Fujifilm prezentuje najnowszy harmonogram rozwoju linii obiektywów wymiennych GF
FUJIFILM Poland Sp. z o.o.
Ul. Krakowiaków 44, budynek 7
02-255 Warszawa
iwona.krakowska|fujifilm.com| |iwona.krakowska|fujifilm.com
882794706
www.fujifilm.com/pl
Dodanie 2 nowych obiektywów zwiększa ofertę szkieł GF do 20 modeli i w jeszcze wyższym stopniu poszerza możliwości tworzenia obrazów najwyższej jakości dzięki matrycom średniego formatu
Koncern FUJIFILM Corporation (Prezes: Teiichi Goto) przedstawił najnowszy, zaktualizowany harmonogram rozwoju linii obiektywów wymiennych GF przeznaczonych do cyfrowych aparatów bezlusterkowych serii GFX wyposażonych w matrycę średniego formatu, w przybliżeniu 1,7 razy większą, niż matryca formatu pełnej klatki 35 mm. Najnowszy harmonogram rozwoju uwzględnia dwa nowe modele: obiektyw stałoogniskowy typu ultra-tele (o bardzo długiej ogniskowej) oraz teleobiektyw z układem zmiany ogniskowej napędzanym silnikiem odpowiedni do wideofilmowania. Powiększa to ofertę szkieł GF łącznie do 20 modeli, jeszcze bardziej poszerzając możliwości świata fotografii cyfrowej w zakresie obrazowania najwyższej jakości, dzięki matrycom światłoczułym średniego formatu.
1 Ultra-teleobiektyw stałoogniskowy
Będzie to ultra-teleobiektyw o stałej ogniskowej długości 500 mm (odpowiednik 396 mm w formacie pełnej klatki 35 mm). Wprowadzenie tego szkła podwaja zasięg teleobiektywów GF z dotychczasowych 250 mm do 500 mm. Można używać go wraz z telekonwerterem, aby zwiększyć zakres ogniskowej nawet do 700 mm (odpowiednik 554 mm w formacie pełnej klatki 35 mm). Umożliwi to uchwycenie bardziej odległych obiektów, dotychczas niemożliwych do uchwycenia w kadrze za pomocą obecnie dostępnych obiektywów GF. Dzięki temu użytkownicy będą mogli wprowadzić w świat średniego formatu i obrazowania najwyższej jakości obiekty, takie jak na przykład ptaki i inni przedstawiciele dzikiej fauny, a także samoloty.
2 Obiektyw zoom z układem zmiany ogniskowej napędzanym silnikiem
Będzie to optyka o zmiennej ogniskowej pokrywająca zakres standardowy dla obiektywów zoom z napędzanym elektrycznie układem zmiany ogniskowej, która znajdzie zastosowanie do wideofilmowania. Przysłona, układ ustawiania ostrości, a nawet zmiany ogniskowej mogą być sterowane elektrycznie w celu osiągnięcia precyzyjnego i płynnego działania, zapewniając tym samym wydajność obrazowania i ekspresji odpowiadające wymaganiom profesjonalnych użytkowników.
12 września Fujifilm ogłosił też wprowadzenie do sprzedaży standardowego obiektywu stałoogniskowego o wysokiej światłosile “FUJINON GF55mmF1.7 R WR” oraz dwóch szkieł typu tilt-shift “FUJINON GF30mmF5.6 T/S” i “FUJINON GF110mmF5.6 T/S Macro”. Firma będzie kontynuować pracę nad rozwojem swojej oferty obiektywów GF, aby zwiększyć atrakcyjność systemu GFX, promować niesamowity świat obrazowania oraz nieustannie zapewniać użytkownikom czerpanie radości z tworzenia wyjątkowych dzieł wizualnych.
Fujifilm przedstawia bezlusterkowy aparat cyfrowy FUJIFILM X-M5
Fujifilm przedstawia obiektyw FUJINON XF16-55mmF2.8 R LM WR II
Fujifilm wprowadza obiektyw FUJINON XF500mmF5.6 R LM OIS WR
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania
Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.
Prawo
Tak zwana sztuczna twórczość coraz popularniejsza. Wyzwaniem pozostają kwestie praw autorskich
Rosnąca popularność narzędzi AI spowodowała, że powstaje coraz więcej „dzieł sztuki”, będących wytworem działania algorytmów, które potrafią m.in. tworzyć muzykę dopasowaną do preferencji i nastroju, malować obrazy, a nawet pisać poezję czy scenariusze filmowe. To rodzi szereg wyzwań dotyczących praw autorskich. Są także wątpliwości dotyczące ochrony dzieł, z których AI się uczy. Narzucanie prawnych zakazów i obostrzeń może jednak nie przynieść efektów.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.