Komunikaty PR

Mateusz „Hax” Ogonowski: z rozgrywek na Tarczyński Studio Live można się nauczyć

2020-04-03  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
PR Manager
Publicon Sp. z o.o.



m.hliwa|publicon.pl| |m.hliwa|publicon.pl
691274042
Do pobrania jpg ( 0.51 MB )

Mateusz „Hax” Ogonowski: oglądając rozgrywki na Tarczyński Studio Live, można się wiele nauczyć

Znany komentator e-sportowy, Mateusz „Hax” Ogonowski, został prowadzącym w nowym kanale studyjnym Tarczyński Studio Live na platformie Twitch. „Innowacją w stosunku do innych kanałów jest to, że podczas komentowania jestem też bardzo aktywny na czacie, rozmawiam z widzami i pomagam im. Dzięki tej aktywizacji jesteśmy w stanie wspólnymi siłami ustalić co się wydarzyło i jaki to przyniesie skutek w kolejnych rundach” – podkreśla Ogonowski.

W czasie premierowego weekendu streamy obejrzało już 120 000 osób. Na transmisjach obecni są różnorodni goście ze świata gamingu, którzy wraz z prowadzącym komentują rozgrywki. Oglądając transmisje na platformie Twitch, fani mogą obserwować eliminacje i turnieje rozgrywane przez polskie i zagraniczne zespoły, testować gry czy brać udział w dyskusjach i wygrywać nagrody od „Haxa”, które funduje Tarczyński SA oraz partnerzy projektu. Wśród nich znajdziemy profesjonalny sprzęt do gamingu oraz wysokobiałkowe przekąski dla graczy – Chipsy Mięsne.

– Komu poleciłbyś transmisje Tarczyński Studio Live?

– Absolutnie każdemu, bez wyjątku. Na kanale Tarczyński Studio Live transmitujemy treści dla każdej grupy wiekowej. To też dobre miejsce, aby najmłodsi widzowie pokazali trochę „swojego świata" rodzinie, a bardzo duża aktywizacja widzów, którą pobudzamy, tylko to ułatwia.

– Jakie rozgrywki budzą u widzów największe emocje?

– Stawiałbym zdecydowanie na turnieje w takie gry jak Counter Strike: Global Offensive czy League Of Legends. Jednym z ciekawszych, jakie ostatnio miałem możliwość komentować, była pierwsza tura kwalifikacji do Esport Tour, czyli profesjonalnych rozgrywek przeznaczonych dla amatorskich i półprofesjonalnych drużyn. Zawody przyciągnęły mnóstwo fanów nie tylko z Polski, ale i Europy, a emocje towarzyszące zarówno mi, jak i widzom można było zobaczyć gołym okiem. Nie mógłbym nie wspomnieć także o ostatnim meczu Cyberwolves z drużyną WonderKids z Belgii, na łamach ESEA Main. Piekielnie ważne spotkanie dla Polaków o awans do wyższej ligi i mecz, który do samego końca nie wiadomo, jak się zakończy. Pamiętam fale nadciągających tłumów oraz doping osób na czacie. W pewnym momencie pojawił się nawet fanclub z Belgii, to było naprawdę coś. 

– Podczas jakich rozgrywek gromadzi się najliczniejsza widownia?

– Ciężko to określić, bo duże znaczenie w tym przypadku ma dzień imprezy oraz goście czy zespoły występujące na transmisji. Jeżeli w tym samym terminie rozgrywane są inne turnieje, to widownia wybiera zespół, któremu kibicuje. Gdybym jednak miał obstawiać na coś konkretnego, to postawiłbym na turnieje europejskie i przede wszystkim starcia Polska vs zagranica, oraz – co może być zaskakujące – testy premierowych gier. To zawsze przyciąga mnóstwo widzów przed ekrany, bo przed ewentualnym zakupem produktu chcą zobaczyć, jak pokazuje go ich ulubiony streamer.

– Jakich gości miałeś już okazję spotkać w Tarczyński Studio Live?

