Mentis wypuszcza na rynek swój pierwszy produkt
Mentis, zupełnie nowy polski projekt z Krakowa, wypuszcza na rynek swój pierwszy produkt – kurs mentalny Kung Mind Fu. Startup splata ze sobą kontakt z nowościami i naukowe podejście do sfery emocjonalnej. To połączenie technologii VR ze sprawdzonymi strategiami, metodami i praktykami, których celem jest dbałość o mind-wellness najmłodszych.
Dbanie o zdrowie psychiczne dzieci? Wejrzyj w głąb… swojego telefonu.
Jako dzieci, każdy z nas przeżywał swoje małe i duże tragedie – straty, smutki i załamania. Strefa emocjonalna w młodości rozwija się najszybciej i to właśnie jako dzieci uczymy się radzić sobie z trudnościami. Wyrabiamy w sobie nawyki i reakcje na sytuacje stresu, niepowodzeń i dyskomfort.
Każdy rodzic kochający swoje dziecko chce oszczędzić mu swoich błędów i cierpienia.
Nie da się jednak ukryć, że czasy się zmieniły, obecny poziom technologii wykracza poza wyobrażenia ludzi sprzed choćby 30 a nawet 20 lat. Ma to swoje korzyści i wady. Na pewno zmieniło się nasze tempo życia – chcemy więcej, szybciej, drożej. Wpływa to jednak również na dzieci – znacznie większa ekspozycja w mediach społecznościowych to znacznie więcej bodźców i czynników stresogennych.
Jako społeczeństwo, poszliśmy jednak do przodu nie tylko z techniką. Zyskaliśmy również dużo większe zrozumienie siebie samych – potrzeb skupienia, rozładowania stresu i dbania o umiejętne zarządzanie emocjami.
Kung Mind Fu – bo zacząć należy od podstaw
Założenie jest skądinąd proste. Zakupujemy kurs online i wykonujemy ćwiczenia z naszym dzieckiem. Całość podzielona jest na odpowiednio zaprojektowane rozdziały, wzbogacone o ćwiczenia, które wykonywać można w sposób cykliczny.
Kurs Kung Mind Fu to swego rodzaju bajka, w której Mistrz Menti wraz z przyjaciółmi, pomaga dziecku zdobyć większą wiedzę na temat jego myśli i emocji. Następnie Menti proponuje dziecku różne formy treningu, dzięki którym widza przekuwana jest w czyn i ma szansę pomóc dziecku w radzeniu sobie z trudnymi sytuacjami. Dostępna jest również wersja VR.
Jak podają twórcy, szkolenie zostało zaprojektowane tak, by w każdej wersji dostarczało maksimum wartości. To jednak właśnie połączenie treningu mentalnego z technologią wirtualnej rzeczywistości jest kluczowym game-chengerem tej metody – pozwala bowiem dziecku na głębsze skupienie i bardziej wciągającą zabawę.
Czy to problem? Nie. Same gogle można kupić za grosze w sklepach technologicznych i stanowi to często koszt ok. 20 złotych. Następny krok, to po prostu założenie okularów wirtualnej rzeczywistości i wykonanie treningu.
Taka forma ćwiczeń może z początku wydać się nieintuicyjna - pamiętać jednak należy, że żyjemy w XXI wieku i dla naszych pociech te technologie są i będą codziennością. Na tym właśnie polega immersyjna medytacja: to coś, co wykonujemy aktywnie, skupiając się na tym, co dzieje się przed naszymi oczami i w konsekwencji oczyszczając swoją głowę.
Technologia VR jest tu wykorzystywana głównie jako forma przekazu opowiadanej treści, mająca lepiej wyłączyć świat rzeczywisty i ułatwić efekt zanurzenia w trening.
Na zestresowane dziecko nic nie działa
Znam dziesiątki rodziców, którzy próbowali ćwiczeń ze swoimi dziećmi i… i nic z tego nie wynikało. Wbrew pozorom dla nas dorosłych zagłębienie się w samych siebie jest trudniejsze niż się wydaje. Ciągłe kręcenie, kierowanie myśli na problem, stresory i rozpraszacze, a na końcu zniechęcenie. Nasze dzieci mają jeszcze trudniej!
Trening Kung Mind Fu nie pomoże zapewne każdemu - z tego powodu Mentis przewidział 30 dniową gwarancję zwrotu pieniędzy. Jeśli jednak zapoznamy się z całym kursem zobaczymy, że dziecko lepiej radzi sobie ze swoimi emocjami, że z chęcią korzysta z nowym umiejętności. Umiejętności, które działają, bo opierają się nie tylko na emocjach, ale w dużej mierze na badaniach.
