DPD Polska po raz siódmy partnerem Festiwalu E[x]plory
dfusion
Aleja Zjednoczenia 36
01-838 Warszawa
katarzyna.kuczynska|dfusion.pl| |katarzyna.kuczynska|dfusion.pl
503987119
www.dfusion.pl
DPD Polska już po raz siódmy była partnerem logistycznym Festiwalu Nauki i Technologii E(x)plory, konkursu kierowanego do młodych naukowców i innowatorów. Celem wydarzenia jest wspieranie młodych talentów w realizacji projektów naukowych i technologicznych, także na arenie międzynarodowej. W tym roku do finałowej rozgrywki zakwalifikowano 34 projekty wybrane przez jury złożone z 20 autorytetów ze świata nauki i biznesu. Jako partner konkursu DPD Polska ufundowała nagrodę specjalną - otrzymał ją zespół uczniów z I Liceum Ogólnokształcącego im. E. Dembowskiego w Gliwicach za projekt Aqua Box pozwalający na badanie i bieżącą ocenę parametrów wody deszczowej.
– Projekt podejmuje mniej widoczny w publicznym dyskursie, ale bardzo ważny problem oszczędzania zasobów słodkiej wody. Konieczność zbierania i ponownego wykorzystania wód opadowych to wręcz obowiązek w obliczu postępujących zmian klimatu. Wierzę, że dzięki takim projektom jak nagrodzony w tym roku przez DPD temat przebije się do powszechnej świadomości i przełoży się na zrównoważony rozwój firm i konkretne działania każdego z nas – powiedział Rafał Nawłoka, Prezes Zarządu DPD Polska
Festiwal jest częścią święta nauki i innowacji Gdynia E(x)plory Week, które odbyło się 19-21 października w Pomorskim Parku Technologiczno-Naukowym w Gdyni. Partnerami festiwalu są m.in. Pomorski Park Naukowo-Technologiczny Gdynia oraz Miasto Gdynia. Partnerem logistycznym projektu od lat jest DPD Polska, która krok po kroku realizuje założenia strategii zrównoważonego rozwoju DPDgroup. W swoich obiektach stosuje rozwiązania oszczędzające zasoby, w tym wodę, od 6 lat instaluje oświetlenie LED ograniczające zużycie energii i posiada własne instalacje fotowoltaiczne. Redukcji emisji sprzyja nowy model logistyczny polegający na decentralizacji procesów operacyjnych i włączenie do obsługi pojazdów zero i niskoemisyjnych. W barwach DPD jeździ ponad 230 elektrycznych busów kurierskich. Jako pierwsza firma kurierska uruchomiła także hub ładowarek optymalizujący pobór mocy podczas ładowania z uwzględnieniem zmiennej dostępności mocy. Spółka dynamicznie rozwija także flotę rowerową w największych miastach Polski.

Jesień na talerzu – co jeść, aby zadbać o odporność?

Epickie historie sukcesu w nowym podcaście Pepsi “OD ZERA”

Polska baristka na międzynarodowej arenie!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym
Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Ochrona środowiska
W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.
Konsument
Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.