Komunikaty PR

SoftBlue z 26% wzrostem przychodów netto ze sprzedaży r/r w Q1 br.

2021-05-18  |  10:00
Biuro prasowe

 

SoftBlue SA – notowana na NewConnect spółka technologiczna – w Q1 br. wypracowała przychody netto ze sprzedaży na poziomie 2,8 mln zł, co stanowi 26% wzrost w porównaniu r/r. W raportowanym okresie zysk netto wyniósł prawie 0,14 mln zł. W lutym spółka pozyskała ponad 10 mln zł w ramach publicznej oferty akcji. Środki od inwestorów są przeznaczane na rozwój projektów z obszaru Internetu Rzeczy. Aktualnie spółka koncentruje się na budowie własnego Centrum Badawczo-Rozwojowego.

- Wypracowane przez nas wyniki w Q1 br. są zgodne z naszymi oczekiwaniami. Od stycznia do marca osiągnęliśmy 2,8 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, co dało nam wzrost o 26% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. W raportowanym okresie zysk netto wyniósł prawie 0,14 mln zł, a EBITDA ponad 0,32 mln zł. – mówi Michał Kierul, prezes zarządu SoftBlue S.A.

W lutym SoftBlue S.A. przeprowadziła ofertę akcji, w ramach której do spółki wpłynęło ponad 10 mln zł. Pozyskane środki firma przeznacza na rozwój projektów z dziedziny Internetu Rzeczy (IoT), w tym marketing systemu Autonomous Data Controler, który służy do racjonalnego zarządzania produkcją i energią. – Nasz projekt ADC zmniejsza ilość zużywania energii, co pozwala naszym klientom obniżyć generowanie kosztów. Środki z oferty służą nam także w rozwoju naszych innych projektów z obszaru Przemysłu 4.0., mam tu na myśli dwa systemu antysmogowe: AirDron i Smogobus. Liczę, że wszystkie te działania przełożą się na dalszy wzrost wyników finansowych SoftBlue w przyszłych kwartałach – mówi prezes zarządu SoftBlue S.A.

W marcu br. projekt SoftBlue pt. Stworzenie natywnie chmurowego rozwiązania symulującego tłumy osób na potrzeby nowoczesnych gier wideo, animacji, prezentacji oraz platform szkoleniowych został  wybrany do dofinansowania w ramach programu Wsparcie rozwoju sfery B+R w przedsiębiorstwach. Bydgoska spółka otrzyma 3 mln zł dofinansowania.

W tym samym miesiącu oferta konsorcjum, którego członkiem jest SoftBlue S.A. otrzymała od NFZ zamówienie publiczne w zakresie wsparcia w realizacji zadań projektu Feniks, o wartości 1,7 mln zł. Realizacja projektu zaplanowana jest na 2022 r.

Zgodnie z planami spółki, w Q4 przyszłego roku nastąpi zakończenie budowy Centrum B+R dedykowanego optymalizacji zarządzania zasobami wodnymi i energetycznymi.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gry i aplikacje Rediscover GO: Przed nami największa w historii aktualizacja Pokémon GO! Biuro prasowe
2024-04-17 | 15:00

Rediscover GO: Przed nami największa w historii aktualizacja Pokémon GO!

100 milionów osób każdego roku łapie za smartfony i  gra w Pokémon GO. Teraz fani na całym świecie odkryją na nowo przygodę z grą dzięki aż czterem aktualizacjom
Gry i aplikacje Dołącz do biblijnej Apokalipsy w Sancticide, zapowiedzi gry od Red Square Games
2024-03-01 | 10:00

Dołącz do biblijnej Apokalipsy w Sancticide, zapowiedzi gry od Red Square Games

Red Square Games, notowana na rynku NewConnect Spółka, zapowiada drugi tytuł na PC, nad którym pracuje od początku ubiegłego roku razem z Sylen Studio. Sancticide to dynamiczny,
Gry i aplikacje „Bartender VR Simulator” debiutuje na PS VR2. „Horror Bar VR” z rebrandingiem
2024-02-08 | 08:30

„Bartender VR Simulator” debiutuje na PS VR2. „Horror Bar VR” z rebrandingiem

Stworzona przez notowaną na rynku NewConnect spółkę VR Factory Games gra „Bartender VR Simulator” debiutuje dziś na PS VR2. Ten niezwykle popularny wśród graczy PS

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Infrastruktura

Polskie rolnictwo potrzebuje inwestycji infrastrukturalnych. Niezbędna jest budowa agroportów i rozwój połączeń kolejowych

Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał eksportu rolnego, oznacza też problem z tranzytem ukraińskiego zboża. Konieczna jest przede wszystkim budowa agroportów. – Mierzymy się z dużą nadwyżką zboża, którą trzeba wywieźć jak najszybciej, żeby zwolnić powierzchnie magazynowe do żniw na kolejny sezon, i w związku z tym potrzebne jest coraz szybsze tempo wywożenia – mówi Stefan Krajewski, wiceminister rolnictwa i rozwoju wsi. Część ekspertów zastanawia się jednak nad długofalowym uzasadnieniem takich inwestycji.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.