Medieval Dynasty osiąga 1 mln sprzedanych egzemplarzy
Medieval Dynasty osiąga 1 mln sprzedanych egzemplarzy. Render Cube aktualizuje dane sprzedażowe
Łódzkie studio Render Cube podało oficjalne dane sprzedażowe hitowej produkcji Medieval Dynasty. W ciągu 21 miesięcy od premiery wersji early access grę nabyło 1 mln odbiorców. Tytuł w dalszym ciągu cieszy się dużym zainteresowaniem wśród graczy, a wraz z nowymi aktualizacjami zyskuje kolejnych fanów. W kwietniu bieżącego roku spółka ogłosiła rozpoczęcia prac nad trybem kooperacji, który zostanie zaimplementowany do gry w 2023 r.
- Z dumą możemy ogłosić, że sprzedaż Medieval Dynasty osiągnęła 1 mln sztuk. Jest to dla nas ogromne wyróżnienie, gdyż w ten sposób dołączyliśmy do największych spółek na polskiej scenie gamedev. Chciałbym bardzo podziękować wszystkim fanom gry za zaufanie jakim nas obdarzyli oraz za pomysły jakie w ciągu tych 21 miesięcy od debiutu gry nam przesyłali. Chcemy, aby gracze mieli poczucie, że rozwijają ten tytuł razem z nami. Warto zaznaczyć, że to po namowach społeczności zaczęliśmy testować możliwości zaimplementowania do gry trybu kooperacji. Finalnie w kwietniu ogłosiliśmy rozpoczęcie prac nad nim, a planowany debiut nastąpi w 2023 roku. – komentuje Damian Szymański, prezes zarządu Render Cube SA.
Medieval Dynasty wciąż cieszy się dużym zainteresowaniem wśród graczy na całym świecie, czego dowodem jest osiągnięcie 1 mln sprzedanych sztuk. Wishlista na platformie Steam kształtuje się obecnie na poziomie 1.2 mln zapisów, a liczba komentarzy wynosi niemalże 26 tys. Gra w dalszym ciągu utrzymuje wysoki poziom pozytywnych ocen przekraczający 90%. Tytuł kontynuuje również wysokie peaki graczy, w każdą niedzielę w szczytowym momencie na platformie Steam przekraczał on 2 tys. osób. Milionem sprzedanych egzemplarzy mogą pochwalić się m.in. CD Projekt RED, 11 bit studios, CI Games czy Creepy Jar.
Spółka w połowie maja przedstawiła wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2022 r. Przychody wzrosły o 40% do poziomu 2,4 mln zł, EBITDA w porównaniu do analogicznego okresu 2021 r. osiągnęła 1,7 mln zł, a zysk netto 1,3 mln zł co stanowiło przyrost odpowiednio o 32% oraz 15%.
- Jesteśmy zabezpieczeni finansowo co pokazują nasze sprawozdania. Możemy ze spokojem patrzeć w przyszłość. W dalszym ciągu naszym priorytetem jest rozwój Medieval Dynasty, jednak nie wykluczamy rozpoczęcia prac nad nowym tytułem. Naszym celem jest ciągłe rozwijanie studia oraz zwiększanie skali działalności. Planujemy, aby w najbliższych latach do Medieval Dynasty dołączył nowy tytuł najwyższej jakości. – dodaje Damian Szymański, prezes zarządu Render Cube SA.
Medieval Dynasty to gra, która po 12-miesięcznej obecności w formule early access, 23 września 2021 r. osiągnęła status pełnej wersji. Projekt jest dostępny m. in. na Steam, GOG.com oraz Microsoft Store, a także w Xbox Game Pass dla PC. Render Cube 21 grudnia 2021 r. dołączył do grona spółek notowanych na rynku NewConnect. Studio poza trybem kooperacji pracuje również nad aktualizacją „Dziedzic”, która doda do gry jeszcze więcej kontentu. Poza wersją na PC, spółka rozwija wersję konsolową, a studio Spectral Games, którego Render Cube jest największym udziałowcem pracuje nad wersją VR osadzoną w świecie Medieval Dynasty.
***
Render Cube S.A. to łódzkie studio deweloperskie założone w 2012 r., zatrudniające obecnie 21 osób. W początkowym okresie działalności skupiało się na prowadzeniu prac outsourcingowych, zlecanych głównie przez innych producentów gier, co zaowocowało współpracą z m.in. CD Projekt, Techland czy Platige Image. W ostatnich latach Spółka skupia się na produkcji własnych gier, wydawanych na platformach PC. Największym tytułem studia jest Medieval Dynasty, unikatowa produkcja, łącząca
w sobie najlepsze cechy z tak popularnych gatunków jak survivale, symulatory, buildery, RPG
i strategie.
Red Square Games podpisało kluczową umowę licencyjną z Asmodee
SlavicPunk: Oldtimer debiutuje w wersji na konsole Xbox i PlayStation
Dziennikarka Karolina Pajączkowska ambasadorką gry Play of Battle!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.