Komunikaty PR

Gra o stypendium i udział w obozie naukowym ADAMED SmartUP

2020-01-07  |  11:00

Na rozwiązywanie zadań w grze alternatywnej rzeczywistości, będącej elementem rekrutacji do 6. edycji programu stypendialnego ADAMED SmartUP, został jeszcze tydzień. Wyniki tego i kolejnych etapów pozwolą wyłonić 50 uczniów, którzy wezmą udział w letnim obozie naukowym, zorganizowanym wspólnie przez Fundację Adamed i Szkołę Główną Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Będą oni również mieli szansę na opiekę mentorską i stypendium finansowe.

Fake newsy, komputery kwantowe czy globalne ocieplenie to zagadnienia, z którymi między innymi mierzą się w tym roku uczestnicy gry rekrutacyjnej ADAMED SmartUP. Wcielają się oni w stażystów uniwersytetu, a za zadanie mają rozwiązanie jak największej liczby zagadek naukowych pogrupowanych w bloki tematyczne. W ten sposób zbierają punkty, które mogą stać się przepustką do dalszego udziału w procesie rekrutacyjnym – wysłaniu aplikacji online i rozmowie kwalifikacyjnej z Radą Naukową programu. Rejestracja do programu dostępna jest na stronie: https://adamedsmartup.pl/gra-rekrutacyjna/, gdzie do 15 stycznia 2020 r. na punktowane pytania mogą odpowiadać wszyscy zainteresowani uczniowie w wieku 14-19 lat. Do następnego etapu zaproszone zostaną osoby z najlepszymi rezultatami.

Wysoki wynik można osiągnąć nie znając na pamięć dziesiątek wzorów i reakcji chemicznych. Do udzielania poprawnych odpowiedzi bardziej niż encyklopedyczna wiedza potrzebna jest bowiem zdolność sprawnego łączenia faktów. Wyzwania, jakie stawia przed uczniami gra, wymagają przede wszystkim umiejętności nieszablonowego myślenia i wykorzystania przedstawionych informacji – gra ma wyłonić osoby, które chcą oraz potrafią się uczyć.

Efektem kilkuetapowej rekrutacji będzie wybranie najbardziej ściśle uzdolnionych młodych ludzi. Wyróżniona 50 weźmie udział w innowacyjnym obozie naukowym, 10 jego uczestników otrzyma możliwość uczestniczenia w indywidualnych konsultacjach naukowych, 3 z nich zaś – atrakcyjne stypendium finansowe na dalszy rozwój naukowy.

Program ADAMED SmartUP daje uczestnikom szansę na pełne rozwinięcie ich talentów i pasji. Swoje miejsce odnajdą w nim młodzi ludzie, którzy nieustannie zadają pytania „jak?” oraz „dlaczego?”, ludzie, dla których poszukiwanie odpowiedzi, rozwiązywanie problemów i kreowanie innowacji jest największą radością. Organizowany przez Fundację Adamed obóz naukowy to miejsce, w którym mogą poznać rówieśników, dzielących ich zamiłowanie do nauki i badania rzeczywistości. Natomiast oferowane konsultacje i wsparcie mentorskie pomogą wybrać im optymalną drogę rozwoju – mówi Martyna Strupczewska, Kierownik programu ADAMED SmartUP.

Do pięciu zakończonych edycji, od momentu zainicjowania programu w 2014 roku, na platformie http://ademedsmartup.pl, gdzie dostępna jest gra rekrutacyjna, zarejestrowało się blisko 32 tys. osób, a 250 z nich wzięło udział w corocznych obozach naukowych z bogatym programem zajęć teoretycznych i praktycznych. Strona umożliwia, poza wzięciem udziału w grze, zapoznanie się z bogatą bazą materiałów popularnonaukowych oraz zapisanie się na pojedyncze warsztaty współorganizowane przez Fundację Adamed i jej partnerów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r. Biuro prasowe
2025-06-16 | 13:15

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Wiodąca giełda kryptowalutowa Bitget i UNICEF Luksemburg ogłaszają nawiązanie współpracy w celu rozwijania umiejętności cyfrowych i technologicznych wśród
Edukacja Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Edukacja Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli
2025-05-22 | 10:00

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli

Sprawdzone źródła wiedzy, nowoczesne narzędzia edukacyjne i nieodpłatny wstęp na spektakle w teatrze ekologicznym. Powraca program dla wyróżniających się

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Media i PR

Konsument

Wielu konsumentów rezygnuje z fast fashion. Pozytywne zmiany w branży zależeć będą głównie od podejścia marek

Przeciętny Europejczyk i Europejka każdego roku kupują prawie 26 kg tekstyliów, z czego pozbywają się ok. 11 kg – wynika z danych Parlamentu Europejskiego. Świadomość ekologiczna konsumentów wzrasta, co stopniowo przekłada się na ich decyzje zakupowe. Zdaniem przedstawicieli Fashion Revolution Polska odpowiedzialności za pozytywne zmiany w branży modowej nie można przerzucać wyłącznie na klientów. Wiele zależy bowiem od podejścia marek, ale też regulatorów.

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.