„Bartender VR Simulator” debiutuje na PS VR2. „Horror Bar VR” z rebrandingiem
Stworzona przez notowaną na rynku NewConnect spółkę VR Factory Games gra „Bartender VR Simulator” debiutuje dziś na PS VR2. Ten niezwykle popularny wśród graczy PS VR1, PCVR oraz Meta Quest tytuł jest połączeniem realistycznego symulatora pracy za barem oraz niesamowicie immersyjnej rozrywki VR. VR Factory Games zapowiada także rebranding „Horror Bar VR” na wszystkich platformach i zmianę nazwy produkcji na „Zombie Bar Simulator".
Po udanym procesie certyfikacji flagowy tytuł od VR Factory Games jest już dostępny dla użytkowników innowacyjnych gogli PlayStation VR2, w pełni czerpiących z ogromnych możliwości najnowszej generacji konsoli marki Sony - PlayStation 5. Mowa o „Bartender VR Simulator” - grze, która za sprawą platform Meta Quest, PS VR1 i PCVR trafiła na headsety setek tysięcy graczy na całym świecie i która właśnie rozpoczyna podbój nowego rynku PS VR2.
- Cieszę się, że w naszą grę mogą już zagrać użytkownicy PlayStation VR2. Jestem przekonany, że zapewni im ona wiele godzin wciągającej rozrywki, do której chętnie będą wracać. Wspomniana premiera to dla nas bardzo duży sukces - jako spółka wydajemy nasze gry w modelu self-publishingu na tak wymagającą platformę, jaką jest PlayStation - mówi Sławomir Matul, CEO VR Factory Games.
Gra „Bartender VR Simulator” powstała w 2017 roku i jest stale rozwijana we współpracy z sześciokrotnym mistrzem świata w barmaństwie Tomaszem Małkiem. Podczas rozgrywki gracze mają okazję odwiedzić cztery zupełnie odmienne, profesjonalnie wyposażone bary oraz wczuć się w rolę światowej klasy barmanów. Swoje umiejętności mogą zaprezentować w klubie muzycznym, otoczonym górami resorcie narciarskim, na rajskiej plaży czy na dachu wieżowca w centrum Manhattanu. Produkcja ponadto oferuje możliwość zdobycia pierwszego na świecie wirtualnego certyfikatu ukończenia kursu barmańskiego w technologii VR oraz przetestowania swoich zdolności w wymagającym Challenge Mode.
- W lipcu 2023 roku „Bartender VR Simulator” trafił na listę najlepiej sprzedających się gier Meta Quest. To pokazuje, jak duży potencjał drzemie w tym tytule. Gra w wersji na PlayStation VR2 jest nową odsłoną produkcji i różni się od swojej poprzedniej wersji m.in. większą o blisko połowę zawartością contentu. Pojawiły się w niej np. dodatkowe sety drinków, interaktywni klienci i rozbudowana sekcja wyzwań. Tytuł jest ciągle rozwijany - w ostatnich miesiącach, średnio co 3 tygodnie gracze otrzymywali od nas darmowy update z nowymi dodatkami, takimi jak np. kolejne techniki barmańskie czy nowe receptury drinków - wyjaśnia Sławomir Matul.
„Bartender VR Simulator” na platformie PlayStation pierwszej generacji (PS VR1) przyniósł w pierwszym roku sprzedaży blisko 1 mln zł przychodów, co pokazuje duży potencjał w zakresie dystrybucji tej gry na nowej platformie PlayStation. Odnowiony, cieszący się ogromną popularnością tytuł ma szansę trafić do niezwykle szerokiej, stale rosnącej grupy użytkowników gogli PlayStation drugiej generacji.
Jednocześnie VR Factory Games zapowiada rebranding swojej drugiej flagowej produkcji „Horror Bar VR”. To bogata w dużą dawkę humoru gra, która miała swój debiut w 2021 roku. Została ona stworzona we współpracy z wybitnymi twórcami takimi jak m.in. artysta Krzysztof Rosłan, nominowany do Oscara za projekt „Klaus”. Fabuła pozwala graczom wcielić się w role barmana w świecie zombie, a ich głównym celem jest zaspokojenie kulinarnych zachcianek głodnych i spragnionych klientów. Dzięki zarobionym pieniądzom i otrzymanym napiwkom użytkownicy mogą kupować unikalne przedmioty z różnych kolekcji i rozbudowywać swój bar. Obecnie tytuł znajduje się w procesie certyfikacji na PS VR2.
- W nowej odsłonie tytułu na PS VR2 pojawią się m.in. rozbudowany tutorial, który jeszcze precyzyjniej wprowadzi użytkowników w świat gry, ułatwiając naukę i zdobywanie cennych umiejętności, nowe mechaniki czy elementy gameplay, takie jak Mad Zombie, z którymi gracz będzie musiał sobie poradzić przy pomocy oryginalnej broni. Tytuł obecnie jest w trakcie rebrandingu na wszystkich platformach, na których jest dostępny. Zmieni też nazwę na „Zombie Bar Simulator” - uważam, że ta nazwa jest bardziej adekwatna do tego, o czym jest ta gra i na czym ona polega - podsumowuje Sławomir Matul.
VR Factory Games pracuje równolegle nad „Workshop Simulator VR” - symulatorem prowadzenia własnego warsztatu renowacji starych przedmiotów. Planowo już w pierwszej połowie 2024 roku tytuł zadebiutuje na platformach Meta i Steam VR. Spółka nastawia się na przenoszenie do świata VR gier, które uzyskały znaczącą sprzedaż i mają rozpoznawalną markę oraz pozytywne opinie.
To więcej niż aplikacja ubezpieczeniowa - premiera Balcia App w Polsce

