Atomic Jelly w 2021 roku wprowadzi do sprzedaży dwa projekty
Po udanym debiucie na NewConnect, Atomic Jelly, producent i wydawca gier komputerowych z grupy kapitałowej PlayWay, intensyfikuje prace przy produkcji dwóch tytułów: Space Mechanic Simulator oraz Truck Mechanic: Dangerous Paths. Do tej pory studio koncentrowało się na fazie produkcyjnej oraz marketingowej wspomnianych projektów. W 2020 roku przychody netto ze sprzedaży wyniosły 0,64 mln zł.
- Wyniki finansowe, które wypracowaliśmy w minionym roku są zgodne z naszymi oczekiwaniami. Od stycznia do grudnia 2020, przychody netto ze sprzedaży wyniosły 0,64 mln zł. Nie odnotowaliśmy w tym czasie zysku netto, ponieważ jesteśmy w fazie inwestycji produkcyjnej oraz marketingowej, a dodatkowo, w ub. roku nie wydaliśmy żadnej gry. Koncentrowaliśmy się na pracy przy Space Mechanic Simulator oraz Truck Mechanic: Dangerous Paths. Dodatkowo, przygotowywaliśmy się do debiutu na rynku NewConnect – mówi Bartosz Rakowski, prezes zarządu Atomic Jelly SA.
Akcje spółki zadebiutowały na małej giełdzie 9 lutego 2021 roku. Kurs Atomic Jelly wzrósł w dniu otwarcia o 46%. Do obrotu trafiło 2.582.500 akcji serii A.
Aktualnie spółka intensyfikuje proces produkcyjny dwóch gier z gatunku symulator: Space Mechanic Simulator oraz Truck Mechanic: Dangerous Paths. Oba tytuły mają trafić do sprzedaży jeszcze w tym roku. – Obserwujemy duże zainteresowanie graczy naszymi tytułami. Odnotowujemy dynamiczny wzrost zapisów na listach życzeń tych produkcji, co jest dla nas dużą motywacją do dalszych działań. – komentuje prezes zarządu Atomic Jelly SA.
Space Mechanic Simulator to symulator kosmicznego mechanika skoncentrowany na naprawie promów i stacji kosmicznych. Akcja gry odbywa się w kosmosie na orbitach Marsa, Ziemi i Księżyca, oraz ich powierzchniach, po których gracz w porusza się w stanie nieważkości.
Truck Mechanic: Dangerous Paths to połączenie zaawansowanego symulatora mechanika samochodowego z grą eksploracyjną z rozbudowanymi wątkami fabularnymi. Głównym elementem produkcji jest naprawa i modyfikacja ciężarówki Ził-130 w rozbudowanym trybie mechanika. Gracz będzie musiał pokonać wymagające i często niebezpieczne trasy Ameryki Południowej.
- Liczymy na sukces komercyjny obu produkcji. Ufam, że sprzedaż gier będzie satysfakcjonująca dla nas i naszych akcjonariuszy. Pierwsze przychody ze sprzedaży tytułów powinny być widoczne w kolejnych kwartałach po premierze każdej z nich.– mówi Bartosz Rakowski.
W 2017 r. firma Atomic Jelly wyprodukowała Project Remedium, rok później na rynek trafiła gra 303 Squadron: Battle of Britain. Spółka zajmuje się także działalnością wydawniczą, a w przyszłości chce rozwijać się również w zakresie portingu. Strategia studia zakłada wydawanie 1-2 średniobudżetowych gier rocznie. Atomic Jelly zamierza wydawać wszystkie swoje produkcje w wersjach konsolowych.
Rediscover GO: Przed nami największa w historii aktualizacja Pokémon GO!
Dołącz do biblijnej Apokalipsy w Sancticide, zapowiedzi gry od Red Square Games
„Bartender VR Simulator” debiutuje na PS VR2. „Horror Bar VR” z rebrandingiem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Edukacja
Skutki zbyt długich sesji gier wideo mogą być bolesne. Naukowcy rekomendują, aby nie przekraczać 3 godz. dziennie [DEPESZA]
Zmęczenie oczu, ból głowy, pleców, dłoni i nadgarstka to dolegliwości najczęściej zgłaszane przez osoby regularnie grające w gry komputerowe. Na podstawie ankiety przeprowadzonej na grupie niemal tysiąca dorosłych osób amerykańscy naukowcy ustalili, że regularne sesje gier trwające co najmniej 3 godz. najbardziej przyczyniają się do powstania takich dolegliwości. Co ciekawe, u osób będących lub planujących zostać e-sportowcami natężenie dolegliwości nie rośnie gwałtownie, jak należałoby przypuszczać. Może to mieć związek z bardziej świadomym doborem sprzętu i lepszym zrozumieniem znaczenia ergonomii.
Farmacja
Sztuczna inteligencja pomaga odkrywać nowe leki. Skraca czas i obniża koszty badań klinicznych
Statystycznie tylko jedna na 10 tys. cząsteczek testowanych w laboratoriach firm farmaceutycznych pomyślnie przechodzi wszystkie fazy badań. Jednak zanim stanie się lekiem rynkowym, upływa średnio 12–13 lat. Cały ten proces jest nie tylko czasochłonny, ale i bardzo kosztowny – według EFPIA przeciętne koszty opracowania nowego leku sięgają obecnie prawie 2 mld euro. Wykorzystanie sztucznej inteligencji pozwala jednak obniżyć te koszty i skrócić cały proces. – Dzięki AI preselekcja samych cząsteczek, które wchodzą do badań klinicznych, jest o wiele szybsza, co zaoszczędza nam czas. W efekcie pacjenci krócej czekają na nowe rozwiązania terapeutyczne – mówi Łukasz Hak z firmy Johnson & Johnson Innovative Medicine, która wykorzystuje AI w celu usprawnienia badań klinicznych i opracowywania nowych, przełomowych terapii m.in. w chorobach rzadkich.
Infrastruktura
Szybko rośnie udział odnawialnych źródeł w krajowym miksie energetycznym. Potrzebne przyspieszenie w inwestycjach w sieci przesyłowe
W ubiegłym roku odnawialne źródła energii stanowiły już ponad 40 proc. mocy zainstalowanej w krajowym miksie energetycznym i odpowiadały za 27 proc. całkowitej produkcji energii. Tym samym Polska pobiła kolejne rekordy, ale w kontekście rozwoju OZE na rodzimym rynku wciąż pozostaje wiele do zrobienia. Eksperci i branża wskazują m.in. na konieczność aktualizacji strategicznych dokumentów wyznaczających kierunki polityki energetycznej, szerszego wdrożenia magazynów energii, a przede wszystkim – pilną potrzebę rozwoju systemu przesyłowego i dystrybucyjnego oraz regulacji sprzyjających inwestorom. – Zielona energia potrzebuje przede wszystkim stabilności regulacyjnej i niskiego kosztu kapitału. To kluczowe elementy, które definiują ryzyko i tempo, w jakim możemy budować nowe źródła – mówi Piotr Maciołek, członek zarządu Polenergii.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.