Powstała aplikacja ,,E-niezbędnik COVID-19’’ dla osób z niepełnosprawnością
W ramach II edycji ogólnopolskiej kampanii STOP Barierom, na rzecz aktywizacji zawodowej osób z niepełnosprawnością, powstała praktyczna aplikacja ,,E-niezbędnik COVID-19’’. Partnerem Strategicznym projektu jest PKO Bank Polski.
Aplikacja ,,E-niezbędnik COVID-19’’ to praktyczne kompendium wiedzy dla osób z niepełnosprawnością zawierające w jednym miejscu wszelkie treści dotyczące koronawirusa i choroby COVID-19. Użytkownicy znajdą tam informacje związane m.in. z objawami choroby, sposobami zarażenia czy ochroną przed wirusem. Co ważniejsze, pobierając aplikację, osoby z niepełnosprawnością mogą zapoznać się z aktualnymi i rzetelnymi informacjami dotyczącymi pomocy finansowej i świadczeń jakie przysługują im w trakcie pandemii np.: świadczeniem związanym z poddaniem się kwarantannie, dofinansowaniem kosztów opieki w warunkach domowych czy programem PFRON dla osób niepełnosprawnych, poszkodowanych w wyniku żywiołu lub sytuacji kryzysowych wywołanych chorobami zakaźnymi.
- Pandemia koronawirusa szczególnie dotknęła osoby z niepełnosprawnością. Praktycznie z dnia na dzień zostały one pozbawione możliwości uczestniczenia w zajęciach rehabilitacyjnych czy przedłużania ważności orzeczeń o niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności – wskazuje prof. dr hab. n. med. Janusz Kocki, Przewodniczący Rady Naukowej Fundacji Neuron Plus, organizatora kampanii STOP Barierom. - Obecnie kolejne obostrzenia są znoszone a sytuacja nieznacznie się poprawiła. Nie zmienia to jednak faktu, że wielu osobom z niepełnosprawnością wciąż ciężko jest się odnaleźć w nowej rzeczywistości i nie wiedzą skąd czerpać wiedzę na temat wirusa. Z pomocą przychodzi właśnie wspomniana aplikacja, która w jednym miejscu gromadzi wszystkie niezbędne informacje. Dlatego też chciałbym podziękować PKO Bankowi Polskiemu za wsparcie naszej kampanii i działania banku na rzecz osób z niepełnosprawnością – podkreśla.
Aplikację ,,E-niezbędnik COVID-19’’ można pobrać w sklepach App Store i Google Play. Narzędzie jest intuicyjne i proste w użytkowaniu. Dodatkowo mogą z niego korzystać również osoby z dysfunkcjami wzroku, dzięki opcji dostosowania wielkości czcionki i kontrastu. Istotnym elementem aplikacji jest również ,,Neuron’’ – wirtualny doradca, który wspiera osoby z niepełnosprawnością w poszukiwaniu informacji, pozwalając w prosty i szybki sposób dotrzeć do konkretnych treści. Funkcjonalnym rozwiązaniem jest też możliwość zapisania informacji jako ,,ulubionych’’, co pozwala użytkownikowi korzystać z nich zawsze, kiedy ich szybko potrzebuje.
Projekt STOP Barierom jest ogólnopolską kampanią informacyjno-edukacyjną na rzecz osób, którym zagraża wykluczenie społeczne z powodu niepełnosprawności. Główne cele akcji to aktywizacja zawodowa osób z niepełnosprawnością i zachęcenie przedsiębiorców do zatrudniania pracowników z różnymi dysfunkcjami. Ponadto przełamywanie barier w tym obszarze oraz dostarczanie wsparcia i rzetelnej wiedzy dla pracodawców i niepełnosprawnych pracowników w zakresie zmieniających się przepisów prawa.
Dodatkowe informacje o projekcie można znaleźć na stronie www.stopbarierom.pl.
To więcej niż aplikacja ubezpieczeniowa - premiera Balcia App w Polsce

Główni akcjonariusze Red Square Games dofinansują działalność studia

Immersion Games zapowiada rewolucję w VR Fitness!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Konsument

Luka cyrkularności w Polsce wynosi 90 proc. Jesteśmy dopiero na początku drogi do obiegu zamkniętego
Gospodarka obiegu zamkniętego (GOZ), inaczej gospodarka cyrkularna, to model gospodarczy, który dąży do minimalizacji odpadów i maksymalnego wykorzystania zasobów. Na razie polska gospodarka osiągnęła cyrkularność w nieco ponad 10 proc., więc mamy dużo do nadrobienia. Tym bardziej że pojawiają się kolejne unijne regulacje, które wymuszą na nas przyspieszenie procesu dochodzenia do GOZ. Jedną z nich jest rozporządzenie w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych (PPWR), które zacznie obowiązywać od sierpnia 2026 roku.
Konsument
Australijscy rodzice zaniepokojeni kierowanymi do dzieci reklamami niezdrowej żywności. Duże poparcie społeczne dla ich ograniczenia

Blisko 90 proc. rodziców i opiekunów w Australii wyraża zaniepokojenie nadmierną ekspozycją dzieci na reklamy niezdrowej żywności – wynika z badania naukowców z Deakin University w Australii. Dlatego chcą jego ograniczenia w różnych mediach i środowiskach. Zdaniem badaczy poparcie społeczne dla regulacji dotyczących marketingu niezdrowej żywności jest czynnikiem warunkującym ich wprowadzenie przez decydentów.
Ochrona środowiska
UE zmienia podejście do transformacji energetycznej i łączy ją z konkurencyjnością. To zasługa polskiej prezydencji

Transformacja w kierunku gospodarki neutralnej klimatycznie może być silnikiem wzrostu gospodarczego. Dzięki rozmowom prowadzonym podczas polskiej prezydencji, żeby nie traktować transformacji energetycznej w oderwaniu od kwestii konkurencyjności, Komisja Europejska przedstawiła Kompas Konkurencyjności czy inicjatywę Clean Industrial Deal. Oba te dokumenty proponują konkretne rozwiązania, jak łączyć te dwa procesy. Kluczowe, co szczególnie podkreśla biznes, jest obniżenie cen energii.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.