EpicVR przeniesie grę Contraband Police do świata wirtualnej rzeczywistości
Firma EpicVR - producent gier Virtual Reality (VR) oraz doświadczony twórca technologii i aplikacji VR/AR podpisała umowę na port i wydanie gry Contraband Police od PlayWay na Oculus Quest, Playstation VR oraz Steam VR. Symulator, który zadebiutował 8 marca br. i osiągnął sukces sprzedażowy (ponad 5 mln dolarów zysku brutto ze sprzedaży), zostanie przeniesiony do świata wirtualnej rzeczywistości, co uatrakcyjni rozgrywkę oraz pozwoli graczom jeszcze głębiej zanurzyć się w fabułę produkcji.
Contraband Police to trójwymiarowa gra symulacyjna, w której użytkownicy wcielają się w rolę inspektora straży granicznej i kontrolują pojazdy przekraczające granice. Ich zadaniem jest sprawdzanie kierowców i samochodów, przewożących często nielegalne i niebezpieczne towary. Kontrabanda może znajdować się dosłownie wszędzie: za fotelem, pod maską czy w oponach aut. Dzięki pracy zespołu EpicVR tytuł wydany przez grupę PlayWay doczeka się swojej wersji w wirtualnej rzeczywistości.
- W pierwszej kolejności rozpoczniemy prace nad portem gry na Oculus Quest oraz Playstation VR i Steam VR. Jestem przekonany, że dzięki przeniesieniu tytułu do świata wirtualnej rzeczywistości, zaoferuje on graczom jeszcze więcej wyśmienitej rozrywki. Gra zyska nowy wymiar, co zapewne przypadnie do gustu jej użytkownikom. O tym, że jest to produkcja z potencjałem, świadczą jej dane sprzedażowe - ponad 5 mln dolarów zysku brutto ze sprzedaży, to bardzo imponujący wynik - mówi Adrian Łapczyński, prezes EpicVR.
Contraband Police w wersji na PC zadebiutował 8 marca br. Aktualnie aż 94% ze wszystkich recenzji gry jest pozytywnych. W nowej VR-owej odsłonie tytułu gracze będą mogli dosłownie przenieść się do jego wnętrza, co zapewni im sporo dodatkowych wrażeń i sprawi, że poczują się, jak w prawdziwym świecie.
- Gra ma bardzo rozległy świat, dużo różnych interakcji i wyzwaniem dla nas będzie jej optymalizacja pod gogle VR, ale również zadbanie o to, aby była mocno atrakcyjna wizualnie. Jestem przekonany, że wspólnymi siłami z zespołem osiągniemy sukces. Będziemy też odwzorowywać różne mechaniki, które są obecne w grze. W wersji VR będą one lepiej odczuwalne dla użytkowników - zapowiada Adrian Łapczyński.
EpicVR pracuje równolegle nad portem gry Builder Simulator VR, która pozwoli użytkownikom sprawdzić się w roli budowlańców, projektujących i stawiających domy oraz obiekty przemysłowe w wirtualnej rzeczywistości. Krakowska firma skupia się też nad swoją autorską produkcją Reptile Park, inspirowaną produkcjami hollywoodzkimi, takimi jak Zagubieni i Park Jurajski. W tytule gracze spróbują przetrwać na wyspie zamieszkanej przez prehistoryczne gady.
EpicVR w dalszym ciągu zamierza dołączyć do spółek notowanych na rynku NewConnect. Oprócz założyciela udziałowcami firmy są również giełdowe spółki: Grupa PlayWay oraz Arts Alliance, a także fundusz Satus Games.
***
O EpicVR:
EpicVR to doświadczony producent oprogramowania na rynku wirtualnej rzeczywistości. Spółka działająca od 2013 roku tworzy aplikacje i rozwiązania VR i AR, filmy 360, 3d VR, rozwiązania szkoleniowe VR czy wspierające sprzedaż i marketing. Wyspecjalizowany zespół EpicVR swoje zaawansowane rozwiązania dostarcza m.in. dla branży lotniczej czy też branży medycznej. Spółka dywersyfikuje swoją działalność w zakresie realizacji gier VR.
Red Square Games podpisało kluczową umowę licencyjną z Asmodee
SlavicPunk: Oldtimer debiutuje w wersji na konsole Xbox i PlayStation
Dziennikarka Karolina Pajączkowska ambasadorką gry Play of Battle!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing. Narzędzia AI dają drugie życie tradycyjnym formom reklamy
Z badań GroupM wynika, że już w najbliższym czasie połowa inwestycji w media będzie oparta na decyzjach wspomaganych przez sztuczną inteligencję, a do 2028 roku będą to już dwie na trzy transakcje. Prawie 9 na 10 przedstawicieli branży wskazuje AI jako technologię, która będzie mieć w najbliższym czasie największy wpływ na marketing. Debata o potencjale tej technologii rozgrzewa branżę, a możliwości jej wykorzystania wciąż przybywa – od planowania i optymalizowania kampanii reklamowych, przez influencer marketing, po media postrzegane jako tradycyjne, które dzięki innowacjom zyskują „drugie życie”.
Farmacja
Polscy naukowcy pracują nad personalizowaną terapią raka płuca. Faza badań klinicznych coraz bliżej
Zespół naukowców z Międzynarodowego Centrum Badań nad Szczepionkami Przeciwnowotworowymi (ICCVS) na Uniwersytecie Gdańskim prowadzi zaawansowane badania nad nową terapią raka płuca, w której rolę leku będą pełnić limfocyty wyizolowane z krwi chorego. – To terapia szyta na miarę. Dla każdego z pacjentów wybieramy inny rodzaj komórek – mówi prof. dr hab. Natalia Marek-Trzonkowska. Jak wskazuje, projekt SWIFT jest już coraz bliżej rozpoczęcia fazy badań klinicznych. Jego realizację umożliwiły środki unijne w ramach działania Międzynarodowe Agendy Badawcze (MAB) z programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG) przyznane przez Fundację na rzecz Nauki Polskiej.
Rolnictwo
Dane satelitarne w użyciu urbanistów i samorządowców. Mogą im służyć do przygotowania na zmiany klimatu
Do 2031 roku rynek usług związanych z danymi satelitarnymi ma wzrosnąć ponad czterokrotnie – przewidują analitycy. Na rosnącą podaż wpływ może mieć nałożony na dużą część przedsiębiorców, w tym producentów rolnych, obowiązek raportowania wpływu środowiskowego. Dane satelitarne są jednak cennym narzędziem również w rękach urbanistów i samorządowców. Z dokładnością do milimetrów pokazują zjawiska takie jak np. osiadanie gruntów, co pozwala na wczesne podejmowanie decyzji o kluczowych modernizacjach infrastruktury.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.