Darmowa nauka języków przez miesiąc - aplikacja Babbel wspiera polskich uczniów
Zgodnie z decyzją władz wszystkie szkoły i uniwersytety w Polsce zostały zamknięte. To jednak nie oznacza, że na uczniach i studentach w naszym kraju nie ciąży obowiązek realizowania podstaw programowych. Dlatego w warunkach domowych odrabiają lekcje, przygotowują się do egzaminów i robią, co w ich mocy, by kontynuować naukę w zupełnie nowych okolicznościach.
Z tego powodu aplikacja Babbel postanowiła wyjść naprzeciw uczniom i studentom, oferując im miesiąc nauki języka angielskiego i niemieckiego za darmo. Osoby, które skorzystają z oferty, mogą wybrać kursy i lekcje na każdym poziomie zaawansowania. Eksperci stworzyli kilka tysięcy ćwiczeń z myślą o ich pewności i płynności w mówieniu. Za sprawą modułu rozpoznawania wymowy, uczniowie mogą trenować wymowę w telefonie i na komputerze. Z kolei dzięki algorytmowi inteligentnych powtórek, bez przeszkód utrwalą słownictwo i reguły gramatyczne, które do tej pory sprawiały im najwięcej problemów.
Według UNESCO ponad 360 milionów uczniów i studentów na całym świecie zostało w domach, by w nich kontynuować naukę. Dla wielu z nich zadanie wcale nie jest łatwe. Dotychczasowa edukacja w dużym stopniu opierała się na tradycyjnych podręcznikach i codziennych zajęciach w klasach.
– Chcieliśmy w jakiś sposób pomóc uczniom i studentom w tej ciężkiej sytuacji. Nauka w domu nie jest łatwa. Dlatego postanowiliśmy zaoferować miesiąc angielskiego i niemieckiego za darmo. Mamy nadzieję, że nasza aplikacja pomoże nie tylko w opanowaniu tematów zadanych przez nauczyciela, ale także w poskromieniu nudy, która może się w tych okolicznościach pojawić – zaznacza Olga Denisiuk, Growth Strategy Manager na rynek polski w Babbel.
Jesteś uczniem bądź studentem i chcesz skorzystać z darmowej nauki języków?
Sprawdź tutaj: https://pl.babbel.com/pl/magazine/zostan-w-domu

Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków

Lazarski Aviation Academy gospodarzem EAC25

AGH wybiera SAP do rozwijania projektu transformacji cyfrowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu
W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Transport
Ataki cybernetyczne na kolej stają się coraz częstsze. Hakerzy zwykle chcą doprowadzić do paraliżu

W pierwszym kwartale tego roku hakerzy zaatakowali systemy sprzedaży biletów w polskiej i ukraińskiej kolei. Zagrożenia wiążą się jednak również z atakami na systemy zasilania i zarządzania ruchem. Wszystkie tego typu zdarzenia mają jeden cel – mniejszy lub większy paraliż transportu kolejowego, co w obecnej sytuacji geopolitycznej przekłada się na bezpieczeństwo strategiczne. W wielu przypadkach wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek – albo dlatego, że nienależycie chroni hasła i dostęp do urządzeń, albo dlatego, że nadane mu uprawnienia są nieadekwatnie szerokie w stosunku do realnych potrzeb.
Edukacja
Polska nauka potrzebuje różnych źródeł finansowania. Trwają rozmowy o zmianach w systemie

– Finansowanie polskiej nauki wymaga zmian, ale do tego potrzeba politycznej woli i odwagi – ocenia prof. dr hab. Grzegorz Mazurek, rektor Akademii Leona Koźmińskiego. Wśród propozycji wymienia stworzenie systemu zachęt dla biznesu do inwestowania w naukę i edukację, wyznaczenie strategicznych obszarów badań, na które będą trafiały fundusze, czy rozliczanie instytucji naukowych z wykorzystania publicznych pieniędzy. W ramach cyklu „Porozmawiajmy o polskiej nauce” MNiSW w ostatnich miesiącach prowadzi konsultacje ze środowiskiem akademickim i badawczym na temat stojących przed sektorem wyzwań i możliwych do wdrożenia rozwiązań, nie tylko dotyczących finansowania.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.