Komunikaty PR

Forestlight Games S.A. planuje IPO przed debiutem na rynku NewConnect

2021-05-31  |  10:00
Biuro prasowe

 

Forestlight Games S.A. – warszawski producent i wydawca gier na PC i konsole, chce dołączyć do grona firm notowanych na NewConnect w Q3 br. Debiut na giełdzie spółka planuje poprzedzić publiczną emisją akcji przy współpracy z Prosper Capital Dom Maklerski. 8 czerwca WZA podejmie decyzje w sprawie podwyższenia kapitału zakładowego spółki w drodze emisji nowych akcji. Do końca 2021 roku Studio zamierza wydać kilka autorskich gier na PC.

- Konsekwentnie realizujemy strategię rozwoju Forestlight Games, a otoczenie rynkowe sprzyja rozwojowi naszego biznesu. Obserwujemy rosnące zainteresowanie grami wideo. Pozwala to pozytywnie myśleć o dalszym rozwoju Studia i wzmacnianiu wartości wśród akcjonariuszy naszej firmy. Dołączenie do grona spółek publicznych z pewnością nam w tym pomoże, z debiutem celujemy w Q3 tego roku. Wcześniej planujemy emisję nowych akcji, przy współpracy z Prosper Capital Dom Maklerski. Decyzję podejmą nasi Akcjonariusze. – informuje Tomasz Mazur prezes zarządu Forestlight Games S.A.  

Pod nazwą Forestlight Games Studio działa od 2019 r. Doświadczenie zespołu jest o wiele dłuższe. Tomasz Mazur, pełniący funkcję prezesa zarządu, zaczynał od założenia spółki Mirage Media, która po połączeniu z IPS Computer Group została przekształcona w Cenegę. Po latach Tomasz Mazur powrócił do produkcji gier zakładając Forestlight Games. Studio jest wydawcą gry Electro Ride: The Neon Racing, która była nominowana do nagrody Best Indie Game na Digital Dragons. Jednym z akcjonariuszy Forestlight Games jest spółka PlayWay, wiodący producent i wydawca gier komputerowych w Polsce.

Aktualnie zespoły Forestlight Games pracują nad kilkoma autorskimi projektami jednocześnie. Jeszcze w 2021 r.  spółka planuje wydać pierwsze autorskie gry - Rollercoaster Mechanic, Lost Viking: Kingdom of Women oraz Wedding Designer, a także mniejsze projekty dla technologii VR. Prolog Wedding Designer udostępniony został na platformie Steam pod koniec maja br. W zaprezentowanej odsłonie tego projektu użytkownicy mają możliwość przejścia przez jedną dużą misję, polegającą na organizacji imprezy na starej, zrujnowanej farmie.

Najbardziej oczekiwaną przez graczy premierą będzie The Pope: Power & Sin. To gra inspirowana życiem Rodrigo de Borja, który pełnił funkcję papieża na przełomie XV i XVI w., jako Alexander VI. Tytuł pozwoli wcielić się w rolę Papieża, walczyć o duchową i polityczną niezależność od pogan oraz odnowę administracyjnych struktur kościelnych. Gra inspirowana jest również serialem Rodzina Borgiów.

- Strategia firmy zakłada nasz dynamiczny rozwój, który z pewnością będzie wiązał się z większymi nakładami produkcyjnymi i marketingowymi dlatego też bierzemy pod uwagę pozyskanie kapitału od inwestorów. Jednocześnie liczymy na to, że środki z IPO pozwoliłyby nam rozpocząć prace nad nowymi, jeszcze nie zapowiedzianymi tytułami, które chcemy, aby były dostępne także w wersji dla kilku graczy – mówi Tomasz Mazur.

Wishlisty wszystkich gier z portfolio produkcyjnego Forestlight Games obecnie liczą 130 000 zapisów.