Główni akcjonariusze Red Square Games dofinansują działalność studia

Immersion Games zapowiada rewolucję w VR Fitness!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Europa zapowiada walkę o bezpieczeństwo lekowe. Wsparcie dla tych inwestycji ma się znaleźć w przyszłym budżecie UE
Zaledwie 23 proc. światowej produkcji farmaceutycznej pokrywa Europa. Bardzo dynamicznie rośnie potencjał wytwórczy Azji i może się ona wysunąć na pozycję lidera. Ministrowie zdrowia krajów Unii Europejskiej są zgodni co do tego, że Europa powinna się stać atrakcyjnym rynkiem inwestycyjnym dla przemysłu farmaceutycznego i dążyć do samowystarczalności w produkcji leków i substancji czynnych niezbędnych do ich wytwarzania. Wciąż jednak przedsiębiorcy napotykają bariery biurokratyczne, a wsparcie krajowe i unijne dla inwestorów jest nadal niewystarczająco atrakcyjne.
Konsument
Za pół roku zacznie obowiązywać w Polsce system kaucyjny. Polacy obawiają się jego uciążliwości

1 października br. w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Nie wszyscy konsumenci zdają sobie sprawę z tego, jakimi regułami będzie się rządzić. Eksperci podkreślają jednak, że podejście społeczeństwa jest pozytywne, choć wdrażaniu systemu towarzyszą pewne obawy. Ich zdaniem nie da się pewnie uniknąć na początku błędów i frustracji, ale pozytywne jest już to, że system zacznie działać.
Edukacja
W cyfrowym świecie spada umiejętność koncentracji. Uważność można ćwiczyć od najmłodszych lat

Poziom koncentracji młodzieży funkcjonującej w trybie multiscreeningu spada poniżej poziomu umożliwiającego efektywną naukę – wskazują eksperci NASK. Cyfrowe bodźce sprawiają, że mniejsza jest też zdolność do głębokiego przetwarzania informacji. By poradzić sobie z wyzwaniami, jakie wiążą się z rozwojem cyfrowym, kluczowe jest rozwijanie umiejętności społecznych od najmłodszych lat, m.in. uważności. Fundacja Orange w ramach programu MegaMisja chce budować takie kompetencje u przedszkolaków i młodszych uczniów.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.