Komunikaty PR

Jak wykorzystać potencjał Apple CarPlay i Android Auto w nowym Lexusie?

2020-12-24  |  10:00
Biuro prasowe

Choć w czasie jazdy telefon powinien spokojnie leżeć w schowku lub na bezprzewodowej ładowarce, nie oznacza to, że musimy rezygnować z funkcji smartfona, które ułatwiają lub umilają nam jazdę. Relacja urządzenia mobilnego z samochodem nigdy nie była tak bliska i choć wbudowane systemy multimedialne są rozwijane z generacji na generację, coraz więcej użytkowników po prostu woli podłączyć telefon i korzystać z dobrodziejstw Apple CarPlay lub Android Auto. Jakie aplikacje warto mieć na swoim smartfonie, by wykorzystać potencjał tej funkcji, dostępnej w modelach Lexusa?

 

Telefon i samochód. Jeszcze kilka lat temu mało kto spodziewał się, że te dwa światy zostaną połączone w tak skuteczny, wygodny i bezpieczny sposób. Integracja urządzeń mobilnych z autami przeszła długą drogę, od prostych zestawów głośnomówiących, aż do teraz, gdy nowe samochody mają bezprzewodowe ładowarki, a system multimedialny łączy się ze smartfonem, dając dostęp do niezliczonych aplikacji, map, serwisów streamingowych i innych funkcji przydatnych w trasie.

Apple CarPlay i Android Auto są rozwijane od paru lat, ale tak naprawdę dopiero od niedawna oferują wartą uwagi paletę funkcji. Choć aplikacje wspierające Apple CarPlay i Android Auto powstają głównie z myślą o kierowcach ze Stanów Zjednoczonych, polscy developerzy oprogramowania świetnie radzą sobie na tym rynku i oferują już pokaźny wachlarz „appek” dla rodzimych klientów. Jakie aplikacje warto więc zainstalować na swoim smartfonie, by wykorzystać potencjał Apple CarPlay i Android Auto?

Google Maps, AutoMapa czy NaviExpert – nawigacja zewnętrznej firmy to coś, na co czekali użytkownicy iPhonów. Choć Android Auto nie oferuje jeszcze możliwości instalacji tego typu aplikacji (ma „wbudowane” Google Maps), fani urządzeń z logiem jabłka mogą wybierać spośród różnych programów, które są już kompatybilne z samochodowym interfejsem. Oznacza to, że nie jesteśmy skazani na Mapy Apple, które w Europie radzą sobie przeciętnie. Nie musimy również wybierać Google Maps, jeśli nie odpowiada nam jego sposób nawigowania. W AppStore są dostępne alternatywy w postaci polskich AutoMapy czy NaviExpert. Te programy mają swoich zwolenników, a zdaniem wielu kierowców, względem Google Maps wyróżniają się lepszym planowaniem trasy i pomocnymi funkcjami, takimi jak informowanie o ograniczeniach prędkości. NaviExpert wskazuje również płatne parkingi i pozwala dokonać płatności w aplikacji, a AutoMapa wskaże kierowcom wysokość tuneli i tonaż dróg. W Lexusie raczej się nie przyda, ale udowadnia to, że Google Maps wcale nie dla każdego musi być najlepszą opcją.

Yanosik – tej aplikacji nie trzeba przedstawiać kierowcom, którzy pokonują tysiące kilometrów miesięcznie. Z jej dobrodziejstw mogą również skorzystać ci, którzy wybierają się w trasy tylko raz na jakiś czas. Wszystko zaczęło się od możliwości informowania innych kierowców o policyjnych patrolach. Z czasem Yanosik stał się również aplikacją do nawigacji i informującą o utrudnieniach, wypadkach i robotach drogowych, które napotykamy na drodze. Całość bazuje na raportach innych użytkowników i od lat sprawdza się bardzo dobrze. Choć polski program może służyć do nawigacji, ujęliśmy go w osobnym podpunkcie, ze względu na jego znacznie szersze możliwości i zastosowanie, które doceniło wielu zawodowych kierowców. Obecnie Yanosik jest dostępny dla urządzeń Apple, ale producent pracuje już nad wersją, która będzie kompatybilna z Android Auto.