Docelowo Forestlight Games ma w planach przystosowanie własnych projektów na konsole nowej generacji, platformy VR, a także urządzenia mobilne. Ostatnie jest możliwe dzięki spółce zależnej Pixel Trapps, która aktualnie pracuje nad kilkoma produkcjami mobilnymi. Jednocześnie warszawskie Studio wraz z notowaną na NewConnect firmą Arts Alliance rozwija Aurora Studio – spółkę specjalizującą się w produkcji gier z gatunku Indie Premium. Zarówno Forestlight Games, jak i Arts Alliance będą także pełniły rolę współwydawcy gry z gatunku survial HARM. Premiera w wersji Early Access zaplanowana jest na 2022 r.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gry i aplikacje Rediscover GO: Przed nami największa w historii aktualizacja Pokémon GO! Biuro prasowe
2024-04-17 | 15:00

Rediscover GO: Przed nami największa w historii aktualizacja Pokémon GO!

100 milionów osób każdego roku łapie za smartfony i  gra w Pokémon GO. Teraz fani na całym świecie odkryją na nowo przygodę z grą dzięki aż czterem aktualizacjom
Gry i aplikacje Dołącz do biblijnej Apokalipsy w Sancticide, zapowiedzi gry od Red Square Games
2024-03-01 | 10:00

Dołącz do biblijnej Apokalipsy w Sancticide, zapowiedzi gry od Red Square Games

Red Square Games, notowana na rynku NewConnect Spółka, zapowiada drugi tytuł na PC, nad którym pracuje od początku ubiegłego roku razem z Sylen Studio. Sancticide to dynamiczny,
Gry i aplikacje „Bartender VR Simulator” debiutuje na PS VR2. „Horror Bar VR” z rebrandingiem
2024-02-08 | 08:30

„Bartender VR Simulator” debiutuje na PS VR2. „Horror Bar VR” z rebrandingiem

Stworzona przez notowaną na rynku NewConnect spółkę VR Factory Games gra „Bartender VR Simulator” debiutuje dziś na PS VR2. Ten niezwykle popularny wśród graczy PS

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

IT i technologie

Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności

Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.

Farmacja

Sztuczna inteligencja pomaga odkrywać nowe leki. Skraca czas i obniża koszty badań klinicznych

Statystycznie tylko jedna na 10 tys. cząsteczek testowanych w laboratoriach firm farmaceutycznych pomyślnie przechodzi wszystkie fazy badań. Jednak zanim stanie się lekiem rynkowym, upływa średnio 12–13 lat. Cały ten proces jest nie tylko czasochłonny, ale i bardzo kosztowny – według EFPIA przeciętne koszty opracowania nowego leku sięgają obecnie prawie 2 mld euro. Wykorzystanie sztucznej inteligencji pozwala jednak obniżyć te koszty i skrócić cały proces. – Dzięki AI preselekcja samych cząsteczek, które wchodzą do badań klinicznych, jest o wiele szybsza, co zaoszczędza nam czas. W efekcie pacjenci krócej czekają na nowe rozwiązania terapeutyczne – mówi Łukasz Hak z firmy Johnson & Johnson Innovative Medicine, która wykorzystuje AI w celu usprawnienia badań klinicznych i opracowywania nowych, przełomowych terapii m.in. w chorobach rzadkich.

Edukacja

Skutki zbyt długich sesji gier wideo mogą być bolesne. Naukowcy rekomendują, aby nie przekraczać 3 godz. dziennie [DEPESZA]

Zmęczenie oczu, ból głowy, pleców, dłoni i nadgarstka to dolegliwości najczęściej zgłaszane przez osoby regularnie grające w gry komputerowe. Na podstawie ankiety przeprowadzonej na grupie niemal tysiąca dorosłych osób amerykańscy naukowcy ustalili, że regularne sesje gier trwające co najmniej 3 godz. najbardziej przyczyniają się do powstania takich dolegliwości. Co ciekawe, u osób będących lub planujących zostać e-sportowcami natężenie dolegliwości nie rośnie gwałtownie, jak należałoby przypuszczać. Może to mieć związek z bardziej świadomym doborem sprzętu i lepszym zrozumieniem znaczenia ergonomii.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.