Komunikaty PR

#GamingBezBarier! Pierwszy gamingowy słownik migowy

2020-12-04  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Justyna Oracz
WE!RE Fantasy

Ksawerego Liskego 7
50-345 Wrocław
justyna.oracz|werefantasy.com| |justyna.oracz|werefantasy.com
602277329
werefantasy.com

Walcząc z wykluczeniem cyfrowym w esporcie, agencja gamingowa Fantasyexpo we współpracy z Fundacją Akademia Młodych Głuchych oraz Sevenet S.A. tworzą gamingowy słownik esportowy, a Polska Liga Esportowa zapowiada pierwszą w historii transmisję CS:GO tłumaczoną na język migowy - finały PLE.

Szacuje się, że w Polsce jest około 900 000 osób z problemem słuchu. Cyfrowe wykluczenie dotyka w negatywny sposób wiele osób. Zazwyczaj kojarzone jest z utrudnionym dostępem do Internetu czy nie posiadaniem komputera do pracy czy nauki. Lecz przyjmuje ono różne oblicza - nie tylko ogranicza na rynku pracy, w edukacji ale także w życiu osobistym czy w rozrywce, również w esporcie. W listopadzie bieżącego roku z inicjatywy agencji gamingowej Fantasyexpo powstał gamingowy słownik esportowy do gry Counter Strike: Global - Offensive dla głuchych. Publikacja powstała dzięki współpracy i ogromnemu zaangażowaniu osób ze środowiska głuchych - Fundacji Akademia Młodych Głuchych oraz Sevenet S.A. Wdrażanie programów usprawniających funkcjonowanie w przestrzeni publicznej to również cel kampanii Komunikacja bez barier, za którą odpowiedzialna jest firma Sevenet S.A.

Karina Akseńczuk, Menadżerka Komunikacji bez barier, SEVENET S.A.Dostając propozycję współtworzenia słownika gamingowego dla osób głuchych nie mogliśmy się nie zgodzić. Wzięcie udziału w takiej akcji wpisuje się w misję działania Komunikacji bez barier, dzięki, której od 2011 roku udostępniamy osobom głuchym możliwość korzystania z tłumacza języka migowego online. Jesteśmy szczęśliwi, że możemy wspólnie tworzyć historię rozszerzania dostępności esportu dla osób głuchych i jako pierwsi tłumaczyć tego rodzaju wydarzenie.”

Słownik gamingowy dla głuchych

Dla polskiego słownika języka migowego przetłumaczono dziewiętnaście znaków związanych z grą CS:GO, niektóre z nich zostały stworzone przez tłumaczy z Fundacji Akademia Młodych Głuchych. Hasła zostały nagrane w krakowskim studiu Fantasyexpo, poddane postprodukcji i jako całość tworzą materiał edukacyjny, dzięki któremu z większą łatwością będzie można zrozumieć rozgrywkę esportową i dać się ponieść emocjom osobom, dla których do tej pory esport był niedostępny.

Bartosz Wilczek, Head of esports, Fantasyexpo:Jestem dumny i szczęśliwy z tej inicjatywy. Pomysł zrodził się w mojej głowie i chodził za mną od dłuższego czasu aż udało mi się znaleźć naprawdę wspaniałych ludzi, z którymi mogę realizować ten projekt. Uważam, że w gamingu i esporcie nie istnieją żadne bariery, co udowadnia nasza akcja”

Link do słownika gamigowego: https://bit.ly/GamingBezBarier

Jest to pierwszy krok w procesie budowania i katalogowania słownictwa esportowego, unikatowy w skali światowej.  W almanachu znalazły się m.in. takie słowa jak ACE, CLUTCH czy RUSH, które są podstawą dobrze poprowadzonej taktyki. 

Polska Liga Esportowa przełamuje bariery, wprowadzając tłumaczenie na język migowy do finałów rozgrywek Counter - Strike’a.

Po raz pierwszy w historii rozgrywek esportowych, nie tylko w skali kraju, ale również świata, finały CS:GO transmitowane będą na żywo ze wsparciem tłumaczy polskiego języka migowego.

W dniach 4-6 grudnia najlepsze polskie zespoły zmierzą się w pojedynkach o 100 000 złotych, w ramach Polskiej Ligi Esportowej. Podczas wydarzenia pojawią się wywiady z graczami, aktorami i sportowcami. W drodze o podium rywalizować będą m.in Filip “neo” Kubski, Wiktor “TaZ” Wojtas, czy Janusz “snax” Pogorzelski, znani jako legendy polskiego esportu, CS’owi mistrzowie świata. Esport w Polsce ma silną pozycję i rozpoznawalnych na całym świecie zawodników.

