Uber przekazuje 10 tys. darmowych przejazdów na szczepienia dla seniorów
Uber przekaże 10 tys. darmowych przejazdów, aby umożliwić bezpieczny transport na szczepienia. Z myślą o najbardziej potrzebujących firma nawiązała współpracę z Caritas Polska, w ramach której wolontariusze pomogą dotrzeć seniorom do 39 punktów szczepień we wszystkich miastach, w których działa aplikacja. Ponadto użytkownicy platformy mogą zgłosić organizację, która potrzebowałaby tego rodzaju wsparcia, a także sami zamówić przejazd dla seniora z wykorzystaniem specjalnego kodu.
Chcąc pomóc w transporcie do punktów szczepień najbardziej potrzebującym, Uber nawiązał współpracę z Caritas Polska oraz Ogólnopolskim Porozumieniem Uniwersytetów Trzeciego Wieku. Organizacje otrzymają kody na przejazdy dla swoich podopiecznych, słuchaczy, a także wolontariuszy, którzy wspierają seniorów w codziennych sprawach. Firma przygotowała dla wszystkich użytkowników także krótki formularz, w którym można zgłosić organizację pożytku publicznego wspierającą osoby starsze. Wybranym organizacjom firma przekaże w sumie trzy tysiące kodów na przejazdy dla potrzebujących. Formularz dostępny jest tutaj*.
„Z przyjemnością i uznaniem podjęliśmy współpracę bowiem sponsorowany przez firmę Uber przejazd samochodem osobowym jest wielkim udogodnieniem dla seniorów mieszkających »daleko od szosy«, czyli w miejscach oddalonych od przystanków komunikacji publicznej lub też otrzymujących propozycje szczepienia na drugim końcu miasta. Zwłaszcza teraz, kiedy przyszła do Polski zima z tęgimi opadami śniegu, pokonanie długiego dystansu do autobusu to wyzwanie często przesądzające o rezygnacji z wizyty w przychodni” - stwierdza Krystyna Lewkowicz Prezes Ogólnopolskiego Porozumienia Uniwersytetów Trzeciego Wieku.
“Już kilka miesięcy temu korzystaliśmy z pomocy firmy Uber w dojazdach do naszych podopiecznych. Z radością obserwujemy rosnące zaangażowanie zarówno osób prywatnych, jak i firm wyciągających pomocną dłoń do potrzebujących. Dzięki przekazanym kodom nasi wolontariusze pomogą dotrzeć seniorom na szczepienia, które są ważnym krokiem na drodze powrotu do życia społecznego” mówi ks. Marcin Iżycki, dyrektor Caritas Polska.
Każdy użytkownik aplikacji może pomóc seniorom
Dodatkowo Uber przewidział darmowe przejazdy dla osób starszych i potrzebujących transportu do punktów szczepień, w ramach współpracy z lokalnymi samorządami i rozpoczął dystrybucję kodów do użytkowników aplikacji. Ci, którzy nie kwalifikują się do szczepień w ramach grup przewidzianych w Narodowym Programie Szczepień*, mogą zamówić przejazd dla swoich bliskich, przyjaciół lub sąsiadów, potrzebujących transportu do jednego z 39 punktów szczepień we wszystkich miastach, w których działa Uber. Chcąc skorzystać z darmowego przejazdu, warto pamiętać, że musi on zaczynać się lub kończyć w jednym z obsługiwanych punktów. Wśród wybranych placówek znajdują się największe punkty szczepień w każdym z miast m.in. Centralny Szpital Kliniczny Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Warszawie, Szpital kliniczny Przemienienia Pańskiego Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu czy EXPO Kraków - populacyjny punkt szczepień w Krakowie. Pełna lista dostępna jest na stronie uber.com**.
„Bardzo ważne jest, aby najbardziej narażone osoby w naszym społeczeństwie miały możliwość bezpiecznego dotarcia do punktów szczepień. Dlatego chcemy pomóc seniorom, zapewniając im wygodny i bezpieczny transport z wykorzystaniem aplikacji”. - mówi Michał Konowrocki, Dyrektor Zarządzający Uber Polska.
Bezpieczeństwo przede wszystkim
Od początku pandemii Uber uruchomił liczne rozwiązania mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa w trakcie przejazdów:
- Udostępnienie kierowcom przesłon oddzielających ich od pasażerów
- Zwrot kosztów za zakup środków ochrony osobistej dla każdego kierowcy oraz dostawcy korzystającego z platformy.
- Weryfikacja zasłaniania nosa i ust - Uber wprowadził dodatkową technologię weryfikującą czy kierowca ma odpowiednio zasłonięte usta i nos.
- Przypomnienia dla kierowców i pasażerów - wszyscy użytkownicy platformy dostają przypomnienia na temat niezbędnych środków ostrożności w trakcie przejazdów, a także obowiązku noszenia maski podczas przejazdu.
- Darmowe anulowanie przejazdu - Uber wdrożył politykę darmowego anulowania przejazdu zarówno dla kierowców, jak i pasażerów, jeśli któraś ze stron nie zakrywa nosa i ust.
Dodatkowe informacje na temat środków bezpieczeństwa podejmowanych przez Uber w trakcie pandemii można znaleźć tutaj***.
*https://www.surveymonkey.com/r/Preview/?sm=gLomLXLz7PKgF_2FuAsZ_2FIdo94jreXg00HprN6YyUETtMHF5DW0Bpp0fV6ZOGPGgax
**https://www.uber.com/pl/blog/szczepienia/
***https://www.uber.com/pl/pl/coronavirus/
Dodatkowych informacji w temacie udziela:
Biuro Prasowe Uber i Uber Eats
iwona.kruk@dfusion.pl
Red Square Games podpisało kluczową umowę licencyjną z Asmodee
SlavicPunk: Oldtimer debiutuje w wersji na konsole Xbox i PlayStation
Dziennikarka Karolina Pajączkowska ambasadorką gry Play of Battle!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.