1,2 mln zł dla EpicVR - krakowska spółka ze wsparciem od SATUS Games
Działający od 2020 roku Fundusz SATUS Games, powołany przez Bloober Team i SATUS, zainwestował w firmę EpicVR - twórcę technologii i aplikacji VR/AR oraz producenta gier Virtual Reality. Dzięki kwocie 1,2 mln zł krakowska spółka wzmocni zespół pracujący m.in. nad portem do Builder Simulator na VR oraz swoją autorską grą Reptile Park.
- Cieszymy się, że w naszą działalność uwierzył fundusz SATUS Games, wspierający firmy działające w sektorze gier. Dzięki otrzymanej kwocie powiększymy zespół, który obecnie liczy 22 osoby. Wierzymy, że wpłynie to pozytywnie na rozwój naszego biznesu oraz jakość projektów, nad którymi obecnie pracujemy - mówi Adrian Łapczyński, prezes EpicVR.
SATUS Games to podmiot z rodziny funduszy VC SATUS. Buduje on fundusze seed i venture capital. Działalność funduszu polega na wspieraniu nowatorskich spółek i startupów, działających w branżach gier i nowych technologii w modelu bridge-to-IPO, bridge-to-round, oraz bridge-to-publisher.
- Dokonaliśmy inwestycji nie tyle w samą spółkę i jej dotychczasowe osiągnięcia, ale przede wszystkim w bardzo silny zespół poparty ciekawą wizją rozwoju EpicVR - powiedział Wojciech Woziwodzki, partner zarządzający SATUS Games.
Aktualnie EpicVR pracuje nad portem VR do gry Builder Simulator oraz nad swoim autorskim, survivalowym tytułem Reptile Park. Builder Simulator to gra wydana przez firmę Live Motion Games z grupy PlayWay, w której gracz wciela się w rolę budowlańca. Z kolei Reptile Park to projekt inspirowany znanymi serialami czy filmami, takimi jak Zagubieni (Lost) i Park Jurajski. Umożliwi on użytkownikom, przeniesienie się na wyspę zamieszkaną przez prehistoryczne gady.
- Przy Builder Simulator skupiamy się teraz nad przeniesieniem mechaniki menu i tutorialu do świata VR. Natomiast jeśli chodzi o Reptile Park, jesteśmy na etapie realizacji prac końcowych trailera gry. Mamy nadzieję, że docelowo nasze starania zadowolą graczy i zapewnią im wiele godzin wciągającej rozrywki - podsumowuje Adrian Łapczyński.
Poza działalnością w sektorze gier - EpicVR zajmuje się również tworzeniem rozwiązań szkoleniowych w Virtual Reality. W ostatnim czasie firma stworzyła aplikację WSS VR, będącą realistycznym symulatorem procesów manualnych w logistyce. Rozwiązanie jest obecnie testowane przed jedną z holenderskich firm logistycznych. Krakowska spółka pracuje także nad narzędziem przeznaczonym dla użytkowników przestrzeni Metaverse. W związku z tym projektem - opracowano już gotowy system multiplayer dedykowany dla VR. W kolejnym etapie rozwijany będzie autorski system realistycznych awatarów.
EpicVR zamierza dołączyć do spółek notowanych na rynku NewConnect. Udziałowcami EpicVR są również giełdowe spółki w postaci Grupy PlayWay oraz Arts Alliance.
Z szacunków wynika, że światowy rynek VR osiągnie wartość ponad 184 mld dolarów do 2026 roku.
To więcej niż aplikacja ubezpieczeniowa - premiera Balcia App w Polsce
Główni akcjonariusze Red Square Games dofinansują działalność studia
Immersion Games zapowiada rewolucję w VR Fitness!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Zamrożenie cen prądu do końca września br. Takie mechanizmy nie rozwiązują przyczyn problemu wysokich cen
Zgodnie z decyzją rządu zamrożenie cen energii dla gospodarstw domowych na poziomie 500 zł netto za 1 MWh zostało wydłużone do 30 września 2025 roku. Dzięki temu odbiorcy jeszcze przez co najmniej dziewięć miesięcy nie odczują wzrostu rachunków za energię elektryczną. – Dopłaty jako sposób walki z wysokimi cenami energii nie są dobrym rozwiązaniem, bo one nie zlikwidują problemu. Znacznie prostszym rozwiązaniem byłby powrót do tańszych źródeł energii, w przypadku Polski takim tanim źródłem jest węgiel i elektrownia atomowa – ocenia europoseł z Konfederacji Marcin Sypniewski.
IT i technologie
Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji ma wystartować w tym roku. Polskie wojsko coraz szerzej korzysta z tej technologii
– Opracowujemy koncepcję funkcjonowania Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji. Szkolimy też odpowiednio naszych inżynierów, współpracujemy z uczelniami wyższymi w tym aspekcie, aby mieć gotowy odpowiedni potencjał intelektualny – mówi gen. dyw. Karol Molenda, dowódca Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni. Nowa formacja będzie odpowiadać za opracowywanie i wdrażanie rozwiązań AI na potrzeby działań militarnych. Podobne instytucje są już powoływane przez inne kraje NATO.
Konsument
Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania
Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.