TuneIn Radio – mało popularna aplikacja pozwoli zanurzyć się w świat muzyki, ale nie należy do kategorii typowych serwisów streamingowych. Jeśli w trasie lubicie słuchać radia, ale wasza ulubiona rozgłośnia nie jest ogólnopolska, jest bardzo duża szansa, że możecie jej słuchać przez internet. TuneIn Radio gwarantuje dostęp do około 100 000 stacji radiowych z kilkudziesięciu krajów. Chcecie odkryć nową muzykę? A może lubicie słuchać czegoś więcej niż zautomatyzowanej playlisty? TuneIn Radio służy dostępem do (dosłownie) całego świata radiowych stacji. Są rozgłośnie krajowe, ale i lokalne, które dzięki aplikacji możecie mieć zawsze przy sobie. Dzięki wzorowej integracji z Apple CarPlay i Android Auto, słabnący sygnał FM nie będzie już problemem. Jest jeszcze jedna zaleta – jakość dźwięku. Fale, na których są nadawane stacje radiowe, są podatne na zakłócenia, a ich specyfika sprawia, że często dociera do nas dźwięk o kiepskiej jakości. Dzięki aplikacjom takim jak TuneIn Radio możemy delektować się ulubionym radiem, które będzie brzmiało jeszcze lepiej. Bez wątpienia w Lexusie z systemem audio Mark Levinson jakość dźwięku ma ogromne znaczenie.

Audioteka, Audible – doskonale wyciszone wnętrze Lexusa, adaptacyjny tempomat ustawiony na przepisową prędkość i długa trasa przed nami. Niektórzy nie wyobrażają sobie podróży bez słuchania audiobooków lub podcastów. Tym razem pomocą służą serwisy takie jak polska Audioteka lub należący do Amazona Audible. Dzięki integracji z Apple CarPlay i Android Auto nie musimy rozstawać się z ulubionymi książkami również za kierownicą. Samochodowy interfejs aplikacji daje nam dostęp do swojej biblioteki w wygodny sposób. Nie musimy więc sięgać po telefon, by wybrać odpowiednią pozycję z naszych zbiorów. Również przewijanie tekstu jest możliwe za pomocą przycisków na kierownicy. Choć sama aplikacja jest darmowa, dostęp do audiobooków wymaga założenia konta i wykupienia abonamentu, podobnie jak w przypadku typowych serwisów streamingowych. 

Apple CarPlay i Android Auto są cały czas dopracowywane, by połączenie smartfonu i systemu multimedialnego w samochodzie dawało jak największe możliwości. Chodzi jednak nie tylko o komfort, ale i o bezpieczeństwo. Niezależnie od tego, z jakich aplikacji korzystamy, warto pamiętać, by podczas jazdy skupiać uwagę na drodze.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gry i aplikacje Red Square Games podpisało kluczową umowę licencyjną z Asmodee Biuro prasowe
2024-11-08 | 14:00

Red Square Games podpisało kluczową umowę licencyjną z Asmodee

Red Square Games, producent i wydawca gier wideo notowany na NewConnect, informuje, że w dniu 5 listopada 2024 r. podpisano umowę licencyjną z nowym partnerem, firmą Asmodee, liderem w branży
Gry i aplikacje SlavicPunk: Oldtimer debiutuje w wersji na konsole Xbox i PlayStation
2024-11-06 | 11:00

SlavicPunk: Oldtimer debiutuje w wersji na konsole Xbox i PlayStation

Po zeszłorocznej premierze na PC izometrycznej strzelanki typu twin-stick – SlavicPunk: Oldtimer, Red Square Games zaprezentuje swoją debiutancką grę w wersji na Xbox i PlayStation.
Gry i aplikacje Dziennikarka Karolina Pajączkowska ambasadorką gry Play of Battle!
2024-10-29 | 13:00

Dziennikarka Karolina Pajączkowska ambasadorką gry Play of Battle!

Karolina Pajączkowska - znana dziennikarka i osobowość medialna, dołącza do zespołu Play of Battle, jednej z najbardziej oczekiwanych gier wojennych, jako ambasadorka

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.