– Tarczyński Studio Live działa od niedawna, więc lista nie będzie przesadnie długa, ale za to bardzo treściwa. Przede wszystkim jedną z największych gwiazd i jednocześnie mojego idola z młodości, czyli Grzegorza „Dakann” Barańskiego. Miałem także możliwość skonfrontowania moich umiejętności w różnych grach z Bartkiem „xBiedron” Bieroniem. Studio nie działa jednak tylko w Warszawie stacjonarnie – zabraliśmy je do domu. Jesteśmy w pełni zaangażowani w akcję #zostańwdomu i we własnych kątach udało nam się zorganizować wspólne transmisje z Mariką „Ikusiaa” Gąsiorowską czy Aleksandrą „Al3ksandras” Hanulą. Gości jednak będzie jeszcze więcej, a przypominam – to był dopiero pierwszy miesiąc.

– Możesz podzielić się radami dla początkujących graczy – czego mogą nauczyć się z transmisji? Dlaczego warto je oglądać?

– Myślę, że przede wszystkim – jeżeli mówimy o meczach turniejowych – to rzetelnych analiz i informacji w temacie drużyn. Dobra analiza spotkania to podstawa sukcesu nie tylko w zespołach niszowych, dlatego oglądając rozgrywki na Tarczyński Studio Live można naprawdę się wiele nauczyć. Innowacją w stosunku do innych kanałów jest to, że podczas komentowania jestem też bardzo aktywny na czacie, rozmawiam z widzami i pomagam im. Dzięki tej aktywizacji jesteśmy w stanie wspólnymi siłami ustalić, co się wydarzyło i jaki to przyniesie skutek w kolejnych rundach. Jednym z najlepszych przykładów, które potwierdzają, że to działa, jest wspólny komentarz rozgrywek z wcześniej wspomnianym przeze mnie Dakannem. Grzesiek nie miał kompletnie żadnego pojęcia o grze, a po jednym dniu treningu ze mną, już kolejnego udało mu się skomentować samemu kilka rund i wyciągnąć bardzo poprawne wnioski, za które nawet profesjonalni zawodnicy, będący wtedy widzami, go pochwalili. 

– Jak oceniłbyś poziom polskich zespołów w transmitowanych rozgrywkach? W czym nasze drużyny są najlepsze?

– Poziom jak zwykle jest zaskakujący. Jestem komentatorem od blisko 5 lat i gdybym miał ocenić występy zespołów Tier II, III, IV i w dół, to w porównaniu do tego samego w innych krajach wypadamy naprawdę świetnie. Przede wszystkim nasze drużyny są dobrze zmotywowane i przygotowane – większość z nich za każdym razem podchodzi do rywali bardzo poważnie. Ciężko jednak odpowiedzieć jednoznacznie, w czym jesteśmy najlepsi, uważam, że to wszystko jest kwestią indywidualną każdej drużyny. 

– Jaka rozgrywka, którą transmitowałeś, najbardziej zapadła Ci w pamięć?

– W całym moim życiu było ich ponad tysiąc, dlatego ciężko wybrać mi akurat jedną. Zważając jednak na czas i moją krótką pamięć, zdecydowanie ESEA Main i mecz o którym wcześniej wspomniałem, czyli Cyberwolves vs WonderKids. Emocje, jakie pojawiły się na czacie to jedno, ale to jak sam byłem przerażony wynikiem to już kompletnie inna historia. W pewnym momencie dostałem nawet wiadomość od mojej mamy, która chociaż kompletnie nie interesuje się e-sportem, napisała, że ogląda ostatnią mapę od początku i mimo iż nie zna szczegółów rozgrywki, to słuchając przekazywanych przeze mnie emocji i patrząc na wynik sama jest strasznie zestresowana. Rywalizacja jest domeną nie tylko tradycyjnego sportu i ten przykład idealnie to obrazuje. 

– Rzeczywiście, to celny wniosek. Pozostaje nam zatem życzyć Ci samych takich emocji! Dziękujemy za wywiad.

– Dziękuję również.

Start projektu Tarczyński Studio Live związany jest z rynkową premierą Chipsów Mięsnych, produktu dla pasjonatów gamingu. Dzięki procesowi suszenia nie brudzą rąk i klawiatury, a do tego dzięki wysokiej zawartości białka dostarczają energii, która pozwala na rozgrywanie meczów i turniejów bez konieczności odchodzenia od komputera czy konsoli.

