ERIF akcentuje znaczenie ESG w branży finansowej
Kinga Woźniakowska
W dobrym tonie. PR
kinga|prwdobrymtonie.pl| |kinga|prwdobrymtonie.pl
+48663416733
prwdobrymtonie.pl
- Już nie tylko finanse odgrywają kluczową rolę w instytucjach finansowych. Na równi stawiane są dziś kwestie niefinansowe, których wdrażanie, a także raportowanie obejmie wkrótce wiele firm na rynku.
- Rzetelna edukacja, wsparcie merytoryczne i transparentność w świecie finansów powinny być nade wszystko priorytetem w kontekście działań ESG wobec wszystkich konsumentów na polskim rynku.
- Jakie wyzwania i cele powinny postawić sobie firmy z sektora finansowego, by zaopiekować wszystkie aspekty obejmujące środowisko, obszary społeczne i ład korporacyjny?
Rośnie świadomość finansowa Polaków. W 2022 r. blisko 30% badanych pozytywnie oceniło swoją wiedzę w zakresie wiedzy finansowej i ekonomicznej. To duża zmiana – wobec 12% z 2021 r. Ponadto blisko 6 na 10 Polaków twierdzi, że zwiększyła się ich gotowość do długoterminowego oszczędzania lub inwestowania, na co wskazuje badanie „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2022” wydane przez Warszawski Instytut Bankowości i Fundację GPW.
Jedną z naczelnych sił napędowych tych pozytywnych zmian jest fokus instytucji finansowych na edukowanie, rzetelne informowanie konsumentów w tematach finansów, inwestycji, zadłużeń, ryzyk i potencjalnych wyzwań. Takie działania z poszanowaniem i pogłębianiem świadomości odbiorcy w konsekwencji buduje rynek klientów odpornych na oszustwa, wyłudzenia, cyberprzestępczość. Co więcej, firmy, które przyjęły taką strategię, też budują zaufanie wśród klientów, stają się partnerem. I właśnie taki kierunek rozwoju przyjęło również ERIF i dziś akcentuje znaczenie tego typu działań wśród swoich partnerów, czyli wśród innych instytucji z sektora finansowego.
Nie tylko finanse
Raportowanie działań finansowych jest oczywistością w biznesie. Raportowanie niefinansowe jeszcze nie. Trwa proces transformacji, którego celem jest zrównanie znaczenia działań finansowych i niefinansowych przedsiębiorstw, a to oznacza potężne zmiany i rozłożenie ciężaru koncentracji już nie tylko na wynikach finansowych, ale także na wpływ środowiskowy, znaczenie społeczne-socjalne, jak również ład wewnątrzorganizacyjny.
- Naszym celem jest minimalizacja negatywnego wpływu na ekosystemy poprzez podejmowanie działań na rzecz ochrony przyrody i zrównoważonego rozwoju. Dbamy też o budowanie świadomości ESG u naszych pracowników. Wspieramy różnorodność i równość w miejscu pracy, tworząc motywujące środowisko, w którym każdy może rozwijać swoje umiejętności. Fundamentami strategii ESG ERIF jest przejrzystość, uczciwość oraz zgodność z najwyższymi standardami etycznymi i prawnymi – mówi Piotr Badura, prezes ERIF BIG oraz wiceprezes CRIF Polska.
Takie holistyczne podejście nie tylko pozwala firmie na rozwój, ale również realnie wpływa na świat, otoczenie i klimat, w którym funkcjonujemy. Wzajemne wspieranie się biznesu na drodze do rozszerzenia ESG jest bardzo ważne, jeszcze ważniejsza jest dbałość o dobro zarówno pracowników, ich rodzin, jak również klientów.
