Komunikaty PR

TikTok wspiera branżę gamingową w Polsce i na świecie

2021-05-06  |  12:00

TikTok, wiodąca platforma krótkich filmów wideo, aktywnie promuje branżę gamingu w Polsce i na świecie. Różnorodność form reklamy, angażowania odbiorców i wspierania twórców sprawia, że TikTok to miejsce zarówno dla producentów gier, drużyn e-sportowych, miłośników mini-gier czy nawet popularnych międzynarodowych wydarzeń takich jak Gamescom.

„Na TikToku liczy się przede wszystkim przygoda, autentyczność, kreowanie pozytywnych emocji i dobra zabawa. Dlatego gaming, który jednocześnie angażuje i inspiruje swoją wizualną opowieścią, idealnie wpisuje się w wartości naszej platformy” – mówi Anna Błaszczyk, Content Strategist & Partnership Manager w TikTok Polska.

Gaming to istotny element strategii dla TikToka na 2021 rok. Na platformie swoje profile posiadają twórcy gier, sklepy ze sprzętem elektronicznym (@x-kompl), zawodowi gracze (@lotharhr, @inetsaju, @donpago3, @ewron, @izaklive) oraz miłośnicy tej formy rozrywki znani m.in. z YouTube’a czy Twitcha. Zaobserwować można także wiele edukacyjno-newsowych profili e-sportowych, które chętnie dzielą się branżowymi nowinkami i trendami – jak profil Polskiej Ligi Esportowej (@ple.gg) czy redakcji @esportnow.

Ponadto do gamingu na TikToku zaliczają się również efekty AR i stickery, które stanowią część ekosystemu w aplikacji jako mini-gry – do najpopularniejszych należą m.in. doskonale znany #submarinegamechallenge, piłkarski efekt #rzutykarne czy Wielkanocna #pisanka.

Polska społeczność gamingowa na TikToku

Polscy użytkownicy TikToka chętnie biorą udział w hashtag challengach –  dzięki partycypacji w globalnych i lokalnych wyzwaniach zyskują możliwość kreatywnego zmierzenia się z graczami z całego świata w ramach jednego motywu – tak jak w przypadku #PlayTogether, który zachęcał do pokazania grania w grach typu co-op i multiplayer. To także możliwość do podzielenia się uniwersalnymi motywami czy emocjami, które towarzyszą graniu w TikTokowych memach, gdzie mamy możliwość z jednej strony pośmiania się ze stereotypów, z drugiej – kreatywnego obalania ich.

Jak rozpocząć przygodę na TikToku?

Pierwszym krokiem jest oczywiście założenie konta w aplikacji. Przygodę z TikTokiem warto zacząć od personalizacji treści, czyli interakcji z takim typem video, który najbardziej nas interesuje. Można również wyszukać treści przez wyszukiwarkę, wpisując frazy związane z grami czy powiązane z nimi hashtagi. Kolejnym krokiem jest już przygoda związana z byciem twórcą, czyli uczestniczenie w trendach, które znajdziemy podczas przeglądania video z Dla Ciebie oraz tych oficjalnych, programowanych w sekcji Odkryj z ikoną lupki.

TikTok Polska zaprasza także wszystkie agencje gamingowe i influencerskie do współpracy. Firma otwarta jest na pozyskiwanie i aktywne wspieranie nowych talentów w ramach rozwoju gamingu jako kategorii contentowej.

Wybrani influencerzy tworzący treści na platformie mogą skorzystać ze wsparcia merytorycznego TikToka w formie spersonalizowanych szkoleń lub doradztwa strategicznego. Firma inwestuje w edukację i chętnie dzieli się ekspercką wiedzą w zakresie zwiększania efektywności działań na platformie – tak, aby docierać do odpowiedniej grupy odbiorców z angażującymi i interesującymi treściami, nie rezygnując z jakości.

Twórcy mają także możliwość dołączenia do elitarnego grona ambasadorów, których TikTok na bieżąco informuje o trendach, viralach i trendującej muzyce. Dodatkowo twórcy zachęcani są do regularnego udziału w transmisjach na żywo, które mają również opcję monetyzacji, czyli tzw. tipów. Takie spotkania na żywo z fanami są możliwe zarówno dla indywidualnych twórców, jak i w formie dedykowanej aktywacji z mocnym wsparciem promocyjnym w aplikacji.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gry i aplikacje BRAK ZDJĘCIA
2024-12-05 | 12:00

To więcej niż aplikacja ubezpieczeniowa - premiera Balcia App w Polsce

“Balcia jako styl życia to nie tylko hasło w podręczniku marki – to coś, w co wierzymy” - mówi Viesturs Kancs, eCommerce & Innovation Lead w Balcia Insurance. Łotewski insurtech wprowadził na
Gry i aplikacje Główni akcjonariusze Red Square Games dofinansują działalność studia
2024-12-05 | 10:30

Główni akcjonariusze Red Square Games dofinansują działalność studia

Red Square Games, Spółka notowana na rynku NewConnect, pozyska od swoich głównych akcjonariuszy ponad 1 mln zł z emisji akcji serii H. Środki te pozwolą na dalszy rozwój
Gry i aplikacje Immersion Games zapowiada rewolucję w VR Fitness!
2024-11-29 | 09:00

Immersion Games zapowiada rewolucję w VR Fitness!

Immersion Games finalizuje prace nad autorską grą Fitness Fables. Nowatorski projekt w wirtualnej rzeczywistości, tworzony we współpracy z Metą, trafi do sprzedaży w styczniu 2025

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Konsument

Luka cyrkularności w Polsce wynosi 90 proc. Jesteśmy dopiero na początku drogi do obiegu zamkniętego

Gospodarka obiegu zamkniętego (GOZ), inaczej gospodarka cyrkularna, to model gospodarczy, który dąży do minimalizacji odpadów i maksymalnego wykorzystania zasobów. Na razie polska gospodarka osiągnęła cyrkularność w nieco ponad 10 proc., więc mamy dużo do nadrobienia. Tym bardziej że pojawiają się kolejne unijne regulacje, które wymuszą na nas przyspieszenie procesu dochodzenia do GOZ. Jedną z nich jest rozporządzenie w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych (PPWR), które zacznie obowiązywać od sierpnia 2026 roku.

Konsument

Australijscy rodzice zaniepokojeni kierowanymi do dzieci reklamami niezdrowej żywności. Duże poparcie społeczne dla ich ograniczenia

Blisko 90 proc. rodziców i opiekunów w Australii wyraża zaniepokojenie nadmierną ekspozycją dzieci na reklamy niezdrowej żywności – wynika z badania naukowców z Deakin University w Australii. Dlatego chcą jego ograniczenia w różnych mediach i środowiskach. Zdaniem badaczy poparcie społeczne dla regulacji dotyczących marketingu niezdrowej żywności jest czynnikiem warunkującym ich wprowadzenie przez decydentów.

Ochrona środowiska

UE zmienia podejście do transformacji energetycznej i łączy ją z konkurencyjnością. To zasługa polskiej prezydencji

Transformacja w kierunku gospodarki neutralnej klimatycznie może być silnikiem wzrostu gospodarczego. Dzięki rozmowom prowadzonym podczas polskiej prezydencji, żeby nie traktować transformacji energetycznej w oderwaniu od kwestii konkurencyjności, Komisja Europejska przedstawiła Kompas Konkurencyjności czy inicjatywę Clean Industrial Deal. Oba te dokumenty proponują konkretne rozwiązania, jak łączyć te dwa procesy. Kluczowe, co szczególnie podkreśla biznes, jest obniżenie cen energii.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.