Studio, z którego transmitowane są nagrania, mieści się w Warszawie. Poza regularnymi transmisjami organizowane będą również turnieje dla amatorów pod nazwą Tarczyński ChampionChips. Zapisy na pierwszą edycję turnieju zakończyły się w ciągu 24 godzin, a do gry zgłosiło się ponad 700 osób. Głównym partnerem Tarczyński Studio Live jest zespół Cyberwolves, specjalizujący się w organizacji działań i komunikacji skierowanej do gamerów. Miejsce zostało wyposażone tak, by umożliwić chętnym regularne treningi e-sportowe. Partnerami studia są Optimus, I-BOX i PRO-Gamer. Patronami medialnymi akcji są Ja, rock!, weszło esport, esporter oraz IZAK.tv. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gry i aplikacje Rediscover GO: Przed nami największa w historii aktualizacja Pokémon GO! Biuro prasowe
2024-04-17 | 15:00

Rediscover GO: Przed nami największa w historii aktualizacja Pokémon GO!

100 milionów osób każdego roku łapie za smartfony i  gra w Pokémon GO. Teraz fani na całym świecie odkryją na nowo przygodę z grą dzięki aż czterem aktualizacjom
Gry i aplikacje Dołącz do biblijnej Apokalipsy w Sancticide, zapowiedzi gry od Red Square Games
2024-03-01 | 10:00

Dołącz do biblijnej Apokalipsy w Sancticide, zapowiedzi gry od Red Square Games

Red Square Games, notowana na rynku NewConnect Spółka, zapowiada drugi tytuł na PC, nad którym pracuje od początku ubiegłego roku razem z Sylen Studio. Sancticide to dynamiczny,
Gry i aplikacje „Bartender VR Simulator” debiutuje na PS VR2. „Horror Bar VR” z rebrandingiem
2024-02-08 | 08:30

„Bartender VR Simulator” debiutuje na PS VR2. „Horror Bar VR” z rebrandingiem

Stworzona przez notowaną na rynku NewConnect spółkę VR Factory Games gra „Bartender VR Simulator” debiutuje dziś na PS VR2. Ten niezwykle popularny wśród graczy PS

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

IT i technologie

Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności

Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.

Farmacja

Sztuczna inteligencja pomaga odkrywać nowe leki. Skraca czas i obniża koszty badań klinicznych

Statystycznie tylko jedna na 10 tys. cząsteczek testowanych w laboratoriach firm farmaceutycznych pomyślnie przechodzi wszystkie fazy badań. Jednak zanim stanie się lekiem rynkowym, upływa średnio 12–13 lat. Cały ten proces jest nie tylko czasochłonny, ale i bardzo kosztowny – według EFPIA przeciętne koszty opracowania nowego leku sięgają obecnie prawie 2 mld euro. Wykorzystanie sztucznej inteligencji pozwala jednak obniżyć te koszty i skrócić cały proces. – Dzięki AI preselekcja samych cząsteczek, które wchodzą do badań klinicznych, jest o wiele szybsza, co zaoszczędza nam czas. W efekcie pacjenci krócej czekają na nowe rozwiązania terapeutyczne – mówi Łukasz Hak z firmy Johnson & Johnson Innovative Medicine, która wykorzystuje AI w celu usprawnienia badań klinicznych i opracowywania nowych, przełomowych terapii m.in. w chorobach rzadkich.

Edukacja

Skutki zbyt długich sesji gier wideo mogą być bolesne. Naukowcy rekomendują, aby nie przekraczać 3 godz. dziennie [DEPESZA]

Zmęczenie oczu, ból głowy, pleców, dłoni i nadgarstka to dolegliwości najczęściej zgłaszane przez osoby regularnie grające w gry komputerowe. Na podstawie ankiety przeprowadzonej na grupie niemal tysiąca dorosłych osób amerykańscy naukowcy ustalili, że regularne sesje gier trwające co najmniej 3 godz. najbardziej przyczyniają się do powstania takich dolegliwości. Co ciekawe, u osób będących lub planujących zostać e-sportowcami natężenie dolegliwości nie rośnie gwałtownie, jak należałoby przypuszczać. Może to mieć związek z bardziej świadomym doborem sprzętu i lepszym zrozumieniem znaczenia ergonomii.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.