Medieval Dynasty osiąga 1 mln sprzedanych egzemplarzy

Medieval Dynasty osiąga 1 mln sprzedanych egzemplarzy. Render Cube aktualizuje dane sprzedażowe
Łódzkie studio Render Cube podało oficjalne dane sprzedażowe hitowej produkcji Medieval Dynasty. W ciągu 21 miesięcy od premiery wersji early access grę nabyło 1 mln odbiorców. Tytuł w dalszym ciągu cieszy się dużym zainteresowaniem wśród graczy, a wraz z nowymi aktualizacjami zyskuje kolejnych fanów. W kwietniu bieżącego roku spółka ogłosiła rozpoczęcia prac nad trybem kooperacji, który zostanie zaimplementowany do gry w 2023 r.
- Z dumą możemy ogłosić, że sprzedaż Medieval Dynasty osiągnęła 1 mln sztuk. Jest to dla nas ogromne wyróżnienie, gdyż w ten sposób dołączyliśmy do największych spółek na polskiej scenie gamedev. Chciałbym bardzo podziękować wszystkim fanom gry za zaufanie jakim nas obdarzyli oraz za pomysły jakie w ciągu tych 21 miesięcy od debiutu gry nam przesyłali. Chcemy, aby gracze mieli poczucie, że rozwijają ten tytuł razem z nami. Warto zaznaczyć, że to po namowach społeczności zaczęliśmy testować możliwości zaimplementowania do gry trybu kooperacji. Finalnie w kwietniu ogłosiliśmy rozpoczęcie prac nad nim, a planowany debiut nastąpi w 2023 roku. – komentuje Damian Szymański, prezes zarządu Render Cube SA.
Medieval Dynasty wciąż cieszy się dużym zainteresowaniem wśród graczy na całym świecie, czego dowodem jest osiągnięcie 1 mln sprzedanych sztuk. Wishlista na platformie Steam kształtuje się obecnie na poziomie 1.2 mln zapisów, a liczba komentarzy wynosi niemalże 26 tys. Gra w dalszym ciągu utrzymuje wysoki poziom pozytywnych ocen przekraczający 90%. Tytuł kontynuuje również wysokie peaki graczy, w każdą niedzielę w szczytowym momencie na platformie Steam przekraczał on 2 tys. osób. Milionem sprzedanych egzemplarzy mogą pochwalić się m.in. CD Projekt RED, 11 bit studios, CI Games czy Creepy Jar.
Spółka w połowie maja przedstawiła wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2022 r. Przychody wzrosły o 40% do poziomu 2,4 mln zł, EBITDA w porównaniu do analogicznego okresu 2021 r. osiągnęła 1,7 mln zł, a zysk netto 1,3 mln zł co stanowiło przyrost odpowiednio o 32% oraz 15%.
- Jesteśmy zabezpieczeni finansowo co pokazują nasze sprawozdania. Możemy ze spokojem patrzeć w przyszłość. W dalszym ciągu naszym priorytetem jest rozwój Medieval Dynasty, jednak nie wykluczamy rozpoczęcia prac nad nowym tytułem. Naszym celem jest ciągłe rozwijanie studia oraz zwiększanie skali działalności. Planujemy, aby w najbliższych latach do Medieval Dynasty dołączył nowy tytuł najwyższej jakości. – dodaje Damian Szymański, prezes zarządu Render Cube SA.
Medieval Dynasty to gra, która po 12-miesięcznej obecności w formule early access, 23 września 2021 r. osiągnęła status pełnej wersji. Projekt jest dostępny m. in. na Steam, GOG.com oraz Microsoft Store, a także w Xbox Game Pass dla PC. Render Cube 21 grudnia 2021 r. dołączył do grona spółek notowanych na rynku NewConnect. Studio poza trybem kooperacji pracuje również nad aktualizacją „Dziedzic”, która doda do gry jeszcze więcej kontentu. Poza wersją na PC, spółka rozwija wersję konsolową, a studio Spectral Games, którego Render Cube jest największym udziałowcem pracuje nad wersją VR osadzoną w świecie Medieval Dynasty.
***
Render Cube S.A. to łódzkie studio deweloperskie założone w 2012 r., zatrudniające obecnie 21 osób. W początkowym okresie działalności skupiało się na prowadzeniu prac outsourcingowych, zlecanych głównie przez innych producentów gier, co zaowocowało współpracą z m.in. CD Projekt, Techland czy Platige Image. W ostatnich latach Spółka skupia się na produkcji własnych gier, wydawanych na platformach PC. Największym tytułem studia jest Medieval Dynasty, unikatowa produkcja, łącząca
w sobie najlepsze cechy z tak popularnych gatunków jak survivale, symulatory, buildery, RPG
i strategie.
To więcej niż aplikacja ubezpieczeniowa - premiera Balcia App w Polsce

Główni akcjonariusze Red Square Games dofinansują działalność studia

Immersion Games zapowiada rewolucję w VR Fitness!
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.