Forestlight Games S.A. planuje IPO przed debiutem na rynku NewConnect
Forestlight Games S.A. – warszawski producent i wydawca gier na PC i konsole, chce dołączyć do grona firm notowanych na NewConnect w Q3 br. Debiut na giełdzie spółka planuje poprzedzić publiczną emisją akcji przy współpracy z Prosper Capital Dom Maklerski. 8 czerwca WZA podejmie decyzje w sprawie podwyższenia kapitału zakładowego spółki w drodze emisji nowych akcji. Do końca 2021 roku Studio zamierza wydać kilka autorskich gier na PC.
- Konsekwentnie realizujemy strategię rozwoju Forestlight Games, a otoczenie rynkowe sprzyja rozwojowi naszego biznesu. Obserwujemy rosnące zainteresowanie grami wideo. Pozwala to pozytywnie myśleć o dalszym rozwoju Studia i wzmacnianiu wartości wśród akcjonariuszy naszej firmy. Dołączenie do grona spółek publicznych z pewnością nam w tym pomoże, z debiutem celujemy w Q3 tego roku. Wcześniej planujemy emisję nowych akcji, przy współpracy z Prosper Capital Dom Maklerski. Decyzję podejmą nasi Akcjonariusze. – informuje Tomasz Mazur prezes zarządu Forestlight Games S.A.
Pod nazwą Forestlight Games Studio działa od 2019 r. Doświadczenie zespołu jest o wiele dłuższe. Tomasz Mazur, pełniący funkcję prezesa zarządu, zaczynał od założenia spółki Mirage Media, która po połączeniu z IPS Computer Group została przekształcona w Cenegę. Po latach Tomasz Mazur powrócił do produkcji gier zakładając Forestlight Games. Studio jest wydawcą gry Electro Ride: The Neon Racing, która była nominowana do nagrody Best Indie Game na Digital Dragons. Jednym z akcjonariuszy Forestlight Games jest spółka PlayWay, wiodący producent i wydawca gier komputerowych w Polsce.
Aktualnie zespoły Forestlight Games pracują nad kilkoma autorskimi projektami jednocześnie. Jeszcze w 2021 r. spółka planuje wydać pierwsze autorskie gry - Rollercoaster Mechanic, Lost Viking: Kingdom of Women oraz Wedding Designer, a także mniejsze projekty dla technologii VR. Prolog Wedding Designer udostępniony został na platformie Steam pod koniec maja br. W zaprezentowanej odsłonie tego projektu użytkownicy mają możliwość przejścia przez jedną dużą misję, polegającą na organizacji imprezy na starej, zrujnowanej farmie.
Najbardziej oczekiwaną przez graczy premierą będzie The Pope: Power & Sin. To gra inspirowana życiem Rodrigo de Borja, który pełnił funkcję papieża na przełomie XV i XVI w., jako Alexander VI. Tytuł pozwoli wcielić się w rolę Papieża, walczyć o duchową i polityczną niezależność od pogan oraz odnowę administracyjnych struktur kościelnych. Gra inspirowana jest również serialem Rodzina Borgiów.
- Strategia firmy zakłada nasz dynamiczny rozwój, który z pewnością będzie wiązał się z większymi nakładami produkcyjnymi i marketingowymi dlatego też bierzemy pod uwagę pozyskanie kapitału od inwestorów. Jednocześnie liczymy na to, że środki z IPO pozwoliłyby nam rozpocząć prace nad nowymi, jeszcze nie zapowiedzianymi tytułami, które chcemy, aby były dostępne także w wersji dla kilku graczy – mówi Tomasz Mazur.
Wishlisty wszystkich gier z portfolio produkcyjnego Forestlight Games obecnie liczą 130 000 zapisów.
Docelowo Forestlight Games ma w planach przystosowanie własnych projektów na konsole nowej generacji, platformy VR, a także urządzenia mobilne. Ostatnie jest możliwe dzięki spółce zależnej Pixel Trapps, która aktualnie pracuje nad kilkoma produkcjami mobilnymi. Jednocześnie warszawskie Studio wraz z notowaną na NewConnect firmą Arts Alliance rozwija Aurora Studio – spółkę specjalizującą się w produkcji gier z gatunku Indie Premium. Zarówno Forestlight Games, jak i Arts Alliance będą także pełniły rolę współwydawcy gry z gatunku survial HARM. Premiera w wersji Early Access zaplanowana jest na 2022 r.
To więcej niż aplikacja ubezpieczeniowa - premiera Balcia App w Polsce
Główni akcjonariusze Red Square Games dofinansują działalność studia
Immersion Games zapowiada rewolucję w VR Fitness!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Przemysł
Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.
Farmacja
Antybiotykooporność coraz poważniejszym problemem. Wyizolowane ze śliny peptydy mogą się sprawdzić w walce z bakteriami wielolekoopornymi
Poszukiwanie alternatyw dla antybiotykoterapii nabiera coraz większego tempa. Duże nadzieje, zwłaszcza w kontekście szczepów wielolekoopornych, naukowcy wiążą z bakteriocynami i bakteriofagami. Badacz z Uniwersytetu Wrocławskiego prowadzi prace nad bakteriocyną, będącą peptydem izolowanym z ludzkiej śliny. Za swoje badania otrzymał Złoty Medal Chemii. Tymczasem problem antybiotykooporności może wynikać w dużej mierze z niewiedzy. Z Eurobarometru wynika, że tylko połowa Europejczyków zdaje sobie sprawę, że antybiotyki nie są skuteczne w walce z wirusami.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.