Rok innowacji i wzrostów Wyszukiwarki Petal. Czego szukali użytkownicy w 2022?
Jeszcze łatwiejsze podróżowanie z Mapami Petal
Po dwóch latach zdominowanych przez pandemię, w 2022 roku mogliśmy wrócić do bezpiecznego podróżowania. Przełożyło się to na rekordowe liczby zapytań związanych z turystyką – wizyty w kanale Travel aplikacji Map Petal wzrosły w 2022 roku aż 4-krotnie w porównaniu do roku ubiegłego. Użytkownicy najczęściej szukali zakwaterowania (40%), lotów (30%) i informacji o lokalizacjach w miastach (23%). Kanał Travel umożliwia planowanie zarówno globalnych, jak i lokalnych podróży oraz uzyskanie licznych informacji, pozwalających tworzyć spersonalizowane trasy. Ubiegłoroczną nowością w Wyszukiwarce Petal i Mapach Petal była współpraca ze Skyscanner, który umożliwia szybkie wyszukiwanie i porównywanie lotów, hoteli i opcji wynajmu samochodów na całym świecie.
Jeszcze popularniejsze e-zakupy w Petal Search
Rynek e-commerce nieustannie rośnie, a podczas noworocznych wyprzedaży, summer sale czy Black Friday, więcej czasu spędziliśmy przy swoich koszykach online niż w budynkach sklepów. Diametralnie wzrosło zainteresowanie Wyszukiwarką Petal – w samym 2022 roku odnotowała oszałamiający 200% wzrost transakcji prowadzonych z tej platformy. Najczęściej szukaliśmy produktów z kategorii: moda, elektronika, sport, uroda oraz wspierających zdrowszy styl życia i aktywności poza domem.
Wzrost zainteresowania wiadomościami
W Wyszukiwarce Petal w 2022 roku jeszcze częściej wyszukiwano wiadomości i doniesienia medialne. Ponad połowa użytkowników wyszukiwarki w Europie czyta wiadomości codziennie i poświęca na to średnio 10 minut. Ubiegły rok przyniósł też ulepszone funkcje, które pozwalają lepiej zgłębiać interesujące nas tematy, a także nowe sposoby dostosowania kanałów wiadomości wyszukiwarki do naszych potrzeb. Jednak w minionym roku największą popularność zdobył kanał dotyczący piłki nożnej, głównie za sprawą mundialu. Ekscytujące zwroty akcji można było śledzić w czasie rzeczywistym dzięki wyjątkowym funkcjom Wyszukiwarki Petal, gdzie dostępne były kalendarze meczów, bieżące i historyczne statystyki, informacje o zawodnikach czy najbardziej aktualne wiadomości i filmy. Ta wirtualna przestrzeń stała się atrakcyjnym miejscem dla fanów piłki nożnej online – aby nie uronić żadnej istotnej informacji, z Wyszukiwarką Petal mundial śledziło prawie 1 milion użytkowników!
Top 3 narzędzi – dla szybkości i wygody
Technologia pozwala nam dziś w mgnieniu oka uzyskać właściwe odpowiedzi na każde nasze pytanie. Najpopularniejszymi trzema narzędziami w Wyszukiwarce Petal w 2022 roku były: Słownik, Tłumacz i Pogoda. Chętnie sięgano również po zadawanie bezpośrednich pytań, takich jak np.: „czy jutro spadanie deszcz” czy „jak jest stacja metra po francusku”.
Nowe sposoby wyszukiwania dzięki AI – wzrost dla Visual Search i wprowadzania głosowego
Użytkownicy Wyszukiwarki Petal coraz chętniej korzystają z różnych sposobów wyszukiwania. Jednym z nich jest funkcja umożliwiająca wyszukiwanie produktu i dotyczących go sugestii poprzez zdjęcie, które wykonaliśmy aparatem naszego smartfona. W 2022 roku wykorzystanie Visual Search wzrosło o 20% w porównaniu z 2021 rokiem. Natomiast 16% wzrost odnotowało wyszukiwanie głosowe, które wraz z asystentem AI staje się częścią naszej codzienności, szczególnie przy rosnącej popularności inteligentnych urządzeń domowych.
O Wyszukiwarce Petal
Wyszukiwarka Petal to oparta na sztucznej inteligencji mobilna wyszukiwarka, dzięki której znalezienie w sieci potrzebnych informacji jest niezwykle łatwe. Powstałe w 2020 roku narzędzie pozwala wyszukać użytkownikom swoje ulubione aplikacje mobilne, wiadomości, obrazy, filmy, ułatwia robienie zakupów, daje informacje o usługach lokalnych, lotach, hotelach, dla blisko 20 kategorii. W porównaniu z innymi tego typu narzędziami oferuje wiele innowacyjnych funkcji i razem z kolejnymi aktualizacjami jest ulepszana, by dawać użytkownikom nowe, jak najlepsze doświadczenia wyszukiwania. Wyszukiwarka Petal jest preinstalowana na każdym nowym smartfonie lub tablecie Huawei; użytkownicy mogą go również pobrać z AppGallery lub przeglądarki albo uzyskać dostęp do wersji internetowej (www.petalsearch.com) z dowolnego urządzenia. Więcej informacji na stronie: https://consumer.huawei.com/en/mobileservices/search/.
To więcej niż aplikacja ubezpieczeniowa - premiera Balcia App w Polsce

Główni akcjonariusze Red Square Games dofinansują działalność studia

Immersion Games zapowiada rewolucję w VR Fitness!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu
W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Transport
Ataki cybernetyczne na kolej stają się coraz częstsze. Hakerzy zwykle chcą doprowadzić do paraliżu

W pierwszym kwartale tego roku hakerzy zaatakowali systemy sprzedaży biletów w polskiej i ukraińskiej kolei. Zagrożenia wiążą się jednak również z atakami na systemy zasilania i zarządzania ruchem. Wszystkie tego typu zdarzenia mają jeden cel – mniejszy lub większy paraliż transportu kolejowego, co w obecnej sytuacji geopolitycznej przekłada się na bezpieczeństwo strategiczne. W wielu przypadkach wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek – albo dlatego, że nienależycie chroni hasła i dostęp do urządzeń, albo dlatego, że nadane mu uprawnienia są nieadekwatnie szerokie w stosunku do realnych potrzeb.
Edukacja
Polska nauka potrzebuje różnych źródeł finansowania. Trwają rozmowy o zmianach w systemie

– Finansowanie polskiej nauki wymaga zmian, ale do tego potrzeba politycznej woli i odwagi – ocenia prof. dr hab. Grzegorz Mazurek, rektor Akademii Leona Koźmińskiego. Wśród propozycji wymienia stworzenie systemu zachęt dla biznesu do inwestowania w naukę i edukację, wyznaczenie strategicznych obszarów badań, na które będą trafiały fundusze, czy rozliczanie instytucji naukowych z wykorzystania publicznych pieniędzy. W ramach cyklu „Porozmawiajmy o polskiej nauce” MNiSW w ostatnich miesiącach prowadzi konsultacje ze środowiskiem akademickim i badawczym na temat stojących przed sektorem wyzwań i możliwych do wdrożenia rozwiązań, nie tylko dotyczących finansowania.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.