Pokaz dem Chernobyl Liquidators i Bakery Simulator na Festiwalu Steam Next
Wersje demonstracyjne gier Chernobyl Liquidators i Bakery Simulator, od warszawskiego producenta Live Motion Games S.A., zadebiutują podczas Festiwalu Steam Next, który odbywa się w dniach 16-22 czerwca. Pierwszy z tytułów to rozgrywka z gatunku survival-symulator, którego akcja toczy się w czasie katastrofy w Czarnobylu. Druga produkcja oferuje realistyczno-specjalistyczne podejście do pracy w branży piekarniczej. 17 czerwca Live Motion Games dołączy do grona spółek notowanych na NewConnect.
W ramach Festiwalu Steam Next (poprzednio znany jako Festiwal Gier Steam) fani gamingu będą mogli odkryć i zagrać w setki dem gier, oglądać na żywo transmisje producentów oraz czatować z zespołami na temat ich gier w fazie produkcyjnej, które wkrótce pojawią się na Steam. To także doskonała okazja dla producentów gier, aby poznać opinie graczy na temat nadchodzących premier. Wśród uczestników tegorocznej edycji Festiwalu Steam Next jest Live Motion Games. Warszawskie Studio zaprezentuje demo Chernobyl Liquidators i Bakery Simulator.
- Chcieliśmy stworzyć tytuł, który odda klimat piekła na Ziemi, jakim był w tamtym czasie wybuch reaktora jądrowego w Czarnobylu. Gra ma jak najdokładniej odwzorować wydarzenia tamtego czasu. Główną ideą jest wcielenie się w postacie, które były najbliżej poszkodowanych, aby móc przedstawić graczowi trudność sytuacji i wyborów, z jakimi musiały się zmagać osoby pracujące na pierwszym froncie katastrofy. Chcemy odwrócić tendencję dotychczasowych produkcji, w których wykorzystano to miejsce jako pole walki z mutantami i innymi stworami – mówi Michał Kaczmarek, prezes zarządu Live Motion Games. – Ostatnio zakończyliśmy playtesty gry, które zostały bardzo ciepło przyjęte przez graczy. Liczymy na nie mniejsze zainteresowanie projektem już po premierze finalnej wersji gry – dodaje.
Pełna wersja gry ma ukazać się na przełomie 2021 i 2022 roku. Wydawcą tytułu jest notowana na głównym parkiecie GPW spółka PlayWay.
Bakery Simulator, to symulator piekarza skupiający się na rozgrywce jednoosobowej. Głównymi elementami Bakery Simulator jest praca w piekarni oraz terminowe dostarczanie pieczywa do klientów. Gracz otrzymuje dużą swobodę w zarządzaniu i rozwijaniu swojej piekarni. Twórcy zapowiedzieli, że gra będzie miała swoją premierę jeszcze w tym roku. – Naszym celem jest dostarczenie w „Bakery Simulator” wysokiego poziomu realizmu. Taki będzie cały proces produkcji pieczywa – chleba i innych wyrobów. Przykładowo, maszyny piekarnicze i przepisy opieramy na rzeczywistych odpowiednikach. W pracy nad grą pomagał nam konsultant z 10-letnim doświadczeniem w branży piekarniczej. Jednocześnie jednak niektóre elementy będą uproszczone, aby rozgrywka była odpowiednio atrakcyjna dla graczy i dawała możliwie jak najwięcej satysfakcji – mówi Michał Kaczmarek.
Chernobyl Liquidators i Bakery Simulator to nie jedyne projekty studia Live Motion Games. Wishilisty wszystkich gier warszawskiej firmy wynoszą 445 852 zapisów. Aktualnie Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie wyznaczyła pierwszy dzień notowań akcji spółki na warszawskiej giełdzie. Debiut na NewConnect zaplanowany jest na 17 czerwca.
Red Square Games podpisało kluczową umowę licencyjną z Asmodee
SlavicPunk: Oldtimer debiutuje w wersji na konsole Xbox i PlayStation
Dziennikarka Karolina Pajączkowska ambasadorką gry Play of Battle!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.