Komunikaty PR

DPD Polska po raz siódmy partnerem Festiwalu E[x]plory

2022-11-17  |  15:30
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Kuczyńska
dfusion

Aleja Zjednoczenia 36
01-838 Warszawa
katarzyna.kuczynska|dfusion.pl| |katarzyna.kuczynska|dfusion.pl
503987119
www.dfusion.pl

DPD Polska już po raz siódmy była partnerem logistycznym Festiwalu Nauki i Technologii E(x)plory, konkursu kierowanego do młodych naukowców i innowatorów. Celem wydarzenia jest wspieranie młodych talentów w realizacji projektów naukowych i technologicznych, także na arenie międzynarodowej. W tym roku do finałowej rozgrywki zakwalifikowano 34 projekty wybrane przez jury złożone z 20 autorytetów ze świata nauki i biznesu. Jako partner konkursu DPD Polska ufundowała nagrodę specjalną - otrzymał ją zespół uczniów z I Liceum Ogólnokształcącego im. E. Dembowskiego w Gliwicach za projekt Aqua Box pozwalający na badanie i bieżącą ocenę parametrów wody deszczowej. 

– Projekt podejmuje mniej widoczny w publicznym dyskursie, ale bardzo ważny problem oszczędzania zasobów słodkiej wody. Konieczność zbierania i ponownego wykorzystania wód opadowych to wręcz obowiązek w obliczu postępujących zmian klimatu. Wierzę, że dzięki takim projektom jak nagrodzony w tym roku przez DPD temat przebije się do powszechnej świadomości i przełoży się na zrównoważony rozwój firm i konkretne działania każdego z nas – powiedział Rafał Nawłoka, Prezes Zarządu DPD Polska

Festiwal jest częścią święta nauki i innowacji Gdynia E(x)plory Week, które odbyło się 19-21 października w Pomorskim Parku Technologiczno-Naukowym w Gdyni. Partnerami festiwalu są m.in. Pomorski Park Naukowo-Technologiczny Gdynia oraz Miasto Gdynia. Partnerem logistycznym projektu od lat jest DPD Polska, która krok po kroku realizuje założenia strategii zrównoważonego rozwoju DPDgroup. W swoich obiektach stosuje rozwiązania oszczędzające zasoby, w tym wodę, od 6 lat instaluje oświetlenie LED ograniczające zużycie energii i posiada własne instalacje fotowoltaiczne. Redukcji emisji sprzyja nowy model logistyczny polegający na decentralizacji procesów operacyjnych i włączenie do obsługi pojazdów zero i niskoemisyjnych. W barwach DPD jeździ ponad 230 elektrycznych busów kurierskich. Jako pierwsza firma kurierska uruchomiła także hub ładowarek optymalizujący pobór mocy podczas ładowania z uwzględnieniem zmiennej dostępności mocy. Spółka dynamicznie rozwija także flotę rowerową w największych miastach Polski.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Hobby Jak skutecznie nauczyć się języka obcego? Biuro prasowe
2024-04-18 | 22:30

Jak skutecznie nauczyć się języka obcego?

Wielkimi krokami zbliżają się matura oraz sesja, podczas której uczniowie i studenci mierzą się ze zdaniem egzaminów m.in. z języka obcego. Panikujesz, że nie zdasz?
Hobby Dziecięcy oddział rehabilitacji w Jaworzu w nowych kolorach
2024-04-11 | 12:00

Dziecięcy oddział rehabilitacji w Jaworzu w nowych kolorach

PPG podsumowała realizację kolejnego projektu COLORFUL COMMUNITIES®, w ramach którego wykonała remont na Oddziale dla Dzieci i Młodzieży Beskidzkiego Zespołu
Hobby Zajęcia z Jogi Twarzy i Self - Masażu
2024-01-17 | 14:50

Zajęcia z Jogi Twarzy i Self - Masażu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Regionalne

Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

Transport

Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

Infrastruktura

Szybki rozwój 5G w Orange Polska. Do końca roku operator uruchomi 3 tys. stacji dających dostęp do nowej technologii

– W całym kraju jest już 1,5 tys. stacji 5G obsługujących pasmo C, ale cały czas pracujemy nad zwiększeniem zasięgu i włączamy kolejne. Do końca roku klienci Orange Polska będą korzystać łącznie z 3 tys. stacji, które włączamy zarówno w dużych aglomeracjach, jak i w mniejszych miejscowościach – zapowiada Jolanta Dudek, wiceprezes Orange Polska ds. rynku konsumenckiego. Jak podkreśla, ta technologia, która na dobre ruszyła w Polsce z początkiem tego roku, jest dla konsumentów rewolucją w korzystaniu z mobilnego internetu. Wraz z jej upowszechnianiem Polacy kupują też coraz więcej telefonów obsługujących sieć 5G – łącznie w ich rękach jest już 3,25 mln takich smartfonów, a dostępność takiego sprzętu poprawiają coraz bardziej przystępne ceny.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.