Sprzedaż Medieval Dynasty napędza wyniki finansowe Render Cube – 66 proc. wzrost
Prawie 6,9 mln zł przychodów netto ze sprzedaży wygenerowała w IV kwartale br. spółka Render Cube. To wzrost o 37,5 proc., w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. W raportowanym okresie EBITDA łódzkiego studia wyniosła 5,7 mln zł (wzrost o 35,3 proc. rdr.), a zysk netto 4,4 mln zł (wzrost o 66 proc. rdr). Dobre wyniki finansowe w końcówce ub. roku to efekt przede wszystkim premiery konsolowej Medieval Dynasty – sprzedażowego hitu Render Cube. Na koniec 2022 r. sprzedaż tytułu na wszystkich platformach od daty premiery w trybie Early Access wyniosła 1,2 mln sztuk brutto
- Wyniki finansowe wypracowane w IV kwartale 2022 roku oceniam pozytywnie. Jesteśmy zadowoleni z entuzjastycznego przyjęcia przez graczy konsolowej wersji naszej gry – Medieval Dynasty. Ponadto po premierze tej odsłony odnotowaliśmy wzrost zainteresowania wersją PC. Cieszy nas, że nasz flagowy tytuł, pomimo upływu czasu, wciąż odnotowuje satysfakcjonujące wyniki finansowe. Aktualnie kontynuujemy prace nad trybem kooperacji, którego premiera spodziewana jest w tym roku. – komentuje Damian Szymański, prezes zarządu Render Cube SA.
W 2022 roku spółka wygenerowała 13,9 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, w porównaniu z 13,4 mln zł rok wcześniej. EBITDA za ub. rok wyniosła 10,2 mln zł (vs 10,9 mln zł), natomiast zysk netto ukształtował się na poziomie 8,0 mln zł (vs 8,7 mln zł). Na koniec 2022 r. spółka posiadała ponad 17,7 mln zł środków pieniężnych.
- Porównując 2021 i 2022 rok odnotowaliśmy nieznacznie słabszy wynik na poziomie EBITDA oraz zysku netto. To efekt wzrostu kosztów, cieszy natomiast wzrost poziomu przychodów ze sprzedaży. Warto również zauważyć, że ponownie wzrosły nam środki pieniężne na koncie, co pozwala ze spokojem rozwijać Medieval Dynasty oraz planować prace nad nowym tytułem. Na pewno rozważymy też wypłatę dywidendy za 2022 rok, ale w tym zakresie nie podjęliśmy jeszcze decyzji. – dodaje Damian Szymański, prezes zarządu Render Cube SA.
Flagowym projektem Render Cube jest Medieval Dynasty. Po 12-miesięcznej obecności w formule early access, gra osiągnęła status pełnej wersji we wrześniu 2021 r. Obecnie tytuł dostępny jest w czterech edycjach – zróżnicowanych pod względem dodatkowej zawartości. W produkcji znajduje się również Medieval Dynasty VR. Za realizację tej wersji tytułu odpowiada Spectral Games.
Red Square Games podpisało kluczową umowę licencyjną z Asmodee
SlavicPunk: Oldtimer debiutuje w wersji na konsole Xbox i PlayStation
Dziennikarka Karolina Pajączkowska ambasadorką gry Play of Battle!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.