Forestlight Games z finansowaniem na produkcję gier i nową spółką zależną 2steps
Forestlight Games - warszawski producent i wydawca gier na PC i konsole podpisał istotne umowy inwestycyjne i wykonawcze, zgodnie z którymi inwestor podwyższy kapitał zakładowy spółki oraz współfinansuje realizowany przez nią projekt American Camper Simulator na zasadzie project finance. Dodatkowo inwestor będzie finansował utworzoną przez Forestlight Games spółkę zależną 2steps Games S.A. poprzez obejmowanie akcji w dwóch zaplanowanych podwyższeniach kapitału oraz współfinansowanie 6 projektów growych. Łączna wartość inwestycji w trakcie realizacji ww. umów przekroczy 4 mln zł.
W 2021 roku Forestlight Games opublikowało zapowiedź gry Camper Flipper, która obecnie ma ok. 15 tys. zapisów na liście życzeń i znajduje się na Global Top Wishlist Steam. W biznesowym tytule użytkownicy wcielą się w rolę mechanika, zmieniającego zużyte pojazdy w luksusowe domy marzeń na kółkach. Spółka wraz z inwestorem współfinansującym produkcję i wydanie gry, podjęli decyzję o jej rozszerzeniu, zwiększeniu budżetu, a co za tym idzie o zmianie tytułu na American Camper Simulator.
- Do wcześniej planowanych zakupów, renowacji i sprzedaży kamperów, dodamy nowe postacie, kilka lokacji, a także elementy przygody okraszone humorem. To z pewnością uatrakcyjni nasz projekt i znacznie poszerzy grono potencjalnych graczy, a tym samym wpłynie korzystnie na nasze wyniki finansowe - mówi Tomasz Mazur, prezes zarządu Forestlight Games.
Pozostając w tematyce około motoryzacyjnej, kolejnym wspólnym projektem, tym razem realizowanym przez spółkę zależną Forestlight Games - 2steps Games S.A., będzie Car Rental Simulator. Zadaniem użytkowników w grze będzie stworzenie, a następnie prowadzenie i rozwój biznesu, jakim jest wypożyczalnia samochodów. Tytuł nie ograniczy się tylko do typowych czynności czy mechanik znanych z symulatorów. Gracze będą mogli rozszerzać zakres świadczonych usług, spotkać wiele ciekawych postaci, poznać kilka lokacji, gdzie przeżyją dużo ciekawych przygód.
- Rynek gier komputerowych jest coraz bardziej wymagający, dlatego chcemy wykorzystać własne kompetencje w produkcji symulatorów oraz doświadczenie inwestora, który zrealizował z sukcesem już kilkanaście dochodowych gier z tego segmentu. Planujemy wprowadzić nowe elementy do naszych gier, aby sprostać rosnącym wymaganiom użytkowników. Na każdym etapie produkcji będziemy robić użytek z feedbacku. Wiemy, jak ważne jest słuchanie społeczności i poznawanie jej oczekiwań, dlatego będziemy szeroko korzystać ze wszystkich kanałów komunikacji z graczami, począwszy od aktualności na Steam, poprzez kanały social-media aż po darmowe dema, beta testy i prologi. Myślimy także nad niestandardowymi sposobami komunikacji - dodaje Tomasz Mazur.
Elementem umowy inwestycyjnej Forestlight Games jest również złożenie wniosku o wprowadzenie akcji spółki do obrotu na NewConnect w marcu 2023 roku.
Red Square Games podpisało kluczową umowę licencyjną z Asmodee
SlavicPunk: Oldtimer debiutuje w wersji na konsole Xbox i PlayStation
Dziennikarka Karolina Pajączkowska ambasadorką gry Play of Battle!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.