Nowego Mercedesa zamówisz w kolorze „Beczki” swojego dziadka albo wymarzonego klasyka
Strategia Mercedesa zakłada wzrost znaczenia topowych modeli – od sportowych maszyn AMG przez luksusowe Maybachy aż po „przygodową” Klasę G. Cel: nie tylko spełniać marzenia klientów, ale i zwiększać marżę koncernu. Legendarny producent ze Stuttgartu nie chce jednak bazować wyłącznie na regularnej ofercie, lecz dostarczać spersonalizowane samochody, odpowiadające na najbardziej wyszukane życzenia, od kolorystyki po indywidualne akcenty. Polska jest ważnym elementem tego planu: w 2024 r. byliśmy drugim co do wielkości rynkiem zbytu Maybachów w Europie.
Mercedes-Benz kontynuuje strategię tzw. wzrostu opartego na generowaniu wartości – producent zapowiedział już uproszczenie swojej gamy modelowej i nacisk na rozbudowę oferty topowych, wysokomarżowych modeli z grupy Top-End. Obejmuje ona samochody z linii S, luksusowe Maybachy, sportowe AMG oraz legendarną, off-roadową Klasę G. Innymi słowy sięga od komfortowych limuzyn i SUV-ów, przez dwudrzwiowe samochody o najwyższych osiągach, aż do pojazdu terenowego, który łączy luksus ze swobodą poruszania się po bezdrożach.
To nie wszystko: w najbliższych latach do sprzedaży trafią przeznaczone dla majętnych koneserów motoryzacji modele Mythos, czyli niewielkie serie o statusie kolekcjonerskim. Pierwszy z nich już zadebiutował – to Mercedes-AMG PureSpeed. Jego unikalne wzornictwo i bezkompromisowy charakter upamiętniają legendarne samochody wyścigowe Mercedesa. Samochód powstanie w liczbie zaledwie 250 egzemplarzy.
Równocześnie producent rozwija program personalizacji MANUFAKTUR, który oferuje rozległe opcje personalizacji – od niestandardowych lakierów, tapicerek i elementów wykończenia po personalizowane detale, takie jak indywidualne grawerowanie listew ozdobnych. To trend, który ostatnimi laty zyskuje na popularności i niejako kontynuuje boom na tuning samochodów trwający od lat 70. do 90. ubiegłego stulecia. W pierwszej połowie 2024 r. opcje MANUFAKTUR wybierali nabywcy ponad 30% aut z segmentu Top-End.
„Mercedes-Benz oferuje swoim klientom więcej niż tylko samochód – zabiera ich w emocjonującą podróż, do świata zdefiniowanego przez ponadczasową estetykę, niezrównany poziom technologiczny oraz skrupulatną dbałość o szczegóły. Nasza szeroka oferta fascynujących modeli i opcji personalizacji pozwala im spełnić marzenie o autentycznie niepowtarzalnym samochodzie najwyższej klasy” – powiedział Tomasz Mucha, Corporate and Product Communication Manager Mercedes-Benz Cars, Mercedes-Benz Polska.
Z uwagi na rosnąca popularność opcji personalizacji producent samochodów ze Stuttgartu otworzył nowe studio MANUFAKTUR w swojej centrali w Sindelfingen. Klienci mogą tam zapoznać się z pełną ofertą kolorystyki, materiałów i technologicznych możliwości, które pozwalają stworzyć całkowicie niepowtarzalny samochód zgodnie z ich życzeniami. Realizacja niestandardowych zamówień odbywa się metodami ręcznego rzemiosła – odpowiadają za nią wykwalifikowani specjaliści z wieloletnim doświadczeniem. Na przykład podsufitka z ozdobnymi przeszyciami jest ręcznie zszywana z wielu pojedynczych elementów.
Nowością w ofercie programu MANUFAKTUR jest rozszerzona paleta lakierów, która na przykład w przypadku Klasy S zaktualizowanej na 2025 rok liczy ponad 50 pozycji. Są wśród nich zjawiskowe matowe odcienie magno, a także kolory znane z historycznych modeli Mercedesa, np. legendarnego roadstera 300 SL czy kultowych limuzyn z serii 123 i 126. Wzbogaconą gamę uzupełniają nowe tonacje kolorystyczne dla kabiny – nabywcy nowej Klasy S mają do wyboru łącznie 25 wersji wykończenia, w tym szlachetną zieleń czy marynistyczny błękit.
Możliwości personalizacji samochodu idą jeszcze dalej. Nowy roadster Mercedes-Maybach SL 680 Monogram Series jako pierwszy model z gwiazdą korzysta z innowacyjnej technologii pikselowego lakierowania PixelPaint, która pozwala precyzyjnie nanosić na karoserię skomplikowane wzory, a przy tym odznacza się efektywnym gospodarowaniem energii i zasobów. Pozwala to na zastosowanie niestandardowych wzorów z najwyższą dokładnością – idealne rozwiązanie dla indywidualnie zaprojektowanych pojazdów marzeń.
Źródło: Mercedes-Benz AG

