Sprzedaż Medieval Dynasty napędza wyniki finansowe Render Cube – 66 proc. wzrost

Prawie 6,9 mln zł przychodów netto ze sprzedaży wygenerowała w IV kwartale br. spółka Render Cube. To wzrost o 37,5 proc., w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. W raportowanym okresie EBITDA łódzkiego studia wyniosła 5,7 mln zł (wzrost o 35,3 proc. rdr.), a zysk netto 4,4 mln zł (wzrost o 66 proc. rdr). Dobre wyniki finansowe w końcówce ub. roku to efekt przede wszystkim premiery konsolowej Medieval Dynasty – sprzedażowego hitu Render Cube. Na koniec 2022 r. sprzedaż tytułu na wszystkich platformach od daty premiery w trybie Early Access wyniosła 1,2 mln sztuk brutto
- Wyniki finansowe wypracowane w IV kwartale 2022 roku oceniam pozytywnie. Jesteśmy zadowoleni z entuzjastycznego przyjęcia przez graczy konsolowej wersji naszej gry – Medieval Dynasty. Ponadto po premierze tej odsłony odnotowaliśmy wzrost zainteresowania wersją PC. Cieszy nas, że nasz flagowy tytuł, pomimo upływu czasu, wciąż odnotowuje satysfakcjonujące wyniki finansowe. Aktualnie kontynuujemy prace nad trybem kooperacji, którego premiera spodziewana jest w tym roku. – komentuje Damian Szymański, prezes zarządu Render Cube SA.
W 2022 roku spółka wygenerowała 13,9 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, w porównaniu z 13,4 mln zł rok wcześniej. EBITDA za ub. rok wyniosła 10,2 mln zł (vs 10,9 mln zł), natomiast zysk netto ukształtował się na poziomie 8,0 mln zł (vs 8,7 mln zł). Na koniec 2022 r. spółka posiadała ponad 17,7 mln zł środków pieniężnych.
- Porównując 2021 i 2022 rok odnotowaliśmy nieznacznie słabszy wynik na poziomie EBITDA oraz zysku netto. To efekt wzrostu kosztów, cieszy natomiast wzrost poziomu przychodów ze sprzedaży. Warto również zauważyć, że ponownie wzrosły nam środki pieniężne na koncie, co pozwala ze spokojem rozwijać Medieval Dynasty oraz planować prace nad nowym tytułem. Na pewno rozważymy też wypłatę dywidendy za 2022 rok, ale w tym zakresie nie podjęliśmy jeszcze decyzji. – dodaje Damian Szymański, prezes zarządu Render Cube SA.
Flagowym projektem Render Cube jest Medieval Dynasty. Po 12-miesięcznej obecności w formule early access, gra osiągnęła status pełnej wersji we wrześniu 2021 r. Obecnie tytuł dostępny jest w czterech edycjach – zróżnicowanych pod względem dodatkowej zawartości. W produkcji znajduje się również Medieval Dynasty VR. Za realizację tej wersji tytułu odpowiada Spectral Games.
To więcej niż aplikacja ubezpieczeniowa - premiera Balcia App w Polsce

Główni akcjonariusze Red Square Games dofinansują działalność studia

Immersion Games zapowiada rewolucję w VR Fitness!
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.