Komunikaty PR

Forestlight Games S.A. planuje IPO przed debiutem na rynku NewConnect

2021-05-31  |  10:00
Biuro prasowe

 

Forestlight Games S.A. – warszawski producent i wydawca gier na PC i konsole, chce dołączyć do grona firm notowanych na NewConnect w Q3 br. Debiut na giełdzie spółka planuje poprzedzić publiczną emisją akcji przy współpracy z Prosper Capital Dom Maklerski. 8 czerwca WZA podejmie decyzje w sprawie podwyższenia kapitału zakładowego spółki w drodze emisji nowych akcji. Do końca 2021 roku Studio zamierza wydać kilka autorskich gier na PC.

- Konsekwentnie realizujemy strategię rozwoju Forestlight Games, a otoczenie rynkowe sprzyja rozwojowi naszego biznesu. Obserwujemy rosnące zainteresowanie grami wideo. Pozwala to pozytywnie myśleć o dalszym rozwoju Studia i wzmacnianiu wartości wśród akcjonariuszy naszej firmy. Dołączenie do grona spółek publicznych z pewnością nam w tym pomoże, z debiutem celujemy w Q3 tego roku. Wcześniej planujemy emisję nowych akcji, przy współpracy z Prosper Capital Dom Maklerski. Decyzję podejmą nasi Akcjonariusze. – informuje Tomasz Mazur prezes zarządu Forestlight Games S.A.  

Pod nazwą Forestlight Games Studio działa od 2019 r. Doświadczenie zespołu jest o wiele dłuższe. Tomasz Mazur, pełniący funkcję prezesa zarządu, zaczynał od założenia spółki Mirage Media, która po połączeniu z IPS Computer Group została przekształcona w Cenegę. Po latach Tomasz Mazur powrócił do produkcji gier zakładając Forestlight Games. Studio jest wydawcą gry Electro Ride: The Neon Racing, która była nominowana do nagrody Best Indie Game na Digital Dragons. Jednym z akcjonariuszy Forestlight Games jest spółka PlayWay, wiodący producent i wydawca gier komputerowych w Polsce.

Aktualnie zespoły Forestlight Games pracują nad kilkoma autorskimi projektami jednocześnie. Jeszcze w 2021 r.  spółka planuje wydać pierwsze autorskie gry - Rollercoaster Mechanic, Lost Viking: Kingdom of Women oraz Wedding Designer, a także mniejsze projekty dla technologii VR. Prolog Wedding Designer udostępniony został na platformie Steam pod koniec maja br. W zaprezentowanej odsłonie tego projektu użytkownicy mają możliwość przejścia przez jedną dużą misję, polegającą na organizacji imprezy na starej, zrujnowanej farmie.

Najbardziej oczekiwaną przez graczy premierą będzie The Pope: Power & Sin. To gra inspirowana życiem Rodrigo de Borja, który pełnił funkcję papieża na przełomie XV i XVI w., jako Alexander VI. Tytuł pozwoli wcielić się w rolę Papieża, walczyć o duchową i polityczną niezależność od pogan oraz odnowę administracyjnych struktur kościelnych. Gra inspirowana jest również serialem Rodzina Borgiów.

- Strategia firmy zakłada nasz dynamiczny rozwój, który z pewnością będzie wiązał się z większymi nakładami produkcyjnymi i marketingowymi dlatego też bierzemy pod uwagę pozyskanie kapitału od inwestorów. Jednocześnie liczymy na to, że środki z IPO pozwoliłyby nam rozpocząć prace nad nowymi, jeszcze nie zapowiedzianymi tytułami, które chcemy, aby były dostępne także w wersji dla kilku graczy – mówi Tomasz Mazur.

Wishlisty wszystkich gier z portfolio produkcyjnego Forestlight Games obecnie liczą 130 000 zapisów.

Docelowo Forestlight Games ma w planach przystosowanie własnych projektów na konsole nowej generacji, platformy VR, a także urządzenia mobilne. Ostatnie jest możliwe dzięki spółce zależnej Pixel Trapps, która aktualnie pracuje nad kilkoma produkcjami mobilnymi. Jednocześnie warszawskie Studio wraz z notowaną na NewConnect firmą Arts Alliance rozwija Aurora Studio – spółkę specjalizującą się w produkcji gier z gatunku Indie Premium. Zarówno Forestlight Games, jak i Arts Alliance będą także pełniły rolę współwydawcy gry z gatunku survial HARM. Premiera w wersji Early Access zaplanowana jest na 2022 r.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gry i aplikacje Red Square Games podpisało kluczową umowę licencyjną z Asmodee Biuro prasowe
2024-11-08 | 14:00

Red Square Games podpisało kluczową umowę licencyjną z Asmodee

Red Square Games, producent i wydawca gier wideo notowany na NewConnect, informuje, że w dniu 5 listopada 2024 r. podpisano umowę licencyjną z nowym partnerem, firmą Asmodee, liderem w branży
Gry i aplikacje SlavicPunk: Oldtimer debiutuje w wersji na konsole Xbox i PlayStation
2024-11-06 | 11:00

SlavicPunk: Oldtimer debiutuje w wersji na konsole Xbox i PlayStation

Po zeszłorocznej premierze na PC izometrycznej strzelanki typu twin-stick – SlavicPunk: Oldtimer, Red Square Games zaprezentuje swoją debiutancką grę w wersji na Xbox i PlayStation.
Gry i aplikacje Dziennikarka Karolina Pajączkowska ambasadorką gry Play of Battle!
2024-10-29 | 13:00

Dziennikarka Karolina Pajączkowska ambasadorką gry Play of Battle!

Karolina Pajączkowska - znana dziennikarka i osobowość medialna, dołącza do zespołu Play of Battle, jednej z najbardziej oczekiwanych gier wojennych, jako ambasadorka

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.