Atomic Jelly w 2021 roku wprowadzi do sprzedaży dwa projekty
Po udanym debiucie na NewConnect, Atomic Jelly, producent i wydawca gier komputerowych z grupy kapitałowej PlayWay, intensyfikuje prace przy produkcji dwóch tytułów: Space Mechanic Simulator oraz Truck Mechanic: Dangerous Paths. Do tej pory studio koncentrowało się na fazie produkcyjnej oraz marketingowej wspomnianych projektów. W 2020 roku przychody netto ze sprzedaży wyniosły 0,64 mln zł.
- Wyniki finansowe, które wypracowaliśmy w minionym roku są zgodne z naszymi oczekiwaniami. Od stycznia do grudnia 2020, przychody netto ze sprzedaży wyniosły 0,64 mln zł. Nie odnotowaliśmy w tym czasie zysku netto, ponieważ jesteśmy w fazie inwestycji produkcyjnej oraz marketingowej, a dodatkowo, w ub. roku nie wydaliśmy żadnej gry. Koncentrowaliśmy się na pracy przy Space Mechanic Simulator oraz Truck Mechanic: Dangerous Paths. Dodatkowo, przygotowywaliśmy się do debiutu na rynku NewConnect – mówi Bartosz Rakowski, prezes zarządu Atomic Jelly SA.
Akcje spółki zadebiutowały na małej giełdzie 9 lutego 2021 roku. Kurs Atomic Jelly wzrósł w dniu otwarcia o 46%. Do obrotu trafiło 2.582.500 akcji serii A.
Aktualnie spółka intensyfikuje proces produkcyjny dwóch gier z gatunku symulator: Space Mechanic Simulator oraz Truck Mechanic: Dangerous Paths. Oba tytuły mają trafić do sprzedaży jeszcze w tym roku. – Obserwujemy duże zainteresowanie graczy naszymi tytułami. Odnotowujemy dynamiczny wzrost zapisów na listach życzeń tych produkcji, co jest dla nas dużą motywacją do dalszych działań. – komentuje prezes zarządu Atomic Jelly SA.
Space Mechanic Simulator to symulator kosmicznego mechanika skoncentrowany na naprawie promów i stacji kosmicznych. Akcja gry odbywa się w kosmosie na orbitach Marsa, Ziemi i Księżyca, oraz ich powierzchniach, po których gracz w porusza się w stanie nieważkości.
Truck Mechanic: Dangerous Paths to połączenie zaawansowanego symulatora mechanika samochodowego z grą eksploracyjną z rozbudowanymi wątkami fabularnymi. Głównym elementem produkcji jest naprawa i modyfikacja ciężarówki Ził-130 w rozbudowanym trybie mechanika. Gracz będzie musiał pokonać wymagające i często niebezpieczne trasy Ameryki Południowej.
- Liczymy na sukces komercyjny obu produkcji. Ufam, że sprzedaż gier będzie satysfakcjonująca dla nas i naszych akcjonariuszy. Pierwsze przychody ze sprzedaży tytułów powinny być widoczne w kolejnych kwartałach po premierze każdej z nich.– mówi Bartosz Rakowski.
W 2017 r. firma Atomic Jelly wyprodukowała Project Remedium, rok później na rynek trafiła gra 303 Squadron: Battle of Britain. Spółka zajmuje się także działalnością wydawniczą, a w przyszłości chce rozwijać się również w zakresie portingu. Strategia studia zakłada wydawanie 1-2 średniobudżetowych gier rocznie. Atomic Jelly zamierza wydawać wszystkie swoje produkcje w wersjach konsolowych.
Red Square Games podpisało kluczową umowę licencyjną z Asmodee
SlavicPunk: Oldtimer debiutuje w wersji na konsole Xbox i PlayStation
Dziennikarka Karolina Pajączkowska ambasadorką gry Play of Battle!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.