Komunikaty PR

ERIF akcentuje znaczenie ESG w branży finansowej

2023-09-05  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Kinga Woźniakowska
W dobrym tonie. PR



kinga|prwdobrymtonie.pl| |kinga|prwdobrymtonie.pl
+48663416733
prwdobrymtonie.pl
  • Już nie tylko finanse odgrywają kluczową rolę w instytucjach finansowych. Na równi stawiane są dziś kwestie niefinansowe, których wdrażanie, a także raportowanie obejmie wkrótce wiele firm na rynku.
  • Rzetelna edukacja, wsparcie merytoryczne i transparentność w świecie finansów powinny być nade wszystko priorytetem w kontekście działań ESG wobec wszystkich konsumentów na polskim rynku.
  • Jakie wyzwania i cele powinny postawić sobie firmy z sektora finansowego, by zaopiekować wszystkie aspekty obejmujące środowisko, obszary społeczne i ład korporacyjny?

Rośnie świadomość finansowa Polaków. W 2022 r. blisko 30% badanych pozytywnie oceniło swoją wiedzę w zakresie wiedzy finansowej i ekonomicznej. To duża zmiana – wobec 12% z 2021 r. Ponadto blisko 6 na 10 Polaków twierdzi, że zwiększyła się ich gotowość do długoterminowego oszczędzania lub inwestowania, na co wskazuje badanie „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2022” wydane przez Warszawski Instytut Bankowości i Fundację GPW.

Jedną z naczelnych sił napędowych tych pozytywnych zmian jest fokus instytucji finansowych na edukowanie, rzetelne informowanie konsumentów w tematach finansów, inwestycji, zadłużeń, ryzyk i potencjalnych wyzwań. Takie działania z poszanowaniem i pogłębianiem świadomości odbiorcy w konsekwencji buduje rynek klientów odpornych na oszustwa, wyłudzenia, cyberprzestępczość. Co więcej, firmy, które przyjęły taką strategię, też budują zaufanie wśród klientów, stają się partnerem. I właśnie taki kierunek rozwoju przyjęło również ERIF i dziś akcentuje znaczenie tego typu działań wśród swoich partnerów, czyli wśród innych instytucji z sektora finansowego. 

Nie tylko finanse

Raportowanie działań finansowych jest oczywistością w biznesie. Raportowanie niefinansowe jeszcze nie. Trwa proces transformacji, którego celem jest zrównanie znaczenia działań finansowych i niefinansowych przedsiębiorstw, a to oznacza potężne zmiany i rozłożenie ciężaru koncentracji już nie tylko na wynikach finansowych, ale także na wpływ środowiskowy, znaczenie społeczne-socjalne, jak również ład wewnątrzorganizacyjny.

- Naszym celem jest minimalizacja negatywnego wpływu na ekosystemy poprzez podejmowanie działań na rzecz ochrony przyrody i zrównoważonego rozwoju. Dbamy też o budowanie świadomości ESG u naszych pracowników. Wspieramy różnorodność i równość w miejscu pracy, tworząc motywujące środowisko, w którym każdy może rozwijać swoje umiejętności. Fundamentami strategii ESG ERIF jest przejrzystość, uczciwość oraz zgodność z najwyższymi standardami etycznymi i prawnymi – mówi Piotr Badura, prezes ERIF BIG oraz wiceprezes CRIF Polska.

Takie holistyczne podejście nie tylko pozwala firmie na rozwój, ale również realnie wpływa na świat, otoczenie i klimat, w którym funkcjonujemy. Wzajemne wspieranie się biznesu na drodze do rozszerzenia ESG jest bardzo ważne, jeszcze ważniejsza jest dbałość o dobro zarówno pracowników, ich rodzin, jak również klientów.

Na zielono

Jednym z trzech podstawowych obszarów ESG jest dbałość o środowisko i świadomość śladu węglowego oraz minimalizowanie negatywnego oddziaływania firmy na planetę. ERIF BIG świadomy swojego wpływu na środowisko podejmuje szereg działań, których zadaniem jest redukowanie negatywnych skutków śladu węglowego, w tym m.in., aktywna segregacja odpadów, ograniczenie zużycia papieru, digitalizacja materiałów, ograniczenie podróży służbowych czy bazowanie na ekologicznych/biodegradowalnych surowcach w przypadku produkcji gadżetów reklamowych.

- Jednym z podstawowych atrybutów siedziby ERIF BIG w Warszawie jest posiadanie przez budynek, w którym znajduje się nasze biuro, certyfikatu BREEAM International In-Use: Commercial na poziomie "Excellent" z wynikiem 70,4%. Natomiast biurowiec, w którym mieści się wrocławska siedziba firmy, posiada certyfikat LEED Core & Shell na poziomie Platinum, który potwierdza spełnienie najwyższych standardów zrównoważonego budownictwa. Obie przestrzenie ERIF są miejscami przyjaznymi pracownikom, skoncentrowane na wygodzie i ich zdrowiu – podkreśla Piotr Badura.

Systemy mające na celu oszczędzanie wody, lampy LED – ograniczające zużycie prądu, dbałość o odpowiednią temperaturę, czystość powietrza czy ograniczenie plastiku m.in. za sprawą redukcji plastikowych butelek z przestrzeni firmy, pozwalają na wzniesienie jej na wyższy poziom dbałości środowiskowej.

