Finaliści Solve for Tomorrow wystąpili na Digital Youth Forum 2023
Firma Samsung po raz drugi z rzędu została partnerem wyjątkowego wydarzenia – Digital Youth Forum 2023. Wśród tegorocznych prelegentów znaleźli się m.in. aktualni finaliści programu Solve for Tomorrow. Obie inicjatywy łączą wspólne przesłania – są skierowane do młodzieży i pokazują, jak kreatywnie i bezpiecznie poruszać się w świecie nowych technologii.
Digital Youth Forum (DYF) to inicjatywa poświęcona kreatywnemu wykorzystaniu nowych technologii, bezpieczeństwu online i świadomemu korzystaniu z mediów społecznościowych. Wydarzenie adresowane jest do uczniów klas 7-8 szkół podstawowych i klas 1-5 szkół ponadpodstawowych.
– Digital Youth Forum to wydarzenie, którego celem jest inspirowanie młodych ludzi do kreatywnego i bezpiecznego korzystania z nowych technologii. Co roku staramy się poruszać tematy aktualne i ważne dla młodzieży. Dlatego tym razem rozmawialiśmy m.in. o sztucznej inteligencji, aktywizmie online oraz ciałopozytywności. Bardzo ważnym elementem forum była premiera filmu Dopamina, który ma promować świadome i bezpieczne korzystanie z mediów społecznościowych. W tym roku mogliśmy gościć aż 780 młodych osób na sali. Zdalnie oglądało nas ponad 500 klas – powiedział Maciej Kępka, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę.
Samsung Electronics to pierwsza firma technologiczna, która podjęła w Polsce działania związane z cyfrowym dobrostanem, rozwijaniem kompetencji cyfrowych oraz dbaniem o bezpieczne i rozważne korzystanie z nowych technologii. Firma, jako wiodący producent sprzętów elektronicznych, ponosi odpowiedzialność za swoje produkty – za to, do kogo trafiają oraz w jaki sposób są używane. Dlatego też prowadziła działania mające na celu pomoc rodzicom i opiekunom w uczestnictwie w życiu cyfrowym ich dzieci.
Teraz program Solve for Tomorrow kontynuuje tę misję, pokazując, jak nowe technologie mogą sprzyjać w realizacji ciekawych projektów czy pomóc w budowaniu kompetencji przyszłości wśród młodzieży. Co ważne, większość pomysłów zgłoszonych przez młodych uczestników SFT to rozwiązania, które powstały w oparciu o aplikacje mobilne. Spora część z nich dotyczyła problemów związanych z dyskomfortem psychicznym, spowodowanym ciągłym przebywaniem online, i trudnościami w zachowaniu równowagi cyfrowej.
Kreatywne projekty finalistów Solve for Tomorrow
Podczas konferencji DYF 6 czerwca w Warszawie zaprezentowali się przedstawiciele wielu różnych środowisk. Wśród nich nie zabrakło także dwóch zespołów, które dostały się do finału drugiej edycji programu Solve for Tomorrow.
Pierwszy zespół, czyli uczennice z III Liceum Ogólnokształcącego im. C. K. Norwida w Koninie: Alicja Zawilska, Maria Janowska, Oliwia Maciejewska i Zuzanna Sobczak, przygotowały projekt „Zadbaj o swój mózg z BrainForce”. Licealistki opracowały aplikację mobilną zachęcającą do zdrowych wyborów dietetycznych oraz edukującą w zakresie wartości odżywczych. Zdobyły za nią Nagrodę Publiczności oraz wyróżnienie w finale II edycji programu Solve for Tomorrow.
Druga drużyna – Dominik Borkuszewski i Maciej Wójcik – czyli uczniowie z Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla Dzieci Niewidomych im. Róży Czackiej w Laskach, stworzyli projekt pt. „Jabłonkowe podcasty”. Zespół przygotował kanał podcastowy dedykowany środowisku osób z dysfunkcją wzroku w celu ułatwienia korzystania z różnych urządzeń elektronicznych lub oprogramowania. Zespół zdobył wyróżnienie w programie Solve for Tomorrow i był finalistą II edycji tego programu. Jury SFT nagrodziło pomysł „Jabłonkowe podcasty” również Nagrodą Pozytywnego Wpływu wspierającą merytorycznie dalszy rozwój pomysłu.
– Cieszymy się, że nasze finałowe zespoły, które zachwyciły kreatywnością i innowacyjnym wykorzystaniem technologii mogły wystąpić podczas Digital Youth Forum 2023. Ich projekty są inspiracją dla młodych ludzi, bo pokazują, jak dzięki odpowiedzialnym działaniom w cyfrowym świecie zdobywać kompetencje przyszłości i realizować Cele Zrównoważonego Rozwoju – powiedziała Magdalena Olborska, ESG Manager w Samsung Electronics Polska.
Więcej o wydarzeniu można przeczytać na stronie: https://digitalyouth.pl/
OSHEE nawiązuje współpracę z Fundacją SEXEDPL
Najlepsi innowatorzy w Polsce. Znamy zwycięzców Explory 2024
Program edukacyjny Next Engineers w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing. Narzędzia AI dają drugie życie tradycyjnym formom reklamy
Z badań GroupM wynika, że już w najbliższym czasie połowa inwestycji w media będzie oparta na decyzjach wspomaganych przez sztuczną inteligencję, a do 2028 roku będą to już dwie na trzy transakcje. Prawie 9 na 10 przedstawicieli branży wskazuje AI jako technologię, która będzie mieć w najbliższym czasie największy wpływ na marketing. Debata o potencjale tej technologii rozgrzewa branżę, a możliwości jej wykorzystania wciąż przybywa – od planowania i optymalizowania kampanii reklamowych, przez influencer marketing, po media postrzegane jako tradycyjne, które dzięki innowacjom zyskują „drugie życie”.
Farmacja
Polscy naukowcy pracują nad personalizowaną terapią raka płuca. Faza badań klinicznych coraz bliżej
Zespół naukowców z Międzynarodowego Centrum Badań nad Szczepionkami Przeciwnowotworowymi (ICCVS) na Uniwersytecie Gdańskim prowadzi zaawansowane badania nad nową terapią raka płuca, w której rolę leku będą pełnić limfocyty wyizolowane z krwi chorego. – To terapia szyta na miarę. Dla każdego z pacjentów wybieramy inny rodzaj komórek – mówi prof. dr hab. Natalia Marek-Trzonkowska. Jak wskazuje, projekt SWIFT jest już coraz bliżej rozpoczęcia fazy badań klinicznych. Jego realizację umożliwiły środki unijne w ramach działania Międzynarodowe Agendy Badawcze (MAB) z programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG) przyznane przez Fundację na rzecz Nauki Polskiej.
Rolnictwo
Dane satelitarne w użyciu urbanistów i samorządowców. Mogą im służyć do przygotowania na zmiany klimatu
Do 2031 roku rynek usług związanych z danymi satelitarnymi ma wzrosnąć ponad czterokrotnie – przewidują analitycy. Na rosnącą podaż wpływ może mieć nałożony na dużą część przedsiębiorców, w tym producentów rolnych, obowiązek raportowania wpływu środowiskowego. Dane satelitarne są jednak cennym narzędziem również w rękach urbanistów i samorządowców. Z dokładnością do milimetrów pokazują zjawiska takie jak np. osiadanie gruntów, co pozwala na wczesne podejmowanie decyzji o kluczowych modernizacjach infrastruktury.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.