„Instagram dla zwierząt” przedłuża termin emisji akcji do 2 grudnia 2022 r.
Warszawski startup Petgram S.A., który jako pierwszy na świecie połączył portal dedykowany miłośnikom i właścicielom zwierząt z obrożą wyposażoną w lokalizator GPS, przedłuża termin oferty publicznej akcji w formie kampanii crowdinvestingowej do 2 grudnia br. W ramach emisji akcji oferowanych jest maksymalnie 448.000 akcji serii B po cenie emisyjnej ustalonej na poziomie 6,70 zł za jedną akcję. Emisja prowadzona jest na platformie inwestycyjnej Domu Maklerskiego INC - CrowdConnect. Zapisy w ramach transzy CrowdConnect będą przyjmowane do 30 listopada br.
Celem oferty publicznej akcji spółki Petgram S.A. jest pozyskanie od inwestorów kwoty do 3 mln zł. Jeszcze w październiku firma poinformowała o tym, że zapisy na akcje w ramach pierwszej transzy skierowanej do dużych inwestorów, zakończyły się sukcesem. W dwa dni zapisami objętych zostało 149.253 akcji serii B, o wartości wynoszącej blisko 1 mln zł.
- Podjęliśmy decyzję o przedłużeniu terminu emisji naszych akcji po to, żeby wszystkim zainteresowanym dać więcej czasu na poznanie naszej spółki oraz spokojne złożenie zapisów. Do tej pory pozyskaliśmy środki, które pozwolą nam m.in. na finalizację przejęcia portalu adopcyjnego Petopo.com, co jest jednym z naszych celów emisyjnych - mówi Jordan Wojsym-Antoniewicz, prezes zarządu Petgram S.A.
Poza przejęciem spółki Petopo.com zebrane od inwestorów pieniądze Petgram S.A. planuje przeznaczyć na rozwój aplikacji oraz intensywne działania marketingowe, które pomogą firmie w ekspansji zagranicznej.
- Do tej pory wokół aplikacji zgromadziliśmy niespełna 27 tysięcy użytkowników. Co ciekawe - pomimo braku jej anglojęzycznej wersji, pochodzą Oni nie tylko z Polski, ale też ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Holandii czy Szwecji. To pokazuje, że proponowane przez nas rozwiązanie ma duży potencjał i może podbić rynki zagraniczne. Pozyskane od inwestorów środki wesprą nas w działaniach i akcjach promocyjnych, dzięki którym staniemy się jeszcze bardziej widoczni - podkreśla Monika Goździalska, założycielka i akcjonariuszka Petgram S.A.
Twórcy „Instagrama dla zwierząt” zapowiadają też wzbogacenie aplikacji o liczne funkcjonalności, takie jak możliwość tworzenia postów i relacji wideo, forum dyskusyjne oraz monitoring zdrowia. W przyszłym roku planowane jest także uruchomienie anglojęzycznej wersji aplikacji, a w dalszej kolejności również hiszpańskojęzycznej.
- Szacunki pokazują, że tylko Europejczycy mają około 113 mln kotów i około 92 mln psów. To dowodzi, do jak wielkiej grupy docelowej skierowana jest nasza aplikacja, która w połączeniu z lokalizatorem GPS pozwala nie tylko na rozrywkę, ale również na zadbanie o to, co jest najważniejsze dla właścicieli czworonogów, czyli bezpieczeństwo. Od lat obserwujemy, że sposób myślenia o zwierzętach zmienia się i coraz większa liczba osób traktuje je jako pełnoprawnych członków rodziny. Właściciele na całym świecie wydają także coraz więcej pieniędzy, aby zapewnić swoim pupilom jak najlepszą opiekę. Jesteśmy przekonani, że to, co oferujemy, może im w tym realnie pomóc - podsumowuje Bartosz Kotliński, członek rady nadzorczej Petgram S.A.
Kampania crowdinvestingowa Petgram na platformie CrowdConnect potrwa do 30 listopada, a cała oferta do 2 grudnia br. Wycena spółki przed emisją wynosi 16 mln zł.
Spółka Petgram S.A. w przyszłości zamierza zadebiutować na rynku NewConnect. Rozpoczęcie przez firmę procedury związanej z debiutem planowane jest w 2023 r.
Więcej informacji o trwającej kampanii:
https://crowdconnect.pl/campaigns/petgram
To więcej niż aplikacja ubezpieczeniowa - premiera Balcia App w Polsce

Główni akcjonariusze Red Square Games dofinansują działalność studia

Immersion Games zapowiada rewolucję w VR Fitness!
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.