapowiada debiut dwóch swoich produkcji na PlayStation VR2. Chodzi o „Bartender VR Simulator” oraz „Horror Bar VR”. Pierwszy tytuł to kombinacja nagrodzonej wieloma międzynarodowymi nagrodami gry i kursu barmańskiego. Gra jest już w procesie certyfikacji w Sony. W przypadku nominowanej w 2021 roku do nagrody „VR Game of the Year” gry „Horror Bar VR”, gdzie akcja toczy się w świecie zombie - certyfikację projektu zaplanowano w październiku. Spółka planuje, aby obie gry trafiły do sprzedaży na PS VR2 w IV kwartale br.
„Bartender VR Simulator” na PS VR2
Najpopularniejsze drinki świata, profesjonalne techniki barmańskie, różnorodność barów a w nich wymagający klienci oraz możliwość zdobycia pierwszego na świecie wirtualnego certyfikatu ukończenia kursu barmańskiego w VR to tylko niektóre atrakcje, jakie czekają na graczy w „Bartender VR Simulator”. Tytuł, który powstał w 2017 roku i jest stale rozwijany pod okiem sześciokrotnego mistrza świata w barmaństwie Tomasza Małka, dostępny jest na większości najpopularniejszych platform VR na świecie. W lipcu br. gra trafiła na listę najlepiej sprzedających się gier Meta Quest, a już w IV kwartale 2023 r. będą mogli zagrać w nią użytkownicy PS VR2.
- Od maja 2019 roku w ciągu 12 miesięcy od premiery „Bartender VR Simulator” w wersji na PlayStation VR1 - gra zarobiła prawie milion złotych bez większych działań marketingowych. To utwierdziło nas w przekonaniu, jak duży potencjał posiada ten tytuł również wśród posiadaczy konsol PlayStation. W trzecim kwartale br. oddaliśmy grę do certyfikacji na PlayStation VR2 i mamy nadzieję, że bez przeszkód jeszcze w tym roku tytuł zadebiutuje w wersji na PS VR2. Potencjał przychodowy to nie jedyny aspekt, który napawa nas optymizmem w aspekcie premier naszych tytułów na PS VR2 - jesteśmy dumni z tego, że jako spółka wydajemy nasze gry w modelu self publishingu na tak wymagającą platformę, jaką jest PlayStation - mówi Sławomir Matul, CEO VR Factory Games.
„Bartender VR Simulator” w wersji na PlayStation VR2 będzie nową, przeprojektowaną odsłoną gry. Tytuł będzie różnić się od swojej poprzedniej wersji nie tylko grafiką, ale także większą o blisko połowę zawartością contentu. Pojawią się w nim m.in. interaktywni klienci, podchodzący i zamawiający drinki, nowy bar, dodatkowe sety drinków czy rozbudowana sekcja wyzwań dla tych, którzy chcą czerpać przyjemność z przyswajania tajników barmaństwa, ale również są głodni rywalizacji z innymi graczami.
Gra, która kilka miesięcy po debiucie w głównym sklepie Meta Quest stała się jednym z hitów sprzedaży tej platformy, stale jest rozwijana przez spółkę. Nowe techniki barmańskie, kolejne receptury drinków dostępne w każdym z barów, lane piwo, ekspres do kawy, shoty czy planowany tryb kariery to kilka z wielu nowych elementów, które będą implementowane na zasadach update w grze na kluczowych platformach VR w tym na PS VR2. Pierwszy znaczący update na platformie Meta Quest już 21 września br.
„Horror Bar VR” na PS VR2
Gra, która miała swój debiut w 2021 roku i do dziś została wydana na Steam, PlayStation VR1, Pico VR a w maju br. w głównym sklepie Meta Quest, jest kolejnym tytułem VR Factory Games, który spółka planuje po certyfikacji w październiku wydać na PlayStation VR2 przed końcem br.
Zrealizowana przez zespół VR Factory Games we współpracy z wybitnymi twórcami takimi jak artysta grafik Krzysztof Rosłan, nominowany do Oscara za projekt „Klaus” czy Mikołaj Stroiński - kompozytor muzyki do między innymi takich gier jak „Witcher 3” czy „League of Legends”, gra „Horror Bar VR” jest wysokiej jakości niesamowicie immersyjną grą symulacyjną VR, w której gracze wcielają się w rolę barmana w świecie zombie, serwującego „straszne” dania i pełnokrwiste drinki.
W nowej odsłonie tytułu na PS VR2 pojawią się m.in. rozbudowany tutorial, który jeszcze precyzyjniej wprowadzi użytkowników w świat gry, ułatwiając naukę i zdobywanie umiejętności, nowe mechaniki czy elementy gameplay, takie jak Mad Zombie, z którymi gracz będzie musiał sobie poradzić przy pomocy oryginalnej broni. Nowości sprawią, że gra stanie się jeszcze bardziej ekscytująca i wciągająca w ten szalenie unikalny świat zombie.
- Wydanie „Horror Bar VR” na nową generację okularów PS VR2 będzie naszą trzecią premierą w samym IV kwartale br., obok wspomnianej „Bartender VR Simulator” oraz „Workshop Simulator” w wersji VR na urządzenia Oculus Quest a w ogóle piątą premierą w tym roku. Wcześniej w głównym sklepie Meta Quest, premierę miały „Horror Bar VR” i „Bartender VR Simulator” - podsumowuje Sławomir Matul.
***
O spółce:
VR Factory Games od 2016 roku specjalizuje się w tworzeniu i wydawaniu gier wykorzystujących technologię wirtualnej rzeczywistości (VR) na takie platformy jak: Oculus Quest, Pico VR, PlayStation VR1 i VR2, PCVR. Posiadanie zaplecza reklamowego pozwala spółce na tworzenie kompletnego produktu - od konceptu poprzez produkcję a skończywszy na promocji i wsparciu sprzedaży. Firma zdobyła wiele prestiżowych międzynarodowych nagród branżowcyh za gry Bartender VR Simulator i Horror Bar VR. Od listopada 2021 roku spółka jest notowana na rynku NewConnect.
Red Square Games podpisało kluczową umowę licencyjną z Asmodee
SlavicPunk: Oldtimer debiutuje w wersji na konsole Xbox i PlayStation
Dziennikarka Karolina Pajączkowska ambasadorką gry Play of Battle!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.