Na zielono
Jednym z trzech podstawowych obszarów ESG jest dbałość o środowisko i świadomość śladu węglowego oraz minimalizowanie negatywnego oddziaływania firmy na planetę. ERIF BIG świadomy swojego wpływu na środowisko podejmuje szereg działań, których zadaniem jest redukowanie negatywnych skutków śladu węglowego, w tym m.in., aktywna segregacja odpadów, ograniczenie zużycia papieru, digitalizacja materiałów, ograniczenie podróży służbowych czy bazowanie na ekologicznych/biodegradowalnych surowcach w przypadku produkcji gadżetów reklamowych.
- Jednym z podstawowych atrybutów siedziby ERIF BIG w Warszawie jest posiadanie przez budynek, w którym znajduje się nasze biuro, certyfikatu BREEAM International In-Use: Commercial na poziomie "Excellent" z wynikiem 70,4%. Natomiast biurowiec, w którym mieści się wrocławska siedziba firmy, posiada certyfikat LEED Core & Shell na poziomie Platinum, który potwierdza spełnienie najwyższych standardów zrównoważonego budownictwa. Obie przestrzenie ERIF są miejscami przyjaznymi pracownikom, skoncentrowane na wygodzie i ich zdrowiu – podkreśla Piotr Badura.
Systemy mające na celu oszczędzanie wody, lampy LED – ograniczające zużycie prądu, dbałość o odpowiednią temperaturę, czystość powietrza czy ograniczenie plastiku m.in. za sprawą redukcji plastikowych butelek z przestrzeni firmy, pozwalają na wzniesienie jej na wyższy poziom dbałości środowiskowej.
Widzieć więcej
Najważniejszym aspektem ESG z perspektywy ERIF BIG są ludzie, zatem szczególnie zaopiekowany jest obszar społeczny. W tym zakresie firma podejmuje i inspiruje inne biznesy do szeregu działań m.in.:
- prowadzenie kampanii edukacyjnych w zakresie finansów – kierowanych do różnych grup docelowych,
- uczestnictwo w wydarzeniach w obrębie tematyki zrównoważonego rozwoju,
- prowadzenie webinarów i szkoleń, podcastów dot. zrównoważonej pracy, ekologii,
- aktywne zachęcanie pracowników do proponowania własnych inicjatyw wspierających obszar ESG.
Ponadto firma oferując szereg benefitów – koncentruje się na pełnym i holistycznym rozwoju swoich pracowników i ich rodzin. Przez podejmowane działania zaopiekowane są również dwie inne ważne potrzeby – potrzeba bezpieczeństwa i potrzeba rozwoju fizycznego.
- Główną problematyką na której koncentrujemy naszą uwagę w obszarze społecznym są działania edukacyjne. Szczególny nacisk kładziemy na edukację i szerzenie wiedzy wśród społeczeństwa na tematy finansów, zarządzania budżetem, długów czy windykacji. ERIF włącza się w obchody takich inicjatyw jak Dzień Bez Długów, Dzień Informacji Pozytywnej, Dzień Praw Konsumenta. Takimi działaniami chcemy podkreślić wagę tych tematów i zwiększać świadomość społeczeństwa, by m.in. uchronić przed problemami finansowymi lub potencjalnym oszustwem – mówi prezes ERIF BIG.
W portfolio produktów ERIF są także takie, mające na celu ochronę przed oszustwem. Za sprawą np. monitoringu informacji gospodarczych, klienci zyskują szansę reakcji w momencie, gdy następuje próba dokonania przestępstwa.
Akcent biznesowy
Ostatnim obszarem w ramach ESG wspieranym przez ERIF jest obszar ładu biznesowego. W ramach tych działań ERIF prężnie działa na rzecz doskonałej organizacji swojej pracy i funkcjonowania firmy. Będąc członkiem Związku Przedsiębiorstw Finansowych – zachęca i wspiera inne podmioty do dołączenia do tej inicjatywy, która propaguje m.in. etykę, wysoką jakość w branży finansowej, czy przestrzeganie dobrych praktyk.
Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne
Pompa ciepła i biomasa, czyli zgrany duet
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.