Dziennikarka Karolina Pajączkowska ambasadorką gry Play of Battle!
Karolina Pajączkowska - znana dziennikarka i osobowość medialna, dołącza do zespołu Play of Battle, jednej z najbardziej oczekiwanych gier wojennych, jako ambasadorka i jednocześnie wirtualna reporterka! Karolina Pajączkowska wnosi swoje doświadczenie z obszaru dziennikarstwa do produkcji, w której wcieli się w postać żurnalistki poruszającej tematy wojenne. Już 30 października br. twórcy z udziałem Pajączkowskiej zaprezentują najnowsze demo gry podczas wydarzenia w warszawskim Multikinie Złote Tarasy, zaplanowanym w godzinach 19:00-21:00. Wejściówki dostępne są na stronie: www.playofbattle.com/demo.
W unikatowej grze Play of Battle osadzonej w latach 2008-2025, Karolina Pajączkowska wcieli się w postać redaktorki, opowiadającej o istotnych z punktu widzenia gameplayu wydarzeniach, co wzbogaci narrację tytułu o realizm i dziennikarskie podejście do tematów konfliktów zbrojnych.
- Dołączenie do świata gier wideo to dla mnie nowe, a zarazem fascynujące wyzwanie. Wojna i geopolityka to niezwykle trudne tematy, a ja jako osoba, która była świadkiem działań wojennych, dostałam szansę, aby przedstawić je w formie interaktywnej, przybliżając graczom to, co często jest niewidoczne za szklanym ekranem telewizora. Cieszę się, że będę mogła wykorzystać swoje doświadczenie dziennikarskie w tak ważnym projekcie, jakim jest Play of Battle - mówi Karolina Pajączkowska, dziennikarka i ambasadorka gry Play of Battle. - Ta rzeczywistość, która zostanie przedstawiona w tytule - choć jest grą, może wydarzyć się naprawdę i tutaj ten element edukacyjny był dla mnie najważniejszy - dodaje.
Twórcy Play of Battle podkreślają, że zaangażowanie w projekt Karoliny Pajączkowskiej to element ich szerszej wizji: stworzenia gry, która nie tylko dostarczy emocji i adrenaliny, ale też odda ducha naszych czasów.
- Narracja w grach strategicznych jest często pomijana, a nawet gdy ktoś o niej pomyśli, to jedynym, na co się zdobędzie, jest ściana tekstu, której gracze i tak nie mają zamiaru czytać. Zaangażowanie Karoliny, jej doświadczenie oraz profesjonalizm mogą istotnie wpłynąć na odbiór Play of Battle. Równie ciekawym będzie aspekt wykreowania silnej kobiecej osobowości w grze, w której przytłaczająca część graczy to mężczyźni - mówi Jarosław Kotowski, Game Director i Wiceprezes Play of Battle S.A.
Tytuł będzie unikalnym połączeniem gatunków Grand Strategy i RTS. Produkcja zaoferuje graczom wiele emocji i przeżyć, a ich decyzje będą mieć realny wpływ na losy świata. Grę wyróżnia przede wszystkim realistyczne odwzorowanie współczesnych konfliktów, opartych na prawdziwych lokacjach i scenariuszach geopolitycznych tworzonych przez światowych ekspertów. W pracach nad produkcją pomagają m.in. dr George Friedman, gen. Waldemar Skrzypczak, prof. Norman Davies i Krystian Zięć. Poza rozrywką gra będzie edukować w tematach takich jak funkcjonowanie państwa, polityka, logistyka czy wojna hybrydowa. Dołączenie do projektu Karoliny Pajączkowskiej to kolejny krok w budowaniu gry, która połączy najwyższej klasy rozgrywkę z ważnymi tematami geopolitycznymi i społecznymi.
Już w środę 30 października o godz. 19:00 w Multikinie Złote Tarasy w Warszawie twórcy Play of Battle zaprezentują swoje postępy w pracach nad grą i pokażą jej najnowsze demo. Wejściówki są dostępne na stronie: www.playofbattle.com/demo.
Premiera pełnej wersji gry planowana jest w 2026 roku. Jej budżet wynosi niespełna 20 mln zł. W celu zebrania środków finansowych, które umożliwią kontynuację prac nad produkcją - studio Play of Battle S.A. planuje przeprowadzić ofertę publicznej akcji. Więcej informacji można znaleźć pod adresem: www.playofbattle.com/join.
To więcej niż aplikacja ubezpieczeniowa - premiera Balcia App w Polsce

Główni akcjonariusze Red Square Games dofinansują działalność studia

Immersion Games zapowiada rewolucję w VR Fitness!
Transmisje online
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Edukacja

W cyfrowym świecie spada umiejętność koncentracji. Uważność można ćwiczyć od najmłodszych lat
Poziom koncentracji młodzieży funkcjonującej w trybie multiscreeningu spada poniżej poziomu umożliwiającego efektywną naukę – wskazują eksperci NASK. Cyfrowe bodźce sprawiają, że mniejsza jest też zdolność do głębokiego przetwarzania informacji. By poradzić sobie z wyzwaniami, jakie wiążą się z rozwojem cyfrowym, kluczowe jest rozwijanie umiejętności społecznych od najmłodszych lat, m.in. uważności. Fundacja Orange w ramach programu MegaMisja chce budować takie kompetencje u przedszkolaków i młodszych uczniów.
Lotnictwo
Coraz więcej dronów dzieli przestrzeń powietrzną z załogowymi statkami powietrznymi. Powstaje system do koordynacji lotów

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej wspólnie z Centrum Informacji Kryzysowej CBK PAN tworzy system, który ma zapewnić bezpieczną koordynację lotów statków załogowych i bezzałogowych. To priorytetowe zadanie, z uwagi na fakt, iż coraz więcej dronów, zarówno używanych przez cywilnych operatorów, jak i służby, operuje w przestrzeni powietrznej. System wykorzysta zarówno potencjał ekspertów, jak i ułatwiające ich pracę rozwiązania informatyczne.
Ochrona środowiska
Enea zapowiada kolejne zielone inwestycje. Do 2035 roku chce mieć prawie 5 GW mocy zainstalowanej w OZE

Sześć farm wiatrowych o mocy 83,5 MW znalazło się w portfolio Grupy Enea. Spółka Enea Nowa Energia kupiła je od European Energy Polska i zapowiada, że to nie koniec tego typu transakcji. Ten rok ma być intensywny dla spółki pod względem rozwoju OZE. Celem strategicznym jest osiągnięcie 2,1 GW mocy zainstalowanej w zielonych źródłach w 2030 roku i 4,9 GW pięć lat później.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.