Forestlight Games S.A. planuje IPO przed debiutem na rynku NewConnect
Forestlight Games S.A. – warszawski producent i wydawca gier na PC i konsole, chce dołączyć do grona firm notowanych na NewConnect w Q3 br. Debiut na giełdzie spółka planuje poprzedzić publiczną emisją akcji przy współpracy z Prosper Capital Dom Maklerski. 8 czerwca WZA podejmie decyzje w sprawie podwyższenia kapitału zakładowego spółki w drodze emisji nowych akcji. Do końca 2021 roku Studio zamierza wydać kilka autorskich gier na PC.
- Konsekwentnie realizujemy strategię rozwoju Forestlight Games, a otoczenie rynkowe sprzyja rozwojowi naszego biznesu. Obserwujemy rosnące zainteresowanie grami wideo. Pozwala to pozytywnie myśleć o dalszym rozwoju Studia i wzmacnianiu wartości wśród akcjonariuszy naszej firmy. Dołączenie do grona spółek publicznych z pewnością nam w tym pomoże, z debiutem celujemy w Q3 tego roku. Wcześniej planujemy emisję nowych akcji, przy współpracy z Prosper Capital Dom Maklerski. Decyzję podejmą nasi Akcjonariusze. – informuje Tomasz Mazur prezes zarządu Forestlight Games S.A.
Pod nazwą Forestlight Games Studio działa od 2019 r. Doświadczenie zespołu jest o wiele dłuższe. Tomasz Mazur, pełniący funkcję prezesa zarządu, zaczynał od założenia spółki Mirage Media, która po połączeniu z IPS Computer Group została przekształcona w Cenegę. Po latach Tomasz Mazur powrócił do produkcji gier zakładając Forestlight Games. Studio jest wydawcą gry Electro Ride: The Neon Racing, która była nominowana do nagrody Best Indie Game na Digital Dragons. Jednym z akcjonariuszy Forestlight Games jest spółka PlayWay, wiodący producent i wydawca gier komputerowych w Polsce.
Aktualnie zespoły Forestlight Games pracują nad kilkoma autorskimi projektami jednocześnie. Jeszcze w 2021 r. spółka planuje wydać pierwsze autorskie gry - Rollercoaster Mechanic, Lost Viking: Kingdom of Women oraz Wedding Designer, a także mniejsze projekty dla technologii VR. Prolog Wedding Designer udostępniony został na platformie Steam pod koniec maja br. W zaprezentowanej odsłonie tego projektu użytkownicy mają możliwość przejścia przez jedną dużą misję, polegającą na organizacji imprezy na starej, zrujnowanej farmie.
Najbardziej oczekiwaną przez graczy premierą będzie The Pope: Power & Sin. To gra inspirowana życiem Rodrigo de Borja, który pełnił funkcję papieża na przełomie XV i XVI w., jako Alexander VI. Tytuł pozwoli wcielić się w rolę Papieża, walczyć o duchową i polityczną niezależność od pogan oraz odnowę administracyjnych struktur kościelnych. Gra inspirowana jest również serialem Rodzina Borgiów.
- Strategia firmy zakłada nasz dynamiczny rozwój, który z pewnością będzie wiązał się z większymi nakładami produkcyjnymi i marketingowymi dlatego też bierzemy pod uwagę pozyskanie kapitału od inwestorów. Jednocześnie liczymy na to, że środki z IPO pozwoliłyby nam rozpocząć prace nad nowymi, jeszcze nie zapowiedzianymi tytułami, które chcemy, aby były dostępne także w wersji dla kilku graczy – mówi Tomasz Mazur.
Wishlisty wszystkich gier z portfolio produkcyjnego Forestlight Games obecnie liczą 130 000 zapisów.
Docelowo Forestlight Games ma w planach przystosowanie własnych projektów na konsole nowej generacji, platformy VR, a także urządzenia mobilne. Ostatnie jest możliwe dzięki spółce zależnej Pixel Trapps, która aktualnie pracuje nad kilkoma produkcjami mobilnymi. Jednocześnie warszawskie Studio wraz z notowaną na NewConnect firmą Arts Alliance rozwija Aurora Studio – spółkę specjalizującą się w produkcji gier z gatunku Indie Premium. Zarówno Forestlight Games, jak i Arts Alliance będą także pełniły rolę współwydawcy gry z gatunku survial HARM. Premiera w wersji Early Access zaplanowana jest na 2022 r.
Rediscover GO: Przed nami największa w historii aktualizacja Pokémon GO!
Dołącz do biblijnej Apokalipsy w Sancticide, zapowiedzi gry od Red Square Games
„Bartender VR Simulator” debiutuje na PS VR2. „Horror Bar VR” z rebrandingiem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
IT i technologie
Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności
Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.
Farmacja
Sztuczna inteligencja pomaga odkrywać nowe leki. Skraca czas i obniża koszty badań klinicznych
Statystycznie tylko jedna na 10 tys. cząsteczek testowanych w laboratoriach firm farmaceutycznych pomyślnie przechodzi wszystkie fazy badań. Jednak zanim stanie się lekiem rynkowym, upływa średnio 12–13 lat. Cały ten proces jest nie tylko czasochłonny, ale i bardzo kosztowny – według EFPIA przeciętne koszty opracowania nowego leku sięgają obecnie prawie 2 mld euro. Wykorzystanie sztucznej inteligencji pozwala jednak obniżyć te koszty i skrócić cały proces. – Dzięki AI preselekcja samych cząsteczek, które wchodzą do badań klinicznych, jest o wiele szybsza, co zaoszczędza nam czas. W efekcie pacjenci krócej czekają na nowe rozwiązania terapeutyczne – mówi Łukasz Hak z firmy Johnson & Johnson Innovative Medicine, która wykorzystuje AI w celu usprawnienia badań klinicznych i opracowywania nowych, przełomowych terapii m.in. w chorobach rzadkich.
Edukacja
Skutki zbyt długich sesji gier wideo mogą być bolesne. Naukowcy rekomendują, aby nie przekraczać 3 godz. dziennie [DEPESZA]
Zmęczenie oczu, ból głowy, pleców, dłoni i nadgarstka to dolegliwości najczęściej zgłaszane przez osoby regularnie grające w gry komputerowe. Na podstawie ankiety przeprowadzonej na grupie niemal tysiąca dorosłych osób amerykańscy naukowcy ustalili, że regularne sesje gier trwające co najmniej 3 godz. najbardziej przyczyniają się do powstania takich dolegliwości. Co ciekawe, u osób będących lub planujących zostać e-sportowcami natężenie dolegliwości nie rośnie gwałtownie, jak należałoby przypuszczać. Może to mieć związek z bardziej świadomym doborem sprzętu i lepszym zrozumieniem znaczenia ergonomii.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.