Medieval Dynasty osiąga 1 mln sprzedanych egzemplarzy

Medieval Dynasty osiąga 1 mln sprzedanych egzemplarzy. Render Cube aktualizuje dane sprzedażowe
Łódzkie studio Render Cube podało oficjalne dane sprzedażowe hitowej produkcji Medieval Dynasty. W ciągu 21 miesięcy od premiery wersji early access grę nabyło 1 mln odbiorców. Tytuł w dalszym ciągu cieszy się dużym zainteresowaniem wśród graczy, a wraz z nowymi aktualizacjami zyskuje kolejnych fanów. W kwietniu bieżącego roku spółka ogłosiła rozpoczęcia prac nad trybem kooperacji, który zostanie zaimplementowany do gry w 2023 r.
- Z dumą możemy ogłosić, że sprzedaż Medieval Dynasty osiągnęła 1 mln sztuk. Jest to dla nas ogromne wyróżnienie, gdyż w ten sposób dołączyliśmy do największych spółek na polskiej scenie gamedev. Chciałbym bardzo podziękować wszystkim fanom gry za zaufanie jakim nas obdarzyli oraz za pomysły jakie w ciągu tych 21 miesięcy od debiutu gry nam przesyłali. Chcemy, aby gracze mieli poczucie, że rozwijają ten tytuł razem z nami. Warto zaznaczyć, że to po namowach społeczności zaczęliśmy testować możliwości zaimplementowania do gry trybu kooperacji. Finalnie w kwietniu ogłosiliśmy rozpoczęcie prac nad nim, a planowany debiut nastąpi w 2023 roku. – komentuje Damian Szymański, prezes zarządu Render Cube SA.
Medieval Dynasty wciąż cieszy się dużym zainteresowaniem wśród graczy na całym świecie, czego dowodem jest osiągnięcie 1 mln sprzedanych sztuk. Wishlista na platformie Steam kształtuje się obecnie na poziomie 1.2 mln zapisów, a liczba komentarzy wynosi niemalże 26 tys. Gra w dalszym ciągu utrzymuje wysoki poziom pozytywnych ocen przekraczający 90%. Tytuł kontynuuje również wysokie peaki graczy, w każdą niedzielę w szczytowym momencie na platformie Steam przekraczał on 2 tys. osób. Milionem sprzedanych egzemplarzy mogą pochwalić się m.in. CD Projekt RED, 11 bit studios, CI Games czy Creepy Jar.
Spółka w połowie maja przedstawiła wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2022 r. Przychody wzrosły o 40% do poziomu 2,4 mln zł, EBITDA w porównaniu do analogicznego okresu 2021 r. osiągnęła 1,7 mln zł, a zysk netto 1,3 mln zł co stanowiło przyrost odpowiednio o 32% oraz 15%.
- Jesteśmy zabezpieczeni finansowo co pokazują nasze sprawozdania. Możemy ze spokojem patrzeć w przyszłość. W dalszym ciągu naszym priorytetem jest rozwój Medieval Dynasty, jednak nie wykluczamy rozpoczęcia prac nad nowym tytułem. Naszym celem jest ciągłe rozwijanie studia oraz zwiększanie skali działalności. Planujemy, aby w najbliższych latach do Medieval Dynasty dołączył nowy tytuł najwyższej jakości. – dodaje Damian Szymański, prezes zarządu Render Cube SA.
Medieval Dynasty to gra, która po 12-miesięcznej obecności w formule early access, 23 września 2021 r. osiągnęła status pełnej wersji. Projekt jest dostępny m. in. na Steam, GOG.com oraz Microsoft Store, a także w Xbox Game Pass dla PC. Render Cube 21 grudnia 2021 r. dołączył do grona spółek notowanych na rynku NewConnect. Studio poza trybem kooperacji pracuje również nad aktualizacją „Dziedzic”, która doda do gry jeszcze więcej kontentu. Poza wersją na PC, spółka rozwija wersję konsolową, a studio Spectral Games, którego Render Cube jest największym udziałowcem pracuje nad wersją VR osadzoną w świecie Medieval Dynasty.
***
Render Cube S.A. to łódzkie studio deweloperskie założone w 2012 r., zatrudniające obecnie 21 osób. W początkowym okresie działalności skupiało się na prowadzeniu prac outsourcingowych, zlecanych głównie przez innych producentów gier, co zaowocowało współpracą z m.in. CD Projekt, Techland czy Platige Image. W ostatnich latach Spółka skupia się na produkcji własnych gier, wydawanych na platformach PC. Największym tytułem studia jest Medieval Dynasty, unikatowa produkcja, łącząca
w sobie najlepsze cechy z tak popularnych gatunków jak survivale, symulatory, buildery, RPG
i strategie.
To więcej niż aplikacja ubezpieczeniowa - premiera Balcia App w Polsce

Główni akcjonariusze Red Square Games dofinansują działalność studia

Immersion Games zapowiada rewolucję w VR Fitness!
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

Wśród Polaków rośnie zainteresowanie produktami emerytalnymi. Coraz chętniej wpłacają oszczędności na konta IKE i IKZE
Wzrosła liczba osób, które oszczędzają na cele emerytalne, jak również wartość zgromadzonych środków. Liczba uczestników systemu emerytalnego wyniosła w 2024 roku ponad 20,8 mln osób, a wartość aktywów – 307,5 mld zł – wynika z najnowszych danych Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF). Wyraźny wzrost odnotowano w przypadku rachunków IKE i IKZE, na których korzyść działają m.in. zachęty podatkowe. Wpłacane na nie oszczędności są inwestowane, a tym samym wspierają gospodarkę i mogą przynosić atrakcyjną stopę zwrotu.
Robotyka i SI
Sztuczna inteligencja może zrewolucjonizować rolnictwo. Pomaga w zbiorach i dzięki niej koszty działania gospodarstw są niższe

Algorytmy sztucznej inteligencji są dziś wykorzystywane m.in. do analizy zdjęć roślin, prognozowania plonów czy automatycznego sterowania maszynami. AI wspiera dziś produkcję rolną na wielu poziomach – od siewu po zbiór, a nawet sprzedaż, pomaga też ograniczyć koszty i adaptować się do zmian klimatu. Dlatego, choć teraz w Polsce z nowych technologii korzystają przede wszystkim właściciele największych gospodarstw, skala wykorzystania AI szybko rośnie.
Firma
Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.