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Trwają prace nad zmianami w finansowaniu kolei. Obecny system powoduje duże problemy branży i brak konkurencyjności transportu szynowego
To nie brak środków, ale systemowe bariery, w tym uzależnienie od programów unijnych, uniemożliwiają efektywne inwestycje na kolei – oceniają przedstawiciele Izby Gospodarczej Transportu Lądowego oraz Railway Business Forum. To powoduje problemy firm wykonawczych, ma negatywny wpływ na konkurencyjność branży i rozwój gospodarczy Polski. Osłabia także strategiczne zdolności transportowe, niezbędne dla bezpieczeństwa państwa. Eksperci z IGTL i RBF apelują o pilną reformę finansowania kolei. Jak podkreślają, nie wymaga ona nowych źródeł finansowania, ale tylko ich uelastycznienia. Nad swoimi rozwiązaniami pracuje też resort infrastruktury.
Zdrowie
Coraz więcej alergików korzysta z immunoterapii podjęzykowej. Nie jest ona dostępna dla najmłodszych pacjentów

Immunoterapia alergenowa, polegająca na 3-5-letnim podawaniu preparatu zawierającego alergeny, jest jedyną uznaną i skuteczną metodą przyczynowego leczenia alergii. Jej zastosowanie w najmłodszym wieku pozwala uchronić pacjenta przed rozwojem poważniejszych chorób o podłożu alergicznym, takich jak astma oskrzelowa. W Polsce refundowane są głównie immunoterapie podawane podskórnie, jednak w ostatnich latach coraz popularniejsza staje się postać podjęzykowa. Doustna forma jest refundowana tylko u dzieci i młodzieży w wieku 12–18 lat oraz dla dorosłych w odczulaniu na roztocza kurzu domowego. Alergolodzy i organizacje pacjenckie apelują o rozszerzenie wskazań o inne alergeny wiatropylne i refundację preparatów od szóstego roku życia.
Farmacja
Innowacyjne leki zmieniają oblicze rzadkich chorób neurologicznych uznawanych dotychczas za nieuleczalne. Tak jest w przypadku rdzeniowego zaniku mięśni

Jeszcze kilka lat temu rokowania w SMA były niekorzystne. Zmieniło je uruchomienie w styczniu 2019 roku modelowego programu lekowego B.102, w którym pacjenci otrzymali pierwszą na świecie terapię – nusinersen. Kolejnym krokiem milowym w walce z chorobą było uruchomienie badań przesiewowych noworodków w kierunku SMA, dzięki którym dzieci otrzymują leczenie, zanim wystąpią pierwsze objawy choroby. We wrześniu 2023 roku udostępnione zostały dwie kolejne terapie zarejestrowane w Europie, co mogło sugerować, że wachlarz możliwości terapeutycznych w Polsce został wyczerpany. Tymczasem Ministerstwo Zdrowia poszło o krok dalej – w kwietniu ubiegłego roku podjęto decyzję o kontynuacji leczenia kobiet z SMA w czasie ciąży pierwszym zarejestrowanym terapeutykiem.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.