Projekt Mentis tworzą w dużej mierze rodzice, którzy borykają się w wychowaniu potomstwa z tymi samymi wyzwaniami, co każdy rodzić. Ich głównym celem jest zapewnienie dziecku dobrego startu i fundamentów zdrowia oraz dobrobytu na długie lata jego życia. Przez lata wypracowali wiele strategii i postaw, które dziś procentują i które zawarli w programie kursu.
“Kung Mind Fu jest rozwiązaniem problemów naszych pociech. Sama pamiętam, z jakimi traumami zetknęłam się jako dziecko i jak długo zajęło mi zaakceptowanie wielu rzeczy. Nikt mi nie powiedział, że moje emocje i uczucia są normalne i nikt nie nauczył mnie ich wyrażać - mówi Anna Gąsiorowska, CEO Mentis. - Nasz kurs stworzyliśmy w oparciu o badania, ankiety i analizy, wzbogacając je atrakcyjną dla dzieci i interaktywną oprawą. Mamy wspaniały zespół, który od wielu miesięcy opracowywał ten kurs z myślą o najmłodszych.”
Prace nad uruchomieniem usługi trwały od 2021 roku, kiedy w okresie pandemicznym zaistniała realna potrzeba pracy nad sobą w domu. Mentis stara się opierać swoje treningi na technikach znanych od wieków, jednocześnie czerpiąc z badań przeprowadzonych na przestrzeni lat. Medytacja sama w sobie pomaga stymulować poziom serotonin i endorfin, a także skutecznie zmniejszać poziom stresu. Dodając do tego odpowiednią oprawę, twórcy dają szansę szybkiego treningu z trenerem – w niemal każdych warunkach i zaprojektowaną dokładnie dla najmłodszego pokolenia.
Świat po pandemii. Rośnie zainteresowanie medytacją – również w świecie technologicznym i celebryckim
Znaczenie medytacji w XXI wieku odnotowali również wielcy gracze. Fitbit – a co za tym idzie Alphabet – regularnie analizuje aktywność fizyczną swoich użytkowników. Pilates, joga czy, medytacja odnotowały średni wzrost aż o 2900% dla wszystkich grup wiekowych pośród użytkowników Fitbit na całym świecie. Również w przekazach takich firm jak Xiaomi i Apple widać coraz większy nacisk na well-being i jego znaczenie w świecie technologii.
Smart urządzenia i VR mogą więc współgrać i wspólnie ułatwiać współczesnemu człowiekowi intensyfikacje (jakkolwiek to brzmi) działań odstresowujących. Dlaczego jednak ograniczać narzędzia tylko do dorosłych użytkowników? Odpowiednio ubrany trening może dać o wiele więcej korzyści dzieciom niż ich rodzicom – bo pomoże im wypracować procesy już na wczesnym etapie rozwoju emocjonalnego.
Warto zwrócić uwagę, że wśród promotorów treningów mentalnych znajdują się nie tylko firmy technologiczne, ale również wielu celebrytów. Oprah Winfrey, znana amerykańska prezenterka telewizyjna i multimilionerka, przyznaje się do ćwiczeń mentalnych na początku i końcu każdego dnia pracy. Tim Ferris, znany autor książek i wszechstronny przedsiębiorca, medytuje po kilka razy dziennie. Na liście podobnych celebrytów znajdziemy jednak imiona, które mogą zdziwić, jak Hugh Jackaman czy 50 Cent – a to pokazuje, że mentalne treningi to już nie niszowy trend. Korzystają z nich osoby, które osiągają sukces, bo pomagają im lepiej panować nad emocjami, uczą zwalniania i lepszej analizy sytuacji. Dotychczas jednak, większość treningów kierowano do dorosłych - z Kung Mind Fu trafia on w głównej mierze do dzieci.
Polski projekt technologiczny z miasta smoka
Na koniec może warto rozszyfrować Mentis, który obecnie współpracuje głównie z sektorem naukowym, chcąc dopracować swoje treningi i stale prowadzić swoje badania. Sam projekt garściami czerpie z doświadczeń innego podmiotu – Aribo, czyli polskiego kreatora rozwiązań AR/VR. To właśnie pozwala na szybkie tworzenie treningów i ich implementację w aplikacji.
Nie wszystko jest jeszcze doskonałe – projekt uruchomiony pod koniec 2021 roku ma przed sobą jeszcze sporo do zrobienia. Aktualna oferta – zarówno płatnych jak i darmowych treningów – daje jednak poważny przedsmak tego, czym Mentis planuje być. Jest to coś świeżego i nowego – a dla każdego fana technologii, wartego do przetestowania.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się o nas i oferowanych przez nas usługach więcej, skontaktuj się z nami:
https://vrmentis.com/
Red Square Games podpisało kluczową umowę licencyjną z Asmodee
SlavicPunk: Oldtimer debiutuje w wersji na konsole Xbox i PlayStation
Dziennikarka Karolina Pajączkowska ambasadorką gry Play of Battle!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.