Komunikaty PR

Medieval Dynasty osiąga 1 mln sprzedanych egzemplarzy

2022-06-09  |  10:30
Biuro prasowe

Medieval Dynasty osiąga 1 mln sprzedanych egzemplarzy. Render Cube aktualizuje dane sprzedażowe

Łódzkie studio Render Cube podało oficjalne dane sprzedażowe hitowej produkcji Medieval Dynasty. W ciągu 21 miesięcy od premiery wersji early access grę nabyło 1 mln odbiorców. Tytuł w dalszym ciągu cieszy się dużym zainteresowaniem wśród graczy, a wraz z nowymi aktualizacjami zyskuje kolejnych fanów. W kwietniu bieżącego roku spółka ogłosiła rozpoczęcia prac nad trybem kooperacji, który zostanie zaimplementowany do gry w 2023 r.

- Z dumą możemy ogłosić, że sprzedaż Medieval Dynasty osiągnęła 1 mln sztuk. Jest to dla nas ogromne wyróżnienie, gdyż w ten sposób dołączyliśmy do największych spółek na polskiej scenie gamedev. Chciałbym bardzo podziękować wszystkim fanom gry za zaufanie jakim nas obdarzyli oraz za pomysły jakie w ciągu tych 21 miesięcy od debiutu gry nam przesyłali. Chcemy, aby gracze mieli poczucie, że rozwijają ten tytuł razem z nami. Warto zaznaczyć, że to po namowach społeczności zaczęliśmy testować możliwości zaimplementowania do gry trybu kooperacji. Finalnie w kwietniu ogłosiliśmy rozpoczęcie prac nad nim, a planowany debiut nastąpi w 2023 roku. – komentuje Damian Szymański, prezes zarządu Render Cube SA.

Medieval Dynasty wciąż cieszy się dużym zainteresowaniem wśród graczy na całym świecie, czego dowodem jest osiągnięcie 1 mln sprzedanych sztuk. Wishlista na platformie Steam kształtuje się obecnie na poziomie 1.2 mln zapisów, a liczba komentarzy wynosi niemalże 26 tys. Gra w dalszym ciągu utrzymuje wysoki poziom pozytywnych ocen przekraczający 90%. Tytuł kontynuuje również wysokie peaki graczy, w każdą niedzielę w szczytowym momencie na platformie Steam przekraczał on 2 tys. osób. Milionem sprzedanych egzemplarzy mogą pochwalić się m.in. CD Projekt RED, 11 bit studios, CI Games czy Creepy Jar.

Spółka w połowie maja przedstawiła wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2022 r. Przychody wzrosły o 40% do poziomu 2,4 mln zł, EBITDA w porównaniu do analogicznego okresu 2021 r. osiągnęła 1,7 mln zł, a zysk netto 1,3 mln zł co stanowiło przyrost odpowiednio o 32% oraz 15%.

- Jesteśmy zabezpieczeni finansowo co pokazują nasze sprawozdania. Możemy ze spokojem patrzeć w przyszłość. W dalszym ciągu naszym priorytetem jest rozwój Medieval Dynasty, jednak nie wykluczamy rozpoczęcia prac nad nowym tytułem. Naszym celem jest ciągłe rozwijanie studia oraz zwiększanie skali działalności. Planujemy, aby w najbliższych latach do Medieval Dynasty dołączył nowy tytuł najwyższej jakości. – dodaje Damian Szymański, prezes zarządu Render Cube SA.

Medieval Dynasty to gra, która po 12-miesięcznej obecności w formule early access, 23 września 2021 r. osiągnęła status pełnej wersji. Projekt jest dostępny m. in. na Steam, GOG.com oraz Microsoft Store, a także w Xbox Game Pass dla PC. Render Cube 21 grudnia 2021 r. dołączył do grona spółek notowanych na rynku NewConnect. Studio poza trybem kooperacji pracuje również nad aktualizacją „Dziedzic”, która doda do gry jeszcze więcej kontentu. Poza wersją na PC, spółka rozwija wersję konsolową, a studio Spectral Games, którego Render Cube jest największym udziałowcem pracuje nad wersją VR osadzoną w świecie Medieval Dynasty.

***

Render Cube S.A. to łódzkie studio deweloperskie założone w 2012 r., zatrudniające obecnie 21 osób. W początkowym okresie działalności skupiało się na prowadzeniu prac outsourcingowych, zlecanych głównie przez innych producentów gier, co zaowocowało współpracą z m.in. CD Projekt, Techland czy Platige Image. W ostatnich latach Spółka skupia się na produkcji własnych gier, wydawanych na platformach PC. Największym tytułem studia jest Medieval Dynasty, unikatowa produkcja, łącząca
w sobie najlepsze cechy z tak popularnych gatunków jak survivale, symulatory, buildery, RPG
i strategie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gry i aplikacje BRAK ZDJĘCIA
2024-12-05 | 12:00

To więcej niż aplikacja ubezpieczeniowa - premiera Balcia App w Polsce

“Balcia jako styl życia to nie tylko hasło w podręczniku marki – to coś, w co wierzymy” - mówi Viesturs Kancs, eCommerce & Innovation Lead w Balcia Insurance. Łotewski insurtech wprowadził na
Gry i aplikacje Główni akcjonariusze Red Square Games dofinansują działalność studia
2024-12-05 | 10:30

Główni akcjonariusze Red Square Games dofinansują działalność studia

Red Square Games, Spółka notowana na rynku NewConnect, pozyska od swoich głównych akcjonariuszy ponad 1 mln zł z emisji akcji serii H. Środki te pozwolą na dalszy rozwój
Gry i aplikacje Immersion Games zapowiada rewolucję w VR Fitness!
2024-11-29 | 09:00

Immersion Games zapowiada rewolucję w VR Fitness!

Immersion Games finalizuje prace nad autorską grą Fitness Fables. Nowatorski projekt w wirtualnej rzeczywistości, tworzony we współpracy z Metą, trafi do sprzedaży w styczniu 2025

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania

Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.

Przemysł

Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]

Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.

Farmacja

Antybiotykooporność coraz poważniejszym problemem. Wyizolowane ze śliny peptydy mogą się sprawdzić w walce z bakteriami wielolekoopornymi

Poszukiwanie alternatyw dla antybiotykoterapii nabiera coraz większego tempa. Duże nadzieje, zwłaszcza w kontekście szczepów wielolekoopornych, naukowcy wiążą z bakteriocynami i bakteriofagami. Badacz z Uniwersytetu Wrocławskiego prowadzi prace nad bakteriocyną, będącą peptydem izolowanym z ludzkiej śliny. Za swoje badania otrzymał Złoty Medal Chemii. Tymczasem problem antybiotykooporności może wynikać w dużej mierze z niewiedzy. Z Eurobarometru wynika, że tylko połowa Europejczyków zdaje sobie sprawę, że antybiotyki nie są skuteczne w walce z wirusami.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.