Sprzedaż Medieval Dynasty napędza wyniki finansowe Render Cube – 66 proc. wzrost

Prawie 6,9 mln zł przychodów netto ze sprzedaży wygenerowała w IV kwartale br. spółka Render Cube. To wzrost o 37,5 proc., w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. W raportowanym okresie EBITDA łódzkiego studia wyniosła 5,7 mln zł (wzrost o 35,3 proc. rdr.), a zysk netto 4,4 mln zł (wzrost o 66 proc. rdr). Dobre wyniki finansowe w końcówce ub. roku to efekt przede wszystkim premiery konsolowej Medieval Dynasty – sprzedażowego hitu Render Cube. Na koniec 2022 r. sprzedaż tytułu na wszystkich platformach od daty premiery w trybie Early Access wyniosła 1,2 mln sztuk brutto
- Wyniki finansowe wypracowane w IV kwartale 2022 roku oceniam pozytywnie. Jesteśmy zadowoleni z entuzjastycznego przyjęcia przez graczy konsolowej wersji naszej gry – Medieval Dynasty. Ponadto po premierze tej odsłony odnotowaliśmy wzrost zainteresowania wersją PC. Cieszy nas, że nasz flagowy tytuł, pomimo upływu czasu, wciąż odnotowuje satysfakcjonujące wyniki finansowe. Aktualnie kontynuujemy prace nad trybem kooperacji, którego premiera spodziewana jest w tym roku. – komentuje Damian Szymański, prezes zarządu Render Cube SA.
W 2022 roku spółka wygenerowała 13,9 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, w porównaniu z 13,4 mln zł rok wcześniej. EBITDA za ub. rok wyniosła 10,2 mln zł (vs 10,9 mln zł), natomiast zysk netto ukształtował się na poziomie 8,0 mln zł (vs 8,7 mln zł). Na koniec 2022 r. spółka posiadała ponad 17,7 mln zł środków pieniężnych.
- Porównując 2021 i 2022 rok odnotowaliśmy nieznacznie słabszy wynik na poziomie EBITDA oraz zysku netto. To efekt wzrostu kosztów, cieszy natomiast wzrost poziomu przychodów ze sprzedaży. Warto również zauważyć, że ponownie wzrosły nam środki pieniężne na koncie, co pozwala ze spokojem rozwijać Medieval Dynasty oraz planować prace nad nowym tytułem. Na pewno rozważymy też wypłatę dywidendy za 2022 rok, ale w tym zakresie nie podjęliśmy jeszcze decyzji. – dodaje Damian Szymański, prezes zarządu Render Cube SA.
Flagowym projektem Render Cube jest Medieval Dynasty. Po 12-miesięcznej obecności w formule early access, gra osiągnęła status pełnej wersji we wrześniu 2021 r. Obecnie tytuł dostępny jest w czterech edycjach – zróżnicowanych pod względem dodatkowej zawartości. W produkcji znajduje się również Medieval Dynasty VR. Za realizację tej wersji tytułu odpowiada Spectral Games.
To więcej niż aplikacja ubezpieczeniowa - premiera Balcia App w Polsce

Główni akcjonariusze Red Square Games dofinansują działalność studia

Immersion Games zapowiada rewolucję w VR Fitness!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Europa zapowiada walkę o bezpieczeństwo lekowe. Wsparcie dla tych inwestycji ma się znaleźć w przyszłym budżecie UE
Zaledwie 23 proc. światowej produkcji farmaceutycznej pokrywa Europa. Bardzo dynamicznie rośnie potencjał wytwórczy Azji i może się ona wysunąć na pozycję lidera. Ministrowie zdrowia krajów Unii Europejskiej są zgodni co do tego, że Europa powinna się stać atrakcyjnym rynkiem inwestycyjnym dla przemysłu farmaceutycznego i dążyć do samowystarczalności w produkcji leków i substancji czynnych niezbędnych do ich wytwarzania. Wciąż jednak przedsiębiorcy napotykają bariery biurokratyczne, a wsparcie krajowe i unijne dla inwestorów jest nadal niewystarczająco atrakcyjne.
Konsument
Za pół roku zacznie obowiązywać w Polsce system kaucyjny. Polacy obawiają się jego uciążliwości

1 października br. w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Nie wszyscy konsumenci zdają sobie sprawę z tego, jakimi regułami będzie się rządzić. Eksperci podkreślają jednak, że podejście społeczeństwa jest pozytywne, choć wdrażaniu systemu towarzyszą pewne obawy. Ich zdaniem nie da się pewnie uniknąć na początku błędów i frustracji, ale pozytywne jest już to, że system zacznie działać.
Edukacja
W cyfrowym świecie spada umiejętność koncentracji. Uważność można ćwiczyć od najmłodszych lat

Poziom koncentracji młodzieży funkcjonującej w trybie multiscreeningu spada poniżej poziomu umożliwiającego efektywną naukę – wskazują eksperci NASK. Cyfrowe bodźce sprawiają, że mniejsza jest też zdolność do głębokiego przetwarzania informacji. By poradzić sobie z wyzwaniami, jakie wiążą się z rozwojem cyfrowym, kluczowe jest rozwijanie umiejętności społecznych od najmłodszych lat, m.in. uważności. Fundacja Orange w ramach programu MegaMisja chce budować takie kompetencje u przedszkolaków i młodszych uczniów.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.