Komunikaty PR

DPD Polska po raz siódmy partnerem Festiwalu E[x]plory

2022-11-17  |  15:30
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Kuczyńska
dfusion

Aleja Zjednoczenia 36
01-838 Warszawa
katarzyna.kuczynska|dfusion.pl| |katarzyna.kuczynska|dfusion.pl
503987119
www.dfusion.pl

DPD Polska już po raz siódmy była partnerem logistycznym Festiwalu Nauki i Technologii E(x)plory, konkursu kierowanego do młodych naukowców i innowatorów. Celem wydarzenia jest wspieranie młodych talentów w realizacji projektów naukowych i technologicznych, także na arenie międzynarodowej. W tym roku do finałowej rozgrywki zakwalifikowano 34 projekty wybrane przez jury złożone z 20 autorytetów ze świata nauki i biznesu. Jako partner konkursu DPD Polska ufundowała nagrodę specjalną - otrzymał ją zespół uczniów z I Liceum Ogólnokształcącego im. E. Dembowskiego w Gliwicach za projekt Aqua Box pozwalający na badanie i bieżącą ocenę parametrów wody deszczowej. 

– Projekt podejmuje mniej widoczny w publicznym dyskursie, ale bardzo ważny problem oszczędzania zasobów słodkiej wody. Konieczność zbierania i ponownego wykorzystania wód opadowych to wręcz obowiązek w obliczu postępujących zmian klimatu. Wierzę, że dzięki takim projektom jak nagrodzony w tym roku przez DPD temat przebije się do powszechnej świadomości i przełoży się na zrównoważony rozwój firm i konkretne działania każdego z nas – powiedział Rafał Nawłoka, Prezes Zarządu DPD Polska

Festiwal jest częścią święta nauki i innowacji Gdynia E(x)plory Week, które odbyło się 19-21 października w Pomorskim Parku Technologiczno-Naukowym w Gdyni. Partnerami festiwalu są m.in. Pomorski Park Naukowo-Technologiczny Gdynia oraz Miasto Gdynia. Partnerem logistycznym projektu od lat jest DPD Polska, która krok po kroku realizuje założenia strategii zrównoważonego rozwoju DPDgroup. W swoich obiektach stosuje rozwiązania oszczędzające zasoby, w tym wodę, od 6 lat instaluje oświetlenie LED ograniczające zużycie energii i posiada własne instalacje fotowoltaiczne. Redukcji emisji sprzyja nowy model logistyczny polegający na decentralizacji procesów operacyjnych i włączenie do obsługi pojazdów zero i niskoemisyjnych. W barwach DPD jeździ ponad 230 elektrycznych busów kurierskich. Jako pierwsza firma kurierska uruchomiła także hub ładowarek optymalizujący pobór mocy podczas ładowania z uwzględnieniem zmiennej dostępności mocy. Spółka dynamicznie rozwija także flotę rowerową w największych miastach Polski.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: dfusion
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Hobby Jesień na talerzu – co jeść, aby zadbać o odporność? Biuro prasowe
2024-10-28 | 15:00

Jesień na talerzu – co jeść, aby zadbać o odporność?

Sezon jesienny trwa w najlepsze. Kiepskie warunki pogodowe, niskie temperatury, a także początek sezonu grypowego, kiedy wirusy rozpoczynają swoje triumfalne żniwa, stanowią spore
Hobby Epickie historie sukcesu w nowym podcaście Pepsi “OD ZERA”
2024-10-21 | 13:00

Epickie historie sukcesu w nowym podcaście Pepsi “OD ZERA”

W ramach kampanii “Prosta Decyzja - Epicki Wybór” Pepsi Zero Cukru przedstawia nowy podcast zatytułowany „OD ZERA”. Pierwszy odcinek pojawił się 16 września, a
Hobby Polska baristka na międzynarodowej arenie!
2024-09-23 | 11:00

Polska baristka na międzynarodowej arenie!

Już za kilka dni w Londynie Coffee Masterzy z regionu Europy i Afryki w Starbucks staną jak co roku do rywalizacji o tytuł najlepszego. Nasz kraj reprezentować będzie utalentowana Wiktoria

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Ochrona środowiska

Rośnie znaczenie zielonych certyfikatów w nieruchomościach. Przybywa ich również w mieszkaniówce

Trend certyfikowania budynków już od wielu lat jest obecny na rynku komercyjnym i dotyczy głównie biurowców i nieruchomości logistycznych. Teraz coraz mocniej wchodzi także do segmentu mieszkań. Liczba certyfikatów dla tego typu inwestycji rośnie, co ma związek z rosnącą świadomością ekologiczną mieszkańców oraz ich chęcią ograniczania kosztów eksploatacji mieszkań.

Zdrowie

Europa potrzebuje strategii dla zdrowia mózgu. Coraz więcej państw dostrzega ten problem

Polacy z jednej strony wykazują już sporą świadomość problemu, jakim są choroby mózgu – jedna czwarta ma w swoim otoczeniu osoby dotknięte takim problemem. Z drugiej strony system nie odpowiada rosnącym potrzebom. Specjalistów jest zbyt mało, więc kolejki do neurologów czy psychiatrów się wydłużają. Alternatywą pozostaje korzystanie z wizyt komercyjnych, ale nie każdego na to stać. Towarzystwa naukowe i organizacje pozarządowe są zgodne co do tego, że potrzebne są nie tylko krajowe strategie, ale i europejski plan dla chorób mózgu.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.