Joanna Marks, Head of Media Relation, Polska Liga Esportowa: “Poszukiwanie rozwiązań, które mogą wyjść poza znany w świecie esportu szablon, to droga kreatywna i zaskakująca. Chcemy pokazywać, że granie w gry komputerowe, to rozrywka bez ograniczeń i bez barier, dla wszystkich, niezależnie od uwarunkowań. Mam nadzieję, że chociaż w najmniejszym stopniu sprawimy przyjemność tym, którzy do tej pory nie mogli w taki sposób przeżywać wydarzeń gamingowych.”

Podczas transmisji finałów Polskiej Ligi Esportowej troje tłumaczy z Sevenet S.A., będzie towarzyszyć komentatorom w studiu, aby nie tylko tłumaczyć na język migowy przebieg akcji, ale również na żywo pokazywać niezwykle ważne w esporcie emocje.

Droga jaką obrała Polska Liga Esportowa skupia się m.in na trzech filarach:  rozgrywce, rozrywce i edukacji. Współpraca z osobami z show biznesu pozwala wyjść projektowi do mainstreamu, angażując w esport coraz większą grupę fanów. Inwestorem PLE jest były koszykarz NBA Marcin Gortat, który również prowadzi Fundację MG13, ułatwiającą młodym sportowcom drogę do kariery. Pokazywanie esportu jako rozrywki dla każdego, to ważny aspekt komunikacyjny, podkreślany przez PLE.

Agnieszka Szeliga, Sekretarz zarządu, Fundacja Akademia Młodych Głuchych: Fundacja Akademia Młodych Głuchych to organizacja pozarządowa, która działa na rzecz głuchych i słabosłyszących. W misję Fundacji wpisane jest niwelowanie barier komunikacyjnych, z chęcią skorzystaliśmy z propozycji Fantasyexpo i SEVENET S.A. i zaangażowaliśmy się w tworzenie słownika gamingowego w polskim języku migowym. Do prac zaprosiliśmy Jakuba Stanisławczyka, głuchego doświadczonego gracza. Mamy poczucie, że stworzyliśmy coś niesamowitego, najprawdopodobniej po raz pierwszy w historii pojawi się słownik esportowy do gry Counter Strike : Global - Offensive  w PJM.

Transmisja turniejowa odbędzie się  na kanale twitch.tv/polsatgames oraz w telewizji Polsat Games w dniach 4-6 grudnia.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: WE!RE Fantasy
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gry i aplikacje BRAK ZDJĘCIA
2024-12-05 | 12:00

To więcej niż aplikacja ubezpieczeniowa - premiera Balcia App w Polsce

“Balcia jako styl życia to nie tylko hasło w podręczniku marki – to coś, w co wierzymy” - mówi Viesturs Kancs, eCommerce & Innovation Lead w Balcia Insurance. Łotewski insurtech wprowadził na
Gry i aplikacje Główni akcjonariusze Red Square Games dofinansują działalność studia
2024-12-05 | 10:30

Główni akcjonariusze Red Square Games dofinansują działalność studia

Red Square Games, Spółka notowana na rynku NewConnect, pozyska od swoich głównych akcjonariuszy ponad 1 mln zł z emisji akcji serii H. Środki te pozwolą na dalszy rozwój
Gry i aplikacje Immersion Games zapowiada rewolucję w VR Fitness!
2024-11-29 | 09:00

Immersion Games zapowiada rewolucję w VR Fitness!

Immersion Games finalizuje prace nad autorską grą Fitness Fables. Nowatorski projekt w wirtualnej rzeczywistości, tworzony we współpracy z Metą, trafi do sprzedaży w styczniu 2025

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu

W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.

Transport

Nowe opłaty za emisję CO2 mogą spowodować wzrost kosztów wielu małych i średnich firm. Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia [DEPESZA]

System ETS2, który zacznie obowiązywać od 2027 roku, nałoży podatek na paliwa kopalne wykorzystywane do ogrzewania budynków czy w transporcie. Koszty w dużej mierze poniosą dostawcy, w tym małe i średnie firmy. – Potencjalny wpływ systemu ETS2 na sektor MŚP w Polsce będzie znacznie mniej drastyczny, niż mogłoby się wydawać. Konieczne jest jednak przygotowanie odpowiednich instrumentów, które wesprą przedsiębiorców w przemianie w kierunku niskoemisyjnym, ale jednocześnie będą unikały podwójnej kompensacji – wskazuje raport WiseEuropa pt. „Wędka czy ryba? Wsparcie dla polskich MŚP w związku z wprowadzeniem ETS2”.

Ochrona środowiska

Z powodu braku przejrzystego prawa branża recyklingu odkłada inwestycje. Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów

Branża recyklingu stoi przed wyzwaniami związanymi z wdrożeniem systemu kaucyjnego, systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta i rozporządzenia PPWR. Brakuje jednak odpowiednich przepisów dostosowujących polskie prawo i realia do unijnych regulacji. W efekcie utrzymującej się niepewności prawnej między 2018 a 2023 rokiem co trzeci zakład recyklingu zamknął działalność. Wiele firm odkłada inwestycje, czekając na uregulowanie rynku. Podobna niepewność dotyczy też producentów opakowań.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.