Widzieć więcej

Najważniejszym aspektem ESG z perspektywy ERIF BIG są ludzie, zatem szczególnie zaopiekowany jest obszar społeczny. W tym zakresie firma podejmuje i inspiruje inne biznesy do szeregu działań m.in.:

  • prowadzenie kampanii edukacyjnych w zakresie finansów – kierowanych do różnych grup docelowych,
  • uczestnictwo w wydarzeniach w obrębie tematyki zrównoważonego rozwoju,
  • prowadzenie webinarów i szkoleń, podcastów dot. zrównoważonej pracy, ekologii,
  • aktywne zachęcanie pracowników do proponowania własnych inicjatyw wspierających obszar ESG.

Ponadto firma oferując szereg benefitów – koncentruje się na pełnym i holistycznym rozwoju swoich pracowników i ich rodzin. Przez podejmowane działania zaopiekowane są również dwie inne ważne potrzeby – potrzeba bezpieczeństwa i potrzeba rozwoju fizycznego.

- Główną problematyką na której koncentrujemy naszą uwagę w obszarze społecznym są działania edukacyjne. Szczególny nacisk kładziemy na edukację i szerzenie wiedzy wśród społeczeństwa na tematy finansów, zarządzania budżetem, długów czy windykacji. ERIF włącza się w obchody takich inicjatyw jak Dzień Bez Długów, Dzień Informacji Pozytywnej, Dzień Praw Konsumenta. Takimi działaniami chcemy podkreślić wagę tych tematów i zwiększać świadomość społeczeństwa, by m.in. uchronić przed problemami finansowymi lub potencjalnym oszustwem – mówi prezes ERIF BIG.

W portfolio produktów ERIF są także takie, mające na celu ochronę przed oszustwem. Za sprawą np. monitoringu informacji gospodarczych, klienci zyskują szansę reakcji w momencie, gdy następuje próba dokonania przestępstwa.

Akcent biznesowy

Ostatnim obszarem w ramach ESG wspieranym przez ERIF jest obszar ładu biznesowego. W ramach tych działań ERIF prężnie działa na rzecz doskonałej organizacji swojej pracy i funkcjonowania firmy. Będąc członkiem Związku Przedsiębiorstw Finansowych – zachęca i wspiera inne podmioty do dołączenia do tej inicjatywy, która propaguje m.in. etykę, wysoką jakość w branży finansowej, czy przestrzeganie dobrych praktyk.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: W dobrym tonie. PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ekologia Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej Biuro prasowe
2025-01-21 | 06:00

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Zgodnie z danymi Bloomberg NEF, Amazon jest 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej, Globalny lider e-commerce i jedna
Ekologia Hydrodynamiczne generatory kawitacyjne: przełom w oczyszczaniu rurociągów
2024-12-16 | 01:00

Hydrodynamiczne generatory kawitacyjne: przełom w oczyszczaniu rurociągów

Osady w rurociągach to cichy wróg przemysłu: zwiększają zużycie energii, generują koszty i mogą prowadzić do przestojów w produkcji. Czy jest sposób, by skutecznie
Ekologia Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne
2024-11-20 | 13:07

Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne

Plastikowe butelki jednorazowe mogą być źródłem szkodliwego mikroplastiku, a z badań wynika, że te kolorowe – zielone, niebieskie czy czerwone – mogą być jego jeszcze

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Bankowość

Cyfrowa transformacja wymaga od liderów biznesu nowych kompetencji. Wśród nich kluczowe są otwartość na zmianę i empatia

Empatia, elastyczność i gotowość do eksperymentowania to dziś kluczowe cechy skutecznego przywództwa – szczególnie w świecie zdominowanym przez technologię i sztuczną inteligencję. Transformacja cyfrowa stawia przed liderami wiele nowych wyzwań i wymusza nowy model zarządzania – oparty na zaufaniu, adaptacyjności i rozumieniu potrzeb zespołu. Od 15 lat kobiety na kierowniczych stanowiskach w rozwijaniu kompetencji liderskich wspiera Program Santander W50. Uczestniczki z kilkunastu krajów zdobywają wiedzę i narzędzia do zarządzania zmianą, które pozwalają im skuteczniej funkcjonować w dynamicznym otoczeniu rynkowym.

Transport

Europa zapowiada walkę o bezpieczeństwo lekowe. Wsparcie dla tych inwestycji ma się znaleźć w przyszłym budżecie UE

Zaledwie 23 proc. światowej produkcji farmaceutycznej pokrywa Europa. Bardzo dynamicznie rośnie potencjał wytwórczy Azji i może się ona wysunąć na pozycję lidera. Ministrowie zdrowia krajów Unii Europejskiej są zgodni co do tego, że Europa powinna się stać atrakcyjnym rynkiem inwestycyjnym dla przemysłu farmaceutycznego i dążyć do samowystarczalności w produkcji leków i substancji czynnych niezbędnych do ich wytwarzania. Wciąż jednak przedsiębiorcy napotykają bariery biurokratyczne, a wsparcie krajowe i unijne dla inwestorów jest nadal niewystarczająco atrakcyjne.

Konsument

Za pół roku zacznie obowiązywać w Polsce system kaucyjny. Polacy obawiają się jego uciążliwości

1 października br. w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Nie wszyscy konsumenci zdają sobie sprawę z tego, jakimi regułami będzie się rządzić. Eksperci podkreślają jednak, że podejście społeczeństwa jest pozytywne, choć wdrażaniu systemu towarzyszą pewne obawy. Ich zdaniem nie da się pewnie uniknąć na początku błędów i frustracji, ale pozytywne jest już to, że system zacznie działać.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.