EpicVR przeniesie grę Contraband Police do świata wirtualnej rzeczywistości
Firma EpicVR - producent gier Virtual Reality (VR) oraz doświadczony twórca technologii i aplikacji VR/AR podpisała umowę na port i wydanie gry Contraband Police od PlayWay na Oculus Quest, Playstation VR oraz Steam VR. Symulator, który zadebiutował 8 marca br. i osiągnął sukces sprzedażowy (ponad 5 mln dolarów zysku brutto ze sprzedaży), zostanie przeniesiony do świata wirtualnej rzeczywistości, co uatrakcyjni rozgrywkę oraz pozwoli graczom jeszcze głębiej zanurzyć się w fabułę produkcji.
Contraband Police to trójwymiarowa gra symulacyjna, w której użytkownicy wcielają się w rolę inspektora straży granicznej i kontrolują pojazdy przekraczające granice. Ich zadaniem jest sprawdzanie kierowców i samochodów, przewożących często nielegalne i niebezpieczne towary. Kontrabanda może znajdować się dosłownie wszędzie: za fotelem, pod maską czy w oponach aut. Dzięki pracy zespołu EpicVR tytuł wydany przez grupę PlayWay doczeka się swojej wersji w wirtualnej rzeczywistości.
- W pierwszej kolejności rozpoczniemy prace nad portem gry na Oculus Quest oraz Playstation VR i Steam VR. Jestem przekonany, że dzięki przeniesieniu tytułu do świata wirtualnej rzeczywistości, zaoferuje on graczom jeszcze więcej wyśmienitej rozrywki. Gra zyska nowy wymiar, co zapewne przypadnie do gustu jej użytkownikom. O tym, że jest to produkcja z potencjałem, świadczą jej dane sprzedażowe - ponad 5 mln dolarów zysku brutto ze sprzedaży, to bardzo imponujący wynik - mówi Adrian Łapczyński, prezes EpicVR.
Contraband Police w wersji na PC zadebiutował 8 marca br. Aktualnie aż 94% ze wszystkich recenzji gry jest pozytywnych. W nowej VR-owej odsłonie tytułu gracze będą mogli dosłownie przenieść się do jego wnętrza, co zapewni im sporo dodatkowych wrażeń i sprawi, że poczują się, jak w prawdziwym świecie.
- Gra ma bardzo rozległy świat, dużo różnych interakcji i wyzwaniem dla nas będzie jej optymalizacja pod gogle VR, ale również zadbanie o to, aby była mocno atrakcyjna wizualnie. Jestem przekonany, że wspólnymi siłami z zespołem osiągniemy sukces. Będziemy też odwzorowywać różne mechaniki, które są obecne w grze. W wersji VR będą one lepiej odczuwalne dla użytkowników - zapowiada Adrian Łapczyński.
EpicVR pracuje równolegle nad portem gry Builder Simulator VR, która pozwoli użytkownikom sprawdzić się w roli budowlańców, projektujących i stawiających domy oraz obiekty przemysłowe w wirtualnej rzeczywistości. Krakowska firma skupia się też nad swoją autorską produkcją Reptile Park, inspirowaną produkcjami hollywoodzkimi, takimi jak Zagubieni i Park Jurajski. W tytule gracze spróbują przetrwać na wyspie zamieszkanej przez prehistoryczne gady.
EpicVR w dalszym ciągu zamierza dołączyć do spółek notowanych na rynku NewConnect. Oprócz założyciela udziałowcami firmy są również giełdowe spółki: Grupa PlayWay oraz Arts Alliance, a także fundusz Satus Games.
***
O EpicVR:
EpicVR to doświadczony producent oprogramowania na rynku wirtualnej rzeczywistości. Spółka działająca od 2013 roku tworzy aplikacje i rozwiązania VR i AR, filmy 360, 3d VR, rozwiązania szkoleniowe VR czy wspierające sprzedaż i marketing. Wyspecjalizowany zespół EpicVR swoje zaawansowane rozwiązania dostarcza m.in. dla branży lotniczej czy też branży medycznej. Spółka dywersyfikuje swoją działalność w zakresie realizacji gier VR.
To więcej niż aplikacja ubezpieczeniowa - premiera Balcia App w Polsce
Główni akcjonariusze Red Square Games dofinansują działalność studia
Immersion Games zapowiada rewolucję w VR Fitness!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Zamrożenie cen prądu do końca września br. Takie mechanizmy nie rozwiązują przyczyn problemu wysokich cen
Zgodnie z decyzją rządu zamrożenie cen energii dla gospodarstw domowych na poziomie 500 zł netto za 1 MWh zostało wydłużone do 30 września 2025 roku. Dzięki temu odbiorcy jeszcze przez co najmniej dziewięć miesięcy nie odczują wzrostu rachunków za energię elektryczną. – Dopłaty jako sposób walki z wysokimi cenami energii nie są dobrym rozwiązaniem, bo one nie zlikwidują problemu. Znacznie prostszym rozwiązaniem byłby powrót do tańszych źródeł energii, w przypadku Polski takim tanim źródłem jest węgiel i elektrownia atomowa – ocenia europoseł z Konfederacji Marcin Sypniewski.
IT i technologie
Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji ma wystartować w tym roku. Polskie wojsko coraz szerzej korzysta z tej technologii
– Opracowujemy koncepcję funkcjonowania Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji. Szkolimy też odpowiednio naszych inżynierów, współpracujemy z uczelniami wyższymi w tym aspekcie, aby mieć gotowy odpowiedni potencjał intelektualny – mówi gen. dyw. Karol Molenda, dowódca Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni. Nowa formacja będzie odpowiadać za opracowywanie i wdrażanie rozwiązań AI na potrzeby działań militarnych. Podobne instytucje są już powoływane przez inne kraje NATO.
Konsument
Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania
Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.