Komunikaty PR

TikTok wspiera branżę gamingową w Polsce i na świecie

2021-05-06  |  12:00

TikTok, wiodąca platforma krótkich filmów wideo, aktywnie promuje branżę gamingu w Polsce i na świecie. Różnorodność form reklamy, angażowania odbiorców i wspierania twórców sprawia, że TikTok to miejsce zarówno dla producentów gier, drużyn e-sportowych, miłośników mini-gier czy nawet popularnych międzynarodowych wydarzeń takich jak Gamescom.

„Na TikToku liczy się przede wszystkim przygoda, autentyczność, kreowanie pozytywnych emocji i dobra zabawa. Dlatego gaming, który jednocześnie angażuje i inspiruje swoją wizualną opowieścią, idealnie wpisuje się w wartości naszej platformy” – mówi Anna Błaszczyk, Content Strategist & Partnership Manager w TikTok Polska.

Gaming to istotny element strategii dla TikToka na 2021 rok. Na platformie swoje profile posiadają twórcy gier, sklepy ze sprzętem elektronicznym (@x-kompl), zawodowi gracze (@lotharhr, @inetsaju, @donpago3, @ewron, @izaklive) oraz miłośnicy tej formy rozrywki znani m.in. z YouTube’a czy Twitcha. Zaobserwować można także wiele edukacyjno-newsowych profili e-sportowych, które chętnie dzielą się branżowymi nowinkami i trendami – jak profil Polskiej Ligi Esportowej (@ple.gg) czy redakcji @esportnow.

Ponadto do gamingu na TikToku zaliczają się również efekty AR i stickery, które stanowią część ekosystemu w aplikacji jako mini-gry – do najpopularniejszych należą m.in. doskonale znany #submarinegamechallenge, piłkarski efekt #rzutykarne czy Wielkanocna #pisanka.

Polska społeczność gamingowa na TikToku

Polscy użytkownicy TikToka chętnie biorą udział w hashtag challengach –  dzięki partycypacji w globalnych i lokalnych wyzwaniach zyskują możliwość kreatywnego zmierzenia się z graczami z całego świata w ramach jednego motywu – tak jak w przypadku #PlayTogether, który zachęcał do pokazania grania w grach typu co-op i multiplayer. To także możliwość do podzielenia się uniwersalnymi motywami czy emocjami, które towarzyszą graniu w TikTokowych memach, gdzie mamy możliwość z jednej strony pośmiania się ze stereotypów, z drugiej – kreatywnego obalania ich.

Jak rozpocząć przygodę na TikToku?

Pierwszym krokiem jest oczywiście założenie konta w aplikacji. Przygodę z TikTokiem warto zacząć od personalizacji treści, czyli interakcji z takim typem video, który najbardziej nas interesuje. Można również wyszukać treści przez wyszukiwarkę, wpisując frazy związane z grami czy powiązane z nimi hashtagi. Kolejnym krokiem jest już przygoda związana z byciem twórcą, czyli uczestniczenie w trendach, które znajdziemy podczas przeglądania video z Dla Ciebie oraz tych oficjalnych, programowanych w sekcji Odkryj z ikoną lupki.

TikTok Polska zaprasza także wszystkie agencje gamingowe i influencerskie do współpracy. Firma otwarta jest na pozyskiwanie i aktywne wspieranie nowych talentów w ramach rozwoju gamingu jako kategorii contentowej.

Wybrani influencerzy tworzący treści na platformie mogą skorzystać ze wsparcia merytorycznego TikToka w formie spersonalizowanych szkoleń lub doradztwa strategicznego. Firma inwestuje w edukację i chętnie dzieli się ekspercką wiedzą w zakresie zwiększania efektywności działań na platformie – tak, aby docierać do odpowiedniej grupy odbiorców z angażującymi i interesującymi treściami, nie rezygnując z jakości.

Twórcy mają także możliwość dołączenia do elitarnego grona ambasadorów, których TikTok na bieżąco informuje o trendach, viralach i trendującej muzyce. Dodatkowo twórcy zachęcani są do regularnego udziału w transmisjach na żywo, które mają również opcję monetyzacji, czyli tzw. tipów. Takie spotkania na żywo z fanami są możliwe zarówno dla indywidualnych twórców, jak i w formie dedykowanej aktywacji z mocnym wsparciem promocyjnym w aplikacji.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gry i aplikacje Red Square Games podpisało kluczową umowę licencyjną z Asmodee Biuro prasowe
2024-11-08 | 14:00

Red Square Games podpisało kluczową umowę licencyjną z Asmodee

Red Square Games, producent i wydawca gier wideo notowany na NewConnect, informuje, że w dniu 5 listopada 2024 r. podpisano umowę licencyjną z nowym partnerem, firmą Asmodee, liderem w branży
Gry i aplikacje SlavicPunk: Oldtimer debiutuje w wersji na konsole Xbox i PlayStation
2024-11-06 | 11:00

SlavicPunk: Oldtimer debiutuje w wersji na konsole Xbox i PlayStation

Po zeszłorocznej premierze na PC izometrycznej strzelanki typu twin-stick – SlavicPunk: Oldtimer, Red Square Games zaprezentuje swoją debiutancką grę w wersji na Xbox i PlayStation.
Gry i aplikacje Dziennikarka Karolina Pajączkowska ambasadorką gry Play of Battle!
2024-10-29 | 13:00

Dziennikarka Karolina Pajączkowska ambasadorką gry Play of Battle!

Karolina Pajączkowska - znana dziennikarka i osobowość medialna, dołącza do zespołu Play of Battle, jednej z najbardziej oczekiwanych gier wojennych, jako ambasadorka

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.