Rok innowacji i wzrostów Wyszukiwarki Petal. Czego szukali użytkownicy w 2022?
Jeszcze łatwiejsze podróżowanie z Mapami Petal
Po dwóch latach zdominowanych przez pandemię, w 2022 roku mogliśmy wrócić do bezpiecznego podróżowania. Przełożyło się to na rekordowe liczby zapytań związanych z turystyką – wizyty w kanale Travel aplikacji Map Petal wzrosły w 2022 roku aż 4-krotnie w porównaniu do roku ubiegłego. Użytkownicy najczęściej szukali zakwaterowania (40%), lotów (30%) i informacji o lokalizacjach w miastach (23%). Kanał Travel umożliwia planowanie zarówno globalnych, jak i lokalnych podróży oraz uzyskanie licznych informacji, pozwalających tworzyć spersonalizowane trasy. Ubiegłoroczną nowością w Wyszukiwarce Petal i Mapach Petal była współpraca ze Skyscanner, który umożliwia szybkie wyszukiwanie i porównywanie lotów, hoteli i opcji wynajmu samochodów na całym świecie.
Jeszcze popularniejsze e-zakupy w Petal Search
Rynek e-commerce nieustannie rośnie, a podczas noworocznych wyprzedaży, summer sale czy Black Friday, więcej czasu spędziliśmy przy swoich koszykach online niż w budynkach sklepów. Diametralnie wzrosło zainteresowanie Wyszukiwarką Petal – w samym 2022 roku odnotowała oszałamiający 200% wzrost transakcji prowadzonych z tej platformy. Najczęściej szukaliśmy produktów z kategorii: moda, elektronika, sport, uroda oraz wspierających zdrowszy styl życia i aktywności poza domem.
Wzrost zainteresowania wiadomościami
W Wyszukiwarce Petal w 2022 roku jeszcze częściej wyszukiwano wiadomości i doniesienia medialne. Ponad połowa użytkowników wyszukiwarki w Europie czyta wiadomości codziennie i poświęca na to średnio 10 minut. Ubiegły rok przyniósł też ulepszone funkcje, które pozwalają lepiej zgłębiać interesujące nas tematy, a także nowe sposoby dostosowania kanałów wiadomości wyszukiwarki do naszych potrzeb. Jednak w minionym roku największą popularność zdobył kanał dotyczący piłki nożnej, głównie za sprawą mundialu. Ekscytujące zwroty akcji można było śledzić w czasie rzeczywistym dzięki wyjątkowym funkcjom Wyszukiwarki Petal, gdzie dostępne były kalendarze meczów, bieżące i historyczne statystyki, informacje o zawodnikach czy najbardziej aktualne wiadomości i filmy. Ta wirtualna przestrzeń stała się atrakcyjnym miejscem dla fanów piłki nożnej online – aby nie uronić żadnej istotnej informacji, z Wyszukiwarką Petal mundial śledziło prawie 1 milion użytkowników!
Top 3 narzędzi – dla szybkości i wygody
Technologia pozwala nam dziś w mgnieniu oka uzyskać właściwe odpowiedzi na każde nasze pytanie. Najpopularniejszymi trzema narzędziami w Wyszukiwarce Petal w 2022 roku były: Słownik, Tłumacz i Pogoda. Chętnie sięgano również po zadawanie bezpośrednich pytań, takich jak np.: „czy jutro spadanie deszcz” czy „jak jest stacja metra po francusku”.
Nowe sposoby wyszukiwania dzięki AI – wzrost dla Visual Search i wprowadzania głosowego
Użytkownicy Wyszukiwarki Petal coraz chętniej korzystają z różnych sposobów wyszukiwania. Jednym z nich jest funkcja umożliwiająca wyszukiwanie produktu i dotyczących go sugestii poprzez zdjęcie, które wykonaliśmy aparatem naszego smartfona. W 2022 roku wykorzystanie Visual Search wzrosło o 20% w porównaniu z 2021 rokiem. Natomiast 16% wzrost odnotowało wyszukiwanie głosowe, które wraz z asystentem AI staje się częścią naszej codzienności, szczególnie przy rosnącej popularności inteligentnych urządzeń domowych.
O Wyszukiwarce Petal
Wyszukiwarka Petal to oparta na sztucznej inteligencji mobilna wyszukiwarka, dzięki której znalezienie w sieci potrzebnych informacji jest niezwykle łatwe. Powstałe w 2020 roku narzędzie pozwala wyszukać użytkownikom swoje ulubione aplikacje mobilne, wiadomości, obrazy, filmy, ułatwia robienie zakupów, daje informacje o usługach lokalnych, lotach, hotelach, dla blisko 20 kategorii. W porównaniu z innymi tego typu narzędziami oferuje wiele innowacyjnych funkcji i razem z kolejnymi aktualizacjami jest ulepszana, by dawać użytkownikom nowe, jak najlepsze doświadczenia wyszukiwania. Wyszukiwarka Petal jest preinstalowana na każdym nowym smartfonie lub tablecie Huawei; użytkownicy mogą go również pobrać z AppGallery lub przeglądarki albo uzyskać dostęp do wersji internetowej (www.petalsearch.com) z dowolnego urządzenia. Więcej informacji na stronie: https://consumer.huawei.com/en/mobileservices/search/.
Rediscover GO: Przed nami największa w historii aktualizacja Pokémon GO!
Dołącz do biblijnej Apokalipsy w Sancticide, zapowiedzi gry od Red Square Games
„Bartender VR Simulator” debiutuje na PS VR2. „Horror Bar VR” z rebrandingiem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.